Τα Χαρακτηριστικά
Ξεκινώντας ένας ερευνητής στο Call of Cthulhu έχει οκτώ Βασικά Χαρακτηριστικά (γνωστά και ως Characteristics):
- Το Strength (STR), μετρά την ωμή, φυσική, σωματική δύναμη που μπορεί να έχει ο ερευνητής σου.
- Το Constitution (CON), μετρά την υγεία και την ανθεκτικότητα του ερευνητή σου.
- Το Power (POW), είναι ένας συνδυασμός της δύναμης της θέλησης, του πνεύματος και της ψυχικής σταθερότητας.
- Το Dexterity (DEX), μετράει την ευκινησία και την ταχύτητα του ερευνητή.
- To Appearance (APP), μετρά τη φυσική γοητεία του χαρακτήρα σου.
- Το Size (SIZ), εκφράζει τον συνδυασμό ύψους και βάρους του ερευνητή σου.
- Το Intelligence (INT), είναι μια κατά προσέγγιση εκτίμηση της πονηριάς και της ικανότητας του ερευνητή σου στην επαγωγική σκέψη με βάση τη λογική και το ένστικτο.
- Το Εducation (EDU), είναι ένα μέτρο της γνώσης που έχει αφομοιώσει ο ερευνητής σου, μέσω μιας τυπικής εκπαίδευσης ή μέσα απο το «αναγνωρισμένο» σχολείο του δρόμου.
Έπειτα, κατανέμονται οι ακόλουθες τιμές στα παραπάνω χαρακτηριστικά του ερευνητή, όπως εσύ προτιμάς: 40, 50, 50, 50, 60, 60, 70, 80.
Μισές Τιμές & Ενός-Πέμπτου Τιμές
Οι παραπάνω (πλήρεις) τιμές των χαρακτηριστικών ενός ερευνητή στο Call of Cthulhu, σημειώνονται με τον εξής προκαθορισμένο τρόπο στο Investigator sheet σας.
Πάρτε την τιμή που δώσατε στο κάθε ένα χαρακτηριστικό σας και διαιρέστε την δια δύο (half value), στρογγυλοποιώντας την τιμή πρός τα κάτω, στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό, εάν χρειαστεί. Έπειτα, διαιρέστε πάλι την πλήρη τιμή, κάθε χαρακτηριστικού του ερευνητή σας δια 5, ώστε να βρείτε την τιμή του ενός-πέμπτου (fifth value), στρογγυλοποιώντας ξανά πρός τα κάτω εάν χρειαστεί. Τέλος, γράψτε τις πλήρεις/μισές/ενός πέμπτου τιμές, στο φύλλο ερευνητή σας (για παράδειγμα, ο ερευνητής του Brian με “STR 60” θα γραφτεί ως 60 (30/12) κ.ο.κ.)
Δευτερεύοντες Ιδιότητες
Υπάρχει ένας αριθμός Ιδιοτήτων (γνωστών και ως Attributes) του ερευνητή σας, τα οποία καθορίζονται μετά τον υπολογισμό των παραπάνω 8 Βασικών Χαρακτηριστικών. Αυτά είναι τα Luck , Bonus Damage, Hit Points και Sanity.
■ Luck, η Τύχη ξεκινά με μια 3d6 ζαριά πολλαπλασιασμένη επί 5. Κύκλωσε αυτή την τιμή στο φύλλο ερευνητή σου. Μια “Luck” ζαριά συχνά θα χρησιμοποιηθεί για να προσδιορίσει αν εξωτερικές επιρροές σε μια κατάσταση, θα επιδράσουν υπέρ ή εναντίον σου.
Παράδειγμα: Ο Μπράιαν το βάζει στα πόδια από μια αγέλη ζόμπι και χώνεται στο πλησιέστερο αυτοκίνητο που βρίσκει. Ο Keeper του ζητάει ενα Luck roll για να προσδιορίσει εάν τα κλειδιά είναι στην μίζα. Ο Μπράιαν ρίχνει μια ποσοστιαία ζαριά D100 (percentage roll), φέρνοντας 28, το οποίο είναι χαμηλότερο από το Luck σκορ του, άρα είναι μια επιτυχής προσπάθεια. Γυρίζει το κλειδί και ο κινητήρας παίρνει μπροστά!
