Ranger
«Σκληρός και άγριος στην εμφάνιση, ένας άνθρωπος παραμονεύει μόνος ανάμεσα στις σκιές των δέντρων, κυνηγώντας τα orcs τα οποία ξέρει πως σχεδιάζουν μια επιδρομή σε μια κοντινή φάρμα. Κρατώντας γερά ένα shortsword σε κάθε χέρι, γίνεται ένας ανεμοστρόβιλος από ατσάλι, κόβοντας τον ένα εχθρό μετά τον άλλον. Αφότου κατρακυλάει μακριά από μια ριπή παγωμένου αέρα, ένα θηλυκό ξωτικό στέκεται καλά στα πόδια της και τραβάει πίσω το τόξο για να απελευθερώσει ένα βέλος στον λευκό δράκο. Αποδιώχνοντας το κύμα φόβου που προέρχεται από τον δράκο, παγωμένο, σαν την ανάσα του, στέλνει το ένα βέλος μετά το άλλο για να βρει τα κενά ανάμεσα στα χοντρά λέπια του. Κρατώντας το χέρι του ψηλά, ένα half-elf σφυρίζει στο γεράκι που κυκλώνει ψηλά από πάνω του, καλώντας το πουλί πίσω στο πλευρό του. Ψιθυρίζοντας οδηγίες στα Elvish, δείχνει προς το owlbear που ακολουθεί και στέλνει το γεράκι για να αποσπάσει την προσοχή του καθώς ετοιμάζει το τόξο του.»
Μακριά από την βουή των πόλεων και των κωμοπόλεων, πέρα από τους φράχτες που δίνουν καταφύγιο στις πιο απομακρυσμένες φάρμες από τις απειλές της άγριας φύσης, μέσα στα πυκνά δέντρα αχαρτογράφητων δασών και πέρα από τεράστιες και άδειες πεδιάδες, οι rangers συνεχίζουν την ατελείωτη παρακολούθηση τους.
Θανατηφόροι κυνηγοί
Πολεμιστές της ερημιάς, οι Rangers ειδικεύονται στο να κυνηγούν τα τέρατα που απειλούν τoυς πυλώνες του πολιτισμού- είτε πρόκειται για ανθρωποειδείς επιδρομείς, επιθετικά θηρία και τερατουργήματα είτε για τρομερούς γίγαντες και θανάσιμους δράκους. Μαθαίνουν να παρακολουθούν το θήραμα τους, όπως ένα αρπακτικό, κινούνται κρυφά μέσα στην ερημιά και κρύβονται μέσα σε χαμόκλαδα και ερείπια. Οι Rangers εστιάζουν την εκπαίδευσή τους στην μάχη, σε τεχνικές που είναι ιδιαίτερα χρήσιμες εναντίον των χειρότερων εχθρών τους.
Χάρη στην εξοικείωσή τους με το φυσικό περιβάλλον, οι δασοφύλακες αποκτούν την ικανότητα να κάνουν ξόρκια που τιθασεύουν τη δύναμη της φύσης, όπως και οι Druids. Τα ξόρκια τους, όπως και οι ικανότητες μάχης τους, βασίζονται στην ταχύτητα, τη μυστικότητα και το κυνήγι. Τα ταλέντα και οι ικανότητες ενός Ranger εστιάζουν στο επικίνδυνο έργο της προστασίας των παραμεθόριων περιοχών.
Ανεξάρτητοι Adventurers
Αν και ένας Ranger μπορεί να ζήσει ως κυνηγός, ξεναγός ή ιχνηλάτης, το αληθινό κάλεσμα ενός Ranger είναι να υπερασπιστεί τα περίχωρα του πολιτισμού από τις καταστροφές που προέρχονται από ορδές ανθρωποειδών και τέρατα που εξορμούν από την άγρια φύση. Σε μερικές περιοχές, οι Rangers συγκεντρώνονται σε μυστικά τάγματα ή ενώνονται με δυνάμεις των Druids. Πολλοί Rangers, ωστόσο, είναι ανεξάρτητοι σε βαθμό ξεροκεφαλιάς, γνωρίζοντας ότι, όταν ένας δράκος ή μια λεγεώνα orcs επιτίθεται, ένας ranger μπορεί να είναι η πρώτη – και ίσως η τελευταία – γραμμή άμυνας.
