Λογαριασμός Μέλους

Back to Top

Story Time IV: Η αρχή και το τέλος των Netherese

Αν είσαι φαν του High-Fantasy και οι χαρακτήρες σου είναι μόνιμα spellcasters και ιδιαίτερα wizards, τότε αυτό το άρθρο θα σε ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Σήμερα, λοιπόν, αγαπητά Goblins, το μάθημά μας έχει να κάνει με υψηλά επίπεδα μαγείας. Από πού προέρχεται; Πώς χρησιμοποιείται; Ποιοί την χρησιμοποίησαν στο παρελθόν; Πώς και για ποιους σκοπούς; Πόσο ψηλά έφτασαν και εν τέλει ποιό ήταν το αντίκτυπο;

The Weave

Το Weave μπορούμε να το σκεφτούμε σαν ένα αραχνοΰφαντο πλέγμα μαγείας, το οποίο, δημιουργήθηκε, υφαίνεται και διατηρείται ακόμα από την θεά της μαγείας την Mistryl, για την οποία μιλήσαμε στο Story Time: Shar & Selune.  Η δημιουργία του Weave άλλαξε ολόκληρο τον κόσμο, αφού πλέον ακόμα και τα θνητά, απλά όντα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν μαγεία. Μέχρι τότε, αυτή τη δύναμη την είχαν μόνο οι θεότητες. Φυσικά, όλη αυτή η δύναμη έφερε στην Mystra πολλούς πιστούς, κάτι που κίνησε το ενδιαφέρον της Shar. Κάπως έτσι, η Shar ξεκίνησε να μελετάει το Weave και να κάνει διάφορα πειράματα πάνω του. Κάποτε, έφτασε η στιγμή που η θεά του σκότους όχι μόνο κατάφερε να κατανοήσει το Weave, αλλά δημιούργησε και ένα δικό της με το όνομα “Shadow Weave”, μέσα από το οποίο έπαιρναν μαγικές δυνάμεις πιστοί τις Shar, οι οποίοι, ας πούμε, πως δεν είχαν και τις καλύτερες προθέσεις. Σκεφτείτε αυτές τις δύο πηγές δύναμης σαν δύο όψεις από το ίδιο νόμισμα να συμπληρώνουν η μια την άλλη.

Netheril

Η περιοχή Netheril ήταν ένα όμορφο μέρος στο Faerun, γεμάτο με δάση, λίμνες και ποτάμια. Σε εκείνη την περιοχή έφτιαξαν τα σπίτια τους και τον οικισμό τους διάφοροι άνθρωποι που μέχρι τότε ήταν διασκορπισμένοι στις γύρω περιοχές. Γιατί αποφάσισαν να ενωθούν; Για να είναι προστατευμένοι δημιουργώντας μια συμμαχία μεταξύ τους και αντιμετωπίζοντας έτσι τους εχθρούς τους. Αυτή η συμμαχία ονομάστηκε Methyl και πήρε το όνομά της από τον αρχηγό της πόλης.

Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι αυτής της συμμαχίας αυτά ξεκίνησαν να πολεμάνε και να κυνηγάνε εχθρούς και να εξαπολύουν απειλές προς αυτούς. Μέσα από αυτό το συνεχόμενο κυνήγι, κάποια στιγμή, βρέθηκαν στην περιοχή των ξωτικών, τα οποία αποφάσισαν να τους μάθουν μαγεία για να προστατεύουν τους εαυτούς τους, χωρίς να έχουν και μεγάλες προσδοκίες. Οι Netherese, όμως, εξέπληξαν τα ξωτικά με το πόσο γρήγορα κατάφερναν να κατανοούν και να χρησιμοποιούν τη μαγεία, σαν να ήταν έμφυτο ταλέντο. Αυτή η γνώση, λοιπόν, μεταφέρθηκε και στην υπόλοιπη πόλη Netheril και από ένα σημείο κι έπειτα όλοι στην πόλη χρησιμοποιούσαν μαγεία ακόμα και για το ράψιμο των ρούχων ή το σκούπισμα. Στην πορεία, πολλοί απ’ αυτούς που μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν μαγεία, έγιναν αλχημιστές και ανέβαιναν δυναμικά στην πολιτική κυριαρχία. Οι Netherese ήταν πολύ ευγνώμονες απέναντι στα ξωτικά και την δύναμη που τους δώσανε και ήταν εκεί για να τα βοηθάνε σε κάθε ανάγκη τους.