■ Magic Points (MP), οι Πόντοι Μαγείας σου είναι ίσοι με το ένα-πέμπτο (⅕) της τιμής του POW και χρησιμεύουν στα ξόρκια, στην ενεργοποίηση μυστικιστικών μηχανισμών και στις μαγικές επιδράσεις. Τα Magic Points που ξοδεύονται επανέρχονται με φυσικό ρυθμό (1 πόντος ανά ώρα). Μόλις κάποιος ξεμείνει απο Magic Points, οι περαιτέρω πόντοι που τυχόν δαπανηθούν, θα αφαιρούνται απευθείας από τα Hit Points – οποιαδήποτε τέτοια απώλεια
των Hit Points εκδηλώνεται σαν φυσική ζημιά και την μορφή της θα την επιλέξει ο Keeper.
■ Damage Bonus και Build, η Επιπλέον Ζημιά και Σωματική Διάπλαση. Το Damage Bonus είναι η επιπλέον ζημιά που κάνει ο ερευνητής σου με μια επιτυχημένη επίθεση εξ’ επαφής (melee attack). Το Build είναι μια κλίμακα του συνδυασμού μεγέθους (size) και δύναμης (strength). Πρόσθεσε το STR με το SIZ και συμβουλέψου τον παρακάτω πίνακα.
Πίνακας των Bonus Damage και Build
Παράδειγμα: Ο Μπράιαν έχει το STR του στα 60 και το SIZ του στα 70, συνολικά 130. Όταν κάνει μια επιτυχημένη φυσική επίθεση, θα προκαλέσει επιπλέον 1D4 πόντους ζημιάς (Bonus Damage). Το Build του είναι +1.
STR+SIZ | Damage Bonus | Build |
2-64 | -2 | -2 |
65-84 | -1 | -1 |
85-124 | Κανένα | 0 |
125-164 | +1D4 | +1 |
165-204 | +1D6 | +2 |
■ Hit Points (HP), οι Πόντοι Ζωής υπολογίζονται με το άθροισμα SIZ και CON, διαιρώντας στη συνέχεια το σύνολο δια δέκα και στρογγυλοποιώντας προς τα κάτω στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό. Εφόσον ο ερευνητής σου έχει υποστεί ζημιά από μάχη ή άλλα γεγονότα, τα HP σου θα μειωθούν.
■ Sanity (SAN), η Πνευματική Υγεία σου, ξεκινάει στο ίδιο επίπεδο με την τιμή του POW. Κύκλωσε την αντίστοιχη τιμή στο φύλλο ερευνητή. Η τιμή αυτή, χρησιμοποιείται ως ποσοστιαία ζαριά (D100) και παρουσιάζει την ικανότητα του ερευνητή σου να παραμείνει στωικός απέναντι στη φρίκη. Καθώς θα συναντάς τα τερατώματα του Cthulhu Mythos το Sanity (SAN) του ερευνητή σου θα υπόκειται σε διακυμάνσεις.
Επάγγελμα και Ικανότητες
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αρχίσεις να σκέφτεσαι τι κάνει ο ερευνητής σου για να βγάλει τα προς το ζην. Ο όρος «ερευνητής» δεν περιορίζει τον χαρακτήρα σου σε επαγγέλματα όπως αστυνομικός ή ιδιωτικός ντετέκτιβ. Η επιλογή επαγγέλματος (occupation) θα επηρεάσει την ποικιλία ικανοτήτων (skills) που είναι διαθέσιμες στον ερευνητή σου. Πρώτα απ’ όλα, διάλεξε ένα επάγγελμα. Ο,τιδήποτε μπορείς να σκεφτείς που θα ήταν ενδιαφέρον για σένα να παίξεις είναι εύλογο, αλλά πρέπει πρώτα να μιλήσεις με τον/την Keeper. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς επιλογές στο Call of Cthulhu είναι: Καθηγητής (Professor), Δημοσιογράφος (Journalist), Μυστικιστής (Occultist) και Αρχαιολόγος (Archeologist). Τα επαγγέλματα περιορίζονται μόνο από την φαντασία σου.
