Λογαριασμός Μέλους

Back to Top

Gamers’ Corner: “ForeverDM”, ένας ερωτευμένος, με τα RPGs, DM

“For as DM you are to become the Shaper of the Cosmos. It is you who will give form and content to the all the universe. You will breathe life into the stillness, giving meaning and purpose to all the actions which are to follow”

– Gary Gygax

Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,

 

Κλείνουμε το 2023 με μία ακόμα συνέντευξη της στήλης μας «Creators’ Corner», όπου θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε παρέα, μέσα από συνεντεύξεις, εμπνευσμένους Έλληνες (και όχι μόνο) δημιουργούς και κοινωνούς του fantasy και των παιχνιδιών, που ομορφαίνουν τη ζωή μας με τις εμπνεύσεις τους. Θα μιλήσουμε για υλικό σχετικό με παιχνίδια ρόλων, κούπες, μαγικά ραβδιά, θυρεούς, βιβλία, κοινότητες RPG, Game Masters, βιβλιοπωλεία, video-games, comics, επιτραπέζια και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί το διεγερμένο, από τη φαντασία, μυαλό σας. Ολοκληρώνουμε τη χρονιά, λοιπόν, με έναν DM γεμάτο ενεργητικότητα, δημιουργικότητα και όραμα για τα RPGs και την ελληνική κοινότητα. Πρόκειται για τον Νικόλα Νεδέλκο, γνωστό με το nickname “ForeverDM”. Κλασικά, δεν θα μιλήσω περισσότερο, αλλά θα τον αφήσω να ξεδιπλώσει τις σκέψεις του μέσα από την συνέντευξη μαζί του, που ακολουθεί. Καλή ανάγνωση!

Δημήτρης Κολοβός: Αγαπητέ Νίκο, Καλησπέρα! Τι θα έλεγες να μας συστηθείς και να μας γνωρίσεις και το alter ego σου, τον ForeverDM;

Νικόλας Νεδέλκος: Καλησπέρα, καλησπέρα. Με λένε Νικόλα Νεδέλκο, μεγάλωσα και μένω στη Θεσσαλονίκη και το πάθος/τέχνη μου είναι τα RPGs (άμα κάποιος δεν το κατάλαβε από το όνομα). Ο Forever Dm είμαι εγώ, απλά, όταν τρέχω RPGs. Οι forever DMs είναι συχνό φαινόμενο στους κύκλους των RPGs. Είναι άτομα που δεν παίζουν ποτέ ως παίκτες, αλλά είναι «καταδικασμένοι» να τρέχουν τα sessions και να βλέπουν, από τις σκιές, τους φίλους τους να παίζουν. Πολλοί forever DMs, όταν βλέπουν το όνομα σε conventions, με πλησιάζουν και το μόνο που λένε είναι: «κι εσύ, ε;». Συνεπώς, αποδέχτηκα το ρόλο μου στα RPGs και πλέον η δουλειά μου είναι επαγγελματίας GM/Κλόουν. Τώρα, τρέχω κυρίως “Dungeon and Dragons” και “Call of Cthulhu”, είτε σε έτοιμες ομάδες είτε σε άτομα που δεν έχουν παρέα για να παίξουν. Ο στόχος μου είναι να δίνω την καλύτερη εμπειρία σε RPGs που μπορώ και να τα κάνω προσβάσιμα σε όλους, ανεξαρτήτως αναγκών.

Δημήτρης Κ.: Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τα RPGs;

Νικόλας Ν.: Η πρώτη μου επαφή, παραδόξως, ήταν με το “HeroQuest”, κάπου στα 10 μου. Ένας φίλος του πατέρα μου είχε την παλιά έκδοση και μας την έδωσε. Έτσι, τα καλοκαίρια, ξεκινήσαμε, με τον αδερφό μου και την παρέα μας, να παίζουμε ασταμάτητα. Κάπου στο Γυμνάσιο, χωρίς να ξέρουμε την ύβρη που διαπράττουμε, το πετάξαμε στα σκουπίδια, μη γνωρίζοντας την αξία του. Μετά από τα πρώτα έτη του Πανεπιστημίου, πριν περίπου 9 χρόνια, ξεκινήσαμε να παίζουμε “D&D” και μισό χρόνο μετά, έτρεχα, κυρίως εγώ, για την παρέα, μου παιχνίδια ως DM. Ήταν μια τέλεια ευκαιρία να εκτονώσω όλη τη δημιουργικότητα μου, μαζί με την παρέα μου, λέγοντας ιστορίες, δημιουργώντας κόσμους και περνώντας τέλεια στην πορεία.