Η χρυσή εποχή των Nether, τα Magical Scrolls & το Mythallar

Κάπου εδώ μπαίνουμε στο κομμάτι της δημιουργίας των πρώτων magical scrolls με το όνομα Nether-scrolls εμπνευσμένα από τα γραπτά μιας από τις πρώτες φυλές που δημιουργήθηκαν στο κόσμο, τα Zurichs. Αυτοί οι πάπυροι δημιουργήθηκαν από πολύτιμα μέταλλα, αλλά στην υφή τους θύμιζαν χαρτί που πάνω τους ήταν γραμμένα διάφορα κείμενα. Όποιος διάβαζε αυτά τα κείμενα έπαιρνε και μια καινούρια γνώση. Αυτά τα scrolls βρέθηκαν από τους Nethereese που τα μελέτησαν εξονυχιστικά και στήριξαν πάνω τους τις ιδέες τους για να δημιουργήσουν νέα πράγματα, όπως μαγικά όπλα και γενικά μαγικά αντικείμενα. Μέσα σε αυτό το διάστημα πολλοί προσπάθησαν να κλέψουν αυτά τα scrolls και κάποιοι κατάφεραν να διεκδικήσουν κάποια. Τα ξωτικά και οι γνώμοι.

Στην πορεία ένας πολύ δυνατός μάγος των Netherese ανακάλυψε κάτι που θα άλλαζε όλα τα δεδομένα και θα έφερνε τα κάτω πάνω στην κυριολεξία. Ο Ioulaum εφηύρε ένα αντικείμενο με το όνομα Mythallar, το οποίο ήταν μια τεράστια φωτεινή σφαίρα που έμοιαζε σαν τον ήλιο. Τι έκανε το Mythallar; Τραβούσε μεγάλη ποσότητα ενέργειας από το Weave και την μοίραζε σε μια ολόκληρη περιοχή. Οι Αλχημιστές των Netherese χρησιμοποιούσαν αυτή τη σφαίρα για να μπορούν να φτιάχνουν μαγικά αντικείμενα. Σε προηγούμενες εκδόσεις του D&D, η δημιουργία ενός μαγικού αντικειμένου προϋπέθετε χρόνο, χρήμα, αλλά και πόντους εμπειρίας. Γι’ αυτό πολλοί παίκτες μπορεί να δημιουργούσαν ένα πολύ καλό σπαθί, αλλά αυτό τους έβαζε δύο level πίσω από τους συμπαίκτες τους. Στην 5η έκδοση ωστόσο χρειάζεται μόνο χρόνος και χρήμα. Με αυτή τη σφαίρα λοιπόν οι Netherese δεν χρειαζόταν να δίνουν την δική τους δύναμη και ενέργεια για την δημιουργία αυτών των αντικειμένων, αλλά έπαιρναν απλόχερα ενέργεια από το ίδιο το Mythallar. Το αρνητικό ήταν πως τα μαγικά αντικείμενα έχαναν τις ιδιότητές τους αν έβγαιναν εκτός της περιμέτρου της σφαίρας. Σκεφτείτε πως το Mythallar λειτουργούσε σαν μια τεράστια μπαταρία για όλα αυτά τα μαγικά αντικείμενα.