Μπορείς να διαλέξεις ένα επάγγελμα από την παρακάτω λίστα και να χρησιμοποιήσεις την λίστα ικανοτήτων που δίνεται ή να φτιάξεις ένα επάγγελμα το οποίο καλύπτει τις ανάγκες σου στο παιχνίδι – για να το κάνεις αυτό, διάλεξε ένα επάγγελμα και μετά κοίτα την λίστα ικανοτήτων στο investigator sheet. Διάλεξε οχτώ Ικανότητες που ταιριάζουν στο επάγγελμα του ερευνητή σου (λ.χ τι ικανότητες χρειάζεται ένα άτομο με αυτό το επάγγελμα;). Αυτές είναι οι Ικανότητες Επαγγέλματος (Occupation Skills) σου.
Παραδείγματα Επαγγελμάτων
ΜΕΛΕΤΗΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ (ANTIQUARIAN) – Appraise, Art/Craft (οποιοδήποτε), History, Library Use, μία επιπλέον Γλώσσα, μια διαπροσωπική Ικανότητα (Charm, Fast Talk, Intimidate, ή Persuade), Spot Hidden και μια ακόμα οποιαδήποτε ικανότητα.
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ (AUTHOR) – Art (Λογοτεχνία), History, Library Use, Natural World ή Occult, μία επιπλέον Γλώσσα, Μητρική Γλώσσα, Psychology και μια ακόμα οποιαδήποτε Ικανότητα.
ΦΙΛΟΤΕΧΝΟΣ (DILETTANTE) – Art/ Craft (οποιαδήποτε), Firearms, επιπλέον Γλώσσες, Ride, μια διαπροσωπική ικανότητα (Charm, Fast Talk, Intimidate, ή Persuade) και τρεις ακόμα ικανότητες.
ΓΙΑΤΡΟΣ (DOCTOR OF MEDICINE) – First Aid, Μια επιπλέον Γλώσσα (Λατινικά), Medicine, Psychology, Science (Βιολογία), Science (Φαρμακολογία), δύο ακόμα ικανότητες ως ακαδημαϊκές ή προσωπικές ειδικότητες [π.χ. ένας ψυχίατρος (psychiatrist) ίσως παρει την Ψυχανάλυση (Psychoanalysis)].
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (JOURNALIST) – Art/Craft (Φωτογραφία), History, Library Use, Μητρική Γλώσσα, μια διαπροσωπική ικανότητα (Charm, Fast Talk, Intimidate, ή Persuade), Psychology και δύο ακόμα ικανότητες.
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ (POLICE DETECTIVE) – Art/Craft (Ηθοποιία) ή Disguise, Firearms, Law, Listen, μια διαπροσωπική ικανότητα (Charm, Fast Talk, Intimidate, ή Persuade), Psychology, Spot Hidden και μια ακόμα οποιαδήποτε ικανότητα.
ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ (PRIVATE INVESTIGATOR) – Art/Craft (Φωτογραφία), Disguise, Law, Library Use, μια διαπροσωπική ικανότητα (Charm, Fast Talk, Intimidate, ή Persuade), Psychology, Spot Hidden και μία ακόμα οποιαδήποτε ικανότητα (π.χ. Locksmith, Firearms).
PROFESSOR (ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ) – Library Use, Μία επιπλέον Γλώσσα, Μητρική Γλώσσα, Psychology και τέσσερις ακόμα ικανότητες ως ακαδημαϊκές ή προσωπικές ειδικότητες.