Το άνδρο του ForeverDM

Δημήτρης Κ.: Τι είναι αυτό που κάνει τα RPGs να είναι τόσο θελκτικά, πλέον, στον κόσμο;

Νικόλας Ν.: Νομίζω είναι ένας συνδυασμός κοινωνικοποίησης, δημιουργικότητας και ψυχαγωγίας. Τα RPGs, πάντα, στη βάση τους ήταν κοινωνικά παιχνίδια, με αποτέλεσμα πολλοί άνθρωποι, μέσα από αυτά, να δημιουργούν τις παρέες τους. Και πόσω μάλλον, τώρα, περισσότερο από ποτέ, κόσμος αρχίζει να αποξενώνεται και να έχει ανάγκη για κοινωνικοποίηση. Τα RPGs δίνουν την ευκαιρία σε κόσμο να γνωρίσει παρέες και να δημιουργήσει κοινότητες. Επίσης, μέσα από τα RPGs, οι παίχτες μπορούν να εκφραστούν με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει. Επειδή οι ιστορίες που φτιάχνουμε γίνονται ομαδικά και δυναμικά, ο παίχτης δεν είναι απλά ένας δέκτης στην ιστορία, αλλά ένα ενεργό μέλος. Με τις πράξεις του και τις δυναμικές σχέσεις και αλληλεπιδράσεις που δημιουργεί, έχει τη δυνατότητα να επιδράσει άμεσα στον κόσμο και την ιστορία. Άρα, δεν είναι απλά ένα βιβλίο ή ταινία που καταναλώνει, αλλά ένα δυναμικό παιχνίδι. Όσες φορές κι αν έχω παίξει την ίδια ιστορία, οι δυναμικές των παιχτών, οι αποφάσισες που θα πάρουν και ο τρόπος που κοινωνικοποιούνται είναι πάντα διαφορετικός, με αποτέλεσμα και η ιστορία να είναι μοναδική. Επίσης, ως παίκτης, βιώνεις την ιστορία ως ένας άλλος χαρακτήρας, που κάνει πιο ασφαλές το να βγουν προσωπικά συναισθήματα και να αγγίξεις θεματολογίες που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν πολύ πιο δύσκολο να προσεγγίσεις. Όλες αυτές οι πτυχές του παιχνιδιού το κάνουν απίστευτα ψυχαγωγικό και διασκεδαστικό και δημιουργούν μία αίσθηση που, προσωπικά, δεν έχω ξανασυναντήσει.

 

Δημήτρης Κ.: Πότε ξεκίνησες το DMing; Μίλησε μας για την εξέλιξη σου.

Νικόλας Ν.: Ξεκίνησα, πριν περίπου 9 χρόνια ,με την παρέα μου. Όπως όλοι, στην αρχή, δεν είχα ιδέα τι έκανα. Απλά, ήταν διασκεδαστικό να εκτονώνω τη δημιουργικότητα μου μαζί με τους φίλους μου. Μετά από περίπου 2 χρόνια, είχα μια επιφοίτηση και άρχισα να βλέπω το παιχνίδι σαν τέχνη. Άρχισα να καταλαβαίνω τα εργαλεία που υπήρχαν και πώς να λέω ιστορίες μέσα από αυτά. Από τότε, πάντα, προσπαθούσα να γίνω όλο και καλύτερος GM και να εξασκήσω όσα περισσότερα εργαλεία μπορώ.

Για παράδειγμα, ένα μεγάλο μέρος των RPGs, για εμένα, σαν GM πλέον, είναι η μουσική. Βοηθάει απίστευτα τους παίχτες να βιώσουν τη σκηνή και να αλληλοεπιδράσουν με τον κόσμο και την ιστορία. Μου πήρε χρόνια να δημιουργήσω τις δικές μου playlists και να τις οργανώσω σε θεματικές (Pirate, Norse, Gothic, Victorian, Sci-fi, Western κλπ.), ώστε να μπορώ να αντιδράω στη σκηνή με την κατάλληλη μουσική για τη στιγμή και το mood.

