Λογαριασμός Μέλους

Back to Top

Soulmist: Γνωρίστε τα classes της Fyera και τις εξειδικεύσεις τους

Πριν λίγες μέρες ξεκινήσαμε να μιλάμε για το επερχόμενο table-top (ttRPG) ονόματι Soulmist, το οποίο καταφθάνει σιγά σιγά σε μορφή PDF και στα τέλη του χρόνου σε έντυπη μορφή στα χέρια μας. Στο προηγούμενο άρθρο μιλήσαμε αρκετά για το lore και τις νέες ιδέες που φέρνει το RPG της Black Lantern στα τραπέζια μας. Όπως αποδείχθηκε, δεν ήταν δυνατόν να καλύψουμε τα πάντα σε ένα άρθρο και δεν θα αφήναμε σε καμία περίπτωση εκτός άλλα σημαντικά κομμάτια, όπως τα classes, τη μαγεία και τα feats έξω από τη συζήτηση μας. Τι λέτε, λοιπόν, να βυθιστούμε ακόμα περισσότερο στο σκοτεινό Soulmist;

Τα Racial Subclasses κι ένας Νέος Τρόπος Σκέψης

Ας ξεκινήσουμε δυναμικά μιλώντας για τα classes. Το πρώτο πράγμα που παρατήρησα και μου άρεσε πολύ ήταν η ιδέα racial subclasses. Όλες οι φυλές έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει σε διαφορετικά περιβάλλοντα, έχουν μάθει να σκέφτονται και να πολεμούν διαφορετικά. Έτσι, μπορεί όλες οι φυλές να έχουν πολεμιστές, αλλά οι πολεμιστές κάθε φυλής έχουν μάθει να πολεμούν με κάποιον πολύ εξειδικευμένο και ιδιαίτερο τρόπο. Η ιδέα αυτή μετατρέπεται πολύ όμορφα σε subclasses με ιδιαίτερα abilities. Ελπίζω, σταδιακά, να φτιαχτούν και άλλα subclasses με την ίδια λογική! Με τον τρόπο αυτό, ο χαρακτήρας μπορεί να γίνει ακόμα πιο εξατομικευμένος και μοναδικός. Φυσικά, υπάρχουν και subclasses κοινά για όλες τις φυλές!Όπως θα δούμε παρακάτω, ο Warrior είναι ένα subclass που μπορεί να υιοθετηθεί απ’ όλες τις φυλές ενώ ο Dark Knight  είναι μία εξειδίκευση που μπορούν να λάβει μόνο η φυλή των Primus και συνδέονται άρρηκτα και με την κοινωνική τους θέση μέσα στην κοινωνία του λαού τους.

Στο ίδιο πνεύμα θέλω να χαιρετήσω και την δημιουργία πολλών subclasses, που, ενώ στην παραδοσιακή 5η έκδοση μοιάζουν, κατά τη γνώμη μου, στείρα (βλ. Rogue), εδώ παρουσιάζονται με μεγάλη  πολυποίκιλα και δίνουν τη δυνατότητα στους χαρακτήρες να χρησιμοποιήσουν την ευρηματικότητα τους και να βοηθούν με πολλούς και διάφορους τρόπους. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του Trickster ( rogue subclass του Soulmist), ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιήσει διάφορες ειδικές κινήσεις, θυσιάζοντας ένα sneak attack ζάρι για να κουφάνει ή τυφλώσει προς στιγμήν τους αντιπάλους του. Επίσης, άλλα subclasses, όπως οι Herbalists και οι Wardens, μας δίνουν ποικίλα resources (herbs και παγίδες) τα οποία μπορούν να ξοδέψουν οι χαρακτήρες για να κάνουν κάποια έξυπνη και χρήσιμη κίνηση που δίνει κάτι παραπάνω εκτός από damage, παρόμοια με τα battle master moves του ομώνυμου subclass του Fighter.

Ας πιάσουμε, λίγο-λίγο- το κάθε class για να δούμε τι συμβαίνει στο επικό Soulmist. 

