Το παιχνίδι Dungeons & Dragons είναι για μια αφήγηση σε κόσμους σπαθιών και μαγείας! Μοιράζεται στοιχεία με παιχνίδια της παιδικής μας ηλικίας. Όπως αυτά τα παιχνίδια, το D&D καθοδηγείται από τη φαντασία. Πρόκειται για την απεικόνιση ενος πανύψηλου κάστρου κάτω από τον θυελλώδη νυχτερινό ουρανό και για το πώς ένας φανταστικός ήρωας θα μπορούσε να αντιδράσει στις προκλήσεις που παρουσιάζει η παραπάνω σκηνή!
Dungeon Master (DM): Αφού περάσετε από τις απόκρημνες κορυφές, ο δρόμος ξαφνικά γυρίζει προς τα ανατολικά και ο πύργος Ravenloft του Κάστρου εμφανίζεται μπροστά σας.
Οι πέτρινοι πύργοι διατηρούν μια σιωπηρή στάση καθώς πλησιάζετε. Μοιάζουν με εγκαταλελειμμένα φυλάκια. Πέρα από αυτά, υπάρχει ένα μεγάλο κενό, που εξαφανίζεται στη βαθειά ομίχλη κάτω. Μια κρεμαστή γέφυρα συνδέει το κενό, οδηγώντας σε μια αψιδωτή είσοδο στην αυλή του κάστρου. Οι αλυσίδες της πλατφόρμας τρίζουν στον άνεμο, το σκουριασμένο μέταλλο τεντώνει με το βάρος. Από τα ψηλά ισχυρά τείχη, τα πέτρινα αγάλματα gargoyles κοιτάζουν από κοίλες προεξοχές αποτρόπαια. Μια σάπια ξύλινη κρεμαστή πύλη, πράσινη με βλάστηση, κρέμεται στη σήραγγα εισόδου. Πέρα από αυτό, οι κύριες πόρτες του Κάστρου είναι ανοιχτές, ένα πλούσιο θερμό φως χύνεται στην αυλή.
Φίλιππος (παίζοντας τον Gareth): Θέλω να κοιτάξω τα gargoyles. Έχω την αίσθηση ότι δεν είναι μόνο αγάλματα.
Άννα (παίζοντας την Riva): Η πεζογέφυρα φαίνεται ασφαλής; Θέλω να δω πόσο ανθεκτική είναι. Νομίζω ότι μπορούμε να το διασχίσουμε ή πρόκειται να καταρρεύσει κάτω από το βάρος μας;
Το D&D δίνει τη δομή στις ιστορίες, έναν τρόπο που καθορίζονται οι συνέπειες της δράσης των ηρώων (παικτών). Οι παίκτες παίρνουν ζάρια για να επιλύσουν εάν οι επιθέσεις τους χτυπούν ή αστοχούν, ή αν οι ήρωες τους μπορούν να σκαρφαλώσουν έναν γκρεμό, να απομακρυνθούν από το χτύπημα του μαγικού ξορκιού “lightning spell” ή να γλιτώσουν από κάποιο άλλο επικίνδυνο έργο. Οτιδήποτε είναι πιθανό, αλλά τα ζάρια κάνουν κάποια αποτελέσματα πιο πιθανά από άλλα!
Dungeon Master (DM): Εντάξει, ένας-ένας. Φίλιππε, κοιτάς τα gargoyles;
Φίλιππος: Ναι. Υπάρχει κάποια ένδειξη ότι μπορεί να είναι πλάσματα και όχι διακοσμητικά αγάλματα;
DM: Κάνε έναν έλεγχο νοημοσύνης.
Φίλιππος: Ισχύει η ικανότητα έρευνας (Investigation skill) που έχω;
DM: Φυσικά!
Φίλιππος (Ρίχνει ζάρι d20): Πφφ… Επτά.
