Το σημερινό θέμα μας είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα. Σήμερα θα μιλήσουμε pour l’ amour όπως λένε και οι Γάλλοι, προσπαθώντας να μην ξεπεράσουμε την γραμμή του cheesy, cringe, awkward (παραθέστε όποια παρόμοια λέξη σας έρχεται στο μυαλό).
D&D και ρομαντισμός
Ας κάνουμε κάποια πράγματα ξεκάθαρα πρώτα. Ο ρομαντισμός μπορεί να υπάρχει μέσα σε μια περιπέτεια χωρίς να υπάρχει κάποιο ερωτικό ενδιαφέρον. Μπορεί να είναι ο ενθουσιασμός της τελικής μάχης, o πόνος για τον χαμό κάποιου μέλους του πάρτι. ή η ατμόσφαιρα μιας περιπέτειας. Επίσης μπορεί να είναι οι φιλίες που αναπτύσσονται μέσα σε αυτή ή και η εξέλιξη των χαρακτήρων μέσα από τα βιώματά τους. Όμως στην προκειμένη περίπτωση, θα μιλήσουμε για την πιο αμήχανη πλευρά του ρομαντισμού… το romance μεταξύ παικτών ή παικτών και NPCs. Και όχι φίλε μου βάρδε… αυτό το άρθρο δεν είναι ΜΌΝΟ για ‘σένα.
Μπορεί, όταν ακούμε για παιχνίδια ρόλων όπως το Dungeons & Dragons (D&D), το μυαλό μας να πηγαίνει αυτόματα σε περιπέτειες, μάχες, τέρατα, μαγικά αντικείμενα και δράκους. Σίγουρα, είναι ένα παιχνίδι που απαιτεί συνεργασία από τους παίκτες για να μπορέσει να κυλήσει ομαλά. Μάλιστα, πολύ συχνά, οι χαρακτήρες μπορεί να συνδεθούν πολύ ισχυρότερα από έναν απλό δεσμό φιλίας. Αν το δούμε μέσα από τον κόσμο του D&D, των χαρακτήρων και του roleplay, δεν είναι απίθανο κάποιοι εξερευνητές που ταξιδεύουν μήνες ή ίσως και χρόνια μαζί, που κοιμούνται μαζί, που περνάνε λύπες και χαρές μαζί, να αναπτύξουν κάποια συναισθήματα που μπορεί να καταλήξουν σε μια σχέση, σε ένα απλό φλερτ, ή και πουθενά. Αυτό, φυσικά, μπορεί ή να πάει πολύ καλά και να δώσει περισσότερο «ζουμί» στην ιστορία ή απλά να αποτύχει παταγωδώς. Γιατί; Γιατί είναι δύσκολη η διαχείριση μιας τέτοιας κατάστασης μέσα στο παιχνίδι. Έτσι, πολλοί είναι οι Dungeon Masters που βγάζουν αυτό το «βάρος» από πάνω τους και δεν περιλαμβάνουν κανένα ερωτικό στοιχείο μέσα στις ιστορίες τους (το οποίο είναι απόλυτα κατανοητό και αποδεκτό). Το ότι είναι, όμως, δύσκολο να διαχειριστεί κάποιος μια τέτοια εξέλιξη δεν σημαίνει πως το καθιστά και ακατόρθωτο.
Επικοινωνία μεταξύ DM και παικτών
Το πιο σημαντικό κομμάτι στο D&D είναι η επικοινωνία. Έτσι λοιπόν κι αυτή η περίπτωση δεν διαφέρει από τις πολλές άλλες περιπτώσεις που ο Dungeon Master και η ομάδα πρέπει να συνεννοηθούν για την εξέλιξη του παιχνιδιού τους. Ίσως, πριν να ξεκινήσει ένα παιχνίδι θα ήταν καλό οι παίκτες να αποφασίσουν αν θέλουν το romance μέσα στο παιχνίδι τους ή αν νιώθουν αμήχανα μ’ αυτό και θέλουν να μην το συμπεριλάβουν. Φυσικά, μια ερωτική σχέση μπορεί να είναι αποτέλεσμα της παρόδου του χρόνου και διάφορων γεγονότων που έκαναν τους χαρακτήρες να κοιτάξουν διαφορετικά ο ένας τον άλλο. Με λίγα λόγια, μπορεί να μην ήταν κάτι προγραμματισμένο. Παρόλα αυτά και σε αυτή την περίπτωση οι εμπλεκόμενοι παίκτες πρέπει να συζητήσουν με τον Dungeon Master τους για το αν είναι πιθανή μια τέτοια εξέλιξη και πως να κινηθούν. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που αυτή η έλξη υπάρχει ανάμεσα σε έναν παίκτη και ένα NPC.
