Cover

Τείχη, δέντρα, πλάσματα, καθώς και άλλου είδους εμπόδια, μπορούν να προσφέρουν κάλυψη κατά τη διάρκεια μιας μάχης καθιστώντας δύσκολο τον τραυματισμό κάποιου στόχου. Ένας στόχος μπορεί να επωφεληθεί της κάλυψης εφόσον η επίθεση ή οποιαδήποτε άλλη ενέργεια προέρχεται από την απέναντι ακριβώς πλευρά του εμποδίου.

Υπάρχουν τρεις βαθμοί κάλυψης. Εάν κάποιος στόχος βρίσκεται πίσω από πολλαπλά εμπόδια, τότε εφαρμόζεται μόνο ο μεγαλύτερος βαθμός κάλυψης που αντιστοιχεί σε κάποιο από αυτά˙ οι βαθμοί δεν αθροίζονται μεταξύ τους. Για παράδειγμα, αν ένας στόχος βρίσκεται πίσω από ένα πλάσμα που του προσφέρει μισή κάλυψη κι έναν κορμό δέντρου με τρία τέταρτα κάλυψη, τότε θα έχει τρία τέταρτα κάλυψη.

Η μισή κάλυψη προσφέρει +2 μπόνους σε Armor Class (AC) και Dexterity saving throws. Ένας στόχος την αποκτά εφόσον ένα εμπόδιο μπλοκάρει τουλάχιστον το μισό του σώματός του. Το εμπόδιο μπορεί να είναι ένας χαμηλός τοίχος, ένα μεγάλο έπιπλο, ένας στενός κορμός δέντρου ή ένα πλάσμα είτε εχθρικό είτε όχι.

Η τρία τέταρτα κάλυψη προσφέρει +5 μπόνους σε Armor Class (AC) και Dexterity saving throws. Ένας στόχος διαθέτει αυτήν την κάλυψη αν περίπου τα τρία τεταρτα του σώματός του καλύπτονται από ένα εμπόδιο. Το εμπόδιο μπορεί να είναι κάποια σιδεριά-κρεμαστή πύλη, μια σχισμή στις πολεμίστρες ενός κάστρου για τους τοξότες, ή ένας χοντρός κορμός δέντρου.

Η πλήρης κάλυψη προστατεύει τον στόχο από τα άμεσα χτυπήματα είτε πρόκειται για κάποια φυσική επίθεση είτε για κάποιο ξόρκι, αν και μερικά ξόρκια καταφέρνουν να τον πετύχουν όταν τον συμπεριλάβουν σε μία περιοχή επίδρασης. Αποκτάται αν ο στόχος καλύπτεται πλήρως από κάποιο εμπόδιο.

 

” Το κείμενο προσέφερε στην ελληνική κοινότητα ο Γεώργιος Ε Αβραμίδης “