Ένα άλλο εργαλείο, και το πιο σημαντικό πλέον για μένα, είναι ο αυτοσχεδιασμός. Πιστεύω ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που συνάντησα ως καινούργιος GM. Έπρεπε να μάθω, βιωματικά, ότι η ιστορία στα RPGs δεν είναι κάτι στάσιμο, ούτε γραμμένη σαν βιβλίο. Όπως οι παίχτες αντιδράνε στην ιστορία, έτσι και ο Gm αντιδράει στους παίχτες του, αλλά με τέτοιο τρόπο που βοηθάει την ιστορία και τη σκηνή. Μόνο έτσι, η ιστορία γίνεται δυναμική και δημιουργεί την αίσθηση στους παίχτες ότι αλληλοεπιδρούν πραγματικά με τον κόσμο και οι επιλογές τους έχουν σημασία.

Επίσης, από πολύ νωρίς, ξεκίνησα να μαζεύω και να ζωγραφίζω μινιατούρες, terrains και battle mats, με αποτέλεσμα να έχω ένα hoard με 3000+ μινιατούρες (τουλάχιστον, τόσες ήταν πριν μερικά χρόνια, που τις μέτρησα). Ενώ δεν είναι απαραίτητο για να παίξει κάποιος να έχει μινιατούρες, το βρίσκω πολύ βοηθητικό, μέσα στο session, να έχω στη διάθεση μου άπειρα τέρατα, εχθρούς και terrains, που οι παίκτες μπορούν να δουν και να ακουμπήσουν. Επίσης, ως φοιτητής Γεωλογίας, άρχισα να σχεδιάζω χάρτες και να χρησιμοποιώ τις γνώσεις μου, για να κάνω πιο όμορφα και διαδραστικά τα τοπία, βοηθώντας την ιστορία και το παιχνίδι.

Μια άλλη πτυχή του παιχνιδιού είναι η καλή επικοινωνία με τους παίχτες. Είναι βασική στο να προλάβεις δυσλειτουργικές συμπεριφορές από παίχτες ή ακόμα και δικές σου. Καθώς μέσα στο παιχνίδι δημιουργούνται κοινωνικές σχέσεις, η επικοινωνία είναι απαραίτητη στην καλή λειτουργία και στη βελτίωση ενός GM. Ακούω, πάντα, κριτική και σχόλια από τους παίχτες και έχω, πάντα, στο νου μου πως οι ανάγκες κάθε παρέας ή και ατόμου είναι διαφορετικές. Πάντα, νιώθω ότι μπορώ να μάθω και να προσθέσω κάτι καινούργιο, για να βελτιώσω το παιχνίδι μου. Ψάχνω, συχνά, αφορμές να μάθω κάτι νέο, είτε από πιο παλιούς GM είτε από άλλα media, που χρησιμοποιώ ως έμπνευση.

Οι φάκελοι των υπόπτων/νεκρων

Δημήτρης Κ.: Το setting και το σύστημα είναι δύο διαφορετικοί άξονες, που αποτελούν τους πυλώνες ενός RPG. Έχεις δοκιμάσει να κατασκευάσεις ένα εκ των 2;

Νικόλας Ν.: Όπως οι περισσότεροι GM, ξεκίνησα δημιουργώντας ένα δικό μου κόσμο, με χάρτη, δική του ιστορία, ημερολόγια, πλανήτες και πάνθεο. Είναι ο κόσμος που φτιάξαμε, δυναμικά, με τους φίλους μου σε ένα campaign, που παίζαμε 5 χρόνια, με αποτέλεσμα να το θεωρώ δικό μας, καθώς όλοι προσθέταμε κάτι προσωπικό στον κόσμο. Πλέον, τρέχω παιχνίδια κυρίως στον κόσμο του Faerun, που είναι από τους πιο δημοφιλείς κόσμους και υπάρχει πολύ διαθέσιμο υλικό. Σύστημα δεν έχω δημιουργήσει, με την κυριολεκτική έννοια, ποτέ, αλλά έχω αλλάξει αρκετούς κανόνες στα συστήματα που τρέχω, με σκοπό να είναι πιο διασκεδαστικό το παιχνίδι για τους παίχτες. Πιστεύω πως ο κάθε GM, από ένα σημείο και έπειτα, προσαρμόζει το σύστημα που παίζει στις ανάγκες του. Ούτως ή άλλως, οι κανόνες είναι απλά guidelines για το πώς θα παίξεις. Πώς παίζεται, εν τέλει, το παιχνίδι βασίζεται μονό στους παίχτες και στον GM.