Fighters

Ξεκινάμε με τον Fighter. Δεν συναντάμε κάτι καινούριο στα βασικά του χαρακτηριστικά. Η διαφορά αρχίζει και φαίνεται στα subclasses του, που, προς το παρόν, είναι τα περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο class. Έχουμε το subclass του Warrior, που είναι κοινό για όλες τις φυλές, αλλά ακολουθούν δυνατά πρότυπα πολεμιστών από κάθε φυλή της Fyera: ο Blood Prince και ο Dark Knight των Primus, ο Templar των Lumen και οι Pack Alpha των Avernian. Θα ξεκινήσω με την επιθυμία να υπήρχε ή να υπάρξει, αν γίνεται, κάποιο επιπλέον fighting style, ίσως συνδεδεμένο και με τις φυλές και τα racial subclasses. Αυτό συμβαίνει, κατά κάποιο τρόπο, με τον Windwalker subclass του Monk, ο οποίος μαθαίνει ειδικές τεχνικές ανάλογα με το όπλο που χρησιμοποιεί.  Διαφορετικά, βλέπουμε δυνατά και εμπνευσμένα subclasses. Ο Warrior εκμεταλλεύεται δημιουργικά το speed του προσπαθώντας να δημιουργήσει ρωγμές στις γραμμές του εχθρού. Ο Blood Prince των Primus χρησιμοποιεί τη δύναμη του αίματος για να πετύχει τους στόχους του και θα λέγαμε σε όρους gaming οτι πρόκειται για το μεγαλύτερο dps (damage per second) του βιβλίου. Έπειτα, συναντάμε τον Dark Knight που συνδέεται πάλι το θέμα του αίματος , χρησιμοποιώντας παράλληλα buffs για τους συμμάχους του και debuffs για τους αντιπάλους. Θα λέγαμε ότι πρόκειται για το “tank” του party, που μπαίνει μπροστά για να προστατεύσει τους πιο “αδύναμους” σε κοντινή μάχη συμπολεμιστές του. Στη συνέχεια, οι Templars είναι οι πρόμαχοι του Φωτός και χρησιμοποιούν την επίδραση που έχουν πάνω στο σκοτάδι και διάφορες αύρες για να ενισχύσουν τον εαυτό τους και τους συντρόφους τους και να για να εξαγνίσουν τα πλάσματα του Σκότους με τις φωτισμένες λεπίδες τους. Τέλος, οι Pack Alpha εκμεταλλεύονται τη σχέση με τους με το ζωικό βασίλειο και διάφορες συνήθειες και κινήσεις των ζώων, που πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια για tactical battle από Fighter, για να αμυνθούν και να επιτεθούν κάνοντας τους απρόβλεπτους και επικίνδυνους.