Το επόμενο πρόβλημα που έπρεπε να λύσουν οι Netherese ήταν αυτό. Πώς θα μπορούσαν να μετακινούν αυτή τη σφαίρα οπουδήποτε ήθελαν ώστε να μην χάνονται οι μαγικές ιδιότητες από τα αντικείμενα; (Drum rolls…) Θα δημιουργούσαν μια ιπτάμενη πόλη. Έτσι ο ίδιος ο αλχημιστής που δημιούργησε το Mythallar, ο Ioulaum, ήταν επίσης υπεύθυνος για την ιπτάμενη πόλη των Netherese χρησιμοποιώντας το ξόρκι “Proctiv’s move mountain”, με το οποίο κόβεται η κορυφή ενός βουνού, αντιστρέφεται και ανυψώνεται προς τα πάνω. Το Mythallar βρισκόταν στο κέντρο της πόλης. Κάπως έτσι λοιπόν είχαν ένα ολόκληρο οχηρό γεμάτο μαγεία που μπορούσε να μετακινηθεί οπουδήποτε. Οι Netherese σήκωσαν άλλες 13 κορυφές ψηλά στον ουρανό και από ένα σημείο και έπειτα σήκωναν μια κάθε φορά τον χρόνο.

Netheril. Η αρχή του τέλους

Η ιπτάμενη πλέον πόλη Netheril χωριζόταν σε δύο κομμάτια, το υψηλό Netheril και το χαμηλό Netheril.  Στο υψηλό κομμάτι κατοικούσαν οι πιο δυνατοί αρχιμάγοι και οι υπήκοοί τους, ενώ στο χαμηλό κομμάτι βρίσκονταν οι μάγοι που δεν ήταν τόσο δυνατοί, όπως και κάποιες άλλες φυλές των ελεύθερων ανθρώπων και διαφόρων φυλών βαρβάρων.

Οι Netherese δεν ήταν ποτέ ικανοποιημένοι με την μαγεία που είχαν αποκτήσει και αποζητούσαν συνέχεια περισσότερη με αποτέλεσμα να δημιουργούν καινουρια ξόρκια, όπλα και να πειραματίζονται με την μεταφορά τους σε άλλα plains. Μέσα από αυτές τις μεταφορές γνώρισαν και τα Illithids ή αλλιώς mind flayers. Βέβαια μέσα από αυτά τα ταξίδια τους συνειδητοποίησαν πως τα πράγματα είναι αρκετά επικίνδυνα εκεί έξω και έτσι αποφάσισαν να μείνουν στο Faerun και να συνεχίσουν εκεί την τύχη τους.

Όλες αυτές οι εξερευνήσεις και η δημιουργία ξορκιών και όπλων κατανάλωναν τεράστια ποσότητα μαγείας από το Mythallar. Φυσικά αυτή η υπέρογκη ποσότητα δεν θα μπορούσε να μην έχει κάποιο αντίκτυπο στον κόσμο του Faerun και συγκεκριμένα στο underdark το οποίο καταστρεφόταν όλο και πιο πολύ μέρα με τη μέρα. Έτσι κάποια πλάσματα του underdark με το όνομα phaerimm κατάφεραν να βρουν ένα ξόρκι που μπορούσε να απορροφά την ενέργεια που πήγαζε από το Netheril. Αυτό το ξόρκι είναι που μετέτρεψε το χαμηλό στρώμα των Netherese σε μια έρημο. Αυτή η αλλαγή φυσικά γινόταν αργά, αλλά σταθερά και έτσι οι Netherese δεν καταλάβαιναν τι ακριβώς συνέβαινε, μέχρι τη στιγμή που το πρόβλημα έφτασε στο απροχώρητο. Οι Netherese προσπαθούσαν να μετακινήσουν τις πόλεις τους σε άλλες περιοχές, αλλά η μαγεία των phaerimm τους ακολουθούσε παντού. Και αυτό ήταν μόνο η αρχή… αφού τα phaerimm κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ξόρκι που μπορούσε να κατεβάσει κάποιες από αυτές τις πόλεις κάτω στο έδαφος, κι έτσι τους αντιμετώπιζαν.

Karsus’s Folly

O Karsus ήταν ένας από τους πιο δυνατούς και γνωστούς μάγους στην ιστορία του Faerun. Σύμφωνα με έρευνες, κατάφερε να χειρίζεται τη μαγεία από τα δύο του χρόνια και στα 22 του κατάφερε να σηκώσει κι αυτός μια ολόκληρη βουνοκορφή. Η δύναμή του αυτή τον έκανε αρκετά νάρκισσο και φιλόδοξο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να σταματήσει πουθενά. Αποφάσισε κάποια στιγμή να φτιάξει μια δικιά του σχολή μαγείας που είχε να κάνει με το Shadow plane.