Η αλήθεια είναι ότι έχω συνηθίσει στη γλώσσα των RPGs που τρέχω (“D&D”, “Call of Cthulhu”) και θα ήθελα να αφιερώσω περισσότερο χρόνο στο να μάθω άλλα συστήματα ή ακόμα και να δημιουργήσω ένα δικό μου μελλοντικά.

 

Δημήτρης Κ.: Λόγω του OGL, ταρακουνήθηκαν πολύ τα νερά στον χώρο των RPGs. Εκτιμάς ότι το D&D θα συνεχίσει να κυριαρχεί η θα το προσπεράσουν, σταδιακά, αλλά παιχνίδια ρόλων;

Νικόλας Ν.: Για το κοντινό μέλλον, νομίζω πως το “D&D” θα συνεχίσει να κυριαρχεί. Η εταιρία που έχει το “D&D”, μέσα από τα παιχνίδια και τις ταινίες της, έχει καταφέρει να εισάγει πολύ κόσμο στα RPGs και ειδικά στο “D&D”. Πιστεύω ότι, κάποια στιγμή, θα υπάρξει ένα σύστημα με απλούς κανόνες των d6, που θα είναι πιο προσιτό σε περισσότερους παίχτες, καθώς το “D&D” έχει, μεν, την πιο απλή έκδοση του μέχρι στιγμής, αλλά ακόμα, από προσωπική εμπειρία, δεν είναι προσιτό σε όλα τα άτομα που δεν έχουν εμπειρία με τα RPGs. Αρά, ίσως ένα πιο εύκολο σύστημα μπορεί να ανταγωνιστεί το “D&D”, θυσιάζοντας όμως τη στρατηγική που θα μπορούσε να είχε. Βέβαια, με το πόσο γνωστό είναι το “D&D” σήμερα και πόσος κόσμος ακόμα θέλει να το μάθει, πιστεύω ότι έχουμε καιρό, μέχρι να έχει πραγματικό ανταγωνιστή.

Επική μάχη σε εξέλιξη στο τραπέζι του ForeverDM

Δημήτρης Κ.: Το προηγούμενο διάστημα είχε προκύψει το πολύ «καυτό» θέμα των επί πληρωμή DM και βλέπουμε, σταθερά, να εξελίσσεται. Ποιες είναι οι σκέψεις σου επ’ αυτού;

Νικόλας Ν.: Να σου πω την αλήθεια, παλιά ήμουν της άποψης ότι ήταν αχρείαστοι, αλλά αυτό το έλεγα μέσα από την ασφάλεια του γκρουπ μου, ενώ ήμασταν όλοι ακόμα φοιτητές. Πλέον, με τις καθημερινές υποχρεώσεις που έχει ο καθένας, είναι πιο δύσκολο, από ποτέ, να βρεις άτομα που μπορούν να παίξουν στο χρόνο που μπορείς και εσύ. Και πάνω από όλα, είναι πολύ δύσκολο να βρεις GM. Δεν είναι τυχαίο ότι μου πήρε 2,5 χρόνια για να παίξω, ξανά, ως παίχτης. Υπάρχουν ομάδες που τρέχουν one shots σε events, (π.χ. οι “Pure Critical” και οι “RPG Lodge”), αλλά ήθελα κάτι πιο μόνιμο. Και νομίζω πάρα πολλοί θέλουν να παίξουν και να εισαχθούν στα RPGs, αλλά υπάρχει έλλειψη από GMs και από άτομα που είναι διατεθειμένα και έχουν τον χρόνο να τρέξουν παιχνίδια. Το να ετοιμάσεις ιστορίες, μουσική, μινιατούρες, χάρτες, εικόνες κλπ. είναι χρόνος που δεν μπορούν να διαθέσουν όλοι. Εγώ, προσωπικά, έκανα 2 χρόνια να ετοιμάσω αρκετό υλικό, ώστε να ξεκινήσω το χώρο μου, έχοντας ήδη έτοιμο υλικό από τα 7 χρονιά που ήμουν GM. Επίσης, όσο κάποιος κι αν αγαπάει τα RPGs, δεν θα μπορούσε να τρέχει για πολλά groups ταυτόχρονα και να δουλεύει μια κανονική δουλειά. Πιστεύω το επί πληρωμής παιχνίδι μπορεί να λύσει πολλά από αυτά τα προβλήματα, να εισάγει πολύ κόσμο στο παιχνίδι, και να λύσει την έλλειψη σε GMs.