Barbarians

Ακολουθεί ακόμα ένα martial class, ο Barbarian. Ίδιος και απαράλλακτος στα βασικά χαρακτηριστικά του class. Οι καινοτομίες έρχονται, για ακόμη μία φορά, στα subclasses. Αρχίζουμε με τον Ravager (Common Archetype), ο οποίος φαντάζει ο φόβος και ο τρόμος των αντιπάλων στη μάχη. Το ability του ονόματι Blow of Hatred, όταν χρησιμοποιηθεί στην empowered μορφή του ξοδεύοντας ένα Light Spark, μπορεί να σκορπίσει τον όλεθρο στις αντίπαλες γραμμές. Επίσης, το Show of Gore είναι ένας έξοχος τρόπος σύμπτυξης ενός θανάσιμου χτυπήματος και του roleplay που μπορεί να θέλει να χρησιμοποιήσει ο παίκτης. Πολλοί παίκτες- Barbarians τείνουν να βγάζουν την αγριότητα τους στα τελικά χτυπήματα ενάντια σε εχθρούς και να την περιγράφουν. Πλέον, αυτό μπορεί να έχει επίδραση εχθρούς και ο παίκτης μπορεί να το χρησιμοποιήσει.  Και φτάνουμε σε ένα από τα αγαπημένα μου subclasses οποιουδήποτε class, τον Ashen Berserker (της φυλής των Yildrasir). Επιτέλους, βλέπουμε μία σοβαρή επένδυση στην ιδέα του poison με τη δημιουργία και χρήση τοξινών που δίνουν διάφορες ιδιότητες και ενισχύουν άλλες ήδη υπάρχουσες στη φαρέτρα του πολύ ωραίου αυτού subclass. Τελειώνουμε με τον Barbarian με ένα ακόμα subclass του που μπορεί να εξειδικευτεί σε κάποιο τρόπο μάχης κάνοντας επιλογές από μία μεγάλη λίστα δυνατοτήτων , τον Warlord (της φυλής των Yildrasir). Εδώ έχουμε τα Stigmata, τελετουργικές ουλές οι οποίες δημιουργούν μία ιδιαίτερη σχέση ανάμεσα στον warlord και το όπλο του. Κάθε ουλή δίνει και ένα extra effect και όσο ανεβαίνουν τα levels τα stigmata αυξάνονται και ο Warlord γίνεται όλο και δυνατότερος. Φαντάζει ένας ισχυρός και τρομακτικός αντίπαλος! Αξιοσημείωτο και άκρως θεματικό είναι πως οι Warlords είναι γνωστοί καθώς φτιάχνουν κοκκάλινα όπλα με τα κόκκαλα των θηραμάτων τους. Εδώ, θα ήταν ωραία να βλέπαμε και subclasses και για άλλα races, αλλά είμαι σίγουρος πως υπάρχουν στο πρόγραμμα για τα supplements που θα ακολουθήσουν.

Rogues

Περνάμε στον Rogue. Ακόμα ένα class χωρίς αλλαγές. Μαντέψτε που τις συναντάμε. Μπράβο! Στα subclasses! Ο Rogue, ανέκαθεν, σήμαινε πολλά κιλά damage. Ο Trickster (Common Archetype) έρχεται για να μας δείξει τι σημαίνει ύπουλη μάχη και χτυπήματα κάτω απ’ τη ζώνη. Μπορείς να ψάξεις για την αχίλλειο πτέρνα του αντιπάλου σου κόβοντας του το speed κατά 10 feet ή να χτυπήσεις σε τέτοιο σημείο τον αντίπαλο σου κουφαίνοντας τον. Βέβαια, για να συμβούν αυτά και άλλες παρόμοιες καταστάσεις πρέπει να θυσιάσει ο Rogue κάποιο sneak attack die ή το Bonus Action που σου δίνει το Cunning Action. Στην σειρά ακολουθεί ακόμα ένα subclass που κάνει χρήση του καημένου του poison, που έχει ταλαιπωρηθεί και αχρηστευθεί από τη Wizards of the Coast (WotC) στην 5η έκδοση. Ο Assassin (της φυλής των Εldrasyr) έχει μάθει να χρησιμοποιηθεί διάφορα δηλητήρια και καταλύτες για να ενισχύει τα όπλα του και να δημιουργήσει πολλών ειδών προβλήματα στους άτυχους που θα βρεθούνε στο δρόμο του. Ενδεικτικά μόνο μερικά ονόματα για να σας ανοίξουν την όρεξη είναι τα Dreamcatcher, Midnight Tears και Halo of Death.

Δεν θα μπορούσαν να λείπουν και η φυλή των Avernians από το πάρτι των rogue subclasses! Τελειώνουμε με τους Rogue με τον διασκεδαστικό και αυτοκτονικό, θα έλεγε κανείς, Pyromancer. Πυρίτιδα, βόμβες και κάθε είδους «πυροτεχνήματα» έρχονται για να δώσουν μία εκρηκτική αύρα και να τρομάξουν και να τιμωρήσουν όποιον νομίσει ότι είναι πιο πονηρός από κάποιον Avernian. Φυτίλια, ζημιές (κάθε τύπου) και 30d6 fire damage για όλους, εχθρούς και φίλους, αν τα πράγματα στραβώσουν.

