…συνεχίζοντας την κουβεντούλα από το προηγούμενο άρθρο που αναφερόταν σε crowd & battlefield control low level spells, ήρθε η ώρα να αναφερθούμε και σε ισχυρότερα ξόρκια, μεσαίου επιπέδου, για όσους έχετε ήδη προχωρήσει αρκετά στο campaign σας από την τελευταία φορά που τα είπαμε. Τα αγαπημένα μας λοιπόν, όσο η περιπέτεια εξελίσσεται και οι ήρωές μας δυναμώνουν, είναι τα παρακάτω:
Banishment [Level 4] (πηγή)
Crowd Control
Διάλεξε τον πιο ενοχλητικό αντίπαλό σας στη μάχη και αν είναι ντόπιος, δηλαδή από τον κόσμο στον οποίο βρίσκεστε εκείνη τη στιγμή, θα τον εξαφανίσετε για ένα λεπτό (ή όσο καταφέρετε να διατηρήσετε το ξόρκι ενεργό) σε κάποιον άκακο ψευδόκοσμο (demiplane), τελείως αβοήθητο (incapacitated).
Αν πάλι είναι απ’ αλλού, απ’ άλλο plane, πρόκειται δηλαδή για κάποιο άγγελο ή δαίμονα ή στοιχειό της φύσης, τον έχεις στείλει κυριολεκτικά από κει που’ ρθε. Αν καταφέρεις να κρατήσεις το ξόρκι ενεργό για το ένα λεπτό που διαρκεί, τότε είσαι τρομερός. Το πλάσμα που ξόρκισες δεν ξαναγυρίζει ποτέ. Αν όμως σπάσει η συγκέντρωσή σου (concentration), τότε επανεμφανίζεται στην ίδια θέση ή σε τυχαίο χώρο γύρω απ’ αυτή, αν είναι κατειλημμένη.
- Όπως είδαμε και σε άλλα ξόρκια, το save εδώ είναι charisma. Εύχρηστο γιατί λίγα πλάσματα έχουν δυνατό charisma.
- Επίσης, ο αντίπαλος δεν ρίχνει saving throw κάθε γύρο, με την ελπίδα να γλυτώσει κάποια στιγμή στην πορεία, παρά μόνον στον πρώτο.
- Οποιοδήποτε πλάσμα είναι Fey, Elemental, Fiend ή Celestial έχει φύγει ανεπιστρεπτί. Και μεταξύ μας, τέτοια πλάσματα θα προκύπτουν συχνά στο διάβα σου.
Black Tentacles [Level 4] (πηγή)
Battlefield Control
Μαύρα πλοκάμια ξεπετάγονται απ’ το πουθενά της αβύσσου και τυλίγονται γύρω από τους αντιπάλους σου. Το συγκεκριμένο ξόρκι στα mechanics του μοιάζει πολύ με τον Ιστό (Web), που είδαμε στο προηγούμενο άρθρο, με τη διαφορά πως εδώ τα πλοκάμια δεν τον παγιδεύουν απλώς, αλλά τον στύβουν! (3d6 bludgeoning damage).
- Κατ’ αρχάς, για κάθε γύρο που κάποιος βρίσκεται μέσα την περιοχή ή υπεισέρχεται σε αυτήν, ο αντίπαλος χάνοντας τη ζαριά του γίνεται restrained (Εγκλωβίζεται) και παθαίνει ζημιά «στο καπάκι».
- Μπορεί βέβαια να επιτεθεί αλλά έχει μειονέκτημα (disadvantage) στις ζαριές όπως και στα dexterity saves, ενώ όσοι τον «βαράτε» έχετε πλεονέκτημα (advantage).