Romance και εξέλιξη χαρακτήρα
Ο Ρομαντισμός σαν όρος δεν πρέπει να μπερδεύεται με το σεξ (όχι βάρδε μου μην επιμένεις). Ο ρομαντισμός είναι κάτι πιο βαθύ, ουσιαστικό, συναισθηματικό και αθώο. Κάτι που μπορεί δύο χαρακτήρες να μοιράζονται. Είναι η επιρροή που μπορεί να έχει ο ένας χαρακτήρας πάνω στον άλλον. Να του δίνει περισσότερη αυτοπεποίθηση, να τον κάνει καλύτερο άνθρωπο ή τον χειρότερο άνθρωπο προκειμένου να προστατεύσει αυτό που έχει πολύτιμο (Μην ξεχνάμε πως ο Strahd μας έχει δώσει μια απο τις καλύτερες περιπέτειες λόγω του έρωτά του για την Τατιάνα).
Το άμα αυτή η σχέση μείνει σε κάτι απλό και πλατωνικό ή σε κάτι πιο σοβαρό είναι πάνω σε εσάς και στους χαρακτήρες σας. Φυσικά, ο ρομαντισμός πολλές φορές είναι και μονόπλευρος. Σε αυτή την περίπτωση, σεβαστείτε την επιθυμία του συμπαίκτη σας και απομακρυνθείτε χωρίς πολύ δράμα που μπορεί να φέρει σε αμηχανία το υπόλοιπο τραπέζι σας.
Βλέποντας πιο μηχανικά τον ρομαντισμό στο D&D, μπορούμε να το θεωρήσουμε ένα εργαλείο που μπορεί όντως να κάνει το παιχνίδι καλύτερο. Μέσα από τις σινεματικές περιγραφές, οι χαρακτήρες μπορούν να έρθουν πιο κοντά.
Σχέσεις μεταξύ παικτών και NPCs
Ένας από τους πιο εύκολους και πιο εύκολα αποδεκτούς, ίσως, τρόπους ρομαντισμού στο D&D είναι οι σχέσεις που δημιουργούνται μεταξύ των παικτών και διαφόρων NPCs. Αυτό, ενδέχεται να συμβαίνει επειδή το έχουμε συνηθίσει από πολλά παιχνίδια στον υπολογιστή. Πολύ πιθανό ένας παίκτης να ερωτευτεί την αλχημίστρια απο την οποία προμηθεύτηκε το πάρτι τα Healing Potions τους. Προφανώς, αυτό δεν σημαίνει πως όλοι μετακομίζουν στην πόλη για πάντα, αλλά μπορούν να στέλνουν γράμματα μεταξύ τους. Αυτό μπορεί να κάνει τον παίκτη να ανυπομονεί για την επόμενη φορά που μπορεί η αγαπημένη του να του έχει γράψει κάτι. Αυτή η περίπτωση είναι μια εύκολη κατάσταση για να διαχειριστεί ένας DM, καθώς αυτός ελέγχει όλες τις αλληλεπιδράσεις και πότε μπορεί να τις σταματήσει, όταν πιστεύει πως γίνονται κουραστικές για την υπόλοιπη ομάδα.