Monks

Ώρα για τους Monk! Πάλι, βλέπουμε ίδιες τις βασικές ικανότητες, αλλά το subclass του Windwalker έρχεται να μας δείξει πόσο δυνατοί είναι οι ανατολίτες μοναχοί ανεξάρτητα από το ποιο monk weapon χρησιμοποιούν. Ανάλογα το monk weapon που υιοθετεί κανείς μπορεί να πάρει σταδιακά διάφορες μανούβρες και πλεονεκτήματα δίνοντας ωραίο flavor αλλά και ικανότητες και επιβραβεύοντας την ποικιλία και νεωτερική σκέψη. Τα μέλη του subclass των Enlightened (μαντέψτε!) είναι Monks της φυλής των Lumen. Χρησιμοποιούν το χρόνο και τη μοίρα για να δώσουν πλεονεκτήματα σε εκείνους και τους συμμάχους και μειονεκτήματα στους αντιπάλους τους. O Primal Disciple είναι ένα racial Monk subclass των Avernians. Μιλούν με τη φύση, μεταμορφώνονται, χρησιμοποιούν τη ζωική τους φύση και βάζουν δύσκολα στους απροετοίμαστους εχθρούς τους.

Seekers

Πάμε στους Seekers! Μην σας ξεγελάει το όνομα. Πρόκειται για τους Rangers. Εδώ συναντάμε και το πρώτο class με spellcasting abilities. Μιλάμε για τον παλαιότερο Ranger με το Favored Enemy ability, όπου διαλέγουν συγκεκριμένου τύπου εχθρούς και με το favored terrain, το οποίο θεωρούσα ενδιαφέρον σαν ιδέα, αλλά μπορεί να είναι πάρα πολύ situational και κάποιες φορές άχρηστο. Αυτό, βέβαια, είναι πάντα στην κρίση του Game Master (GM) και μπορεί να χρησιμοποιήσει τις νεότερες εναλλακτικές δυνατότητες του Ranger. Τι λέτε να δούμε και τα subclasses;

Το όνομα του Beast Master μπορεί να σας φαίνεται γνώριμο, αλλά οι ικανότητες του διαφέρουν από τον Beast Master του παραδοσιακού Player’s Handbook της 5ης έκδοσης. Διαλέγουν στο level 1 το ζώο που θέλουν ως σύντροφο τους. Όσο περνάει ο δεσμός των δύο συντρόφων δυναμώνει και το να τους αντιμετωπίσει κάποιος εχθρός γίνεται όλο και πιο δύσκολο, καθώς οι τακτικές που προκύπτουν συνδυάζοντας τις κινήσεις κυνηγού και companion είναι απρόβλεπτες για το θύμα και πολλές φορές δεν προλαβαίνεις να τους δεις πριν πέσεις νεκρός . Θα μου πείτε: «η μεγάλη διαφορά που είναι»; Πρώτον, στις επιμέρους ικανότητες που δεν μπορώ να αναπτύξω αναλυτικά. Η μεγάλη διαφορά, όμως, έρχεται όταν το πλάσμα που έχει επιλέξει ο Beast Master ως σύντροφο μπορεί να εξειδικευτεί σε 3 διαφορετικούς ρόλους: του Skirmisher, του Sentinel και του Scout. Ανάλογα την εξειδίκευση το companion παίρνει διάφορες ικανότητες και το subclass γίνεται δυνατό και άξια επιλογή για να απολαύσει κάποιος παίκτης. Ο Warden, το racial Seeker subclass της φυλής των Eldrasyr, έρχεται να παίξει με ένα άλλο παρεξηγημένο concept του παραδοσιακής 5ης έκδοσης, τις παγίδες. Πλέον, δεν χρειάζεται, κυρίως, να τις πατάς αλλά μπορείς να τις φτιάχνεις και να τις χρησιμοποιείς. Στη συνέχεια, το Φως της φυλής των Lumen έρχεται ακόμα μια φορά να μας τυφλώσει. Αυτή τη φορά ευθύνεται το subclass του Inquisitor. Διαισθάνονται το σκοτάδι και το παρακολουθούν άγρυπνα μετατρέποντας τους θύτες των Darklands σε θύματα. Πριν πάμε σε ένα νέο “spicy” class θα γνωρίσουμε τον Scout της φυλής των Primus. Πρόκειται για τους χαρτογράφους των Darklands, αυτούς που κινούνται στις σκιές, ζουν στις σκιές και γίνονται ένα με το σκοτάδι.