Ικανότητες Ερευνητή
Επίσημος Ορισμός | Μετάφραση |
---|---|
Accounting | Λογιστική |
Anthropology | Ανθρωπολογία |
Appraise | Οικονομική Εκτίμηση |
Archaeology | Αρχαιολογία |
Art/Craft | Τέχνη/Χειροτεχνία |
Charm | Γοητεία |
Climb | Αναρρίχηση |
Credit Rating | Οικονομική Διαβάθμιση |
Cthulhu Mythos | Μυθολογία Κθούλου |
Disguise | Μεταμφίεση |
Dodge | Αποφυγή |
Drive auto | Οδήγηση οχημάτων |
Elec. Repair | Ηλεκτρολογική επιδιόρθωση |
Fast Talk | Παραπλανητική Ομιλία |
Fighting (Brawl) | Σωματική Μάχη (Καυγάς) |
Firearms (handgun) | Χρήση όπλου (περίστροφο) |
Firearms (rifle/shotgun) | Χρήση όπλου (τουφέκι/καραμπίνα) |
First Aid | Πρώτες βοήθειες |
History | Ιστορία |
Intimidate | Εκφοβισμός |
Jump | Άλμα |
Language | Γλώσσα |
Law | Νομοθεσία |
Επίσημος Ορισμός | Μετάφραση |
---|---|
Library Use | Χρήση βιβλιοθήκης |
Listen | Ακοή |
Locksmith | Παραβίαση Κλειδαριάς |
Mech. Repair | Μηχανική επιδιόρθωση |
Medicine | Ιατρική |
Natural World | Φυσικός Κόσμος |
Navigate | Πλοήγηση |
Occult | Μυστικισμός |
Opp. hv. machine | Χειρισμός Βαρέων Μηχανημάτων |
Persuade | Πειθώ |
Pilot | Αεροπλοήγηση |
Psychology | Ψυχολογία |
Psychoanalysis | Ψυχανάλυση |
Ride | Ίππευση |
Science | Επιστήμη |
Sleight of Hand | Επιδεξιότητα των Χεριών |
Spot Hidden | Εντοπισμός κρυμμένων στοιχείων |
Stealth | Ικανότητα να μην γίνεται αντιληπτός |
Survival | Επιβίωση |
Swim | Κολύμβηση |
Throw | Ρίψη |
Track | Παρακολούθηση / Ιχνηλάτηση |
Τώρα είναι η στιγμή να κατανείμεις Πόντους (points) στις Ικανότητες (skills) που έχει το φύλλο ερευνητή σου. Κανένας παίκτης δεν μπορεί να βάλει πόντους στην ικανότητα “Cthulhu Mythos” κατά τη δημιουργία χαρακτήρα, καθώς θεωρείται πως όλοι οι χαρακτήρες ξεκινάνε έχοντας άγνοια όσον αφορά την απειλή του Μύθου.
Μοίρασε τις ακόλουθες τιμές στις οκτώ Επαγγελματικές Ικανότητες (Occupation Skills) σου και στην ικανότητα Οικονομικής Διαβάθμισης (Credit Rating skill): ένα 70%, δύο 60%, τρία 50% και τρία 40% (βάλε τις τιμές αυτές κατευθείαν στις ικανότητές σου, αγνοώντας τις τιμές που είναι ήδη γραμμένες δίπλα σε κάθε ικανότητα στο φύλλο ερευνητή).
Αφού κατανείμεις τις παραπάνω τιμές στις Επαγγελματικές Ικανότητες σου, διάλεξε τις Ικανότητες Προσωπικού Ενδιαφέροντος (Personal Interest Skills). Αυτές είναι ικανότητες που ο χαρακτήρας σου απέκτησε εκτός δουλειάς. Διάλεξε τέσσερις μη-Eπαγγελματικές Ικανότητες (non-occupation skills) και αύξησε την τιμή τους κατά 20% (προσθέτοντας 20 στην αρχική τιμή που δίνεται στο φύλλο ερευνητή).
Προτείνουμε να γράψεις τις ικανότητές σου στο ίδιο στυλ με τα Βασικά Χαρακτηριστικά (Characteristics) – ολόκληρο / μισό (½) / ένα πέμπτο (⅕) – καθώς θα χρειαστεί να ανατρέξεις σε αυτά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Φυσικά, αν προτιμάς, μπορείς να γράψεις μόνο ολόκληρη την τιμή της κάθε Ικανότητας και να κάνεις νοερά τους υπολογισμούς καθώς προχωράει το παιχνίδι.
Παράδειγμα: Ο Μπράιαν διάλεξε στρατιώτης (Soldier) ως επάγγελμα. Οι οκτώ ικανότητες που θεώρησε καταλληλότερες είναι Climb, Dodge, Fighting, Firearms, Stealth, First Aid, Survival, και Other Language. Ο Μπράιαν μοίρασε τις τιμές ως εξής: Climb 60%, Credit Rating 40%, Dodge 60%, Fighting 70%, Firearms 50%, First Aid 40%, Other Language 50% (διάλεξε τα Ισπανικά ως δεύτερη γλώσσα), Stealth 50%, Survival 40%.
