Στη σειρά των άρθρων Unearthing Arcana, θα παρουσιαστεί τελευταίο αυτό που εκδόθηκε πρώτο, το Unearthed Arcana: Subclasses Part 1! Το άρθρο έρχεται να ολοκληρώσει την παρουσίαση των subclasses του Unearthed Arcana, με τις εναπομείναντες τέσσερις προσθήκες, οι οποίες αφορούν τα class του Barbarian (Path of the Beast), του Monk (Way of Mercy), του Paladin (Oath of the Watchers) και του Warlock (Noble Genie Patron). Παρουσιάζονται καινούργιες επιλογές, με μερικές από αυτές να είναι δυνατές, άλλες… διαφορετικές, και κάποιες που ίσως δεν ενθουσιάζουν (γιατί άλλωστε να εκδόθηκε και το subclasses revisited!). Τι έχουν λοιπόν να μας προσφέρουν;
Όπως σε όλα τα άρθρα της σειράς, τα features θα αναλύονται με τα ακόλουθα χρώματα:
Κόκκινο: Κακό, αδύναμο ή δυσλειτουργικό
Πορτοκαλί: Οκ σε μερικές περιπτώσεις
Πράσινο: Καλό και χρήσιμο
Μπλε: Πολύ δυνατό και ίσως πάνω από το μέσω όρο των αντίστοιχων features
Οι Barbarians που έχουν επιλέξει αυτό το path, έχουν ένα ζώο που κοιμάται μέσα τους, και όταν τους καταλαμβάνει η αρχέγονη οργή τους (ή αλλιώς rage), το κτήνος ξυπνά. Μπορεί να είναι γόνος λυκανθρώπων, ή ενός θρυλικού δρυΐδη, ίσως τους ευλόγησε ένα fey, ίσως κάποιο αρχαίο ζωώδες πνεύμα κατοικεί μέσα τους… Ή ίσως ανακαλύπτουν τη fursona τους.
Form of the Beast (3ο επίπεδο): Όταν εισέρχεσαι σε κατάσταση rage, διαλέγεις ένα από τρία natural melee weapon να εμφανιστεί πάνω στο σώμα σου. Το Bite προκαλεί 1d8 damage και επαναφέρει HP ίσα με τον Constitution modifier σου, τα Claws προκαλούν 1d6 damage και σου επιτρέπουν να επιτεθείς 2η φορά ως μέρος του attack action σου, και το Tail προκαλεί 1d12 damage και έχει τη reach ιδιότητα.
Bestial soul (6ο επίπεδο): Τα natural weapons μετράνε ως μαγικά και επιπλέον έχεις να διαλέξεις αν θες ένα από τα τρία παρακάτω πλεονεκτήματα ανά rest. Αποκτάς swimming speed ίσο με το walking speed σου και μπορείς να αναπνέεις υποβρυχίως, ή climbing speed και την ικανότητα να σκαρφαλώνεις παντού χωρίς check, ή προεκτείνεις το άλμα σου κατά τόσα feet όσο το αποτέλεσμα ενός Strength (Athletics) check.
Infectious Fury (10ο επίπεδο): Ήθελες ποτέ να κολλήσεις λύσσα τους εχθρούς σου; Να η ευκαιρία! Για τόσες φορές όσες το Constitution modifier σου ανά rest, μπορείς όταν επιτίθεσαι με τα natural weapons σου να προκαλείς ένα από τα παρακάτω δύο εφέ. Είτε να προκαλείς επιπλέον 2d12 psychic damage, είτε ο αντίπαλος πρέπει να χρησιμοποιήσει το reaction του για να κάνει μία melee επίθεση σε ένα στόχο της αρεσκείας σου.
Call of the Hunt (14ο επίπεδο): Όταν εισέρχεσαι σε rage, για τόσες φορές όσες το Constitution modifier σου ανά rest, μπορείς να διαλέξεις έναν αριθμό από πρόθυμους συμμάχους σου (max όσοι το Constitution modifier) και να τους δώσεις για όσο είσαι στο rage τη Reckless Attack ιδιότητα, advantage εναντίων του να γίνουν frightened, και εσύ αποκτάς 5 προσωρινά HP για κάθε πλάσμα που το αποδέχεται. Μπορείς άνετα σε αυτά τα επίπεδα να έχεις επιπλέον 15 προσωρινά HP βοηθώντας παράλληλα τους συμμάχους σου.
Οι Monks που έχουν διαλέξει αυτό το way, προτιμούν τον ρεαλισμό από τους ιδεαλισμούς, προσφέροντας το έλεός τους σε όσους το έχουν ανάγκη, και κάνοντας τους εχθρούς τους να παρακαλούνε για έλεος! Φορώντας ράσο και μάσκα που καλύπτει το πρόσωπό τους, οι μακάβριες αυτές φιγούρες, είναι η απόλυτη φαντασίωση οποιουδήποτε θα ήθελε να παίξει έναν Plague Doctor.