Scholars

Έτσι, φτάνουμε στο class του Scholar. Μοιάζουν με βάρδους λόγω κάποιων ικανοτήτων τους. Μοιάζουν! Δεν είναι! Προκαλούν το ρολάρισμα πολλών ζαριών, τόσο των ίδιων όσο και των εχθρών τους. Πάμε στα βασικά. D6 το hit die του, light armor, simple weapons με dexterity και intelligence στα saving throws τους. Ποικιλία για skill proficiencies σε skills σε σχετίζονται με τα mental attributes. Χρησιμοποιούν υπέρ τους τις γνώσεις τους, τη λογική τους και την ευστροφία τους. Μπορούν να γίνουν Diplomats (Common Archetype), Engineers (της φυλής Lumen) ή Herbalists (της φυλής Eldrasyr).

 

  • Οι Diplomats χρησιμοποιούν την ευγλωττία τους για να κερδίσουν το πλεονέκτημα εντός και εκτός μάχης με τα διάφορα abilities τους να δίνουν τη δυνατότητα στο  Role Play και τα Mechanics να συνδυαστούν και να προσφέρουν ένα όμορφο και πολύ έξυπνο αποτέλεσμα.
  • Οι Lumens έχουν τη χαρά να έχουν πρωτοπόρους Engineers ανάμεσα τους. Θυμίζουν αρκετά το class του Artificer από την 5η έκδοση, αλλά έχουν και διαφορές. Το “Gauntlet of the Inventor“, feature του 3ου level του engineer   είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Αυτό το γάντι μπορεί να αντικαταστήσει όλα τα εργαλεία και δίνει proficiency σε όλα τα εργαλεία αρκεί να το φοράς. Επιπλέον, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις ως όπλο βλημάτων με το ένα χέρι. Προκαλεί 1d6 πόντους διατρητικής ζημίας, με εμβέλεια 60/240. Μπορεί να κρατήσει έξι bolts κάθε φορά, απαιτώντας να ξοδέψεις ένα action για να το ξαναγεμίσεις μόλις ρίξετε και τα έξι bolts. Ταυτόχρονα, η δυνατότητα του Engineer να αρχίσει να «κουμπώνει» εφευρέσεις (για ακόμα μια φορά πολλαπλές επιλογές) πάνω του και να αποκτά διάφορα πλεονεκτήματα και ικανότητες του δίνει το πάνω χέρι πολλές φορές στη μάχη. Τελικά, φτιάχνει τη δική του παντοδύναμη πανοπλία δυναμώνοντας τη με διάφορες εφευρέσεις και μπορεί να κατασκευάσει μέχρι και καταπέλτη, βοηθώντας ακόμα και ενάντια σε μεγάλες μάχες και πολιορκίες.
  • Οι Herbalists των Eldrasyr είναι επίσης εξαιρετικό παράδειγμα χρησιμοποίησης ξεχασμένων και κακομεταχειρισμένων concepts που δεν βρίσκουν σημαντική εφαρμογή στην 5η έκδοση. Όπως φανερώνει και το όνομα του subclass, παρατηρούμε έντονη χρήση διαφόρων βοτάνων και ριζών και φυτών γενικότερα, τόσο για επιθετικές κινήσεις όσο και για αμυντικές. Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα βοτάνια τους για να δώσουν διάφορες ιδιότητες που βοηθούν ολόκληρο το πάρτι. Κλείνοντας θα έλεγα πως θυμίζει το Master Healer Archetype που έχει ο Scholar στο Adventures in Middle-earth, εμπνευσμένο από τον J.R.R. Tolkien. Τελικά, θα έλεγα πως θυμίζει αρκετά το class του Druid. Πολύ ενδιαφέρον το γεγονός πως βλέπουμε διάφορα archetypes και classes να αναμειγνύονται και να δίνουν νέες ενδιαφέρουσες επιλογές που βοηθούν την εξατομίκευση και παραμετροποίηση του εκάστοτε χαρακτήρα.