DM: Μοιάζουν διακοσμητικά για σένα. Άννα, σειρά σου, η Riva ελέγχει τη κρεμαστή γέφυρα;
Στο παιχνίδι Dungeons & Dragons, κάθε παίκτης δημιουργεί έναν ήρωα (συνήθως τον λέμε Χαρακτήρα) και συνεργάζεται με άλλους ήρωες (που παίζονται από φίλους). Συνεργαζόμενοι, η ομάδα μπορεί να εξερευνήσει ένα σκοτεινό μπουντρούμι, μια κατεστραμμένη πόλη, ένα στοιχειωμένο κάστρο, έναν ξεχασμένο ναό βαθιά μέσα στη ζούγκλα ή ένα σπήλαιο από πηγμένη λάβα κάτω από ένα μυστηριώδες βουνό. Οι ήρωες μπορούν να λύσουν γρίφους, να μιλήσουν με άλλους χαρακτήρες, να πολεμήσουν τρομερά τέρατα και να ανακαλύψουν θαυμαστά μαγικά αντικείμενα και άλλους θησαυρούς.
Ένας παίκτης, ωστόσο, αναλαμβάνει το ρόλο του Dungeon Master (DM), της αφήγησης και του διαιτητή του παιχνιδιού. O DM δημιουργεί περιπέτειες για τους χαρακτήρες, οι οποίοι περιηγούνται στους κινδύνους και αποφασίζουν ποιες διαδρομές θα εξερευνήσουν. O DM μπορεί να περιγράψει την είσοδο στο Castle Ravenloft και οι παίκτες αποφασίζουν τι θέλουν να κάνουν οι χαρακτήρες τους. Θα περπατήσουν κατά μήκος της επικίνδυνης κρεμαστής γέφυρας; Θα δεθούν μεταξύ τους με το σχοινί, για να ελαχιστοποιήσουν την πιθανότητα κάποιος να πέσει αν καταρρεύσει η κρεμαστή γέφυρα; Ή θα ρίξουν ένα ξόρκι που θα τους φέρει πέρα από τον γκρεμό; Στη συνέχεια, o DM καθορίζει τα αποτελέσματα των δράσεων των ηρώων και διηγείται αυτό που βιώνουν. Επειδή o DM μπορεί να αυτοσχεδιάσει για να αντιδράσει σε οτιδήποτε προσπαθούν οι παίκτες, το D&D είναι απείρως ευέλικτο και κάθε περιπέτεια μπορεί να είναι συναρπαστική και απροσδόκητη.
Το παιχνίδι δεν έχει πραγματικό τέλος, όταν μια ιστορία ή αναζήτηση ολοκληρώνει την αποστολή της, μπορεί να ξεκινήσει αμέσως μια άλλη, δημιουργώντας μια συνεχή ιστορία που ονομάζεται campaign. Πολλοί άνθρωποι που παίζουν το παιχνίδι κρατούν τις εκστρατείες τους για μήνες ή χρόνια, συναντώντας με τους φίλους τους κάθε εβδομάδα ή όποτε μπορούν για να συνεχίσουν την ιστορία εκεί που την άφησαν. Οι Χαρακτήρες δυναμώνουν, καθώς η εκστρατεία συνεχίζεται. Κάθε τέρας που νικήθηκε, κάθε περιπέτεια που ολοκληρώθηκε και κάθε θησαυρός που ανακτήθηκε όχι μόνο συμβάλει στη συνεχιζόμενη ιστορία, αλλά και προσδίδει στους Χαρακτήρες νέες δυνατότητες. Αυτή η αύξηση της δύναμης αντικατοπτρίζεται από το level του Χαρακτήρα.
Δεν υπάρχει νίκη και ήττα στο παιχνίδι του Dungeons & Dragons – τουλάχιστον, όχι με τον τρόπο με τον οποίο οι όροι αυτοί είναι συνήθως κατανοητοί. Μαζί, ο DM και οι παίκτες δημιουργούν μια συναρπαστική ιστορία από τολμηρούς εξερευνητές που αντιμετωπίζουν θανατηφόρους κινδύνους. Μερικές φορές ένας ήρωας μπορεί να βρει τραγικό τέλος, κατασπαραγμένος από άγρια τέρατα ή από έναν κακοποιό. Ακόμα κι έτσι, οι άλλοι χαρακτήρες μπορούν να αναζητήσουν ισχυρή μαγεία για να αναστήσουν τον χαμένο σύντροφό τους ή ο παίκτης μπορεί να επιλέξει να δημιουργήσει ένα νέο χαρακτήρα για να συνεχίσει. Η ομάδα μπορεί να μην ολοκληρώσει επιτυχώς μια περιπέτεια, αλλά αν όλοι πέρασαν ωραία και δημιούργησαν μια αξέχαστη ιστορία, όλοι κερδίζουν.