Implements of Mercy (3ο επίπεδο): Αποκτάς proficiency στην ικανότητα Insight ή Medicine και στο herbalism kit και poisoner’s kit.
Hands of Healing (3ο επίπεδο): Ξοδεύοντας έναν ki πόντο μπορείς να ακουμπήσεις και να θεραπεύσεις ένα πλάσμα όσο το Martial Arts ζάρι σου και το Wisdom modifier σου, ή να αντικαταστήσεις ένα unarmed strike από το Flurry of blows με αυτή την ιδιότητα χωρίς περαιτέρω κατανάλωση ki. Αν και ο αριθμός των ζαριών δε μεγαλώνει μελλοντικά, η χρησιμότητα αυτού του feature είναι η ίδια με το Healing Word, απλά από κοντά.
Hands of Harm (3ο επίπεδο): Ξοδεύεις έναν ki πόντο, και έτσι προκαλείς επιπλέον necrotic damage όσο το Martial Arts ζάρι σου. Εάν ο στόχος είναι incapacitated ή poisoned (γκουχου poisoner’s kit γκουχου), το πλάσμα τότε δέχεται επιπλέον necrotic damage όσο τρεις φορές το Martial Arts ζάρι σου.
Noxious Aura (6ο επίπεδο): Με την ικανότητα αυτή που κάνει ωραία συνεργία με το Hands of Harm, στο κόστος ενός ki πόντου, δημιουργείς μία αύρα μιάσματος σε ακτίνα 5 feet τριγύρω σου. Έτσι οι ranged επιθέσεις εναντίων σου έχουν disadvantage, ενώ κάνεις poison αυτούς σε melee απόσταση, που θα αποτύχουν ένα Constitution saving throw για damage όσο το Wisdom modifier σου. Διαρκεί για ένα λεπτό, μέχρι να γίνεις incapacitated, ή το κάνεις dismiss.
Healing Technique (11ο επίπεδο): Όταν χρησιμοποιείς το Hands of Healing, μπορείς επιπλέον να αφαιρέσεις κάποιο disease ή ένα affliction (blinded, deafened, paralyzed, or poisoned). Ίσως, περιστασιακά χρήσιμο, αλλά σε αυτά τα επίπεδα το party έχει καλύτερους τρόπους να αντιμετωπίσει τέτοιες καταστάσεις, και η θεραπεία σε HP παραμένει στο 1 ζάρι.
Hand of Mercy (17ο επίπεδο): Ίσως το πιο αμφιλεγόμενο feature του subclass. Χρησιμοποιείς 4 ki πόντους, και ο στόχος πρέπει να φέρει ένα Constitution saving throw (εάν το επιθυμεί). Στην αποτυχία το πλάσμα μένει στάσιμο στο χρόνο για τόσες μέρες όσο το Monk level σου, έχει immunity σε κάθε είδος damage, και οποιοδήποτε curse, disease ή poison το επηρεάζει μπαίνει σε αναστολή. Απίστευτα χρήσιμο για να σώσεις κάποιον σύμμαχο σου είτε από κάποια μάχη, είτε από κάποιο affliction μέχρι να βρείτε τη λύση σε αυτό. Όμως σε μία μεγάλη μάχη, πόσο περίεργο θα ήταν να βάλεις το BBEG σε στάση, να ξεκουραστείς, να ΄καθαρίσεις΄ το dungeon, να ανέβεις κάνα level, να φέρεις ενισχύσεις και τότε με την απόφασή σου να συνεχίσεις τη μάχη μαζί του; Ίσως, overpowered.
Οι Paladins που έχουν πάρει αυτό το Oath, κοιμώμενοι πάντα με το ένα μάτι ανοιχτό προστατεύουν το κόσμο από οποιοδήποτε ‘κακό’ προέρχεται από άλλο plane, ή από την επιρροή ενός άλλου plane στο δικό τους (Warlocks φυλαχτείτε!). Φοβούμενοι το άγνωστο, και στεκούμενοι σαν τείχος μεταξύ αυτού και των απροστάτευτων, πολεμούν γενναία και με το ίδιο μίσος Great old ones, Fiends…… και νεράιδες.
Oath Spells (3ο επίπεδο): Τα spells του oath είναι άκρως θεματικά και ταιριαστά, συμπεριλαμβάνοντας τα alarm, banishment, and hold monster, και επιπλέον το chromatic orb ώστε να μπορείς να αγνοήσεις τα resistances και immunities των πλασμάτων που έρχονται από το άγνωστο.
