Το Κ&Κ, αν και το είδος των παιχνιδιών στο οποίο ανήκει κατέληξε να ονομάζεται παιχνίδια ρόλων, δεν έχει μεγάλη σχέση με τη τέχνη της ηθοποιίας. Είναι δυστυχώς απλά ένα παιχνίδι περιπέτειας, στημένο σε έναν κόσμο φτηνών «pulp» συγκινήσεων, γεμάτο δαίμονες, θηρία, σπαθιά, επικίνδυνα ερείπια, σατανικούς μάγους κι αστραφτερό χρυσάφι.
Το στοιχείο που κάνει αυτού του τύπου τα παιχνίδια ξεχωριστά είναι η επιστράτευση ενός διαιτητή ως ουδέτερου κριτή των καταστάσεων που προκύπτουν. Η ύπαρξη του διαιτητή επιτρέπει στους παίκτες να επιχειρήσουν δράσεις κάθε είδους, ακόμη κι αν δεν προβλέπονται από τους κανόνες. Αυτό επιτρέπει στο παιχνίδι, ξεφεύγοντας από τα όρια των μηχανισμών του, να γίνει εξαιρετικά πλούσιο και αληθοφανές. Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε πως το Κ&Κ είναι ένα διαιτητούμενο παιχνίδι περιπέτειας.
Το Κ&Κ είναι βασισμένο στο πρωτότυπο παιχνίδι ρόλων που εκδόθηκε το 1974, οπότε μπορεί κανείς να θεωρήσει πως ανήκει στο λεγόμενο OSR (Old School Revival) κίνημα, που για διάφορους λόγους γνώρισε άνθιση τα τελευταία χρόνια. Είναι λοιπόν «παλιομοδίτικο» στους μηχανισμούς του αλλά και στην αισθητική του, προσπαθώντας να τονίσει και να αξιοποιήσει κάποια από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη λεγόμενη old school παράδοση των παιχνιδιών ρόλων. Τέτοια είναι: η ταχύτητα στη ροή του παιχνιδιού, ο αυτοσχεδιασμός, το τυχαίο και το απρόβλεπτο, οι δύσκολες προκλήσεις και οι απλοί κανόνες. Επιπλέον, τα παιχνίδια αυτού του είδους τείνουν να δίνουν μεγαλύτερο βάρος στην ικανότητα και την πονηριά των ίδιων των παικτών παρά στα στατιστικά των χαρακτήρων τους.
Ένα παιχνίδι ρόλων βέβαια, δεν μπορεί να κάνει τα πάντα: το Κ&Κ ενδιαφέρεται πρωτίστως για την εξερεύνηση, την περιπέτεια και τη ροή τους, χωρίς να αναλώνεται σε περίπλοκες προσομοιώσεις ή σε προσπάθειες να παράγει πλοκές λογοτεχνικού επιπέδου. Ούτε και θα βρει κανείς σ’ αυτό το βιβλίο κομψούς, καινοτόμους κανόνες που θα του λύσουν όλα τα προβλήματα και θα κάνουν τη δουλειά του αντί γι’ αυτόν: οι κανόνες στο Κ&Κ είναι απλοί, ωμοί και δεν υπόσχονται τίποτα, αλλά είναι δοκιμασμένοι και λειτουργικοί για τον διαιτητή που ξέρει τη δουλειά του και προτίθεται να λερώσει τα χέρια του.
Στο πνεύμα αυτό, το βιβλίο παρέχει μία μεγάλη συλλογή τυχαίων γεννητριών και πληροφοριών για κάθε πτυχή του παιχνιδιού, που στόχο έχουν να διευκολύνουν τον διαιτητή στη δημιουργία και τον εμπλουτισμό του χρονικού του. Με τα εργαλεία αυτά, θεωρητικά μπορεί κανείς να παράγει με τυχαίο τρόπο έναν ολόκληρο κόσμο ιδανικό για περιπέτεια, με μοναδική γεωγραφία, οικισμούς, πολιτισμούς, ερείπια, παράδοξα θηρία και χαρακτήρες, θεούς και δαίμονες, λεπτομερείς λαβυρίνθους και θησαυρούς.
Μια άλλη ιδιαιτερότητα αυτού του παιχνιδιού, είναι φυσικά η χρήση της ελληνικής γλώσσας. Αν και κατά μεγάλο μέρος το Κ&Κ πατά στους ώμους παλαιότερων αμερικανικών παιχνιδιών, το κείμενό του δεν αποτελεί προϊόν άμεσης μετάφρασης. Κάτι τέτοιο δεν θα ήταν ιδανικό για ένα παιχνίδι ρόλων, όπου η γλώσσα, ως δομικό και λειτουργικό του στοιχείο, κατέχει ένα ρόλο σπουδαιότερο από την απλή επικοινωνία των κανόνων. Οι διάφοροι όροι του παιχνιδιού δεν μεταφράστηκαν ευθέως από τα αγγλικά, αλλά επαναδιατυπώθηκαν όπου χρειάστηκε ώστε να αποδώσουν σωστά τον τόνο και τη λειτουργία τους. Αρκετά ονόματα και όροι χρειάστηκε να επινοηθούν, ενώ άλλοι ξεσηκώθηκαν από τον θησαυρό της ελληνιστικής και μεσαιωνικής ελληνικής.