Αυτές οι αλληλεπιδράσεις που καθοδηγούνται από τον DM, τους NPCs και τα μέλη του πάρτι μπορεί να οδηγήσουν σε ειδύλλια, τα οποία μπορούν να είναι ωφέλιμα για την πλοκή και να ανταμείψουν τους χαρακτήρες που είναι πρόθυμοι να εμπλακούν.
Σχέσεις μεταξύ παικτών
Εδώ, τα πράγματα γίνονται πιο απαιτητικά και ανεβαίνουμε μια κατηγορία πιο πάνω. Ο DM, πλέον, πρέπει να βλέπει τα πράγματα και από την θέση του, αλλά και από την θέση του παίκτη. Μην ξεχνάμε, όπως αναφέραμε και παραπάνω, πως μιλάμε για εξερευνητές που περνάνε ένα μεγάλο διάστημα της ζωής τους ο ένας με τον άλλον. Δεν είναι απίθανο και παράλογο, λοιπόν, να μιλάμε για μια περίπτωση που κάποιοι χαρακτήρες πέρασαν στο επόμενο στάδιο της φιλίας τους. Κάποιες στιγμές μπορεί να δημιουργήσουν γέλιο, κάποιες άλλες λίγο περισσότερο δράμα. Η γραμμή, όμως, είναι λεπτή και δεν πρέπει να ξεπερνιέται. Αυτό σημαίνει πως οι χαρακτήρες μπορεί να δίνουν περισσότερη σημασία ο ένας στον άλλον αφήνοντας άθελά τους τους υπόλοιπους στην άκρη. Επίσης αφού μιλάμε για την πιθανότητα να δημιουργηθεί κάτι ανάμεσα σε δύο χαρακτήρες (ή και παραπάνω… δεν είμαστε εδώ για να κρίνουμε), υπάρχει και η ίδια πιθανότητα να διαλυθεί. Ένας πιθανός χωρισμός, αν δεν “παιχτεί” σωστά, μπορεί να διχάσει την ομάδα και να φέρει αντιδράσεις.
Για να αποφευχθούν τυχόν τέτοιες εξελίξεις, καλό είναι οι αλληλεπιδράσεις των σχέσεων των χαρακτήρων να γίνονται σε κατάλληλες συνθήκες. Σε ένα long-rest ή κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού ή κάποιας ήσυχης μέρας στην πόλη. Επίσης, οι εμπλεκόμενοι στο ειδύλλιο παίκτες πρέπει να είναι δίκαιοι στο χρόνο που μοιράζουν στη σχέση μεταξύ τους, αλλά και με το υπόλοιπο πάρτι.
Η ρομαντική ένταση θα δώσει ιδιαίτερη γεύση στην ιστορία και μπορεί να προκληθεί με πολλούς τρόπους. Σε ένα ερωτευμένο χαρακτήρα θα μπορούσε να δοθεί ένα τελεσίγραφο να δώσει εμπιστευτικές πληροφορίες για τον/την αγαπημένη του προκειμένου να πάρει σε αντάλλαγμα πληροφορίες ή κάτι άλλο που χρειάζεται. Έτσι, μπαίνει στο δίλημμα αν θα πληγώσει την αγαπημένη του για προσωπικό του σκοπό. Στον αντίποδα, κάποιος άλλος θα μπορούσε να θυσιάσει τον εαυτό του για να προστατεύσει τον/την αγαπημένο/η του. Όλα μέσα στη ζωή είναι.
Περιληπτικά
Που καταλήγουμε; Το Dungeons & Dragons είναι ένα παιχνίδι που αγαπήσαμε για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς και ίσως και ο κυριότερος, είναι η ελευθερία που μπορούν να έχουν οι παίκτες μέσα σε αυτόν τον κόσμο. Υπάρχουν τόσα πράγματα να δοκιμάσει και να κάνει κανείς για να βγάλει από το μυαλό του το κομμάτι του ρομαντισμού.
Με ωριμότητα, σοβαρότητα και σεβασμό προς τους συμπαίκτες, ήρθε η ώρα να ξεφύγετε απο το cringe και να δώσετε μια ευκαιρία και μια άλλη «νότα» στο παιχνίδι σας (no bard(pun) intended).