Saving Throws
Ένα Saving Throw – ονομάζεται και απλά “save” – αποτελεί μια προσπάθεια ενός χαρακτήρα να αντισταθεί σε ένα ξόρκι, μια παγίδα, ένα δηλητήριο, μια ασθένεια ή μια παρόμοια απειλή. Συνήθως δεν αποφασίζεις εσύ από μόνος σου να ρίξεις ζάρια saving throw, αλλά αναγκάζεσαι να το κάνεις επειδή ο χαρακτήρας ή ένα τέρας σου κινδυνεύει.
Για να κάνεις ένα saving throw, ρίχνεις ένα d20 (εικοσάπλευρο ζάρι) και προσθέτεις το κατάλληλο ability modifier. Για παράδειγμα, χρησιμοποιείς το Dexterity modifier για ένα saving throw ευκινησίας. Ένα saving throw μπορεί να τροποποιηθεί από ένα περιστασιακό μπόνους ή κάποια ποινή και να μεταβληθεί από κάποιο πλεονέκτημα ή μειονέκτημα (advantage & disadvantage).
Κάθε κλάση δίνει proficiency σε τουλάχιστον δύο saving throws. Ο μάγος, για παράδειγμα, είναι proficient στα saves που απαιτούν Intelligence. Όπως και με τα proficiencies στα skills, το να είσαι proficient σε ένα saving throw επιτρέπει σε έναν χαρακτήρα να προσθέσει το proficiency μπόνους του στο saving throw που ρίχνει χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο Ability Score. Ορισμένα τέρατα έχουν επίσης proficiency σε saving throws επίσης.
Το Difficulty Class (DC) για ένα saving throw, καθορίζεται από την τον λόγο που το προκαλεί. Για παράδειγμα: το DC για ένα saving throw που πρέπει να κάνει κάποιο πλάσμα εναντίον στον μάγο που του εξαπολύει ένα ξόρκι καθορίζεται από το “Spellcasting ability” και το “proficiency” του μάγου. Το αποτέλεσμα ενός επιτυχημένου ή αποτυχημένου saving throw εξηγείται λεπτομερώς στην περιγραφή του ξορκιού. Συνήθως, ένα επιτυχημένο save σημαίνει ότι ένα πλάσμα δεν υποφέρει από την επήρεια του ξορκιού ή δέχεται μειωμένη ζημία από το κανονικό αποτέλεσμα.
Disclaimer: Το D&D 5th edition είναι πνευματική ιδιοκτησία της WtC. Τα παραπάνω είναι μεταφράσεις βάση του SRD, που έχουν γίνει από μέλη του Goblin’s Tavern με σκοπό την διάδοση του παιχνιδιού στο ελληνικό κοινό.