Κόσμοι Περιπέτειας
Οι κόσμοι του Dungeons & Dragons είναι μέρη μαγείας και τεράτων, γενναίων πολεμιστών και θεαματικών περιπετειών. Ξεκινούν με το θεμέλιο της μεσαιωνικής φαντασίας και στη συνέχεια προσθέτουν τα πλάσματα, τους τόπους και τη μαγεία που κάνουν τους κόσμους αυτούς μοναδικούς.
Οι κόσμοι του παιχνιδιού Dungeons & Dragons υπάρχουν μέσα σε ένα τεράστιο κόσμο που ονομάζεται multiverse, που συνδέονται με παράξενο και μυστηριώδη τρόπο μεταξύ τους και σε άλλα επίπεδα ύπαρξης, όπως το Elemental Plane of Fire και το Infinite Depths of the Abyss. Μέσα σε αυτό το multiverse υπάρχει μια ατελείωτη ποικιλία κόσμων. Πολλά από αυτά έχουν δημοσιευθεί ως επίσημες εκδόσεις για το D&D. Οι θρύλοι των Forgotten Realms, Dragonlance, Greyhawk, Dark Sun, Mystara και Eberron είναι γνωστοί στο φάσμα του multiverse. Μαζί με αυτούς τους κόσμους υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ακόμη, που δημιουργήθηκαν από γενιές παικτών D&D για τα δικά τους παιχνίδια. Και μέσα σε όλο τον πλούτο του multiverse, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν δικό σας κόσμο.
Όλοι αυτοί οι κόσμοι μοιράζονται βασικά χαρακτηριστικά, αλλά κάθε κόσμος ξεχωρίζει από τη δική του ιστορία και πολιτισμούς, ξεχωριστά τέρατα και αγώνες, γεωγραφία, αρχαία μπουντρούμια και κακοποιούς. Ορισμένες φυλές έχουν ασυνήθιστα χαρακτηριστικά σε διαφορετικούς κόσμους. Οι Halflings του κόσμου Dark Sun, για παράδειγμα, είναι κανιβαλοι της ζούγκλας και τα Elfs είναι νομάδες της ερήμου. Κάποιοι κόσμοι διαθέτουν φυλές άγνωστες σε άλλους κόσμους, όπως η λεγεώνα του Eberron, στρατιώτες που δημιούργησαν και εμποτίστηκαν με ζωή για να πολεμήσουν στον Last War. Κάποιοι κόσμοι κυριαρχούνται από μια μεγάλη ιστορία, όπως ο War of the Lance που διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο περιβάλλον του Dragonlance. Αλλά είναι όλοι οι κόσμοι του D&D και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους κανόνες εδώ για να δημιουργήσετε έναν χαρακτήρα και να παίξετε σε οποιοδήποτε από αυτούς.
Ο DM σας θα μπορούσε να ορίσει το campaign σε έναν από αυτούς τους κόσμους ή σε έναν που δημιούργησε μονος του. Επειδή υπάρχει τόσο μεγάλη ποικιλομορφία μεταξύ των κόσμων του D&D, θα πρέπει να ελέγξετε με τον DM σας για τυχόν κανόνες που συνδέονται με το campaign που έφτιαξε, που θα επηρεάσουν το παιχνίδι σας. Τέλος, ο Dungeon Master είναι η αυθεντία με την απόλυτη εξουσία της εκστρατείας, ακόμα κι αν το campaign είναι δημοσιευμένο και το αποκτήσατε από το σκονισμένο ράφι ενός βιβλιοπωλείου!