Πανοπλίες & Aσπίδες
Οι κόσμοι του D&D είναι μια απέραντη ταπετσαρία φτιαγμένη από διαφορετικές κουλτούρες, από τις οποίες η καθεμιά έχει την δική της τεχνολογική εξέλιξη. Για αυτό το λόγο, οι τυχοδιώκτες έχουν πρόσβαση σε μια ποικιλία από τύπους πανοπλίας, που κυμαίνεται από δερμάτινη πανοπλία σε αλυσοπλεκτό θώρακα ως την ακριβή και βαριά πανοπλία, με διάφορα είδη πανοπλίας στο ενδιάμεσο. Ο πίνακας Πανοπλία συγκεντρώνει τα πιο κοινά είδη πανοπλίας που μπορεί να βρεθούν στο παιχνίδι και τα ξεχωρίζει σε τρεις κατηγορίες: ελαφριά πανοπλία, μεσαία πανοπλία και βαριά πανοπλία. Πολλοί μαχητές συμπληρώνουν την πανοπλία τους με μια ασπίδα.
Armor Proficiency. Ο καθένας μπορεί να φορέσει μια πανοπλία ή να φέρει μια ασπίδα στο ένα χέρι. Όμως μόνο όσοι είναι ειδικοί στην χρήση πανοπλίας γνωρίζουν πως να την φορέσουν αποτελεσματικά . Η κλάση σου σου δίνει ειδικότητα σε συγκεκριμένους τύπους πανοπλίας. Αν φοράς πανοπλία για την οποία δεν έχεις ειδικότητα (proficiency), έχεις μειονέκτημα (disadvantage) σε οποιοδήποτε έλεγχο ικανότητας (ability check), προσπάθεια αποφυγής (saving throw) ή επίθεσης (attack rolls) η οποία περιλαμβάνει Δύναμη (Strength) ή Επιδεξιότητα (Dexterity) και δεν μπορείς να εκτελέσεις κάποιο ξόρκι.
Armor Class (AC). Η πανοπλία προστατεύει αυτόν που την φοράει από επιθέσεις. Η πανοπλία (και η ασπίδα) που φοράς καθορίζει την βασική σου τάξη πανοπλίας ή Armor Class.
Heavy Armor. Βαρύτερη πανοπλία συγκρούεται με την ικανότητα αυτού που τη φοράει, να κινείται γρήγορα, αθόρυβα και ελεύθερα. Αν στο πίνακα Πανοπλία γράφει “Str 13” ή “Str 15” στη στήλη Strength για τον τύπο της πανοπλίας, η πανοπλία μειώνει την ταχύτητα αυτού που τη φοράει κατά 10 πόδια εκτός αν έχει βαθμό Δύναμης ίσο ή μεγαλύτερο από το καταγεγραμένο βαθμό.
Stealth. Αν στον πίνακα Πανοπλία εμφανίζεται “disadvantage” (μειονέκτημα) στη στήλη Stealth, αυτός που φοράει την πανοπλία έχει μειονέκτημα σε ελέγχους επιδεξιότητας που αφορούν την διακριτικότητα του και να γενικά να περνάει απαρατήρητος (Dexterity/stealth checks)
Shields. Μια ασπίδα μπορεί να είναι κατασκευασμένη από ξύλο ή από μέταλλο και φέρεται στο ένα χέρι. Φέροντας μια ασπίδα ανεβάζει την τάξη πανοπλίας (ΑC – Armor Class) κατά 2. Μπορείς να επωφεληθείς μόνο από μία ασπίδα τη φορά.
.
SHIELD | COST | ARMOR CLASS (AC) | STRENGTH | STEALTH | WEIGHT |
---|---|---|---|---|---|
Shield | 10 gp | 2 | – | – | 6 lb. |
Light Armor
Φτιαγμένη από εύκαμπτα και λεπτά υλικά, η ελαφριά πανοπλία ευνοεί τους ευκίνητους τυχοδιώκτες αφού προσφέρει μερική προστασία χωρίς να θυσιάζει την κινητικότητα.
Αν φοράς ελαφριά πανοπλία, προσθέτεις το Dexterity modifier στη βασική τάξη πανοπλίας που καθορίζεται από τον τύπο της (δες τον πίνακα),προκειμένου να καθορίσεις το Armor Class σου (AC).
Padded: Η ενισχυμένη πανοπλία αποτελείται από καπιτονέ στρώματα από υφάσματα και βάτα.
Leather: Το προστήθιο και η προστασία των ώμων αυτής της πανοπλίας είναι φτιαγμένα από δέρμα το οποίο έχει σκληρύνει με το να έχει βραστεί σε λάδι. Το υπόλοιπο της πανοπλίας είναι φτιαγμένο από μαλακότερα και πιο ευλύγιστα υλικά.
Studded: Φτιαγμένη από ανθεκτικό αλλά ευλύγιστο δέρμα, η πανοπλία με καρφιά είναι ενισχυμένη με πριτσίνια ή καρφιά τα οποία έχουν τοποθετηθεί πολύ κοντά το ένα στο άλλο.
.
LIGHT ARMOR | COST | ARMOR CLASS (AC) | STRENGTH | STEALTH | WEIGHT |
---|---|---|---|---|---|
Padded | 5 gp | 11 + Dex modifier | – | Disadvantage | 8 lb. |
Leather | 10 gp | 11 + Dex modifier | – | – | 10 lb. |
Studded leather | 45 gp | 12 + Dex modifier | – | – | 13 lb. |
Medium Armor
Η μεσαία πανοπλία προσφέρει περισσότερη προστασία από την ελαφριά, αλλά περιορίζει την κίνηση περισσότερο. Αν φοράς μεσαία πανοπλία, προσθέτεις το Dexterity modifier, με μέγιστο το +2, στη βασική τάξη πανοπλίας που καθορίζεται από τον τύπο της (δες τον πίνακα), προκειμένου να καθορίσεις το Armor Class σου (AC).
Hide: Αυτή η ακατέργαστη πανοπλία αποτελείται από παχιές γούνες και τομάρια. Συνήθως φοριέται από βαρβαρικές φυλές, κακά ανθρωποειδή, και από άλλους τύπους οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε εργαλεία και υλικά που χρειάζονται για καλύτερες πανοπλίες.
Chain shirt: Φτιαγμένη από συνδεόμενα μεταλλικά δαχτυλίδια, ένα chain shirt φοριέται ανάμεσα από στρώματα υφάσματος ή δέρματος. Αυτή η πανοπλία προσφέρει μέτρια προστασία στο πάνω μέρος του σώματος αυτού που τη φοράει και οι ήχοι από τα συγκρουόμενα δακτυλίδια μονώνονται από τα εξωτερικά στρώματα.
Scale mail: Αυτή η πανοπλία αποτελείται από ένα πανωφόρι και ένα στενό παντελόνι (ίσως και από μια ξεχωριστή φούστα) από δέρμα ή από επικαλυπτόμενα κομμάτια μετάλλου, σαν τα λέπια ενός ψαριού. Αυτή η στολή περιλαμβάνει γάντια.
Breastplate: Αυτή η πανοπλία αποτελείται από ένα προσαρμοσμένο στο στήθος κομμάτι μέταλλο σε συνδυασμό με εύκαμπτο δέρμα. Παρόλο που αφήνει τα πόδια και τα χέρια σχετικά απροστάτευτα, προσφέρει καλή προστασία στα ζωτικά όργανα αυτού που τη φοράει αφήνοντας τον σχετικά ευκίνητο.
Half plate: Η Half plate αποτελείται από διαμορφωμένες μεταλλικές πλάκες που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του σώματος αυτού που τη φοράει. Δεν προσφέρει προστασία στα πόδια πέρα από απλές περικνημίδες που δένονται με δερμάτινα ελάσματα.
.
MEDIUM ARMOR | COST | ARMOR CLASS (AC) | STRENGTH | STEALTH | WEIGHT |
---|---|---|---|---|---|
Hide | 10 gp | 12 + Dex modifier (max 2) | – | – | 12 lb. |
Chain shirt | 50 gp | 13 + Dex modifier (max 2) | – | – | 20 lb. |
Scale mail | 50 gp | 14 + Dex modifier (max 2) | – | Disadvantage | 45 lb. |
Breastplate | 400 gp | 14 + Dex modifier (max 2) | – | – | 20 lb. |
Half plate | 750 gp | 15 + Dex modifier (max 2) | – | Disadvantage | 40 lb. |
Heavy Armor
Από όλες τις κατηγορίες πανοπλίας, η βαριά πανοπλία προσφέρει την καλύτερη προστασία. Αυτές οι πανοπλίες καλύπτουν ολόκληρο το σώμα και είναι φτιαγμένες να σταματούν μια ποικιλία επιθέσεων. Μόνο εξειδικευμένοι μαχητές μπορούν να διαχειριστούν το βάρος και τον όγκο τους. Η βαριά πανοπλία δεν σου επιτρέπει να προσθέσεις το dexterity modifier σου στο Armor Class σου (AC), αλλά δε σε πλήττει αν το dexterity modifier σου είναι αρνητικό.
Ring mail: Αυτή η πανοπλία είναι φτιαγμένη από δέρμα με βαριά δαχτυλίδια ραμμένα πάνω του. Τα δαχτυλίδια βοηθούν στη ενίσχυση της πανοπλίας σε χτυπήματα από σπαθιά και τσεκούρια. H ring mail είναι κατώτερη της αλυσιδωτής πανοπλίας, και συνήθως φοριέται από αυτούς που δεν μπορούν να αγοράσουν καλύτερη πανοπλία.
Chain mail: Φτιαγμένη από αλληλοσυνδεόμενα μεταλλικά δαχτυλίδια, η αλυσιδωτή πανοπλία περιλαμβάνει ένα στρώμα από καπιτονέ ύφασμα φορεμένο κάτω από την πανοπλία προκειμένου να αποτρέψει την φθορά και να απορροφήσει τους κραδασμούς από τα χτυπήματα. Η πανοπλία περιλαμβάνει γάντια.
Splint: Αυτή η πανοπλία είναι φτιαγμένη από στενές κάθετες λωρίδες από μέταλλο βιδωμένες σε μια δερμάτινη υποστήριξη που φοριέται πάνω από υφασμάτινη ενίσχυση.
Plate: Η πλακοειδής πανοπλία αποτελείται από διαμορφωμένες, αλληλοσυνδεόμενες μεταλλικές πλάκες που καλύπτουν όλο το σώμα. Μία πλακοειδής πανοπλία αποτελείται από γάντια, βαριές δερμάτινες μπότες, ένα κράνος και παχιά στρώματα ενίσχυσης από μέσα. Κουμπώματα και ελάσματα κατανέμουν το βάρος σε όλο το σώμα.
.
HEAVY ARMOR | COST | ARMOR CLASS (AC) | STRENGTH | STEALTH | WEIGHT |
---|---|---|---|---|---|
Ring mail | 30 gp | 14 | – | Disadvantage | 40 lb. |
Chain mail | 75 gp | 16 | Str 13 | Disadvantage | 55 lb. |
Splint | 200 gp | 17 | Str 15 | Disadvantage | 60 lb. |
Plate | 1,500 gp | 18 | Str 15 | Disadvantage | 65 lb. |
Getting Into and Out of Armor
Ο χρόνος που παίρνει για να κάνει κάποιος Don ή Doff σε μια πανοπλία εξαρτάται από το είδος της πανοπλίας.
Don. Αυτός είναι ο χρόνος που χρειάζεται για να φορέσεις την πανοπλία. Επωφελείσαι από το Armor Class (AC)της πανοπλίας μόνο εάν χρησιμοποιήσεις ολόκληρο τον χρόνο για να την φορέσεις.
Doff. Αυτός είναι ο χρόνος που χρειάζεται για να βγάλεις την πανοπλία. Εάν έχεις βοήθεια, μείωσε αυτό τον χρόνο στη μέση.
.
CATEGORY | DON | DOFF |
---|---|---|
Light Armor | 1 λεπτό | 1 λεπτό |
Medium Armor | 5 λεπτά | 1 λεπτό |
Heavy Armor | 10 λεπτά | 5 λεπτά |
Shield | 1 action | 1 action |
Όπλα
Η κλάση σας παρέχει την ικανότητα σε ορισμένα όπλα, αντανακλώντας τόσο την εστίαση της κλάσης όσο και τα εργαλεία που είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσετε. Είτε προτιμάτε ένα μακρύ σπαθί είτε ένα τόξο, το όπλο σας και η ικανότητά σας να το χρησιμοποιείτε αποτελεσματικά μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου ενώ ταξιδεύετε.
Ο πίνακας “Weapons” δείχνει τα πιο συνηθισμένα όπλα που χρησιμοποιούνται στους φανταστικούς κόσμους των παιχνιδιών, την τιμή και το βάρος τους, την ζημιά που επιφέρουν και τις τυχόν ειδικές ιδιότητές τους. Κάθε όπλο έχει ταξινομηθεί ως εξ επαφής (melee) ή εξ αποστάσεως (ranged). Ένα όπλο εξ επαφής χρησιμοποιείται για επιθέσεις ενάντια ενός στόχου που βρίσκεται σε απόσταση 5 ποδών από εσάς, ενώ ένα όπλο απόστασης χρησιμοποιείται για επιθέσεις σε πιο απομακρυσμένους στόχους.
Weapon Proficiency
Η φυλή, η κλάση και οι ειδικές ικανότητες σας (feat) μπορούν να σας προσφέρουν εξειδίκευση με ορισμένα όπλα ή κατηγορίες όπλων. Οι δύο κατηγορίες είναι: τα απλά όπλα (simple) και τα πολεμικά (martial). Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιήσουν απλά όπλα με δεξιότητα. Αυτά τα όπλα περιλαμβάνουν ρόπαλα, σφυριά και άλλα όπλα που βρίσκονται συχνά στα χέρια των κοινών ανθρώπων. Τα πολεμικά όπλα, συμπεριλαμβανομένων των σπαθιών, των τσεκουριών, απαιτούν πιο εξειδικευμένη εκπαίδευση για αποτελεσματική χρήση. Οι περισσότεροι πολεμιστές χρησιμοποιούν πολεμικά όπλα επειδή αυτά τα όπλα μπορούν να αποδώσουν καλύτερα τον τρόπο μάχης και την εκπαίδευση τους.
Η εξειδίκευση σας (proficiency) με ένα όπλο σάς επιτρέπει να προσθέσετε το proficiency bonus στην προσπάθεια επίθεσης (attack roll) σε οποιαδήποτε επίθεση κάνετε με το όπλο αυτό. Εάν δοκιμάσετε να επιτεθείτε χρησιμοποιώντας ένα όπλο στο οποίο στερείστε εξειδίκευσης, δεν προσθέτετε το μπόνους στην προσπάθειά σας αυτή.
Ιδιότητες όπλων
Πολλά όπλα έχουν ειδικές ιδιότητες που σχετίζονται με τη χρήση τους, όπως φαίνεται στον πίνακα “Weapons”.
Πυρομαχικά: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα όπλο που έχει την ιδιότητα πυρομαχικών για να κάνετε μια απομακρυσμένη επίθεση μόνο αν έχετε πυρομαχικά για να εκτοξεύσετε από το όπλο. Κάθε φορά που επιτίθεστε με το όπλο, καταναλώνετε ένα κομμάτι πυρομαχικών. Το τράβηγμα των πυρομαχικών από μια φαρέτρα, μια θήκη ή άλλο δοχείο είναι μέρος της επίθεσης (χρειάζεστε ένα ελεύθερο χέρι για να γεμίσετε ένα όπλο που λειτουργεί με ένα χέρι). Στο τέλος της μάχης, μπορείτε να ανακτήσετε το ήμισυ των χρησιμοποιημένων πυρομαχικών σας, ξοδεύοντας ένα λεπτό για να ψάξετε στο πεδίο της μάχης.
Εάν χρησιμοποιήσετε ένα όπλο που έχει την ιδιότητα πυρομαχικών για να κάνετε μια επίθεση εξ επαφής, αντιμετωπίζετε το όπλο ως αυτοσχέδιο όπλο (βλέπε “Improvised Weapons” παρακάτω). Μια σφεντόνα πρέπει να οπλιστεί με πυρομαχικά για να επιφέρει οποιαδήποτε ζημιά όταν χρησιμοποιείται με αυτόν τον τρόπο.
Finesse: Όταν κάνετε επίθεση με όπλο της κατηγορίας “finesse”, κάνετε την επιλογή να το χρησιμοποιήσετε είτε με Δύναμη (Strength modifier) είτε με Επιδεξιότητα (Dexterity modifier). Πρέπει να χρησιμοποιήσετε τον ίδιο τροποποιητή (modifier) και για την προσπάθεια επίθεσης (attack roll) και για τον υπολογισμό της ζημιάς (damage roll).
Heavy: Τα μικρά πλάσματα έχουν μειονέκτημα (disadvantage) σε προσπάθειες επίθεσης με βαριά όπλα. Το μέγεθος και ο όγκος ενός όπλου μεγάλου βάρους το καθιστούν πολύ δύσχρηστο για ένα μικρό πλάσμα να το χρησιμοποιεί αποτελεσματικά.
Light: Ένα ελαφρύ όπλο είναι μικρό και εύκολο στη χρήση, καθιστώντας το ιδανικό για χρήση όταν χρησιμοποιείς δύο όπλα.
Loading: Λόγω του χρόνου που απαιτείται για να οπλίσετε αυτό το όπλο, μπορείτε να ρίξετε μόνο ένα μέρος των πυρομαχικών από αυτά που διαθέτεται, όταν κάνετε ένα action, bonus action ή reaction για να το χρησιμοποιήσετε, ανεξάρτητα από τον αριθμό των επιθέσεων που μπορείτε να κάνετε σε κανονικές συνθήκες.
Range: Ένα όπλο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει μια απομακρυσμένη επίθεση έχει ένα βεληνεκές σε παρενθέσεις μετά από την ιδιότητα πυρομαχικών ή ρίψης. Η περιοχή περιλαμβάνει δύο αριθμούς. Το πρώτο είναι το “κανονικό βεληνεκές” των όπλων σε πόδια, και το δεύτερο δείχνει το “μεγάλο βεληνεκές” του όπλου. Γενικά ισχύει το εξής αν για παράδειγμα χρησιμοποιείς ένα shortbow το οποίο έχει διάστημα εμβέλειας [80/320]:
- 5 πόδια κοντά σου έχεις μειονέκτημα (disadvantage) να χτυπήσεις επιτυχώς τον στόχο σου.
- 10 έως 80 πόδια απόσταση ρίχνεις κανονικά την ζαριά επίθεσης σου.
- 85 έως 320 έχεις μειονέκτημα (disadvantage) να χτυπήσεις επιτυχώς τον στόχο σου.
- >320 δεν μπορείς να επιτεθείς καθώς ο στόχος σου είναι εκτός εμβέλειας.
Reach: Αυτό το όπλο όταν το χρησιμοποιείται, προσθέτει 5 πόδια στην κανονική απόσταση που φθάνατε για να επιτεθείτε, καθώς και όταν καθορίζετε την απόσταση για την οποία έχετε την ικανότητα να πραγματοποιήσετε μια ευκαιριακή επίθεση (attack of opportunity).
Special: Ένα όπλο με ειδικές ιδιότητες έχει ασυνήθιστους κανόνες που διέπουν τη χρήση του, εξηγείται στην περιγραφή του όπλου (βλέπε “Special Weapons” παρακάτω σε αυτή την ενότητα).
Thrown: Εάν ένα όπλο έχει την ιδιότητα ρίψης, μπορείτε να εκτοξεύσετε το όπλο για να κάνετε μια απομακρυσμένη επίθεση. Εάν το όπλο είναι ένα εξ επαφής όπλο, χρησιμοποιείτε τον ίδιο τροποποιητή ικανότητας (ability modifier) για την προσπάθεια επίθεσης (attack roll) και για τον υπολογισμό της ζημιας (damage roll) που θα χρησιμοποιούσατε για μια επίθεση εξ επαφής με το όπλο (melee weapon attack). Για παράδειγμα, εάν πετάξετε ένα μικρό τσεκούρι, χρησιμοποιείτε τη δύναμή σας (Strength), αλλά αν ρίξετε ένα στιλέτο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είτε τη δύναμή σας (Strength) είτε την επιδεξιότητά σας (Dexterity), αφού το στιλέτο έχει την ιδιότητα “finesse”.
Two-handed: Αυτό το όπλο απαιτεί δύο χέρια για να χρησιμοποιηθεί.
Versatile: Αυτό το όπλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ένα ή δύο χέρια. Η δυνατότητα πρόκλησης ζημιάς εμφανίζεται στις παρενθέσεις με την ιδιότητα – η ζημιά όταν το όπλο χρησιμοποιείται με δύο χέρια για να κάνει μια επίθεση εξ επαφής.
Improvised Weapons – Αυτοσχέδια όπλα
Μερικές φορές οι χαρακτήρες δεν έχουν τα όπλα τους και πρέπει να επιτεθούν με ό,τι είναι διαθέσιμο την δεδομένη στιγμή. Ένα αυτοσχέδιο όπλο περιλαμβάνει οποιοδήποτε αντικείμενο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε ένα ή δύο χέρια, όπως σπασμένο γυαλί, τραπέζι ποδιών, τηγάνι, τροχός βαγονιού ή νεκρό γκόμπλιν!
Συχνά, ένα αυτοσχέδιο όπλο είναι παρόμοιο με ένα πραγματικό όπλο και μπορεί να αντιμετωπιστεί ως τέτοιο. Για παράδειγμα, ένα πόδι από ένα τραπέζι είναι παρόμοιο με ένα ρόπαλο. Είναι στην ευχέρεια του DM, αν ένας χαρακτήρας ικανός με ένα όπλο μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα παρόμοιο αντικείμενο σαν να ήταν αυτό το όπλο και να χρησιμοποιήσει το μπόνους της εξειδίκευσης του (proficiency bonus).
Ένα αντικείμενο που δεν έχει ομοιότητα με ένα κανονικό όπλο προκαλεί 1d4 πόντους ζημιάς (ο DM αποδίδει έναν τύπο ζημιάς κατάλληλο για το αντικείμενο). Εάν ένας χαρακτήρας χρησιμοποιεί ένα όπλο απόστασης για να κάνει εξ επαφής επίθεση, ή εκτοξεύει ένα όπλο που δεν έχει ιδιότητα ρίψης, προκαλεί επίσης ζημιά 1d4. Ένα αυτοσχέδιο όπλο με ιδιότητα ρίψης έχει κανονική εμβέλεια 20 ποδών και μεγάλη απόσταση 60 ποδών.
Ασημένια όπλα
Ορισμένα τέρατα που έχουν ανοσία ή αντοχή (resistance) σε μη μαγικά όπλα έχουν ευαισθησία (Vulnerability) σε ασημένια όπλα, έτσι ορισμένοι επιφυλακτικοί τυχοδιώκτες επενδύουν επιπλέον χρυσό για να ασημώσουν τα όπλα τους. Μπορείτε να ασημώσετε ένα όπλο ή δέκα κομμάτια πυρομαχικών για 100 χρυσά νομίσματα (10gp). Το κόστος αυτό αντιπροσωπεύει όχι μόνο την τιμή του αργύρου, αλλά τον χρόνο και την τεχνογνωσία που απαιτούνται για να προσθέσετε ασήμι στο όπλο χωρίς να το κάνετε λιγότερο αποτελεσματικό.
Special Weapons
Όπλα με ειδικούς κανόνες περιγράφονται εδώ.
Lance: Έχετε μειονέκτημα όταν χρησιμοποιείτε μια λόγχη για να επιτεθείτε σε ένα στόχο σε απόσταση 5 ποδιών από σας. Επίσης, μια λόγχη απαιτεί δύο χέρια για να χρησιμοποιηθεί όταν δεν είστε έφιππος.
Net: Ένα πλάσμα μεγέθους Large ή μικρότερο χτυπημένο από ένα δίχτυ είναι ακινητοποιημένο (restrained) μέχρι να καταφέρει να ελευθερωθεί. Ένα δίχτυ δεν έχει καμία επίδραση στα πλάσματα που δεν έχουν συγκεκριμένη μορφή, ή πλάσματα που είναι μεγέθους Huge ή μεγαλύτερα. Ένα πλάσμα μπορεί να χρησιμοποιήσει την ενέργειά του για να κάνει έναν έλεγχο δύναμης DC 10 Strength check, για να ελευθερώσει τον εαυτό του ή ένα άλλο πλάσμα που βρίσκεται στην εμβέλεια του με επιτυχία. Η πρόκληση 5 πόντων ζημιάς (slashing damage ειδικότερα) κάνοντας έναν έλεγχο με DC10, απελευθερώνει επίσης το πλάσμα χωρίς να το βλάψει και καταστρέφοντας το δίχτυ.
Όταν χρησιμοποιείτε ένα action, bonus action ή reaction για να επιτεθείτε με ένα δίχτυ, μπορείτε να κάνετε μία μόνο επίθεση ανεξάρτητα από τον αριθμό των επιθέσεων που μπορείτε να κάνετε κανονικά.
.
SIMPLE MELEE WEAPONS | COST | DAMAGE | WEIGHT | PROPERTIES |
---|---|---|---|---|
Club | 1 sp | 1d4 bludgeoning | 2 lb. | Light |
Dagger | 2 gp | 1d4 piercing | 1 lb. | Finesse, light, thrown (range 20/60) |
Greatclub | 2 sp | 1d8 bludgeoning | 10 lb. | Two-handed |
Handaxe | 5 gp | 1d6 slashing | 2 lb. | Light, thrown (range 20/60) |
Javelin | 5 sp | 1d6 piercing | 2 lb. | Thrown (range 30/120) |
Light hammer | 2 gp | 1d4 bludgeoning | 2 lb. | Light, thrown (range 20/60) |
Mace | 5 gp | 1d6 bludgeoning | 4 lb. | – |
Quarterstaff | 2 sp | 1d6 bludgeoning | 4 lb. | Versatile (1d8) |
Sickle | 1 gp | 1d4 slashing | 2 lb. | Light |
Spear | 1 gp | 1d6 piercing | 3 lb. | Thrown (range 20/60), versatile (1d8) |
.
SIMPLE RANGED WEAPONS | COST | DAMAGE | WEIGHT | PROPERTIES |
---|---|---|---|---|
Crossbow, light | 25 gp | 1d8 piercing | 5 lb. | Ammunition (range 80/320), loading, two-handed |
Dart | 5 cp | 1d4 piercing | 1/4 lb. | Finesse, thrown (range 20/60) |
Shortbow | 25 gp | 1d6 piercing | 2 lb. | Ammunition (range 80/320), two-handed |
Sling | 1 sp | 1d4 bludgeoning | – | Ammunition (range 30/120) |
.
MARTIAL MELEE WEAPONS | COST | DAMAGE | WEIGHT | PROPERTIES |
---|---|---|---|---|
Battleaxe | 10 gp | 1d8 slashing | 4 lb. | Versatile (1d10) |
Flail | 10 gp | 1d8 bludgeoning | 2 lb. | – |
Glaive | 20 gp | 1d10 slashing | 6 lb. | Heavy, reach, two-handed |
Greataxe | 30 gp | 1d12 slashing | 7 lb. | Heavy, two-handed |
Greatsword | 50 gp | 2d6 slashing | 6 lb. | Heavy, two-handed |
Halberd | 20 gp | 1d10 slashing | 6 lb. | Heavy, reach, two-handed |
Lance | 10 gp | 1d12 piercing | 6 lb. | Reach, special |
Longsword | 15 gp | 1d8 slashing | 3 lb. | Versatile (1d10) |
Maul | 10 gp | 2d6 bludgeoning | 10 lb. | Heavy, two-handed |
Morningstar | 15 gp | 1d8 piercing | 4 lb. | – |
Pike | 5 gp | 1d10 piercing | 18 lb. | Heavy, reach, two-handed |
Rapier | 25 gp | 1d8 piercing | 2 lb. | Finesse |
Scimitar | 25 gp | 1d6 slashing | 3 lb. | Finesse, light |
Shortsword | 10 gp | 1d6 piercing | 2 lb. | Finesse, light |
Trident | 5 gp | 1d6 piercing | 4 lb. | Thrown (range 20/60), versatile (1d8) |
War pick | 5 gp | 1d8 piercing | 2 lb. | – |
Warhammer | 15 gp | 1d8 bludgeoning | 2 lb. | Versatile (1d10) |
Whip | 2 gp | 1d4 slashing | 3 lb. | Finesse, reach |
.
MARTIAL RANGED WEAPONS | COST | DAMAGE | WEIGHT | PROPERTIES |
---|---|---|---|---|
Blowgun | 10 gp | 1 piercing | 1 lb. | Ammunition (range 25/100), loading |
Crossbow, hand | 75 gp | 1d6 piercing | 3 lb. | Ammunition (range 30/120), light, loading |
Crossbow, heavy | 50 gp | 1d10 piercing | 18 lb. | Ammunition (range 100/400), heavy, loading, two-handed |
Longbow | 50 gp | 1d8 piercing | 2 lb. | Ammunition (range 150/600), heavy, two-handed |
Net | 1 gp | – | 3 lb. | Special, thrown (range 5/15) |
.
Γενικός εξοπλισμός
Σε αυτή την ενότητα θα βρεις αντικείμενα που έχουν ειδικούς κανόνες και χρήζουν ειδικής επεξήγησης.
Acid: Ως ενέργεια (action), μπορείς να χύσεις το περιεχόμενο αυτού του φιαλιδίου σε ένα πλάσμα σε απόσταση 5 ποδιών ή να εκτοξεύσεις το φιαλίδιο σε απόσταση 20 ποδιών, σπάζοντας το κατά τη σύγκρουση. Σε κάθε περίπτωση, κάνοντας μια προσπάθεια απομακρυσμένης επίθεσης (ranged attack) ενάντια σε ένα πλάσμα ή αντικείμενο, το οξύ αντιμετωπίζεται ως σαν αυτοσχέδιο όπλο (Improvised Weapon). Σε περίπτωση επιτυχίας, ο στόχος τραυματίζεται για 2d6 acid damage.
Alchemist’s fire: Αυτό το κολλώδες υγρό αρπάζει φωτιά όταν έρχεται σε επαφή με τον αέρα. Σαν ενέργεια, μπορείς να εκτοξεύσεις αυτό το φλασκί σε απόσταση 20 ποδιών σπάζοντας το κατά την σύγκρουση. Κάνοντας μια προσπάθεια απομακρυσμένης επίθεσης (ranged attack) ενάντια σε ένα πλάσμα ή αντικείμενο, η φωτιά του αλχημιστή αντιμετωπίζεται ως αυτοσχέδιο όπλο (Improvised Weapon). Σε περίπτωση επιτυχίας, ο στόχος τραυματίζεται για 1d4 fire damage στην αρχή κάθε γύρου του. Ένα πλάσμα μπορεί να σταματήσει τον συνεχή αυτο τραυματισμό δοκιμάζοντας έναν έλεγχο επιδεξιότητας δυσκολίας DC 10 Dexterity check για να σβήσει τη φωτιά.
Antitoxin: Ένα πλάσμα το οποίο πίνει από αυτό το φιαλίδιο έχει πλεονέκτημα σε ζαριές διάσωσης (saving throws) ενάντια σε δηλητήριο για 1 ώρα. Οι απέθαντοι και τέρατα τα οποία είναι μηχανικά κατασκευασμένα (της κατηγορίας constructs) δεν έχουν κάποιο όφελος από αυτό.
Arcane Focus: Ένας συγκεντρωτής μαγείας είναι ένα ιδιαίτερο αντικείμενο –μια σφαίρα, ένας κρύσταλλος, ένα ραβδί, ένα ειδικά κατασκευασμένο μπαστούνι, ένα κομμάτι ξύλου σε μέγεθος ραβδιού ή κάτι παρόμοιο- σχεδιασμένο να διοχετεύει την δύναμη ξορκιών μαγείας. Οι κλάσεις μαγείας (sorcerer, wizard, warlock) μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα τέτοιο αντικείμενο για να κάνουν ξόρκια.
Ball Bearings: Σαν ενέργεια (action), μπορείς να αδειάσεις το πουγκί που περιέχει αυτά τα σφαιρίδια για να καλύψεις μια επίπεδη, τετράγωνη περιοχή η οποία είναι 10 πόδια σε μήκος ανα πλευρά. Ένα πλάσμα που κινείται σε αυτή την περιοχή πρέπει να επιτύχει σε ένα έλεγχο επιδεξιότητας δυσκολίας DC 10 Dexterity check ή να πέσει κάτω πρηνηδόν (σε κατάσταση prone). Ένα πλάσμα που κινείται σε αυτή την περιοχή με τη μισή του ταχύτητα δε χρειάζεται να κάνει τον παραπάνω έλεγχο.
Block and Tackle: Πρόκειται για ένα σύστημα τροχαλιών με ένα σχοινί περασμένο ανάμεσα τους, με ένα γάντζο για να συνδέεται σε αντικείμενα, το σύστημα αυτό σου επιτρέπει να ανυψώσεις 4 φορές το βάρος που θα μπορούσες κανονικά σε φορτίο.
Book: Ένα βιβλίο ίσως περιέχει ποίηση, ιστορικές καταγραφές, πληροφορίες σχετικές με ένα συγκεκριμένο θέμα της λαογραφίας, διαγράμματα και σημειώσεις σχετικά με μηχανισμούς των Gnomes, ή απλά οτιδήποτε μπορεί να αποτυπωθεί χρησιμοποιώντας κείμενο και εικόνες. Ένα βιβλίο με ξόρκια είναι ένα spellbook (περιγράφεται παρακάτω).
Spellbook: Απαραίτητο για τους μάγους, ένα δερματόδετο βιβλίο με 100 κενές σελίδες που είναι κατάλληλες για καταγραφή ξορκιών.
Caltrops: Το συγκεκριμένο αντικείμενο πρόκειται για ένα τετράεδρο μεταλλικό αντικείμενο με πολύ αιχμηρές άκρες το οποίο από τα αρχαία ελληνικά μπορεί να ονομαστεί και ως τρίμπαλος. Ως ενέργεια, μπορείς να απλώσεις ένα πουγκί με caltrops (ή τριμπάλους) για να καλύψεις μια τετράγωνη περιοχή πλάτους 5 ποδιών. Οποιοδήποτε πλάσμα, προσπαθήσει να περάσει από αυτή την περιοχή πρέπει να επιτύχει έναν έλεγχο επιδεξιότητας δυσκολίας DC 15 Dexterity check ή να σταματήσει την κίνησή του και να τραυματιστεί για 1 piercing damage. Το πλάσμα που θα δεχτεί αυτή τη ζημία έχει μειωμένη κατά 10 πόδια κινητική ικανότητα μέχρι να θεραπευτεί κατά τουλάχιστον 1 hit point. Ένα πλάσμα που κινείται με τη μισή του ταχύτητα σε αυτή την περιοχή δε χρειάζεται να κάνει τον παραπάνω έλεγχο.
Candle: Για μία ώρα, ένα κερί εκπέμπει δυνατό φως (bright light) σε ακτίνα 5 ποδιών και πιο απαλό φως (dim light) σε επιπλέον ακτίνα 5 ποδιών.
Case, Crossbow bolts: Αυτή η ξύλινη θήκη χωράει μέχρι και είκοσι βέλη.
Case, map or scrolll: Αυτή η κυλινδρική δερμάτινη θήκη μπορεί να χωρέσει μέχρι 10 τυλιγμένα ρολά χαρτί ή 5 τυλιγμένες περγαμηνές.
Chain: Μια αλυσίδα έχει 10 hit points. Μπορεί να σπάσει με έναν έλεγχο Δύναμης δυσκολίας DC 20 Strength check.
Climber’s kit: Ένα σετ ορειβάτη περιλαμβάνει ειδικά καρφιά, εξαρτήματα για μπότες, γάντια και ιμάντα ασφαλείας. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις ως ενέργεια (action) για να σταθεροποιήσεις τον εαυτό σου, αφού το κάνεις δεν μπορείς να πέσεις για περισσότερα από 25 πόδια από το σημείο που σταθεροποιήθηκες και δε μπορείς να σκαρφαλώσεις περισσότερο από 25 πόδια από το ίδιο σημείο.
Components Pouch: Είναι μικρό, αδιάβροχο δερμάτινο πουγκί ζώνης που περιέχει ξεχωριστές θήκες για όλα τα υλικά και άλλα ιδιαίτερα αντικείμενα που χρειάζονται για τα ξόρκια σου, εκτός από αυτά τα υλικά που έχουν ένα συγκεκριμένο κόστος (όπως αυτά που αναφέρονται στην περιγραφή του ξορκιού).
Pouch: Ένα πάνινο ή μια δερμάτινο πουγκί μπορεί να χωρέσει έως και 20 σφαίρες σφεντόνας ή 50 βελάκια φυσοκάλαμου, μεταξύ άλλων. Ένα πουγκί που έχει ξεχωριστές θήκες για την φύλαξη συστατικών που χρησιμεύουν για ξόρκια ονομάζεται πουγκί συστατικών (Components Pouch).
Crowbar: Χρησιμοποιώντας έναν λοστό εξασφαλίζεις πλεονέκτημα (advantage) σε ελέγχους δύναμης (Strength checks) όπου ο λοστός μπορείς να χρησιμοποιηθεί ως μοχλός.
Druidic focus: Μπορεί να είναι ένα κλαδί γκι ή λιόπρινου, ένα ραβδί ή σκήπτρο φτιαγμένο από ίταμο ή κάποιο άλλο ειδικό ξύλο, ένα μπαστούνι βγαλμένο ολόκληρο από ένα ζωντανό δέντρο ή ένα τοτέμ με πούπουλα, γούνα, κόκκαλα και δόντια από ιερά ζώα. Ένας δρυίδης μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να κάνει ξόρκια.
Fishing tackle: Περιλαμβάνει ένα ξύλινο καλάμι, μεταξένιο σπάγκο, φελλό ψαρέματος, ατσαλένια αγκίστρια, βαρίδι μολύβδου, βελούδινα δολώματα και στενά δίχτυα.
Healer’s kit: Αυτό το κιτ αποτελείται από μια δερμάτινη θήκη που περιέχει επιδέσμους, αλοιφές και νάρθηκες. Το κιτ έχει δέκα χρήσεις. Ως ενέργεια (action), μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη μία χρήση του κιτ για να σταθεροποιήσετε ένα πλάσμα που έχει 0 hit points, χωρίς να χρειάζεται να κάνετε έναν έλεγχο θεραπείας Wisdom (medicine) check.
Holy symbol: Ένα ιερό σύμβολο είναι μια αναπαράσταση ενός θεού ή ενός πάνθεον. Μπορεί να είναι ένα φυλαχτό που απεικονίζει ένα σύμβολο που αντιπροσωπεύει μια θεότητα, το ίδιο σύμβολο που είναι προσεκτικά χαραγμένο ή είναι ένθετο ως έμβλημα σε μια ασπίδα ή ένα μικρό κουτί που περιέχει ένα θραύσμα ενός ιερού λειψάνου. Ένας κληρικός (Cleric) ή παλαδίνος (Paladin) μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα ιερό σύμβολο ως spellcasting focus (όπως περιγράψαμε παραπάνω). Για να χρησιμοποιήσετε το σύμβολο με αυτόν τον τρόπο πρέπει κρατιέται στο χέρι, να φοριέται ορατά ή να φέρεται σε ασπίδα.
Holy water: Ως δράση (action), μπορείτε να εκτοξεύσετε το περιεχόμενο αυτής της φιάλης σε ένα πλάσμα σε απόσταση 5 ποδιών από εσάς ή να το ρίξετε μέχρι τα 20 πόδια, σπάζοντας το κατά την πρόσκρουση. Και στις δύο περιπτώσεις, κάνοντας μια προσπάθεια απομακρυσμένης επίθεσης (ranged attack) εναντίον ενός πλάσματος εντός εμβέλειας, ο αγιασμός αντιμετωπίζεται ως αυτοσχέδιο όπλο (Improvised Weapon). Αν ο στόχος είναι ένας δαίμονας (fiend) ή ένας απέθαντος (undead), τραυματίζεται για 2d6 (ιερή) radiant damage.
Ένας κληρικός ή παλαδίνος μπορεί να δημιουργήσει αγιασμό με μια ειδική τελετουργία. Η τελετουργία διαρκεί 1 ώρα για να εκτελεστεί, χρειάζεται 25 χρυσά νομίσματα (25gp) σε σκόνη αργύρου και απαιτεί από τον παίκτη να ξοδέψει ένα ξόρκι πρώτου επιπέδου (1st level spell slot).
Hunting trap: Όταν χρησιμοποιείτε τη δράση σας (action) για την τοποθέτησή μιας κυνηγετικής παγίδας, αυτή η παγίδα σχηματίζει ένα δακτυλιοειδές χαλύβδινο δακτύλιο που κλείνει όταν ένα πλάσμα ασκήσει δύναμη πάνω σε μια πλάκα πίεσης στο κέντρο. Η παγίδα είναι στερεωμένη από μια βαριά αλυσίδα σε ένα ακίνητο αντικείμενο, όπως ένα δέντρο ή ένα μεγάλο καρφί καρφωμένο στο έδαφος. Ένα πλάσμα που πατάει πάνω στην πλάκα πρέπει να πετύχει σε έναν έλεγχο επιδεξιότητας δυσκολίας DC 13 Dexterity Saving throw ή να τραυματιστεί για 1d4 piercing damage και να σταματήσει να κινείται. Στη συνέχεια, έως ότου το πλάσμα καταφέρει να ελευθερωθεί από την παγίδα, η κίνηση του περιορίζεται από το μήκος της αλυσίδας (συνήθως 3 πόδια μήκος). Ένα πλάσμα μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δράση του (action) για να κάνει έναν έλεγχο δύναμης δυσκολίας DC 13 Strength check, ελευθερώνοντας τον εαυτό του ή ένα άλλο πλάσμα που μπορεί να φτάσει με επιτυχία. Κάθε αποτυχημένος έλεγχος επιφέρει επιπλέον τραυματισμό κατά 1 piercing damage στο παγιδευμένο πλάσμα.
Lamp: Μια λάμπα εκπέμπει έντονο φως (bright light) σε ακτίνα 15 ποδιών και χαμηλό φωτισμό (dim light) για επιπλέον 30 πόδια. Μόλις ανάψει, καίγεται για 6 ώρες σε ένα φλασκί λαδιού (μια πίντα ή ⅛ του γαλονιού).
Lantern (Bullseye): Ένα φανάρι χειρός (με ειδικά διαμορφωμένους καθρέπτες στο μπροστινό μέρος) εκπέμπει έντονο φωτισμό (bright light) σε κώνο 60 ποδιών και χαμηλό φωτισμό (dim light) για επιπλέον 60 πόδια. Μόλις ανάψει, καίγεται για 6 ώρες σε ένα φλασκί λαδιού (μια πίντα ή ⅛ του γαλονιού).
Lantern (Hooded): Ένα φανάρι χειρός εκπέμπει έντονο φωτισμό (bright light) σε ακτίνα 30 ποδιών και χαμηλό φωτισμό (dim light) για επιπλέον 30 πόδια. Μόλις ανάψει, καίγεται για 6 ώρες σε ένα φλασκί λαδιού (μια πίντα ή ⅛ του γαλονιού).. Ως ενέργεια, μπορείτε να χαμηλώσετε το μεταλλικό σκέπαστρο που βρίσκεται στο πάνω μέρος, μειώνοντας το φως σε χαμηλό φωτισμό σε ακτίνα 5 ποδιών.
Torch: Η φωτιά ενός πυρσού διαρκεί και ως 1 ώρα, παρέχοντας έντονο φωτισμό (bright light) σε ακτίνα 20 ποδιών και χαμηλό φωτισμό (dim light) για επιπλέον 20 πόδια. Εάν κάνετε μια επίθεση εξ επαφής (melee attack) με μια φλεγόμενη δάδα και χτυπήσατε, αυτή τραυματίσει για 1 fire damage.
Lock: Ο ήρωας έχει στην κατοχή του ένα κλειδί μαζί με την κλειδαριά. Χωρίς το κλειδί, ένα πλάσμα το οποίο έχει εξειδίκευση με τα εργαλεία των κλεφτών (proficiency στα thieves’ tools) μπορεί να ξεκλειδώσει αυτή την κλειδαριά με έναν επιτυχή Έλεγχο επιδεξιότητας δυσκολίας DC 15 Dexterity check. Ο Dungeon Master σας μπορεί να αποφασίσει ότι υπάρχουν καλύτερες κλειδαριές διαθέσιμες σε υψηλότερες τιμές για εσάς.
Magnifying Glass: Αυτός ο φακός επιτρέπει μια πιο προσεκτική ματιά σε μικρά αντικείμενα. Είναι επίσης χρήσιμο ως υποκατάστατο του πυριτίου και του χάλυβα κατά την εκκίνηση των πυρκαγιών. Το άναμμα μιας φωτιάς με ένα μεγεθυντικό φακό απαιτεί φωτισμό τόσο λαμπερό όσο το ηλιακό φως για να εστιάσει, προσάναμμα για να ανάψει και περίπου 5 λεπτά για να αναφλεγεί η φωτιά. Ένας μεγεθυντικός φακός παρέχει πλεονέκτημα (advantage) σε οποιοδήποτε έλεγχο ικανότητας (ability check) που γίνεται για να εκτιμήσει ή να επιθεωρήσει ένα στοιχείο που είναι μεγέθους Small ή πολύ λεπτομερές.
Manacles: Αυτές οι μεταλλικές χειροπέδες μπορούν να ακινητοποιήσουν ένα πλάσμα μεγέθους Small ή Medium. Για να ελευθερωθεί κάποιο πλάσμα απαιτεί έναν επιτυχή έλεγχο επιδεξιότητας δυσκολίας DC 20 Dexterity check. Το σπάσιμο τους απαιτεί επιτυχή έλεγχο δύναμης δυσκολίας DC 20 Strength check. Κάθε σετ χειροπέδων έρχεται με ένα κλειδί. Χωρίς το κλειδί, ένα πλάσμα το οποίο έχει εξειδίκευση με τα εργαλεία των κλεφτών (proficiency στα thieves’ tools) μπορεί να ξεκλειδώσει την κλειδαριά των χειροπέδων με έναν επιτυχή έλεγχο επιδεξιότητας δυσκολίας DC 15 Dexterity check. Οι χειροπέδες έχουν 15 hit points.
Mess kit: Αυτό το μεταλλικό κουτί περιέχει ένα κύπελλο και απλά μαχαιροπίρουνα. Το κιβώτιο αυτό αποσπάται σε δύο κομμάτια και η μία πλευρά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως σκεύος μαγειρέματος και η άλλη ως πιάτο ή ρηχό μπολ.
Oil: Το λάδι συνήθως περιέχεται σε πήλινη φλασκί που περιέχει 1 πίντα (ή ⅛ του γαλονιού). Ως δράση (action), μπορείτε να εκτοξεύσετε το λάδι με το φλασκί πάνω σε ένα πλάσμα σε απόσταση 5 ποδιών από εσάς ή να το ρίξετε μέχρι τα 20 πόδια και να το σπάσετε κατά την πρόσκρουση. Πραγματοποιώντας μια απομακρυσμένη επίθεση (ranged attack) εναντίον ενός πλάσματος ή αντικειμένου εντός εμβέλειας, το λάδι αντιμετωπίζεται ως ως αυτοσχέδιο όπλο (Improvised Weapons). Σε περίπτωση που η επίθεση σας βρει επιτυχως τον στόχο, αυτός καλύπτεται από το λάδι. Στην περίπτωση που ο στόχος τραυματιστεί από επίθεση φωτιάς πριν το λάδι στεγνώσει (μετά από 1 λεπτό), ο στόχος τραυματίζεται επιπλέον για 5 fire damage από το καυτό λάδι. Μπορείτε επίσης να ρίξετε μια φιάλη λαδιού στο έδαφος για να καλύψετε μια περιοχή τεσσάρων ποδιών, υπό την προϋπόθεση ότι η επιφάνεια είναι επίπεδη. Αν ανάψει, το λάδι καίγεται για 2 γύρους και τραυματίζει για 5 fire damage λόγω της πυρκαγιάς οποιοδήποτε πλάσμα εισέρχεται στην περιοχή ή τελειώνει το γύρο του του στην περιοχή. Ένα πλάσμα μπορεί να υποστεί αυτό τον τραυματισμό μόνο μία φορά ανά γύρο.
Poison, basic: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το δηλητήριο σε αυτό το φιαλίδιο για να καλύψετε ένα όπλο (slashing ή piercing) ή μέχρι τρία κομμάτια πυρομαχικών. Για να χρησιμοποιηθεί έτσι το δηλητήριο παίρνει μια ενέργεια. Ένα πλάσμα χτυπημένο από το δηλητηριασμένο όπλο ή πυρομαχικά πρέπει να κάνει έναν έλεγχο ως προς την σωματική του αντίσταση, δυσκολίας DC 10 Constitution check ή τραυματίζεται για 1d4 poison damage. Μόλις το δηλητήριο επικαλύψει την αιχμή του όπλου ή πυρομαχικού, διατηρεί την ισχύ του για 1 λεπτό πριν να στεγνώσει.
Healing potion: Ένας πληγωμένος ήρωας που πίνει το μαγικό αυτό κόκκινο υγρό που περιέχεται στο φιαλίδιο, επανακτά 2d4 + 2 hit points. Η κατανάλωση ή η χορήγηση ενός φίλτρου απαιτεί μια δράση.
Quiver: Μία φαρέτρα μπορεί να χωρέσει έως και 20 βέλη.
Ram, Portable: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το φορητό έμβολο για να σπάσετε τις πόρτες. Όταν το κάνετε αυτό, κερδίζετε ένα μπόνους +4 στον έλεγχο δύναμης (Strength check). Ένας άλλος χαρακτήρας μπορεί να σας βοηθήσει να χρησιμοποιήσετε το έμβολο, δίνοντάς σας πλεονέκτημα (advantage) σε αυτόν τον έλεγχο.
Rations: Οι προμήθειες αυτού του είδους αποτελούνται από ξηρά τρόφιμα κατάλληλα για εκτεταμένα ταξίδια, συμπεριλαμβανομένων των: αποξηραμένου κρέατος, αποξηραμένων φρούτων, γαλέτες (φτιαγμένο από αλεύρι, νερό και μπαχαρικά μοιάζει με μπισκότο) και ξηρών καρπών.
Rope: Το σχοινί, είτε είναι κατασκευασμένο από κάνναβη είτε μετάξι, έχει 2 hit points και μπορεί να σπάσει με έναν έλεγχο δύναμης δυσκολίας Dc 17 Strength check.
Scale, merchant’s: Μια ζυγαριά περιλαμβάνει έναν μικρό ισσοροπιστή, πιατάκια και μια κατάλληλη ποικιλία βάρους μέχρι 2 pounds. Με αυτό, μπορείτε να μετρήσετε το ακριβές βάρος των μικρών αντικειμένων, όπως τα ακατέργαστα πολύτιμα μέταλλα ή τα εμπορικά αγαθά, για να καθορίσετε την αξία τους.
Spyglass: Τα αντικείμενα που προβάλλονται μέσω από ένα κιάλι μεγεθύνονται στο διπλάσιο του μεγέθους από το κανονικό τους.
Tent: Ένα απλό και φορητό καταφύγιο από καμβά, μια σκηνή που χωράει μέχρι δύο πλάσματα.
Tinderbox: Αυτό το μικρό δοχείο περιέχει πυριτόλιθο, πυρίμαχο χάλυβα και προσάναμμα (συνήθως ξηρό ύφασμα εμποτισμένο με λάδι) που χρησιμοποιείται για την ανάφλεξη φωτιάς. Το χρησιμοποιείς κάνοντας μια ενέργεια (action) για να ανάψεις ένα φακό – ή οτιδήποτε άλλο εμποτισμένο με άφθονο καύσιμο. Για να ανάψεις οποιουδήποτε είδους άλλη φωτιά παίρνει ένα λεπτό.
.
AMMUNITION – ΠΥΡΟΜΑΧΙΚΑ | COST | WEIGHT |
---|---|---|
Arrows (20) | 1 gp | 1 lb. |
Blowgun needles (50) | 1 gp | 1 lb. |
Crossbow bolts (20) | 1 gp | 1 1/2 lb. |
Sling bullets (20) | 4 cp | 1 1/2 lb. |
.
ARCANE FOCUS | COST | WEIGHT |
---|---|---|
Crystal | 10 gp | 1 lb. |
Orb | 20 gp | 3 lb. |
Rod | 10 gp | 2 lb. |
Staff | 5 gp | 4 lb. |
Wand | 10 gp | 1 lb. |
.
DRUIDIC FOCUS | COST | WEIGHT |
---|---|---|
Sprig of mistletoe | 1 gp | – |
Totem | 1 gp | – |
Wooden staff | 5 gp | 4 lb. |
Yew wand | 10 gp | 1 lb. |
.
HOLY SYMBOL | COST | WEIGHT |
---|---|---|
Amulet | 5 gp | 1 lb. |
Emblem | 5 gp | – |
Reliquary | 5 gp | 2 lb. |
.
ADVENTURING GEAR | COST | WEIGHT |
---|---|---|
Abacus | 2 gp | 2 lb. |
Acid (vial) | 25 gp | 1 lb. |
Alchemist’s fire (flask) | 50 gp | 1 lb. |
Antitoxin (vial) | 50 gp | – |
Backpack | 2 gp | 5 lb. |
Ball bearings (bag of 1,000) | 1 gp | 2 lb. |
Barrel | 2 gp | 70 lb. |
Basket | 4 sp | 2 lb. |
Bedroll | 1 gp | 7 lb. |
Bell | 1 gp | – |
Blanket | 5 sp | 3 lb. |
Block and tackle | 1 gp | 5 lb. |
Book | 25 gp | 5 lb. |
Bottle, glass | 2 gp | 2 lb. |
Bucket | 5 cp | 2 lb. |
Caltrops (bag of 20) | 1 gp | 2 lb. |
Candle | 1 cp | – |
Case, crossbow bolt | 1 gp | 1 lb. |
Case, map or scroll | 1 gp | 1 lb. |
Chain (10 feet) | 5 gp | 10 lb. |
Chalk (1 piece) | 1 cp | – |
Chest | 5 gp | 25 lb. |
Climber’s kit | 25 gp | 12 lb. |
Clothes, common | 5 sp | 3 lb. |
Clothes, costume | 5 gp | 4 lb. |
Clothes, fine | 15 gp | 6 lb. |
Clothes, traveler’s | 2 gp | 4 lb. |
Component pouch | 25 gp | 2 lb. |
Crowbar | 2 gp | 5 lb. |
Fishing tackle | 1 gp | 4 lb. |
Flask or tankard | 2 cp | 1 lb. |
Grappling hook | 2 gp | 4 lb. |
Hammer | 1 gp | 3 lb. |
Hammer, sledge | 2 gp | 10 lb. |
Healer’s kit | 5 gp | 3 lb. |
Holy water (flask) | 25 gp | 1 lb. |
Hourglass | 25 gp | 1 lb. |
Hunting trap | 5 gp | 25 lb. |
Ink (1 ounce bottle) | 10 gp | – |
Ink pen | 2 cp | – |
Jug or pitcher | 2 cp | 4 lb. |
Ladder (10 foot) | 1 sp | 25 lb. |
Lamp | 5 sp | 1 lb. |
Lantern, bullseye | 10 gp | 2 lb. |
Lantern, hooded | 5 gp | 2 lb. |
Lock | 10 gp | 1 lb. |
Magnifying glass | 100 gp | – |
Manacles | 2 gp | 6 lb. |
Mess kit | 2 sp | 1 lb. |
Mirror, steel | 5 gp | 1/2 lb. |
Oil (flask) | 1 sp | 1 lb. |
Paper (one sheet) | 2 sp | – |
Parchment (one sheet) | 1 sp | – |
Perfume (vial) | 5 gp | – |
Pick, miner’s | 2 gp | 10 lb. |
Piton | 5 cp | 1/4 lb. |
Poison, basic (vial) | 100 gp | – |
Pole (10-foot) | 5 cp | 7 lb. |
Pot, iron | 2 gp | 10 lb. |
Potion of healing | 50 gp | 1/2 lb. |
Pouch | 5 sp | 1 lb. |
Quiver | 1 gp | 1 lb. |
Ram, portable | 4 gp | 35 lb. |
Rations (1 day) | 5 sp | 2 lb. |
Robes | 1 gp | 4 lb. |
Rope, hempen (50 feet) | 1 gp | 10 lb. |
Rope, silk (50 feet) | 10 gp | 5 lb. |
Sack | 1 cp | 1/2 lb. |
Scale, merchant’s | 5 gp | 3 lb. |
Sealing wax | 5 sp | – |
Shovel | 2 gp | 5 lb. |
Signal whistle | 5 cp | – |
Signet ring | 5 gp | – |
Soap | 2 cp | – |
Spellbook | 50 gp | 3 lb. |
Spikes, iron (10) | 1 gp | 5 lb. |
Spyglass | 1,000 gp | 1 lb. |
Tent, two-person | 2 gp | 20 lb. |
Tinderbox | 5 sp | 1 lb. |
Torch | 1 cp | 1 lb. |
Vial | 1 gp | – |
Waterskin | 2 sp | 5 lb. (full) |
Whetstone | 1 cp | 1 lb. |
.
Έξοδα
Όταν δεν κατεβαίνουν στα βάθη της γης, εξερευνώντας ερείπια για χαμένους θησαυρούς, ή πολεμώντας το παρεισδύον σκοτάδι, οι τυχοδιώκτες (adventurers) έρχονται αντιμέτωποι με την βαρετή πραγματικότητα. Ακόμα και σε έναν φανταστικό κόσμο, οι άνθρωποι υπόκεινται σε βασικές ανάγκες όπως καταφύγιο, τροφή και ρουχισμό. Αυτά τα πράγματα κοστίζουν χρήματα και, όπως γίνεται, ένας συγκεκριμένος τρόπος ζωής είναι πιο ακριβός από έναν άλλο.
Έξοδα και τρόπος ζωής (Lifestyle Expenses)
Τα έξοδα τρόπου ζωής παρέχουν έναν πολύ απλό τρόπο για τον υπολογισμό του κόστους διαβίωσης σε έναν φανταστικό κόσμο. Τα έξοδα καλύπτουν το κόστος στέγης, τροφής και ποτού αλλά και όλες τις υπόλοιπες ανάγκες ενός χαρακτήρα. Επιπλέον τα έξοδα καλύπτουν το κόστος συντήρησης εξοπλισμού, ώστε ο χαρακτήρας να είναι έτοιμος όταν έρθει η στιγμή για την επόμενη περιπέτειά του!
Στην αρχή κάθε εβδομάδας ή μήνα (ανάλογα με την επιλογή του κάθε παίκτη), μπορεί να διαλέξει από τον πίνακα των Εξόδων και να πληρώσει τα ανάλογα χρήματα για να διατηρήσει το συγκεκριμένο τρόπο ζωής. Οι τιμές αναγράφονται ανά ημέρα άρα, αν θέλει να υπολογίσει το κόστος του τρόπου ζωής που έχει διαλέξει σε μία περίοδο 30 ημερών, πρέπει να πολλαπλασιάσει αυτό το κόστος επί τριάντα. Ο τρόπος ζωής ενός παίκτη μπορεί να αλλάξει από τη μία περίοδο στην άλλη, και αυτό εξαρτάται από το κεφάλαιο που είναι διαθέσιμο ή μπορεί να διατηρήσει τον ίδιο τρόπο ζωής καθ’όλη τη διάρκεια της καριέρας του χαρακτήρα.
Οι επιλογές του τρόπου ζωής ενός χαρακτήρα μπορούν να έχουν αντίκτυπο. Διατηρώντας έναν πλούσιο τρόπο ζωής, μπορεί μεν να βοηθήσει κάποιον να δημιουργήσει επαφές με τους πλούσιους και δυνατούς αλλά υπάρχει και το ρίσκο να προσελκύσει ληστές. Ομοίως, ζώντας φτωχικά, αποφεύγει τους ληστές αλλά είναι μάλλον απίθανο να κάνει διασυνδέσεις με τα ανώτερα στρώματα της κοινωνίας.
.
LIFESTYLE (ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ) | ΤΙΜΗ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ |
---|---|
Wretched | – |
Squalid | 1 silver piece |
Poor | 2 silver pieces |
Modest | 1 gold piece |
Comfortable | 2 gold pieces |
Wealthy | 4 gold pieces |
Aristocratic | 10 gold pieces (ελάχιστο ανά ημέρα) |
.
Wretched: Ζείτε σε απάνθρωπες συνθήκες. Δεν έχετε κάποιο μέρος που αποκαλείτε «σπίτι», καταφεύγετε όπου μπορείτε, τρυπώνετε μέσα σε αχυρώνες, κουλουριάζεστε μέσα σε παλιά κιβώτια και βασίζεστε στην καλοσύνη των ανθρώπων που είναι σε καλύτερη μοίρα από σας. Ένας τέτοιος άθλιος τρόπος ζωής παρουσιάζει άφθονους κινδύνους. Η βία, οι ασθένειες και η πείνα σας ακολουθούν όπου κι αν πάτε. Άλλοι άνθρωποι που ζουν στην αθλιότητα ίσως επιθυμήσουν την πανοπλία σου, τα όπλα και τα λοιπά εργαλεία/παρελκόμενα της τυχοδιωκτικής σας ζωής, τα οποία αντιπροσωπεύουν μια περιουσία σύμφωνα με τα πρότυπά τους. Ο περισσότερος κόσμος δεν σας δίνει σημασία γιατί στα μάτια τους είστε στον πάτο της κοινωνικής αλυσίδας.
Squalid: Ζείτε σε ένα στάβλο του οποίου η οροφή στάζει όταν βρέχει, μια καλύβα με πάτωμα από λάσπη ακριβώς έξω από την πόλη ή ένα γεμάτο από παράσιτα κοιτώνα στο χειρότερο μέρος της πόλης. Έχετε ένα καταφύγιο από τα στοιχεία της φύσης, αλλά ζείτε σε ένα απεγνωσμένο και συχνά βίαιο περιβάλλον, σε μέρη γεμάτα ασθένειες, πείνα και δυστυχία. Ο περισσότερος κόσμος δεν σας δίνει σημασία γιατί στα μάτια τους είστε στον πάτο της κοινωνικής αλυσίδας και ο νόμος σας παρέχει πολύ μικρή προστασία. Οι περισσότεροι άνθρωποι που βρίσκονται σε αυτό το επίπεδο τρόπου ζωής έχουν σταθεί τρομερά άτυχοι. Μπορεί να είναι ψυχικά διαταραγμένοι, να έχουν εξοριστεί ή να υποφέρουν από κάποια σοβαρή ασθένεια (π.χ. λέπρα).
Poor: Ένας φτωχικός τρόπος ζωής σημαίνει να ζεις χωρίς τις ανέσεις που υπάρχουν σε μια σταθερή κοινότητα. Η τροφή είναι πολύ απλή όπως και το κατάλυμα, μπαλωμένα και χιλιοφορεμένα ρούχα και οι απρόβλεπτες συνθήκες διαβίωσης έχουν ως αποτέλεσμα μια ικανοποιητική, αν και δυσάρεστη εμπειρία. Τα καταλύματα σας μπορεί να είναι ένα δωμάτιο σε ένα flophouse (πολύ φτηνό πανδοχείο) ή στο κοινόχρηστο υπνοδωμάτιο πάνω από μια ταβέρνα. Ο νόμος σας προστατεύει λίγο περισσότερο, αλλά εξακολουθείτε να αντιμετωπίζετε βία, εγκληματικότητα και ασθένειες. Οι άνθρωποι σε αυτό το επίπεδο τρόπου ζωής τείνουν να είναι ανειδίκευτοι εργάτες, μικροπωλητές, κλέφτες, μισθοφόροι, και διάφοροι άλλοι τύποι αμφιβόλου κοινωνικής προέλευσης.
Modest: Ένας μετριόφρων τρόπος ζωής σας κρατά έξω από τις παραγκουπόλεις και σας εξασφαλίζει ότι μπορείτε να συντηρήσετε τον εξοπλισμό σας. Ζείτε, πιθανότατα, σε ένα παλαιότερο τμήμα της πόλης, ενοικιάζοντας ένα δωμάτιο σε μία πανσιόν, πανδοχείο ή ναό. Δεν πεινάτε ή διψάτε και οι συνθήκες διαβίωσής σας είναι καθαρές, αν και απλές. Οι απλοί άνθρωποι που ζουν με μέτριο τρόπο ζωής περιλαμβάνουν τους στρατιώτες με τις οικογένειες τους, τους εργάτες, τους μαθητές, τους ιερείς, τους σαμάνους (hedge wizards) και παρεμφερείς ανθρώπους.
Comfortable: Η επιλογή ενός άνετου τρόπου ζωής σημαίνει ότι έχετε την οικονομική δυνατότητα να αγοράσετε καλές ενδυμασίες και να συντηρήσετε εύκολα τον εξοπλισμό σας. Ζείτε πιθανότατα σε ένα μικρό εξοχικό σπίτι σε μια γειτονιά της μεσαίας τάξης ή σε ένα ιδιωτικό δωμάτιο σε ένα ωραίο πανδοχείο. Συναναστρέφεστε με εμπόρους, εξειδικευμένους τεχνίτες και στρατιωτικούς αξιωματούχους.
Wealthy: Η επιλογή ενός πλούσιου τρόπου ζωής σημαίνει ότι ζείτε μια ζωή πολυτέλειας, αν και ίσως να μην έχετε επιτύχει την κοινωνική θέση που συνδέεται με τις παλιές πλούσιες οικογένειες των ευγενών ή των βασιλικών τίτλων. Ζείτε έναν τρόπο ζωής παρόμοιο με αυτόν ενός εξαιρετικά επιτυχημένου εμπόρου, ενός ευνοούμενου υπηρέτη του στέμματος ή του ιδιοκτήτη μερικών μικρών επιχειρήσεων. Έχετε αξιοσέβαστα καταλύματα, συνήθως ένα ευρύχωρο σπίτι σε ένα καλό μέρος της πόλης ή μια άνετη σουίτα σε ένα ωραίο πανδοχείο. Έχετε πιθανώς ένα μικρό προσωπικό από υπηρέτες.
Aristocratic: Ζείτε μια ζωή αφθονίας και άνεσης. Μπορείτε να κινηθείτε σε κύκλους γεμάτους από τους ισχυρότερους ανθρώπους στης κοινότητα. Έχετε εξαιρετικά καταλύματα, ίσως ένα αρχοντικό στο ωραιότερο μέρος της πόλης ή δωμάτια στο ωραιότερο πανδοχείο. Μπορείτε να δειπνήσετε στα καλύτερα εστιατόρια, να διατηρήσετε τον πιο εξειδικευμένο και μοντέρνο ράφτη και να έχετε υπηρέτες που θα φροντίζουν για κάθε σας ανάγκη. Δέχεστε προσκλήσεις για τις κοινωνικές συγκεντρώσεις των πλούσιων και ισχυρών και περνάτε τις βραδιές σας στην συνοδεία πολιτικών, ηγετών συντεχνιών, αρχιερέων και ευγενών. Έχετε επίσης να ανταγωνιστείτε τα υψηλότερα επίπεδα δόλου και προδοσίας. Όσο πιο πλούσιος είστε, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να βρεθείτε σε πολιτικές ίντριγκες ως πιόνι ή συμμέτοχος.
Self-Sufficiency (Αυτάρκεια)
Οι δαπάνες και οι τρόποι ζωής που περιγράφονται εδώ προϋποθέτουν ότι περνάτε τον χρόνο σας ανάμεσα στις περιπέτειες σας σε κάποια πόλη, αξιοποιώντας τις υπηρεσίες που μπορείτε να αντέξετε οικονομικά – πληρώνοντας για φαγητό και κατάλυμα, πληρώνοντας τους κατοίκους της πόλης για να ακονίσετε το σπαθί σας και να επισκευάσετε την πανοπλία σας κ.ο.κ. Ορισμένοι χαρακτήρες, ωστόσο, μπορεί να προτιμούν να περνούν το χρόνο τους μακριά από τον πολιτισμό, να συντηρούνται από την άγρια φύση με το κυνήγι, τη συλλογή καρπών και την επισκευή του εξοπλισμού τους από τους ίδιους.
Η διατήρηση αυτού του είδους του τρόπου ζωής δεν απαιτεί να ξοδέψετε οποιοδήποτε χρήματα, αλλά είναι χρονοβόρα. Εάν περνάτε το χρόνο σας ανάμεσα σε περιπέτειες εξασκώντας ένα επάγγελμα, ισοδυναμεί με έναν φτωχικό (poor) τρόπο ζωής. Το proficiency στο Survival σας επιτρέπει να ζήσετε στο ισοδύναμο ενός άνετου (comfortable) τρόπου ζωής.
Φαγητό, ποτό και κατάλυμα
Ο πίνακας τροφίμων, ποτών και καταλύματος δίνει τιμές για τα μεμονωμένα είδη διατροφής και μία μόνο διανυκτέρευση. Οι τιμές αυτές περιλαμβάνονται στις συνολικές σας δαπάνες για τον τρόπο ζωής.
.
ΦΑΓΗΤΟ & ΠΟΤΟ | ΚΟΣΤΟΣ |
---|---|
Gallon of Ale (Γαλόνι Ζύθος) (1 Γαλόνι=3,7 λίτρα) | 2 ασημένια νομίσματα (2SP) |
Mug of Ale (Κούπα Ζύθος) | 4 χάλκινα νομίσματα (4cp) |
Banquet (Ατομικός Μπουφές) | 10 χρυσά νομίσματα (10gp) |
Loaf of Bread (Καρβέλι ψωμί) | 2 χάλκινα νομίσματα (2cp) |
Hunk of Cheese (Κομμάτι τυρί) | 1 χάλκινο νόμισμα (1cp) |
Chunk of Meat (Κομμάτι Κρέας) | 3 ασημένια νομίσματα (3SP) |
Common Pitcher Wine (Κανάτα Χύμα Κρασί) | 2 ασημένια νομίσματα (2SP) |
Bottle of Fine Wine (Καλό εμφιαλωμένο Κρασί) | 10 χρυσά νομίσματα (10gp) |
.
Γεύματα και Καταλύματα (Ημερησίως)
ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ | ΚΟΣΤΟΣ ΓΕΥΜΑΤΟΣ | ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΟΣ |
---|---|---|
Squalid | 3 χάλκινα νομίσματα (3cp) | 7 χάλκινα νομίσματα (7cp) |
Poor | 6 χάλκινα νομίσματα (6cp) | 1 ασημένιο νόμισμα (8SP) |
Modest | 3 ασημένια νομίσματα (3SP) | 5 ασημένια νομίσματα (5SP) |
Comfortable | 5 ασημένια νομίσματα (5SP) | 8 ασημένια νομίσματα (8SP) |
Wealthy | 8 ασημένια νομίσματα (8SP) | 2 χρυσά νομίσματα (2gp) |
Aristocratic | 2 χρυσά νομίσματα (2gp) | 4 χρυσά νομίσματα (4gp) |
Services
Οι τυχοδιώκτες μπορούν να πληρώσουν Non Player Characters (NPCs) για να τους βοηθήσουν ή να ενεργήσουν για λογαριασμό τους σε διάφορες περιστάσεις. Οι περισσότεροι τέτοιοι μισθοφόροι έχουν συνηθισμένες δεξιότητες οι οποίες είναι γενικά συνηθισμένες, ενώ άλλοι είναι δάσκαλοι μιας τέχνης ή τεχνικής και λίγοι είναι ειδικοί με εξειδικευμένες δεξιότητες τυχοδιώκτη.
Μερικοί από τους πιο βασικούς τύπους μισθοφόρων εμφανίζονται στον πίνακα Υπηρεσιών. Άλλοι συνηθισμένοι μισθοφόροι περιλαμβάνουν οποιονδήποτε από την ευρύ φάσμα ανθρώπων που κατοικούν σε ένα τυπικό χωριό ή πόλη, όταν οι τυχοδιώκτες τους πληρώνουν για να εκτελέσουν μια συγκεκριμένη εργασία. Για παράδειγμα, ένας μάγος μπορεί να πληρώσει έναν ξυλουργό για να κατασκευάσει ένα περίτεχνο μπαούλο (και το αντίγραφο του σε μικρογραφία) για χρήση στο ξόρκι Secret Chest. Ένας μαχητής μπορεί να παραγγείλει σε έναν σιδηρουργό να σφυρηλατήσει ένα ειδικό σπαθί. Ένας βάρδος μπορεί να πληρώσει έναν ράφτη για να κάνει εξαίρετα ρούχα για μια επερχόμενη παράσταση στην αυλή του δούκα ή του τοπικού άρχοντα.
Άλλοι μισθοφόροι παρέχουν πιο εξειδικευμένες ή επικίνδυνες υπηρεσίες. Οι στρατιώτες που πληρώνονται για να βοηθήσουν τους τυχοδιώκτες να επιτεθούν σε έναν στρατό από hobgoblin είναι επίσης μισθοφόροι, όπως και οι σοφοί που προσλαμβάνονται για να ερευνήσουν την αρχαία ή μυστικιστική γνώση. Εάν ένας ήρωας υψηλού επιπέδου δημιουργήσει ένα κάστρο, θα μπορούσε να προσλάβει ένα πλήρες προσωπικό και υπηκόους για να λειτουργήσει το κάστρο, από ένα διοικητή ή έναν οικονόμο έως σταβλίτες για να κρατήσει τους στάβλους καθαρούς. Αυτοί οι μισθοφόροι συχνά απολαμβάνουν μια μακρόχρονη συμφωνία που περιλαμβάνει ένα μέρος για να ζήσουν μέσα στο φρούριο ως μέρος της πληρωμής τους.
.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ | ΠΛΗΡΩΜΗ |
---|---|
Coach cab Between towns – (Άμαξα μεταξύ πόλεων) | 3 χάλκινα νομίσματα (3CP) / mile |
Coach cab Within a city – (Άμαξα μέσα στα όρια μιας πόλης) | 1 χάλκινο νόμισμα (1CP) |
Skilled Hireling – (Εξειδικευμένος μισθωτός) | 2 χρυσά νομίσματα (2GP) / day |
Unskilled Hireling – (Ανειδίκευτος μισθωτός) | 2 ασημένια νομίσματα (2SP) / day |
Messenger (Αγγελιοφόρος) | 2 χάλκινα νομίσματα (2CP) / mile |
Road or gate toll (Διόδια σε δρόμο ή σε είσοδο πόλης) | 1 χάλκινο νόμισμα (1CP) |
Ship’s passage (Διόδια σε ναυτικό πέρασμα – για πλοία) | 1 ασημένιο νόμισμα (1SP) / mile |
.
Spellcasting Services
Οι άνθρωποι που μπορούν να κάνουν ξόρκια δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των συνηθισμένων μισθωτών. Υπάρχει πιθανότητα να βρεθεί κάποιος που να είναι πρόθυμος να κάνει ένα ξόρκι με αντάλλαγμα κάποια χρήματα ή μια χάρη/υπηρεσία, αλλά είναι σπάνια εύκολο και δεν υπάρχουν συγκεκριμένα ποσά. Κατά κανόνα, όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο του επιθυμητού ξορκιού, τόσο πιο δύσκολο είναι να βρεθεί κάποιος που μπορεί να το κάνει και τόσο περισσότερο κοστίζει.
Η μίσθωση κάποιου για να κάνει ένα σχετικά συνηθισμένο ξόρκι του 1ου ή 2ου επιπέδου, όπως Cure Wounds ή Identify, είναι αρκετά εύκολη σε ένα χωριό ή πόλη και μπορεί να κοστίσει 10 έως 50 χρυσά νομίσματα (συν το κόστος κάθε ακριβού υλικού που χρειάζεται για το ξόρκι – material component). Η εύρεση όμως ενός ατόμου ικανού αλλά και πρόθυμου να κάνει ένα ξόρκι υψηλότερου επιπέδου μπορεί να συνεπάγεται τη μετάβαση σε μια μεγάλη πόλη, ίσως μια με πανεπιστήμιο ή εξέχοντα ναό. Μόλις βρεθεί ο μάγος ή ιερέας που δύναται να κάνει το ξόρκι, μπορεί να ζητήσει μια υπηρεσία αντί για την πληρωμή – το είδος της υπηρεσίας που μπορούν να προσφέρουν μόνο οι τυχοδιώκτες, όπως η ανάκτηση ενός σπάνιου αντικειμένου από μια επικίνδυνη περιοχή ή το ταξίδι μέσα από μια άγρια περιοχή γεμάτη εχθρούς και κινδύνους, για να παραδώσει κάτι σημαντικό σε μια ακριτική περιοχή.
Disclaimer: Το D&D 5th edition είναι πνευματική ιδιοκτησία της WtC. Τα παραπάνω είναι μεταφράσεις βάση του SRD, που έχουν γίνει από μέλη του Goblin’s Tavern με σκοπό την διάδοση του παιχνιδιού στο ελληνικό κοινό.