Spiritualists

Η αλήθεια είναι πως έχουμε δει ελάχιστη μαγεία μέχρι τώρα. Μάλλον, έχουμε δει διάφορες μαγικές ιδιότητες, αλλά ελάχιστα spells εκτός από την περίπτωση του Seeker. Οπότε, ήρθε η ώρα να ανταμείψουμε την υπομονή σας. Spiritualists λοιπόν ή διαφορετικά clerics. Δεν έχουμε divine domains, αλλά spiritual domains. Δεν έχουμε channel divinity, αλλά έχουμε channel Soulmist. Δεν έχουμε Divine Intervention, αλλά έχουμε Nebula Intervention. Εδώ, βλέπουμε αυτό που σας είπα και στο προηγούμενο άρθρο. Την αντικατάσταση των θεών με to Soulmist και την έννοια της ψυχής που τροφοδοτεί τη μαγεία και είναι από τους βασικούς πυλώνες που δημιουργούν τη Fyera και τα πλάσματα της. Πρακτικά, βλέπουμε το ανιμιστικό πνεύμα που συναντάμε στη θρησκειολογία και την ανθρωπολογία. Πάλι, μιλάμε θεωρητικά για μία τύπου θρησκεία, χωρίς να συναντάμε, όμως, την έννοια του θεού και της παρέμβασης του στα κοινά. Πάμε να δούμε και τα subclass του Spiritualist και η αλήθεια είναι πως έχουμε αρκετά.

  • Πρώτον, συναντάμε τους Healers (wow!), που είναι κοινοί για όλα τα races. Ένα subclass που είναι εξειδικευμένο στη θεραπεία και ξέρεις ξεκάθαρα τι παίζεις. Ο life domain Cleric είναι πρακτικά ένας healer, αλλά εδώ έχουμε κάποιον που τον αποκαλεί με το πραγματικό όνομα του. Ο ρόλος του είναι ξεκάθαρος και όλες του οι ικανότητες επικεντρώνονται στη θεραπεία.
  • Δεύτερον, έχουμε τους Necromancers (της φυλής Primus). Πολύ ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως οι νεκρομάντεις αποσυνδέονται από το class Wizard, όπως είθισται στην 5η έκδοση του D&D (οι οποίοι είναι γνωστοί ως Mistweaver εδώκαι δένουν με το class του Spiritualist. Κατά μία έννοια, φαντάζει λογικό από τη στιγμή που έχουμε να κάνουμε με τις ψυχές και τα πνεύματα και αυτά είναι σίγουρα στο αντικείμενο του Spiritualist, όπως πολύ παραστατικά φανερώνει και το όνομα του class. Όπως φαντάζεστε, μπορούν να πάρουν τους undead με το μέρος τους (έχουμε 2 διαφορετικούς τύπους undead) και μέσω του Boundless Servitude οι Primus Necromancers μπορούν να αποκομίσουν κοινωνικά οφέλη και status ενισχύοντας την θέση τους στην ιεραρχία του λαού τους.
  • Τρίτονσυναντάμε τους Shamans (της φυλής Avernian). Οι Shamans καλούν ψυχές ζώων για να πολεμήσουν στο πλευρό τους και βλέπουμε και την χρήση των γνωστών, από τους ινδιάνους σε εμάς, τοτέμ με τα οποία μπορούν να δώσουν οφέλη σε εκείνους και τους συμμάχους τους.  
  • Τέλος, φτάνουμε στους αγαπημένους μου Witch Doctors (της φυλής Yildrasyr). Έχουν κοντινή σχέση με το Σκότος. Γι’ αυτό είναι πολύ δυνατοί αλλά και κάπως στιγματισμένοι. Χρησιμοποιούν βουντού και κατάρες και προφανώς έχουν σχέση με το «απαγορευμένο». Το στοιχείο του κακού και ίσως μιαρού φεύγει από το subclass του Necromancer (της 5ης έκδοσης) και στην περίπτωση του Soulmist μετατίθεται εδώ.