Ο Μπράιαν διάλεξε τέσσερις Ικανότητες Προσωπικού Ενδιαφέροντος ή χόμπι, αυξάνοντας και τις τέσσερις κατά 20%: Drive Auto 40%, Jump 40%, Mechanical Repair 30% και Spot Hidden 45%. Η κάθε τιμή είναι γραμμένη στο φύλλο ερευνητή δίπλα από την αντίστοιχη ικανότητα ως ολόκληρη, μισή και ένα πέμπτο, όπως για παράδειγμα “Spot Hidden: 45 (22/9)”.
Οικονομική Διαβάθμιση
Το Credit Rating ενός χαρακτήρα είναι ένας δείκτης της οικονομικής κατάστασης και της κοινωνικής τάξης του. Ανάλογα με το πόσους πόντους Επαγγελματικής Ικανότητας (Occupation Skill points) έχεις επιλέξει να προσθέσεις, ο ερευνητής σου κατατάσσεται σε μια από τις ακόλουθες κατηγορίες:
Credit Rating 0
Πάμφτωχος (Pennyless), ζει στους δρόμους.
Credit Rating 1-9
Φτωχός (Poor), ζει με τα απολύτως αναγκαία.
Credit Rating 10-49
Μεσαία Τάξη (Average), ζει με ένα λογικό επίπεδο άνεσης.
Credit Rating 50-89
Εύπορος (Wealthy), ζει με αρκετές πολυτέλειες.
Credit Rating 90-98
Πλούσιος (Rich), αρκετά πλούτη και πολυτέλειες.
Credit Rating 99
Πολύ πλούσιος (Super Rich), τα λεφτά δεν είναι πρόβλημα.
Παράδειγμα: Ο Brian έχει διαλέξει Credit Rating 40% για τον στρατιώτη του. Αυτό σημαίνει ότι έχει ένα μεσαίο εισόδημα.
Ιστορικό
Ρίξε μια τελευταία ματιά στις Ικανότητες (skills) και τα Βασικά Χαρακτηριστικά (characteristics) που διάλεξες. Με μια δόση φαντασίας αρχίζεις να αποκτάς μια ιδέα για το ποιος είναι αυτός ο νέος χαρακτήρας. Μπορεί να θελήσεις να προσθέσεις σημειώσεις στο Ιστορικό (Background) και στην προσωπικότητα του ερευνητή σου, καθώς αποφασίζεις. Ποιός είναι στην πραγματικότητα; Που μεγάλωσε; Πως είναι η οικογένεια του; Όσο περισσότερη ώρα αφιερώνεις στον χαρακτήρα σου, τόσο περισσότερο ανεπτυγμένη θα γίνει η προσωπικότητα του/της και τόσο περισσότερο θα διασκεδάσεις παίζοντας Call of Cthulhu.
Κάθε προσθήκη στο ιστορικό (στην πίσω πλευρά του Φύλλου Ερευνητή) πρέπει να είναι μικρή και περιεκτική. Δεν χρειάζεται να ανησυχείς επειδή δεν γέμισες όλες τις προσθήκες – δυο ή τρεις προσθήκες θα είναι αρκετές. Μερικά παραδείγματα: «Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Arkham», «Δεν πηγαίνω πουθενά χωρίς το έμπιστο πιστόλι μου», ή «Η επιστήμη μπορεί να εξηγήσει τα πάντα».
Τελικές πινελιές
Πλέον, έχεις κάτι που μοιάζει με έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Τώρα πήγαινε στην κορυφή του Φύλλου Ερευνητή (investigator sheet) για να σιγουρευτείς ότι έχεις γράψει το όνομα του χαρακτήρα σου, το φύλο του, την ηλικία του και όλες τις υπόλοιπες πληροφορίες που πρέπει να συμπληρώσεις (για παράδειγμα, γράψε όλο τον καθιερωμένο εξοπλισμό που μπορεί να έχει ο χαρακτήρας σύμφωνα με την ενασχόληση του).
Disclaimer: Η 7η έκδοση του Call of Cthulhu αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία της Chaosium, με επιφύλαξη όλων των δικαιωμάτων. Τα παραπάνω είναι μεταφράσεις βασισμένες στο BRP, που έγιναν από μέλη του Goblin’s Tavern με σκοπό τη διάδοση του παιχνιδιού στο ελληνικό κοινό με την ευγενική άδεια της Chaosium.