Πλέον, που βιοπορίζομαι ως ένας DM επί πληρωμή, μπορώ να πω πως ο κόσμος που έρχεται είναι άτομα που διψούσαν για RPGs και που, υπό άλλες συνθήκες, δεν θα μπορούσαν να βρουν άτομα για να παίξουν και κάποιον για να τους μάθει το παιχνίδι. Επίσης, αν είσαι GM επαγγελματικά, μπορείς να επενδύσεις σε ηχεία, terrains, μινιατούρες κλπ. και να βελτιώσεις την τέχνη σου και να δημιουργήσεις κάτι που σε ένα home game δεν θα γινόταν τόσο εύκολα. Δεν είναι ρεαλιστικό οποιοσδήποτε παίχτης να το ζητάει αυτό από έναν καινούργιο GM, που ακόμα μαθαίνει το παιχνίδι.

Επίσης, οι εμπειρίες μου με παίχτες είναι τόσο καλές, που έχει αλλάξει τελείως την οπτική μου σε αυτό το ζήτημα. Έχω παίκτες για τους οποίους τα παιχνίδια που τρέχουμε είναι η μονή μορφή κοινωνικοποίησης τους και τους έχει βοηθήσει. Με τα βιώματα μου και το feedback από τους παίκτες μου, είναι αδύνατον να πω ότι το επί πληρωμή είναι κάτι κακό για το community. Αντίθετα, έχω δει τόσο πολύ κόσμο να εισάγεται στα RPGs, να βρίσκει παρέα, και μαζί να δημιουργούμε εξαιρετικές ιστορίες, που είμαι, πλέον, βέβαιος ότι μόνο βοηθάει και μεγαλώνει την κοινότητα μας. Καταλαβαίνω 

ότι κάποτε ήταν κάτι πολύ προσωπικό, που γινόταν σε σπίτια με κλειστές παρέες, αλλά πλέον υπάρχει μια τεράστια κοινότητα εκεί έξω, που δεν έχει άτομα, χώρο και γνώση για να παίξει και μπορούμε να τους τα προσφέρουμε όλα αυτά.

 

Δημήτρης Κ.: Ξέρω ότι συνεργάζεσαι με χώρο στη Θεσσαλονίκη, που τρέχεις δικά σου session και φτιάχνεις props. Πώς είναι αυτή η εμπειρία;

Νικόλας Ν.: Μέχρι στιγμής μονό τέλεια μπορώ να πω. Το πάθος του κόσμου να παίξει και οι παρέες, που δημιουργούνται μέσα από το παιχνίδι, είναι απλά πανέμορφα. Στην αρχή, φοβόμουν πόσο θα με επηρεάσει το να παίζω καθημερινά, αλλά μπορώ να πω ότι αγαπάω το παιχνίδι περισσότερο από ποτέ και η ανταπόκριση του κόσμου είναι απίστευτη. Είμαι ευτυχισμένος που μπορώ να κάνω το πάθος και την τέχνη μου επάγγελμα και να την μοιράζομαι με τόσο κόσμο. Επίσης, πρέπει να ευχαριστήσω την “Playwise”, που με έχει υποστηρίξει, από την αρχή, με το εγχείρημα μου, υλικά και οικονομικά. Πάντα, προσπαθώ να βελτιώνω τα εργαλεία, τις γνώσεις και τα υλικά του χώρου μου, αλλά ακόμα είναι η αρχή. Έχουν περάσει, μόλις, 5 μήνες απ’ όταν ξεκίνησα και στοχεύω στο να βελτιώσω πολύ το χώρο μου, να βελτιώσω την εμπειρία των παικτών και να γνωρίσω πολλούς ακόμα απίστευτους ανθρώπους.

