Resting
Αν και είναι ήρωες, οι adventurers δεν μπορούν να περάσουν κάθε ώρα της μέρας στο πλαίσιο της εξερεύνησης, κοινωνικής συναναστροφής και μάχης. Χρειάζονται χρόνο για ξεκούραση, χρόνο για ύπνο και φαγητό, να φροντίσουν τις πληγές τους, να καθαρίσουν το μυαλό τους και το πνεύμα τους για spellcasting, και να ετοιμάσουν τον εαυτό τους για τις επερχόμενες περιπέτειες. Οι adventurers μπορούν να ξεκουραστούν για μικρά χρονικά διαστήματα (Short Rest) κατα την διάρκεια μιας περιπέτειας και να ξεκουραστούν κανονικά (Long Rest) στο τέλος της ημέρας.
Short Rest
Η σύντομη ξεκούραση ή short rest, είναι μια περίοδος ελεύθερου χρόνου, τουλάχιστον μια ώρα σε διάρκεια, κατα την οποία ένας χαρακτήρας δεν κάνει κάτι πιο κουραστικό απο το να τρώει, να πίνει, να διαβάζει και να φροντίζει τις πληγές του.
Ένας χαρακτήρας μπορεί να ξοδέψει ένα ή παραπάνω Hit Dice στο τέλος ενός short rest, έως τον μέγιστο αριθμό Hit Dice που ισούται με το level του χαρακτήρα. Με αυτόν τον τρόπο θα θεραπεύσει κάποιες από τις πληγές του και θα ανακτήσει κάποια απο τα Hit Points του. O παίκτης ρίχνει το ζάρι που αναλογεί στην κλάση του όπως εξηγείται παρακάτω και προσθέτει το Constitution modifier του στη ζαριά. Ο συνολικός αριθμός προστίθεται στα Hit Points χωρίς όμως να ξεπερνούν τον μέγιστο αριθμό. Ο παίκτης μπορεί να αποφασίσει αν θα ξοδέψει ένα επιπλέον Hit Dice έπειτα από κάθε ζαριά. Ο χαρακτήρας ανακτά κάποια από τα Hit Dice που έχει χρησιμοποιήσει, όταν ολοκληρώσει ένα long rest, όπως εξηγείται παρακάτω.
Long Rest
Ένα Long Rest είναι μια περίοδος εκτεταμένου ελεύθερου χρόνου, τουλάχιστον οκτώ ωρών σε διάρκεια, κατά την οποία ένας χαρακτήρας κοιμάται ή πραγματοποιεί ελαφρά δραστηριότητα όπως: το διάβασμα, η συζήτηση, κάποιο γεύμα, ή να στέκεται φρουρός όχι όμως για παραπάνω από 2 ώρες. Αν η ξεκούραση διακοπεί από μια περίοδο έντονης δραστηριότητας (τουλάχιστον μια ώρα περπατήματος, κάποια μάχη, χρήση ξορκιών ή παρόμοια δραστηριότητα) οι χαρακτήρες πρέπει να ξεκινήσουν το rest ξανά για να έχουν κάποιο κέρδος από αυτό.
Στο τέλος ενός Long Rest, ο χαρακτήρας κερδίζει όλα τα χαμένα Hit Points. Ο χαρακτήρας επίσης ανακτά ξοδευμένα Hit Dice που ισούνται με τον μισό αριθμό του ζαριού που χρησιμοποιεί για Hit Dice. Για παράδειγμα, αν ένας χαρακτήρας έχει 8 Hit Dice, αυτός ή αυτή μπορούν να κερδίσουν εκ νέου 4 ξοδευμένα Hit Dice όταν ολοκληρώνουν ένα Long Rest. Ένας χαρακτήρας δεν μπορεί να επωφεληθεί παραπάνω από 1 Long Rest σε περίοδο 24 ωρών και ένας χαρακτήρας πρέπει να έχει τουλάχιστον 1 Hit Point στην αρχή του Rest για να κερδίσει τα οφέλη του Long Rest.
Hit Dice ανα level για κάθε κλάση
- Barbarian – 1d12
- Bard – 1d8
- Cleric – 1d8
- Druid – 1d8
- Fighter – 1d10
- Monk – 1d8
- Paladin – 1d10
- Ranger – 1d10
- Rogue – 1d8
- Sorcerer – 1d6
- Warlock – 1d8
- Wizard – 1d6