Μετά από χρόνια μελέτης κατάφερε να βρει έναν τρόπο να αντιμετωπίσει τις δυνάμεις του underdark που τους καταδίωκαν. Πίστευε πως ήταν ο μόνος που μπορούσε να βοηθήσει και πως ο κόσμος του τον χρειαζόταν. Έτσι δημιούργησε ένα καινούριο ξόρκι με το όνομα “Karsus’s Avatar”. Το συγκεκριμένο ξόρκι επιτρέπει σε αυτόν που το χρησιμοποιεί να κλέψει την δύναμη από κάποιον Θεό και να την μεταφέρει στον ίδιο. Ποια θεότητα επέλεξε; μα φυσικά την Mystryl. Τη στιγμή που χρησιμοποίησε το συγκεκριμένο ξόρκι, γέμισε με την απόλυτη γνώση και την απόλυτη δύναμη κι εκεί συνειδητοποίησε πως έκανε το μεγαλύτερο λάθος που θα μπορούσε να έχει κάνει. Όλη αυτή η ταραχή που προξένησε ο Karsus διατάραξε την ισορροπία και ήταν πολύ κοντά στο να καταστρέψει ολόκληρο το weave. Η Mistryl όμως θυσίασε τη ζωή της και ενώθηκε με το weave για να μπορέσει να το διατηρήσει. Κάνοντάς το αυτό διακόπηκε το ξόρκι του Karsus και για κάποιο διάστημα κανένα ξόρκι και καμία μαγεία δεν μπορούσε να λειτουργήσει. Με αυτόν το τρόπο, όλες οι ιπτάμενες πόλεις των Netherese έπεσαν κάτω στο έδαφος, από όπου ξεκίνησαν.  Η Mystryl ξαναδημιουργήθηκε σαν Mistra και η πρώτη της δουλειά ήταν να ξανα δημιουργήσει το weave και να βάλει νέους κανόνες στη μαγεία. Ο πιο σημαντικός κανόνας ήταν πώς κανένα ών που μπορούσε να χρησιμοποιήσει μαγεία δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ξόρκι μεγαλύτερου από 9ου level. Επίσης αποφάσισε να κρατήσει τρεις πόλεις των Netherese ψηλά στον ουρανό. Την Anauria, την Asram και την Hlondath. Υπήρχε όμως και μια τέταρτη με το όνομα Thultanthar, η οποία μετακινήθηκε στο plane of shadow για να είναι προστατευμένη.

Κάπως έτσι όσοι Netherese απέμειναν από όλη αυτή την καταστροφή εγκατέλειψαν το Netheril φοβούμενοι πλέον και του θεούς και την ίδια την μαγεία, αλλά και το underdark κι έτσι κατέληξαν να μεταναστεύουν σε άλλες πόλεις και στην πορεία να χαθούν ολοκληρωτικά.

Αναφορές
Grand History of The Realms
Lost Empires of Faerun (3.5) 
Magic of Faerun
Netheril: Empire of Magic  
Forgotten Realms Wiki

Ζέφη Παπαδάκη
Ζέφη Παπαδάκη

zefi.gtavern@gmail.com

Πίσω από τις στοίβες βιβλίων, πινέλων, χαρτιών, μολυβιών, ζαριών και μικροφώνων, με ένα τίμιο Perception, ο οποιοσδήποτε μπορεί να διακρίνει ένα Goblin γεμάτο μπογιές. Η Ζέφη για άλλη μια φορά ψάχνει απεγνωσμένα την επόμενη δημιουργική ασχολία της. Αν δεν βρίσκεται στον μικρόκοσμό της, μπορεί να την βρει κανείς παρέα με άλογα, για πεζοπορία σε ειδυλλιακά δάση και λίμνες κυνηγώντας ηλιοβασιλέματα, ή απλά να αράζει στην ταβέρνα των Γκόμπλινς πίνοντας οτιδήποτε ΜΗ αλκοολούχο και ακούγοντας ιστορίες.