Αυτή η έντονη ανάγκη για ανεξαρτησία κάνει τους Rangers κατάλληλους για περιπέτεια, αφού είναι συνηθισμένοι στη ζωή μακριά από τις ανέσεις ενός αναπαυτικού κρεβατιού και ενός θερμού λουτρού. Όταν συναναστρέφονται με καλομαθημένους Adventurers της πόλης, οι οποίοι κυνηγούν και κλαψουρίζουν για τις κακουχίες της άγριας φύσης, οι Rangers απαντούν με κάποιο μίγμα διασκέδασης, απογοήτευσης και συμπόνιας. Εντούτοις μαθαίνουν γρήγορα ότι άλλοι Adventurers, που μπορούν με θάρρος να σηκώσουν ανάστημα στον κίνδυνο που έρχεται, αξίζουν κάθε επιπλέον βάρος στην ομάδα. Οι συνηθισμένοι λαοί της πόλης μπορεί να μην ξέρουν πώς να ταΐσουν τους εαυτούς τους ή να βρουν φρέσκο νερό στην άγρια φύση, αλλά επανορθώνουν γι’ αυτό με άλλους τρόπους.
Quick Build
Μπορείς να φτιάξεις έναν Ranger γρήγορα ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές.
Πρώτον όρισε το μεγαλύτερο Ability score σου να είναι το Dexterity. Το δεύτερο μεγαλύτερο Ability score σου πρέπει να είναι το Wisdom. Μερικοί rangers που εστιάζουν στη μάχη με δύο όπλα (two-weapon fighting) ορίζουν το Strength πιο ψηλά από το Dexterity. Τέλος για Background επέλεξε το outlander.
Class Features
Σαν Ranger αποκτάς τις ακόλουθες ικανότητες.
Hit Points
Hit Dice: 1d10 για κάθε ranger level
Hit Points στο 1ο level: 10 + το Constitution modifier σου
Hit Points σε μεγαλύτερα levels: 1d10 (εναλλακτικά 6) + το Constitution modifier σου
Proficiencies
Armor: Ελαφριά πανοπλία (light armor), μεσαία πανοπλία (medium armor), ασπίδες (shields)
Weapons: Απλά όπλα (simple weapons), martial weapons
Tools: Κανένα
Saving Throws: Strength, Dexterity
Skills: Επιλέγεις τρία από τα εξής: Animal Handling, Athletics, Insight, Investigation, Nature, Perception, Stealth και Survival
Equipment
Ξεκινάς με τον ακόλουθο εξοπλισμό, στον οποίο προστίθεται ο εξοπλισμός από το background που θα διαλέξεις.
- (a) ένα scale mail, ή (b) μια δερμάτινη πανοπλία (leather armor)
- (a) δύο shortswords, ή (b) δύο απλά όπλα για κοντινές επιθέσεις (simple melee weapons)
- (a) ένα dungeoneer’s pack, ή (b) ένα explorer’s pack
- Ένα μεγάλο τόξο (longbow) και μια φαρέτρα με 20 βέλη.
Πίνακας εξέλιξης του Ranger
RANGER LEVEL | PROFICIENCY BONUS | FEATURES | SPELLS KNOWN | 1ST | 2ND | 3RD | 4TH | 5TH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1st | +2 | Favored Enemy, Natural Explorer | – | – | – | – | – | – |
2nd | +2 | Fighting Style, Spellcasting | 2 | 2 | – | – | – | – |
3rd | +2 | Ranger Archetype, Primeval Awareness | 3 | 3 | – | – | – | – |
4th | +2 | Ability Score Improvement | 3 | 3 | – | – | – | – |
5th | +3 | Extra Attack | 4 | 4 | 2 | – | – | – |
6th | +3 | Favored Enemy and Natural Explorer improvements | 4 | 4 | 2 | – | – | – |
7th | +3 | Ranger Archetype feature | 5 | 4 | 3 | – | – | – |
8th | +3 | Ability Score Improvement, Land’s Stride | 5 | 4 | 3 | – | – | – |
9th | +4 | – – – | 6 | 4 | 3 | 2 | – | – |
10th | +4 | Natural Explorer improvement, Hide in Plain Sight | 6 | 4 | 3 | 2 | – | – |
11th | +4 | Ranger Archetype feature | 7 | 4 | 3 | 3 | – | – |
12th | +4 | Ability Score Improvement | 7 | 4 | 3 | 3 | – | – |
13th | +5 | – – – | 8 | 4 | 3 | 3 | 1 | – |
14th | +5 | Favored Enemy improvement, Vanish | 8 | 4 | 3 | 3 | 1 | – |
15th | +5 | Ranger Archetype feature | 9 | 4 | 3 | 3 | 2 | – |
16th | +5 | Ability Score Improvement | 9 | 4 | 3 | 3 | 2 | – |
17th | +6 | – – – | 10 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 |
18th | +6 | Feral Senses | 10 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 |
19th | +6 | Ability Score Improvement | 11 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |
20th | +6 | Foe Slayer | 11 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |