Τι θα χρειαστείς
Με αυτό το βιβλίο και το Handler’s Screen που το συνοδεύει, έχετε όλα όσα χρειάζεστε για να παίξετε Delta Green. Σε αυτό το βιβλίο θα βρείτε κανόνες για τη δημιουργία χαρακτήρων καθώς και έξι πρότυπα Πρακτόρων, ακόμα, όλους τους βασικούς κανόνες που μπορεί να χρειαστείτε και τέλος, μια αποστολή έτοιμη για να παίξετε.
Χρειάζεστε επίσης μολύβια για να καταγράφετε τις αλλαγές στο φύλλο του χαρακτήρα σας, χαρτί για να σχεδιάζετε σκίτσα και να κρατάτε σημειώσεις, καθώς και ζάρια.
Το Delta Green χρησιμοποιεί πολυεδρικά ζάρια που είναι συνηθισμένα σε όλα τα επιτραπέζια παιχνίδια ρόλων: τετράπλευρα (d4), εξάπλευρα (d6), οκτάπλευρα (d8), δεκάπλευρα (d10), δωδεκάπλευρα (d12) και εικοσάπλευρα (d20). Το παιχνίδι παίζεται καλύτερα όταν έχετε μερικά από το καθένα στο τραπέζι. Εναλλακτικά, μπορείτε να βρείτε αυτοματοποιημένες εφαρμογές ρίψης ζαριών στο διαδίκτυο και σε εφαρμογές για κινητά. (Για τους χρήστες iOS προτείνουμε την εφαρμογή «Mach Dice» της MachWerx).
Ρίχνοντας ζάρια
Όταν οι κανόνες απαιτούν να ρίξετε ζάρια, χρησιμοποιούν μια συγκεκριμένη ορολογία για εξοικονόμηση χρόνου και χώρου της μορφής #D#, για παράδειγμα «1D8» ή «4D6». Ο πρώτος αριθμός συμβολίζει το πλήθος των ζαριών. Το «D» σημαίνει «ζάρια με τον αντίστοιχο αριθμό πλευρών». Ο δεύτερος αριθμός συμβολίζει το πλήθος των πλευρών του ζαριού. Το «1D8» σημαίνει ότι ρίχνεις ένα ζάρι με οκτώ πλευρές. Το «4D6» σημαίνει να ρίξεις τέσσερα ζάρια με έξι πλευρές. Μερικές φορές προσθέτετε ή αφαιρείτε έναν αριθμό από τη ζαριά. Αν για παράδειγμα λέει «1D6+2», αυτό σημαίνει ότι ρίχνεις ένα ζάρι έξι πλευρών και προσθέτεις δύο στο αποτέλεσμα.
Ποσοστιαίο ζάρι – 1d100
Οι ενέργειες (ή actions) στο Delta Green επιλύονται με τη χρήση ποσοστιαίων (ή κατοστάπλευρων) ζαριών. Αυτό σημαίνει ότι ρίχνετε 2D10 (δύο δεκάπλευρα ζάρια) για να λάβετε έναν αριθμό από το 1 έως το 100. Πριν ρίξετε, ορίστε το ένα ζάρι που θα αντιστοιχεί στις δεκάδες και το άλλο που θα αντιστοιχεί στις μονάδες. Το μηδέν (0) στο ζάρι των δεκάδων μετράει ως μηδέν, εκτός εάν το ζάρι των μονάδων είναι ταυτόχρονα 0. Τότε το 0 στο ζάρι των δεκάδων μετράει ως 10, άρα το τελικό αποτέλεσμα είναι 100. Για παράδειγµα:
- Και τα δύο ζάρια φέρνουν 0, το αποτέλεσμα είναι ίσο με: 100.
- Το ζάρι των δεκάδων φέρνει 0 και το ζάρι των μονάδων φέρνει 3, το αποτέλεσμα είναι ίσο με: 3.
- Το ζάρι των δεκάδων φέρνει 3 και το ζάρι των μονάδων φέρνει 0, το αποτέλεσμα είναι ίσο με: 30.
- Το ζάρι των δεκάδων φέρνει 6 και το ζάρι των μονάδων φέρνει 2, το αποτέλεσμα είναι ίσο με: 62.
Πως να είσαι Παίκτης
Ένα παιχνίδι Delta Green ξεκινά με τον Handler να ζητά από τους παίκτες να παρουσιάσουν τους πράκτορές τους. Περιγράψτε πώς είναι η καθημερινή ζωή του πράκτορα σας: δουλειά, φίλοι, οικογένεια, τα τετριμμένα αλλά κρίσιμα πράγματα για τα οποία ο πράκτορας σας είναι πρόθυμος να πεθάνει. Η επόμενη δουλειά του Handler είναι να παρουσιάσει την αποστολή, δηλαδή: τα γεγονότα που θα οδηγήσουν τον πράκτορα σας να αντιμετωπίσει την απόκοσμη φρίκη.
Ως παίκτης, μιλάτε με τη φωνή του πράκτορα σας και συνεργάζεστε με τους φίλους σας στο τραπέζι για να διασφαλίσετε ότι το παιχνίδι θα είναι κάτι που θα το απολαύσουν όλοι.
Περιγράψτε τις Ενέργειες του πράκτορα σας
Πρώτα απ’ όλα, ακούστε τον Handler και αντιδράστε σε αυτά που σας λέει. Ο Handler είναι το παράθυρό σας στον κόσμο του πράκτορα σας. Κάντε ερωτήσεις. Περιγράψτε πώς αντιδρά ο Πράκτορας σας. Ο Handler λέει τι θα συμβεί στη συνέχεια.
Μερικές φορές θέλετε ο πράκτορας σας να προβεί σε πράγματα που μπορεί να μην πετύχουν τελικά. Αυτό είναι πιθανό κατά τη διάρκεια μιας κρίσης ή έκτακτης ανάγκης, όταν τα γεγονότα ξεφεύγουν από τον έλεγχο. Ο Handler μπορεί να σας ζητήσει να ρίξετε ζάρια. Ρίξτε με επιτυχία και κατορθώστε αυτό που θέλατε. Διαφορετικά, δεν θα κατορθώσετε τίποτα. Όπως και να έχει, ο Handler το λαμβάνει υπόψη του για να περιγράψει τι θα συμβεί στη συνέχεια.
Γρήγορη Ανταπόκριση
Μην αφήσετε το παιχνίδι να κολλήσει, ενώ αποφασίζετε τον καλύτερο τρόπο για να βγείτε από μια κακή κατάσταση. Ενεργήστε σύμφωνα με το ένστικτο του πράκτορα σας. Κρατήστε το παιχνίδι σε ρυθμό.
Μιλήστε για τον πράκτορα σας
Ένας τρόπος για να βυθιστείτε σε ένα παιχνίδι όπως το Delta Green είναι να μιλήσετε με τη φωνή του πράκτορα σας. Σκεφτείτε σαν τον πράκτορα σας, υιοθετήστε τρόπους που έχετε επινοήσει για τον πράκτορα σας και φανταστείτε τη φρίκη του παιχνιδιού από την οπτική γωνία του πράκτορα σας. Αν τα πράγματα γίνουν πολύ έντονα, κάντε ένα διάλειμμα. Αλλά να θυμάστε ότι εσείς και οι άλλοι παίκτες είστε εδώ για ένα παιχνίδι τρόμου.
Σεβαστείτε τη Διάθεση
Η διάθεση είναι το παν! Απολαύστε το ζοφερό χιούμορ που συχνά προέρχεται από τη θέαση των προβλημάτων στα οποία πέφτουν οι Πράκτορες, αλλά μην αφήσετε την παρόρμησή σας για να γελάσετε να καταστρέψει το σασπένς και την ανατριχίλα της αντιμετώπισης των κοσμικών τρόμων.
Συνεργαστείτε με τους Υπόλοιπους Παίκτες
Ως παιχνίδι ρόλων, το Delta Green είναι κοινωνικό. Ο τρόπος που συμπεριφέρεστε στο τραπέζι επηρεάζει το πώς όλοι απολαμβάνουν το παιχνίδι. Οι ίδιοι κοινωνικοί κανόνες που ισχύουν σε κάθε συζήτηση ισχύουν εδώ. Μην μιλάτε πάνω από τους άλλους παίκτες και μην προσπαθείτε να τραβάτε όλη την προσοχή. Προσφέρετε ιδέες και προτάσεις, αλλά μην λέτε στους άλλους ότι το κάνουν λάθος. Αποφύγετε τις διαφωνίες. Αν διαφωνείτε με την απόφαση ενός άλλου παίκτη ή με την ερμηνεία των κανόνων από τον Handler, αφήστε το να περάσει. Αν νομίζετε ότι είναι κρίσιμο, μιλήστε με τον Handler γι’ αυτό.
Εμπιστευτείτε τον Handler
Είστε και οι δύο εδώ για τον ίδιο λόγο: ένα συναρπαστικό, τρομακτικό παιχνίδι Delta Green.
Πως να είσαι ο Handler
Η δουλειά του Handler είναι πιο δύσκολη από το ρόλο του πράκτορα, αλλά μπορεί να είναι πολύ πιο ανταποδοτική. Ο καλύτερος Handler έχει έντονη φαντασία, καλή κρίση, προθυμία για αυτοσχεδιασμό και έντονη αίσθηση της διάθεσης και του σωστού χρόνου. Αλλά ακόμη και αν δεν έχετε ξανασυντονίσει ποτέ παιχνίδι ρόλων, μπορείτε να συντονίσετε το Delta Green.
Διατηρήστε τη Διάθεση
Το Delta Green είναι ένα παιχνίδι τρόμου, και όχι οποιουδήποτε είδους τρόμου. Πρόκειται για λοβκραφτιανό κοσμικό τρόμο. Πρόκειται για την αντιμετώπιση απειλών πέρα από την ανθρώπινη κατανόηση. Έχει να κάνει με το τέλος της ανθρωπότητας και τον αγώνα να την κρατήσουμε λίγο ακόμα ζωντανή. Όσο περισσότερο ανακαλέσετε αυτή τη διάθεση στο τραπέζι, με μικρούς και μεγάλους τρόπους, τόσο πιο αξέχαστο και συναρπαστικό θα είναι το παιχνίδι. Αναζητήστε συνεχώς τρόπους για να ενισχύσετε την αίσθηση της απομόνωσης και της αδυναμίας των πρακτόρων σε έναν θηριώδη κόσμο.
Παρουσιάστε έναν Ζωντανό Κόσμο
Οι Πράκτορες των παικτών δρουν σε έναν φανταστικό κόσμο που είναι, από τις περισσότερες απόψεις, όπως ο δικός μας. Αν πείτε ότι βρίσκονται σε μια αποθήκη στο κέντρο της πόλης, οι παίκτες θα ξέρουν ήδη τι εννοείτε. Φροντίστε να συμπληρώσετε λεπτομέρειες που θα σας βοηθήσουν να ζωντανέψετε αυτόν τον κόσμο. Είναι η αποθήκη σκονισμένη από την αχρηστία; Είναι αποπνικτικά ζεστή από τον καύσωνα του καλοκαιριού ή έχει τσουχτερό κρύο από το χιόνι του χειμώνα; Είναι γεμάτη με παλέτες, μηχανήματα και κιβώτια ή είναι μια άδεια αποθήκη; Βοηθήστε τους παίκτες να δουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια των πρακτόρων τους.
Παρουσιάστε Ενδιαφέροντες Χαρακτήρες
Παρουσιάστε κάθε χαρακτήρα που δεν αποτελεί παίκτη (ή NPC) ως ένα πλήρως συνειδητοποιημένο ανθρώπινο ον. Κάθε χαρακτήρας έχει μια συγκεκριμένη ατζέντα την οποία οι Πράκτορες πρέπει να προσπαθήσουν να διακρίνουν. Ακόμη και αν ένας χαρακτήρας εμφανίζεται μόνο για λίγα λεπτά, πρέπει να φαίνεται αληθινός και ενδιαφέρον. Αν ένας χαρακτήρας είναι βαρετός, αφιερώστε λίγο χρόνο για να μπείτε στο μυαλό αυτού του χαρακτήρα και να σκεφτείτε πώς θα αντιδρούσε στα γεγονότα του παιχνιδιού και στις ενέργειες των πρακτόρων. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους χαρακτήρες που είναι οι λιγότερο συμπαθείς, όπως οι άνθρωποι που ασπάζονται πρόθυμα αφύσικες φρικαλεότητες για να πάρουν αυτό που θέλουν. Ούτε καν ο πιο δολοφονικός αιρετικός δεν βλέπει τον εαυτό του ως κακό. Αν καταφέρετε να κάνετε τους παίκτες να συμπάσχουν με τους εχθρούς τους, οι τρόμοι της Delta Green γίνονται πιο έντονοι.
Ερμηνεύστε Δίκαια τους Κανόνες
Μερικές φορές υπάρχει διαφωνία σχετικά με το πώς πρέπει να λειτουργεί ένας κανόνας. Όταν είναι απαραίτητο, είναι δουλειά του Handler να ενεργεί ως διαιτητής. Πρέπει να μάθετε τους κανόνες και να είστε πρόθυμοι να κάνετε μια αναγκαία κρίση προκειμένου να διατηρήσετε την εξέλιξη των πραγμάτων. Μην ξεχνάτε ποτέ ότι εσείς και οι φίλοι σας βρίσκεστε στο τραπέζι για να περάσετε καλά παίζοντας ένα τρομακτικό παιχνίδι. Βεβαιωθείτε ότι ακούτε τι έχουν να πουν οι παίκτες. Αν παρακάμψετε κάποιον, να είστε υπομονετικοί και να δείχνετε σεβασμό. Κερδίστε την εμπιστοσύνη των παικτών και διατηρήστε την. Αλλά πάντα να σφάλλετε με γνώμονα τον φόβο.
Παράδειγμα Παιχνιδιού
Η Amber υποδύεται την ειδική πράκτορα Cornwell του FBI. Η Tabitha υποδύεται την δρ. Palmer, μια καθηγήτρια ανθρωπολογίας που συμβουλεύει το FBI σε ασυνήθιστες υποθέσεις. Ο πράκτορες τους Cornwell και ο Palmer ανήκουν στην Delta Green. Ο Cornwell και ο Palmer αναζητούν το κρησφύγετο μιας αίρεσης που φαίνεται να έχει δεσμούς με αφύσικες, απάνθρωπες δυνάμεις. Κατάλαβαν ότι βρισκόταν κάπου στο κέντρο της πόλης, σε ένα επικίνδυνο σημείο της. Τότε ήταν που άκουσαν στον ασύρματο της αστυνομίας ότι δύο αστυνομικοί πήγαιναν σε μια εγκαταλελειμμένη πολυκατοικία στο κέντρο της πόλης για μια καταγγελία για κραυγές και περίεργους θορύβους. Οι πράκτορες οδήγησαν εκεί γρήγορα και κατευθύνθηκαν μέσα.
HANDLER: «Είναι όλα ετοιμόρροπα και κατεστραμμένα από το νερό. Βρωμάει μούχλα. Είναι πολύ ήσυχα και σκοτεινά.»
TABITHA: «Ψάχνω για οτιδήποτε παράξενο.»
HANDLER: «Τα πράγματα είναι ήσυχα και υπό έλεγχο αυτή τη στιγμή, οπότε δεν χρειάζεται να ρίξεις κάποια ζαριά. Η δεξιότητά σου στην Αναζήτηση (Search) είναι τουλάχιστον 40%, σωστά; Στη δεύτερη πολυκατοικία, βρίσκεις ένα ιδιαιτέρως περίεργο γκράφιτι».
TABITHA: «Περίεργο, πώς; Έχω Ανθρωπολογία στο 70% και Αποκρυφισμό στο 80%».
HANDLER: «Είναι περίεργο, σχεδόν σαν σπηλαιογραφία αλλά με σπρέι. Αναγνωρίζεις ανθρώπινες φιγούρες μέσα σε ένα τετράγωνο σχήμα. Ίσως ένα κτίριο. Χορεύουν γύρω από ένα τρελό μαύρο σχήμα. Είναι σχεδιασμένο σαν
ο καλλιτέχνης είχε πάθει κρίση».
AMBER: «Συνεχίζω. Πρέπει να βρούμε τους μπάτσους».
HANDLER: «Προχωρώντας, ο αέρας αρχίζει να μυρίζει χειρότερα. Σαν αίμα και ακαθαρσίες.»
TABITHA: «Πρέπει να φύγουμε.»
AMBER: «Όχι! Πού είναι οι καταραμένοι μπάτσοι;»
HANDLER: «Τους βρίσκετε δύο πόρτες πιο κάτω, σε ένα σαλόνι όπου το πάτωμα έχει καταρρεύσει. Ο ένας είναι μπρούμυτα, καλυμμένος με αίμα. Νομίζεις ότι αναπνέει. Ο άλλος είναι… παντού. Είναι σαν να εξερράγη. Ρίξτε μου μια ζαριά SANITY. Χάνετε 1D6 SAN (πόντους ψυχικής υγείας) αν αποτύχετε».
AMBER: «Χριστέ μου. Χωρίς πλάκα. Έχω 60 SAN και έριξα… 48. Επιτυχία. Εντάξει, φωνάζω: Palmer!»
TABITHA: «Τρέχω προς τα εκεί. Μη με ρωτήσετε γιατί».
AMBER: «Βγάζω τον ζωντανό από εκεί.»
HANDLER: «Κάτι ξεπηδάει από τα συντρίμμια.»
TABITHA: «Σου είπα ότι πρέπει να φύγουμε!»
HANDLER: «Είναι σαν θρυμματισμένος σοβάς, κομμάτια ξύλου, σπλάχνα και οστά που κολλάνε σε ένα αόρατο σχήμα. Αναδύεται σε κάποιο απροσδιόριστο μοτίβο. Ρίξτε μου μια ζαριά SANITY. Χάνετε 1D6 αν πετύχετε ή 1D10 αν αποτύχετε».
AMBER: «Ρίχνω… 95. Γαμώτο. Εντάξει, το 1D10 λέει 8.»
HANDLER: «Αυτό είναι αρκετό για να τρελαθώ προσωρινά.»
ΑΜΠΕΡ: «Μπορώ να μειώσω την απώλεια SAN προβάλλοντας σε ένα προσωπικό δεσμό μου, σωστά; Το κάνω λοιπόν για τα παιδιά μου αυτό!»
HANDLER: «Φυσικά και το κάνεις. Ρίξε 1D4. Αφαίρεσε τόσους πόντους από τους πόντους Willpower, από τον Δεσμό και από την αρχική απώλεια που είχες στο SAN».
AMBER: «Έριξα…2. Έλα, πάμε! Εντάξει, οπότε ξοδεύω 2 WP και παίρνω 2 από το Bond με τα παιδιά. Υποθέτω ότι θα γίνω χειρότερος γονιός μετά από αυτό. Και αυτό μειώνει την απώλεια SAN σε 6».
HANDLER: «Αυτή η απώλεια εξακολουθεί να είναι αρκετή για προσωρινή παράνοια γνωστό και βάση κανόνων ως «temporary insanity». Χάνεις τον έλεγχο. Palmer, έρχεσαι από τη γωνία και βλέπεις όλη αυτή τη φρίκη. Θα φτάσω στη δική σου απώλεια SAN σε ένα λεπτό. Βλέπεις τον Cornwell να ουρλιάζει και να σηκώνει την καραμπίνα για να πυροβολήσει. Μα Cornwell, το Dexterity σου είναι 11, σωστά; Αυτό είναι χαμηλότερο από το… πράγμα… οπότε αυτό ξεκινάει πρώτο. Έχει 50% πιθανότητα να χτυπήσει και ρίχνει… 12».
AMBER: «Μπορώ να αποφύγω κάνοντας «Dodge»;»
HANDLER: «Ο πράκτορας σου είναι τρελός, θυμάσαι; Συγγνώμη, προσπαθείς να πυροβολήσεις. Η ζαριά της ζημιάς του είναι… αουτς. 17.»
AMBER: «Τι;!»
HANDLER: «Ναι.»
AMBER: «Εντάξει, μπορώ να βγάλω 3 για το αλεξίσφαιρο γιλέκο μου. Αυτό είναι ακόμα 14 damage. Έχω μόνο 12 Hit Points.»
HANDLER: «Ναι. Palmer, βλέπεις το περίεργο σχήμα να χτυπάει τον Cornwell σαν φίδι που επιτίθεται. Αυτό κόβει αμέσως τις κραυγές της. Απλά καταρρέει. Υπάρχει αίμα παντού. Κάποια από αυτά προσκολλώνται στα υπόλοιπα αίματα και τα συντρίμμια γύρω από το σχήμα. Το υπόλοιπο πιτσιλάει πάνω σου και στο δωμάτιο. Το σχήμα παίρνει μια νέα, αδιευκρίνιστη μορφή για μια στιγμή. Μετά γυρίζει προς το μέρος σου. Ρίξε SAN.»
TABITHA: «Ναι. Ρίχνω 22. Επιτυχία.»
HANDLER: «Εντάξει. Θα ρίξω για το πόσο χάνεις. Μόνο 4! Είσαι τυχερή. Τι κάνεις;»
Disclaimer: Το Delta Green RPG είναι πνευματική ιδιοκτησία της Arc Dream Publishing. Τα παραπάνω είναι μεταφράσεις βάση του OGL, που έχουν γίνει από μέλη του Goblin’s Tavern με σκοπό την διάδοση του παιχνιδιού στο ελληνικό κοινό.