Mistweavers

Είπαμε πολλά για τα classes, αλλά αφήσαμε απ’ έξω τον παραδοσιακότερο από τους spellcasters. Mistweaver από εδώ οι αναγνώστες. Αναγνώστες από εδώ ο Mistweaver ή Wizard για τους φίλους της παραδοσιακής πεντάρας. Οι Mistweavers καταλαβαίνουν το Soulmist σε βάθος και καλλιεργούν με μελέτη και πάθος το soulspark τους. Προσέξτε! Μην παρασυρθείτε και νομίζετε πως μιλάμε για το ίδιο class με τον Wizard. Μαντέψτε για τα proficiency στα saving throws. Int… όχι, όχι. Charisma και Constitution. Αλλιώς τα βασικά abilities και το class development παραμένουν τα ίδια. Καστάρουν πάλι με intelligence! Προχωρώντας βλέπουμε και άλλες ριζικές αλλαγές. Τα subclass του μάγου δεν καθορίζονται από τη σχολή μαγείας που προτιμούν και δεν διαλέγουν spells απ’ όπου θέλουν! Διαφορετική προσέγγιση λοιπόν. Εδώ,  υπάρχουν subclass όπως και στα προηγούμενα classes και τα spells δεν είναι ελεύθερης επιλογής, αλλά είναι άμεσα συνδεδεμένα το subclass σου. Συνεπώς, έχεις συγκεκριμένη spell list. Τελείωσαν οι «αβέρτα» fireball κύριοι και κυρίες!

  • Μιας και μίλησα για φωτιά ας ξεκινήσουμε με το πρώτο subclass, αυτό των Elementalists. Κοινό για όλα τα races. Προσωπικά, υποδέχομαι με μεγάλη χαρά την ουσιαστική χρήση των 4 στοιχείων της φύσης. Εδώ, βλέπουμε ακόμα μία συσχέτιση με τους Druid, η οποίοι μπορεί να μην υπάρχουν σαν class στο Soulmist, αλλά επιβιώνουν και ίσως να είναι και πιο δυνατοί και πιστοί στις ρίζες τους. Με τα spells και τις ιδιότητες του ο Elementalist μπορεί να βοηθήσει με πληθώρα επιλογών, προκαλώντας ζωτική ζημιά στους αντιπάλους αλλά και με διάφορα buffs και debuffs και συμμάχους και εχθρούς αντίστοιχα.
  • Μετά που πάμε; Ώπα… Blood Mages από την φυλή των Primus. Πόσο ταιριαστό! Και πόσο δυνατό! Ίσως μιλάμε, όπως πιθανολογούν και οι δημιουργοί του Soulmist μέσα στο ίδιο το βιβλίο, για τους ισχυρότερους spellcasters του παιχνιδιού. Και με το περισσότερο υφάκι! Επιτέλους, λοιπόν, μαγεία του αίματος. Ακόμα, βλέπουμε τη χρήση ραβδιών. Πρώτη φορά αν δεν με απατά η μνήμη μου! Εξαιρετικά δυνατός. Βέβαια, έχουμε τον ερχομό καινούριων spells που έχουν να κάνουν με blood magic.
  • Κλείνουμε την εκτενή κουβέντα για τα classes και subclasses του Soulmist με τον Oracle, τον Mistweaver των Lumen. Θυμίζει σε ένα σημείο τον Chronurgy Wizard (Explorer’s Guide to Wildemount), αλλά παίζουμε λιγότερο με το χρόνο και περισσότερο με τη μοίρα. Θα έλεγα ότι μοιάζει λίγο και με τον Divination Wizard, αλλά δεν είναι εξίσου δυνατός.
Μπροστά στην καταστροφή, 📷 Soulmist