Channel Divinity (3ο επίπεδο): Το feature αυτό έχει δύο εκδοχές. Το Watcher’s Will όπου σαν action διαλέγεις πλάσματα μέσα σε 30 ft (όσα το Charisma modifier σου), και για 1 λεπτό έχουν advantage σε Intelligence, Wisdom, και Charisma saving throws. Το Abjure the Extraplanar όπου ανυψώνεις το θείο σύμβολό σου και όλα τα elemental, fey, fiend, ή aberration μέσα σε 30 ft πρέπει να πετύχουν ένα Wisdom saving throw ή να γίνουν turned για 1 λεπτό ή μέχρι να υποστούν ζημιά. Επίσης, άκρως θεματικό και χρήσιμο σε αρκετές περιπτώσεις.
Aura of the Sentinel (7ο και 18ο επίπεδο): Εσύ και οποιοδήποτε πλάσμα διαλέξεις μέσα σε 10 ft, όταν ρίξετε initiative παίρνετε bonus όσο το Charisma modifier σου. Στο 18ο επίπεδο η αύρα αυξάνεται στα 30ft. Κάτι διαφορετικό για το class, που δε μοιάζει με reskin άλλου subclass.
Vigilant Rebuke (15ο επίπεδο): Όταν εσύ ή ένα πλάσμα που μπορείς να δεις σε 30 ft πετυχαίνει ένα saving throw εναντίον ενός ξορκιού, μπορείς σαν reaction να προκαλέσεις 2d8 και Charisma modifier force damage στον spellcaster. Μηχανικά ένα καλό feature, καθώς σε συνδυασμό με τα προηγούμενα, σε κάνει έναν αποτελεσματικό κυνηγό μάγων και μαγικών πλασμάτων. Ίσως, λιγότερο θεματικό από τα προηγούμενα.
Mortal Bulwark (20ο επίπεδο): Επικαλείσαι τη θεότητά σου και αυτή σου προσφέρει για μία φορά ανά long rest, τη δυνατότητα με ένα bonus action να μπορείς για 1 λεπτό να έχεις Truesight σε ακτίνα 120 ft, advantage σε attack rolls εναντίων elemental, fey, fiend, ή aberration, και όταν χτυπάς ένα πλάσμα το αναγκάζεις να κάνει ένα Charisma saving throw ή να γυρίσει στο native plane του. Είναι ένα αρκετά δυνατό feature, για αυτό και διαρκεί 1 λεπτό την ημέρα, αλλά μόνο αν αντιμετωπίζεις τους κατάλληλους εχθρούς.
Τον ξαναείδαμε στο Unearthing Arcana: Subclasses Revisited, αλλά αυτή η έκδοση έχει πολλές διαφορές. O Warlock που έχει κάνει pact με έναν από τους άρχοντες των Elemental Planes, έχει κάνει ένα από τα πιο σπάνια pact. Αφού και αυτός είναι πια ιδιοκτησία του Genie, πράγμα που εκτιμά ιδιαίτερα, θα τον προστατέψει περιμένοντας να επεκτείνει την περιουσία αυτή! Ή μπορεί να κάνει cast Eldritch Blast πάνω σε ένα μαγικό χαλί, κρατώντας ένα λυχνάρι και ενώ τραγουδά ♪νύχτες αραβικεεεεεές♪.
Expanded Spell List (1ο επίπεδο): Τα ξόρκια επικεντρώνονται σε illusion και transformation δίνοντας ποικιλία, αλλά δε φαίνεται να ταιριάζουν ιδιαίτερα θεματικά, και η απουσία του wish είναι εκκωφαντική.
Collector’s Vessel (1ο επίπεδο): Ο Patron σου, σου δίνει ένα μαγικό δοχείο που δένει εσένα και ένα πρόθυμο πλάσμα σε αυτό. Το μαγικό αυτό δοχείο είναι spellcasting focus και ως action δένεις το πρόθυμο πλάσμα για 1 ώρα, με αποτέλεσμα να παίρνεις ένα bonus στο Perception όσο το Charisma modifier σου. Επιπλέον, όταν κάνεις κάποιο spell, το κάνεις είτε από τη θέση σου, είτε από τη θέση του δεμένου πλάσματος. Ταιριάζει θεματικά, και δίνει flavor, αλλά ίσως χρειάζεται κάτι το παραπάνω καθώς είναι η καθοριστική δυνατότητα του subclass έως το 6ο επίπεδο.
Elemental Resistance (6ο επίπεδο): Ο patron, σου δίνει τη δυνατότητα ανά long rest να διαλέγεις κάποιο resistance σε έναν από τους παρακάτω τύπους damage: acid, cold, fire, or lightning. Όταν δένεσαι με ένα πλάσμα, αποκτά και αυτό το resistance που επέλεξες. Καλό υποστηρικτικό feature, ειδικά όταν ξέρετε εκ των προτέρων τι εχθρό θα αντιμετωπίσετε.