- Είτε καταφέρει να γλυτώσει το save ο εχθρός είτε όχι, ο χώρος εκείνος θεωρείται «δύσβατη περιοχή» aka difficult terrain. Αυτό σημαίνει πως η ταχύτητά του πέφτει στο μισό. Θα μπορούσες, δηλαδή, να το χρησιμοποιήσεις απλώς και μόνο για να καθυστερήσεις τους εχθρούς σου, αυτούς που σας κυνηγούν ή αυτούς που θέλουν να την κοπανήσουν.
- Αν κάποιος πάει να τη γλιτώσει από τα πλοκάμια, θα μπορούσατε πάντα να τον ξανασπρώξετε μέσα με κάποια ειδική επίθεση, όπως το “Shove Attack”, το “Repelling Blast” του Warlock, τα ξόρκια “Thunderwave”, “Gust of Wind” και τα λοιπά και τα λοιπά. «Πίσω στο κλουβί σου, αλανιάρη!»
- Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως για να ξεφύγει κάποιος από τα ανίερα τούτα πλοκάμια, θα πρέπει να ξοδέψει το action του και να ρίξει ένα strength ή dexterity check και όχι save, που σημαίνει ότι δεν επωφελείται από το proficiency bonus που μπορεί να έχει.
- Αυτό, επίσης, σημαίνει ένα καμένο γύρο για τον εχθρό, γιατί τον έφαγε στην προσπάθειά του να διώξει τα πλοκάμια από πάνω του.
Περιορισμοί: Το ξόρκι αυτό απαιτεί concentration και είναι αποκλειστικό προνόμιο των Wizards, εκτός, φυσικά, αν γίνεται ρητή αναφορά του σε κάποιο άλλο subclass.
Wall of Force [Level 5] (πηγή)
Battlefield Control
Τα ξόρκια που δημιουργούν φυσικά φράγματα στο πεδίο της μάχης είναι από τα πιο χαρακτηριστικά battlefield control spells. . Αναφέρω τα περισσότερα: Wall of Wind, Ice, Water, Light, Stone, Thorns, Force και Blade Barrier. Αυτά τα ξόρκια διαφοροποιούνται ως προς τις διαστάσεις που μπορούν να πετύχουν, τη φύση του υλικού από το οποίο είναι φτιαγμένα και κατ’ επέκταση τη συμπεριφορά τους. Είτε αποτελούν ένα ανθεκτικό φράγμα που δεν μπορεί να διασχιστεί είτε αποτελούν εμπόδιο που μπορεί να διασχιστεί αλλά με τις ανάλογες συνέπειες σε αυτόν που θα το επιχειρήσει. Κοινώς, είτε ξοδεύει ο αντίπαλος τον γύρο του σε movement, για να κάνει τον γύρο, ή αποφασίζει να περάσει από μέσα παθαίνοντας, όμως, την ανάλογη ζημιά. Π.χ. μπορεί να πάθει ζημιά από φωτιά, αν προσπαθήσει να περάσει μέσα από τον τοίχο φωτιάς (Wall of Fire). Περνάει, αν θέλει, αλλά θα τσουρουφλιστεί η γούνα του. Έχει πολλά φρούτα ο μπαχτσές, λοιπόν, ένα όμως είναι ο αδιαμφισβήτητος νικητής για μένα. Απ’ όλα τα ξόρκια με φυσικά τείχη, θα ξεχώριζα το Wall of Force. Απλά έπικ. Μεταξύ μας, πιστεύω πως το συγκεκριμένο ξόρκι είναι μεγαλύτερου επιπέδου από 5 που το θέλουν τα Core Rules. Θα δούμε παρακάτω γιατί.
Με λίγο κίνηση και κάποιες επικλήσεις δημιουργείτε ένα απαραβίαστο και αόρατο τείχος, που:
- Δεν το διαπερνά ΤΙΠΟΤΑ. Καμία φυσική ή μαγική επίθεση.
- Δεν παθαίνει ζημιά από κανενός είδους επίθεση. Καμιά.
- Δεν μπορεί να γίνει dispelled από το ξόρκι «Dispel Magic».