Δημήτρης Κ.: Σε γνώρισα, προσωπικά, το 2023, μέσα από festival όπως το “Dragon Festival” και το “”Comic N Play”. Τι σε οδηγεί στο να είσαι παρών σε όλες αυτές τις συναντήσεις της κοινότητας του Fantasy;

Νικόλας Ν.: Μου αρέσει πολύ να γνωρίζω άτομα της κοινότητας και από αυτά τα δυο events μπορώ να πω ότι ο κόσμος που γνώρισα είναι εξαιρετικός, παθιασμένος για το fantasy, και θερμός απέναντι μου και είμαι πανευτυχής που έκανα αυτό το βήμα. Επίσης, πιστεύω ότι μόνο σαν κοινότητα μπορούμε να κάνουμε μεγάλα events και να πάμε τα hobby μας και το πάθος μας ένα βήμα πέρα. Η αλήθεια είναι ότι κόσμος που ασχολείται με τέτοια παιχνίδια, με τα χρόνια, μειώθηκε, λόγω των συνθηκών στην Ελλάδα, ειδικά μετά τον κορονοϊό. Τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη, όπου κατοικώ, αλλά πιστεύω, γενικά, στη χώρα μας, είμαστε πολύ πίσω σε σύγκριση με το τι γίνεται έξω. Πολλοί παίχτες και φίλοι μου, που μένουν στο εξωτερικό, μου λένε για τις κοινότητες εκεί και πόσο μεγαλύτερες είναι, ποσό καλύτερους χώρους και events έχουν σε κάθε πόλη. Εμείς, πιστεύω, είμαστε ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο για το τι θα μπορούσε να γίνουν τα Rpgs στην Ελλάδα.

Ο Νικόλας Νεδέλκος στο “1o Dragon Festival”

Δημήτρης Κ.: Ποια θεωρείς ότι θα είναι η εξέλιξη των παιχνιδιών ρόλων μέσα στο χρόνο; Οι πλατφόρμες πήραν πολύ τα πάνω τους μέσα στον covid. Θα κυριαρχήσει η τεχνολογία, θα καταλήξουμε να παίζουμε σε VR κόσμους; Τι μας κρύβει το μέλλον;

Νικόλας Ν.: Πιστεύω πως το δια ζώσης δεν θα σταματήσει να είναι ποτέ το ιδανικό για τους περισσότερους. Είμαστε κοινωνικά όντα και μέσα από τα RPGs μπορούμε να δημιουργούμε τις ομάδες και παρέες που θέλουμε στη ζωή μας. Το διαδικτυακό είναι ένα σωτήριο εργαλείο για κόσμο που μένει σε αποκομμένα μερί, άτομα σε νησιά ή σε εξωτερικό, που δεν ξέρουν άλλες γλώσσες. Αλλά όσον αφορά τα VR, όσο γίνονται καλύτερα, τόσο πιο ενδιαφέρον εργαλεία μπορούν να γίνουν για τα RPGs. Αλλά δεν είναι τυχαίο ότι πολύς κόσμος που έπαιξε “Baldur’s Gate 3», μετά, έψαχνε να παίξει, από κοντά, με άλλο κόσμο και βρήκε εμένα. Η ανάγκη να κοινωνικοποιείσαι μέσα από τα RPGs θα υπάρχει πάντα και όσο ρεαλιστικό και να γίνουν τα VR, αυτό δεν θα αλλάξει.

 

Δημήτρης Κ.: Πού στοχεύει ο ForeverDM το επόμενο διάστημα; Τι σχέδια έχεις για το εγγύς μέλλον;

Νικόλας Ν.: Αυτή τη στιγμή, δουλεύω το ξεκίνημα ενός workshop για ζωγραφική για μινιατούρες. Όταν είχα ξεκινήσει να βάφω, έψαχνα εργαστήρια στη Θεσσαλονίκη και δεν έβρισκα. Άρα, θέλω να προσφέρω ό,τι δεν είχα εγώ, όταν ξεκίνησα. Επίσης, θέλω πάντα να βελτιώνω τις γνώσεις που έχω και να αυξάνω τα συστήματα στα οποία παίζω. Να βελτιώνω τον χώρο μου με καλύτερο εξοπλισμό ηχεία, terrains, μινιατούρες και φωτισμό, με σκοπό να κάνω όσο πιο δια δραστικό το παιχνίδι γίνεται (π.χ. κονσόλα για φώτα, που θα αλλάζουν άμεσα και γρήγορα το χρώμα και την ένταση τους). Αλλά πάνω απ’ όλα, με νοιάζει να δημιουργήσουμε τους χώρους και τις παρέες όπου θα μοιραζόμαστε τις ιστορίες μας μέσω των RPGs και να δημιουργήσουμε μια μεγαλύτερη κοινότητά.

Ready to play, ready to roll

Δημήτρης Κ.: Τα τελευταία λόγια είναι δικά σου.