Protective Wish (10ο επίπεδο): Εάν εσύ ή το δεμένο στο μαγικό δοχείο πλάσμα, δεχτεί κάποια επίθεση, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το reaction σου για να ανταλλάξετε θέσεις. Υπέροχο feature που σου δίνει τη δυνατότητα, και να βάλεις στη θέση σου τον πιθανό barbarian ή fighter, που δε θα πονέσει τόσο και θα τον φέρει σε melee απόσταση από τον εχθρό, ή να δεχτείς εσύ το χτύπημα, το οποίο ίσως ήταν μοιραίο για το δεμένο πλάσμα.
Genie’s Entertainment (10ο επίπεδο): Μία φορά ανά long rest, σαν action στέλνεις ένα πλάσμα μέσα σε 90 ft που απέτυχε ένα Charisma saving throw, στο προαύλιο του αφέντη σου στα Elemental Planes. Ο patron σου τον έχει stunned και τον ‘χαζεύει’ αλλά δεν του προκαλεί ζημιά. Το πλάσμα βγαίνει μετά από 1 λεπτό (saving throw στο τέλος κάθε γύρου), ενώ εσύ αποκτάς τη δυνατότητα να ξαναχρησιμοποιήσεις αυτό το feature. Δίνει ωραίο flavor, και δυνατότητες για roleplay, μαζί με ένα ωραίο crowd control feature.
Collector’s Call (14ο επίπεδο): Μπορείς μία φορά ανά long rest, να επικαλεστείς τον patron σου και αφού πετύχεις ένα Charisma saving throw αυτός θα σου προσφέρει ένα από τα ακόλουθα: ένα πλάσμα που βλέπεις σε 60 ft επανακτά 8d6 HP και σταματά ένα disease ή ένα affliction (blinded, deafened, paralyzed, or poisoned), ένα πλάσμα που βλέπεις σε 60 ft έχει disadvantage στα attack rolls και saving throws μέχρι την αρχή του επόμενου γύρου σου, είτε μπορείς να κάνεις το ξόρκι legend lore χωρίς material components. Ταιριάζει ιδιαίτερα, το ότι μπορείς να θυσιάζεις θησαυρό για να αποκτάς την ιδιότητα ξανά. Θα περίμενε κανείς ότι το μαγικό δοχείο θα έκανε όμως κάτι πιο ιδιαίτερο, από θέμα δύναμης, αλλά και πιο θεματικό από αυτό που προσφέρει.
Με αυτό το κεφάλαιο συμπληρώνεται η σειρά άρθρων Unearthing Arcana: Subclasses, με τέσσερα ενδιαφέροντα subclasses. O Path of the Beast Barbarian δίνει μια άλλη έννοια στο primal στοιχείο που χαρακτηρίζει τους Barbarian, και είναι ένα ιδιαίτερα δυνατό subclass. O Way of Mercy Monk χαράζει ένα μονοπάτι που ισορροπεί ανάμεσα σε Monk, Cleric, Paladin και Plague Doctor, με μερικά δυνατά features και άλλα όχι τόσο. Ο Oath of the Watchers Paladin είναι ένα subclass που μπορεί να σταθεί άνετα δίπλα στα official χωρίς να είναι under– ή overpowered, δίνοντας μια νέα απειλή για το νομοταγή Paladin. Τέλος, ο Noble Genie Warlock είναι ένα subclass με τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του, αλλά σίγουρα δεν αδυνατεί καθόλου στο πόσο θεματικό και γεμάτο flavor είναι. Άντε λοιπόν, τι περιμένετε; Αρπάξτε τα ζάρια σας και:
Καλό Playtesting!
Πίνακας Περιεχομένων Unearthing Arcana
Artificer: Armorer
Barbarian: Path of the Beast, Path of the Wild Soul
Bard: College of Creation, College of Spirits
Cleric: Twilight Domain, Unity Domain
Druid: Circle of Stars, Circle of Wildfire
Fighter: Psi Knight, Rune Knight
Monk: Way of the Astral Self, Way of the Ascendant Dragon, Way of Mercy
Paladin: Oath of the Watchers
Ranger: Drakewarden, Fey Wanderer, Swarmkeeper
Rogue: Phantom, Revived, Soulknife
Sorcerer: Aberrant Mind, Clockwork Soul, Psionic Soul
Warlock: Genie Patron, The Lurker in the Deep Patron, Noble Genie Patron, Undead Patron
Wizard: Order of Scribes, Tradition of Onomancy
Races: Dhampir, Hexblood, Reborn, Fairy, Hobgoblin of the Feywild, Owlfolk, Rabbitfolk
Feats
Variant Class Features
Magic Tattoo
Summoning Spells
Mages of Strixhaven (Spellcaster subclasses)