Πριν από μερικά χρόνια, έκανα συνεχώς μεγάλη προσπάθεια για να παρασύρω τους παίκτες μου σε επικές αποστολές. Πίστευα, πως αυτός είναι ο μόνος λόγος, για τον οποίο παίζουν αυτό το παιχνίδι. Πίστευα ότι αυτό που αξίζει στον κόσμο του Dungeons & Dragons, είναι κυρίως οι μάχες με δράκους και πανίσχυρα τέρατα. Είναι όμως αυτός;
Πέρα από το θέμα του railroad, κάνοντας κάτι τέτοιο αγνοούσα επίσης μία πολύ όμορφη πτυχή του παιχνιδιού, η οποία είναι, τα μικρά πράγματα, οι μικρές λεπτομέρειες του παιχνιδιού.
Και ενώ το επικό στοιχείο είναι ο λόγος που οι περισσότεροι από εμάς παίζουν αυτό το παιχνίδι, η συμβουλή μου είναι να μη ξεχνάμε, ότι τα μικρά πράγματα είναι αυτά που δίνουν μαγεία στον κόσμο που έχουμε δημιουργήσει.
Ποια είναι όμως αυτά τα μικρά πράγματα, αυτές οι μικρές λεπτομέρειες που δίνουν μαγεία; Ένα από αυτά, είναι σίγουρα οι μικρές και φαινομενικά “ασήμαντες-μικρές” αποστολές. Σε αυτές, αντί για το επικό στοιχείο, εντοπίζουμε συνήθως το φανταστικό στοιχείο, που είναι εξίσου σημαντικό κομμάτι της μαγείας.
Κάποια παραδείγματα μικρών αποστολών:
- Οι χαρακτήρες βοηθούν μια οικογένεια να προφυλαχθεί από τον κρύο χειμώνα που έρχεται.
- Σώζουν την κόρη του σιδηρουργού την οποία έχει απαγάγει μια φυλή από Goblins.
- Μαζεύουν τα σπάνια υλικά που απαιτούνται για την δημιουργία της σπάνιας μπύρας ενός φεστιβάλ.
- Δουλεύουν ως φύλακες σε ένα πανδοχείο για μία μέρα.
Αυτός είναι πιστεύω και ένας από τους λόγους που συχνά οι παίκτες χαίρονται περισσότερο τα χαμηλότερα επίπεδα (level). Επειδή σε αυτά τα επίπεδα υπάρχει πιο έντονα το φανταστικό στοιχείο, όπως και η περισσότερη από τη μαγεία του παιχνιδιού.
Μπόνους συμβουλή:
Όταν οι χαρακτήρες πραγματοποιούν κάποιες μικρές ενέργειες ή παίρνουν κάποιες φαινομενικά ασήμαντες αποφάσεις, όπως μια απόφαση να βοηθήσουν έναν χαρακτήρα του κόσμου σου, κάνε αυτή τη στιγμή σημαντική για αυτούς.
Αυτός ο “ασήμαντος” χαρακτήρας που μπορεί να βοήθησαν, μπορεί να τους θυμάται την επόμενη φορά που περάσουν από το χωριό, και να τους προσφέρει ένα γεύμα και στέγη. Αυτός ο αδύναμος εχθρός που δεν σκότωσαν γιατί έδειξαν έλεος, μπορεί να αποδειχθεί στο μέλλον ένας καλός σύμμαχος, ή να γίνει ένας μεγάλος εχθρός.
Κάποιες άλλες λεπτομέρειες που δίνουν μαγεία και κάνουν έναν κόσμο πραγματικό, είναι λεπτομέρειες όπως η μουσική, τα ηχητικά εφέ, εικόνες, και Props.
Κρίνοντας από τα δικά μου session, οι παίκτες μου πάντα ενθουσιάζονται περισσότερο, καθώς οι χαρακτήρες τους ταξιδεύουν μέσα σε ένα πυκνό δάσος, ακούγοντας τους ήχους του δάσους και προσπαθώντας να βρουν το ποτάμι, το οποίο θα φροντίσω να ακούσουν καθώς πλησιάσουν σε αυτό, παρά με μία επική μάχη.
Και κάπου εδώ, πιστεύω πως είναι ωραίο σημείο να τελειώσει αυτό το άρθρο. Κλείνοντας, ελπίζω αυτό το άρθρο να σου έδωσε κάποια έμπνευση για να αναδείξεις καλύτερα την μαγεία του φανταστικού σου κόσμου, και να κάνεις αυτόν τον κόσμο πραγματικό στα μάτια της φαντασίας των παικτών σου.