Νικόλας Ν.: Όλοι ξεκινήσαμε, συνήθως, με μια παρέα να παίζουμε RPGs. Όσο μεγαλώνουμε και αποκοβόμαστε από τον κόσμο, μέσα από δουλείες υποχρεώσεις και την «ελληνική πραγματικότητα», η ανάγκη να λέμε ιστορίες και να εκτονώνουμε τα συναισθήματα μας είναι, πλέον, απαραίτητη. Το να ξεφεύγεις, για λίγο, από την πραγματικότητα, με ένα παιχνίδι, με παλιούς ή καινούργιους φίλους, είναι κάτι που χρειαζόμαστε όλοι. Είμαι πανευτυχής για τον κόσμο που γνωρίζω και με εμπιστεύεται ως οδηγό, ώστε να πούμε μια ιστορία και να περάσουμε όμορφα τον χρόνο μας. Ευχαριστώ εσένα, Δημήτρη, και όλους της κοινότητας που με αποδεχτήκατε και δημιουργούμε πολλά όμορφα πράγματα και ονειρευόμαστε μαζί για το πόσο καλύτερα μπορούν να γίνουν. Και πάνω απ’ όλα ευχαριστώ τη σύντροφο μου, που με έπεισε να το κάνω ως επάγγελμα. Άμα δεν με είχε πείσει για τις ικανότητες μου και ότι κόσμος ενδιαφέρεται για αυτό που έχω να προσφέρω, δεν θα το ξεκινούσα ποτέ. Είμαστε, πιστεύω, στην αρχή του τι θα μπορούσε να γίνει αυτή η κοινότητα, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουμε τους σωστούς ανθρώπους τριγύρω μας, για να τα δημιουργήσουμε. Καλές ζαριές και καλό κουράγιο σε όλ@ τα άτομα που περιμένουν πότε θα αποφασιστεί η μέρα πού θα παίξει το group τους.

Αυτός ήταν, λοιπόν, ο Νικόλας Νεδέλκος (ForeverDM) και η οπτική του επάνω στα αγαπημένα μας RPGs και το ρόλο του DM. Έχοντας γνωρίσει τον Νίκο ως DM, μέσα από τα διάφορα events, θα ήταν χαρά και προνόμιο να τον έχετε να τρέχει μια περιπέτεια για σας και τους φίλους σας, όντας σίγουροι πως θα απολαύσετε, τα μέγιστα, την επική σας εμπειρία. Μη διστάσετε, λοιπόν, να του στείλετε και να συζητήσετε ή να παίξετε παρέα. Θα περάσετε, σίγουρα, υπέροχα.

 

Εμείς τα λέμε από τη νέα χρονιά με ακόμα περισσότερες συνεντεύξεις και ιστορίες! Καλή πρωτοχρονιά με υγεία, φαντασία και ό,τι επιθυμείτε!  Δημήτρης over and out!

 

Τα Social Media του “ForeverDM” :Instagram | Facebook | TikTok

Δημήτρης Κολοβός
Δημήτρης Κολοβός
Ελεύθερο μέλος │ Αρχισυντάκτης

jdimikolovos@gmail.com

Ο Δημήτρης, Δημούτρης ή κύριος Μιμήτρης Κολοβός είναι ένα goblin ανέκαθεν παλαβό με τα RPGs. Ξεκίνησε να παίζει 5άρα στις σπηλιές φίλων του, αλλά θέλει να παίξει και να μάθει τα πάντα γύρω από το αγαπημένο του είδος παιχνιδιών. Στην υπόλοιπη ζωή του προσπαθεί να διαβάσει σοφά βιβλία αλλά δεν τα καταφέρνει πάντα γιατί δεν ξέρει να διαβάζει καλά. Όνειρο του είναι κάποια στιγμή να ζήσει σε μία χομπιτότρυπα, ίσως αυτή του Μπίλμπο. Είναι σχετικά έξυπνος για goblin (8 intelligence?) και ασχολείται με τη γλωσσολογία και τις γλώσσες του Faerûn. Υποστηρίζει πως είναι υποψήφιος διδάκτορας σε κάποιο πανεπιστήμιο που λέγεται Δημοκρίτειο στη Θράκη, αλλά κανείς δεν ξέρει τέτοιο πανεπιστήμιο, ούτε τέτοια περιοχή που να ονομάζεται έτσι. Υποστηρίζει πως βρίσκεται κοντά στη Halruaa αλλά ελάχιστοι έχουν ταξιδέψει εκεί, πόσο μάλλον Goblins.