- Μπλοκάρει τόσο τον φυσικό κόσμο όσο και μετακινήσεις μέσω του ethereal plane. Άρα, ξεχνάμε ακόμη και τη διαφυγή με special abilities ή ξόρκια που σε μεταφέρουν στο ethereal plane και πίσω.
- Προσφέρει μεγάλη ευελιξία στα σχήματα που μπορεί να πάρει! Μια σειρά από 10 επίπεδες επιφάνειες διαστάσεων 10×10 ποδιών απαραιτήτως συνδεδεμένες μεταξύ τους, σε όποια θέση εσύ θέλεις. Οριζόντια, κάθετα, σε συγκεκριμένες μοίρες. Μπορεί να στέκεται πάνω σε επιφάνειες ή να αιωρείται. Η μπορεί να πάρει σχήμα σφαίρας, ή ημισφαίριου θόλου με ακτίνα 10 ποδιών.
- Άρα, μπορούμε να διαμορφώσουμε χώρους αρκετά μεγάλους για να κλειδώσει μέσα του και τεράστια encounters.
- Πρακτικά, ο μόνος τρόπος για να ξεφύγει κανείς είναι ή με teleportation ή να το καταστρέψει με το Disintegrate. Κοινώς, όποιος είναι εκεί μέσα την έκατσε.
- Πολύ εύκολα, λοιπόν, μπουμπουνίστε τους με AoE (area of effect) ξόρκια, όπως ένα πικρό Cloud Kill ή ακόμη και με έναν απλό, φαινομενικά άκακο, όγκο νερού και παγίδεψέ τους μέσα στο κλουβί από αόρατους, αδιαπέραστους τοίχους, με τα τοξικά αέρια ή το νερό σιγά σιγά να τους πνίγει. Να αναφέρω εδώ πως το ξόρκι μπορεί να κρατήσει μέχρι και 10 λεπτά. Αρκετός χρόνος για να πνιγούν και οι πιο σκληροί. Βασικός περιορισμός για να δουλέψει το combo Cloud Kill – Wall of Force είναι να συνεργαστείτε με κάποιον άλλο spellcaster της ομάδας σας γιατί και τα δύο ξόρκια απαιτούν concentration.
- Πίσω από το τείχος μπορούν να σας δουν αλλά δεν μπορούν να σας ακούσουν.
- Χρησιμοποίησέ το ως ασπίδα, απέναντι σε εχθρούς, σε παγίδες ή μπόμπες.
- Χρησιμοποίησέ το ως μια πολυτελή γέφυρα είτε για να αποφύγεις κάθε λογής κίνδυνο, όπως λίμνες από λάβα, οξύ, φλόγες είτε για να μπορείς να μετακινηθείς πάνω από αδιάβατα χάσματα (θυμίζω πως μπορούμε να καλύψουμε μέχρι και 100 πόδια στην ευθεία).
- Γλύτωσε από δωμάτια που γεμίζουν νερό ή τοξικά αέρια.
- Τέλος, επειδή μπορεί να δημιουργηθεί ακόμη και σε κενό αέρα, είναι τείχος που μπορεί με ευκολία να μπλοκάρει και ιπτάμενα.
Περιορισμοί: Το μόνο που έχω να αναφέρω είναι πως δεν προκαλεί ζημιά.
Κλείνοντας
Στο επόμενο και τελευταίο άρθρο για crowd or battlefield control spells, θα δούμε τα τρία πιο ισχυρά ξόρκια αλλά και με ποια κριτήρια ξεχωρίσαμε τα συγκεκριμένα. Μέχρι τότε ελπίζω να απολαύσετε τα παιχνίδια σας και να βρείτε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε τα παραπάνω, ώστε να τιμωρήστε όλους τους αφελείς καμπόσους που γεμάτοι αυτοπεποίθηση νόμιζαν ότι «σας έχουν». Για περισσότερη κουβεντούλα, θα μας βρείτε στον Discord server της ταβέρνας.