Επίλογος

Κάνοντας έναν γενικό απολογισμό των classes και των subclasses πιστεύω πως συνδέονται άμεσα και ουσιαστικά με το lore και αυτό γίνεται κυρίως μέσω της σύνδεσης με τις φυλές που ανέφερα και στην αρχή. Έχουμε classes τα οποία εισάγουν, και μέσω των mechanics, περισσότερο Role Play που μπορεί να εκμεταλλευτεί ο παίκτης που θέλει να το χρησιμοποιήσει. Ταυτόχρονα, οι ντροπαλοί ή αδύναμοι στο Role Play παίκτες μπορούν, απλά λόγω του καλού check τους, να πετύχουν το στόχο τους και να επιτελέσουν το σκοπό τους. Επίσης, βλέπουμε και τα πολλά νέα resources και τις νέες δυνατότητες που παρέχουν διάφορα subclasses για να βοηθήσει ένας παίκτης με ποικίλους τρόπους και όχι με τον παραδοσιακό τρόπο που προσφέρει το class του. Είμαι πολύ αισιόδοξος για όσα διάβασα και θα χαρώ να μου πείτε αν συμμερίζεστε και εσείς τη γνώμη μου.

Κάπως έτσι φτάνουμε και στο τέλος αυτού του άρθρου. Νόμιζα του τελευταίου, αλλά απ’ ότι φαίνεται το παιχνίδι έχει πολλά καινούργια και ενδιαφέροντα πράγματα το Soulmist και δεν σκοπεύω να κάνω εκπτώσεις. Γι’ αυτό θα υπάρξει και τρίτο μέρος με τα feats, τα backgrounds, τη συζήτηση για τη μαγεία και τα spells και τα γενικά συμπεράσματα από το επερχόμενο και πολλά υποσχόμενο Soulmist.

 

Τα λέμε σύντομα!  

Δημήτρης Κολοβός
Δημήτρης Κολοβός
Ελεύθερο μέλος │ Αρχισυντάκτης

jdimikolovos@gmail.com

Ο Δημήτρης, Δημούτρης ή κύριος Μιμήτρης Κολοβός είναι ένα goblin ανέκαθεν παλαβό με τα RPGs. Ξεκίνησε να παίζει 5άρα στις σπηλιές φίλων του, αλλά θέλει να παίξει και να μάθει τα πάντα γύρω από το αγαπημένο του είδος παιχνιδιών. Στην υπόλοιπη ζωή του προσπαθεί να διαβάσει σοφά βιβλία αλλά δεν τα καταφέρνει πάντα γιατί δεν ξέρει να διαβάζει καλά. Όνειρο του είναι κάποια στιγμή να ζήσει σε μία χομπιτότρυπα, ίσως αυτή του Μπίλμπο. Είναι σχετικά έξυπνος για goblin (8 intelligence?) και ασχολείται με τη γλωσσολογία και τις γλώσσες του Faerûn. Υποστηρίζει πως είναι υποψήφιος διδάκτορας σε κάποιο πανεπιστήμιο που λέγεται Δημοκρίτειο στη Θράκη, αλλά κανείς δεν ξέρει τέτοιο πανεπιστήμιο, ούτε τέτοια περιοχή που να ονομάζεται έτσι. Υποστηρίζει πως βρίσκεται κοντά στη Halruaa αλλά ελάχιστοι έχουν ταξιδέψει εκεί, πόσο μάλλον Goblins.