Φτιάξε Χαρακτήρα Σε 10 Βήματα

Το Dungeons & Dragons είναι ένα “Pen & Paperrole-playing game. Με λίγα λόγια το μόνο που χρειάζεσαι είναι το μυαλό σου, φαντασία, μια σελίδα χαρτί με ένα μολύβι και μπορείς να κάνεις τα πάντα.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις για να παίξεις είναι να φτιάξεις έναν χαρακτήρα.

Εδώ σας παρουσιάζουμε έναν οδηγό 10 βημάτων για νέους παίκτες τον οποίο μπορούν να βρουν χρήσιμο και οι παλιοί, καθώς είναι εύκολο να ξεχάσεις κάποιο βήμα!

Τι θα χρειαστείς:

    • Το επίσημο Character sheet του D&D 5ης έκδοσης (Κατέβασε το)
    • Μολύβι ή στυλό (Κατα προτίμηση το πρώτο)
    • 1 έως 4 εξάπλευρα ζάρια (αυτά ονομάζονται d6)
    • To Player’s Handbook (5ης έκδοσης)
      • Εναλλακτικά, πολλά θα τα βρεις στη ταβέρνα του mr. Goblin στα ελληνικά ή στο επίσημο site του D&D στην ενότητα των βασικών κανόνων
    • Ελεύθερο χρόνο και Φαντασία

Τα έχεις όλα; Φύγαμε!

Πριν ξεκινήσεις να γράφεις για τον χαρακτήρα σου πρέπει να έχεις αποφασίσει τρια βασικά πράγματα γι αυτόν. Πρώτον από τη φυλή κατάγεται, δευτερον τι κλαση έχει ακολουθήσει και τρίτων ποιό είναι το background του.

Σημείωση! Όπου βλέπεις σε παρένθεση σελίδες αναφερόμαστε στο Player’s Handbook το βιβλίο με όλους τους βασικούς κανόνες που χρειάζεται για να παίξει κάποιος. Βαλε σελιδοδείκτες γιατί θα κάνεις τα μπρος πίσω ουκ ολίγες φορές!

Διάλεξε Race

Ανάλογα με τη φυλή που κατάγεται ο χαρακτήρας σου έχει και την ανάλογη εξωτερική εμφάνιση, χαρακτηριστικά και προφανώς φυσικά ταλέντα. Η παράγραφος Racial Traits (Εικόνα 1.1) που θα βρεις σε κάθε φυλή περιλαμβάνει συνοπτικά όλα τα χαρακτηριστικά που μας ενδιαφέρουν όπως Ability Score Increase, Age, Alignment, Size, Speed, Languages, and Subraces.

Οι Φυλές (Races) σύμφωνα με το Player’s Handbook είναι εξής:

Διάλεξε Class

Η κλάση είναι στην ουσία το επάγγελμα που ακολουθεί κάθε Χαρακτήρας, το οποία προσδιορίζει τι ενέργειες μπορεί να κάνει. Ο Χαρακτήρας αποκτά κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά (features) και ειδικές γνώσεις (proficiencies) με βάση την κλάση του.

Οι Κλάσεις (Classes) σύμφωνα με το Player’s Handbook είναι εξής:

Διάλεξε Backround

Το backround του Χαρακτήρα σου είναι στην ουσία η προσωπική ιστορία του ήρωα. Από που έρχεται και τι έκανε πριν τη χρονική περίοδο που ετοιμάζεστε να παίξετε το πρώτο σας session. Κι αυτά προσδίδουν στον ήρωα νέες ειδικές γνώσεις (proficiencies), γλώσσες και δεξιότητες.

Κάθε background έχει διάφορα χαρακτηριστικά, λεπτομέρειες για την ζωή που ακολουθούσαν οι ήρωες στο παρελθόν. Εσύ υποτίθεται πως πρέπει να ρίξεις ζάρι για δεις ποια χαρακτηριστικά θα πάρεις από το background που επέλεξες, προσωπικά θεωρώ πως είναι καλύτερο αφού επιλέξεις background, να επιλέξεις από μόνος σου ποια χαρακτηριστικά ταιριάζουν στη προσωπικότητα του ήρωα σου ή να γράψεις μόνος σου την μικρή του ιστορία.

Τα backround σύμφωνα με το Player’s Handbook είναι εξής:

Σημείωση! Διάλεξε κάποιο Background αλλά ασε τους πίνακες με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του Χαρακτήρα σου (όπως Personality Trait, Ideal, Bond κτλ ) για τα τελευταία βήματα του οδηγού.

Σημείωση! Κάθε κλάση έχει μια παράγραφο Quick Build, εκεί σου λέει μια τίμια επιλογή αν έχεις χαωθεί με ποιο backround να διαλέξεις.

(1) Ability Scores:

Τα Ability Scores καθορίζονται με με δύο μεθόδους. Μπορείς να ρίξεις ζάρια (ωωω ναι !) για να δεις τα στατιστικά σου ή να επιλέξεις κάποια προκαθορισμένα. Να ξέρεις πως οι Φυλές δίνουν κάποια bonus σε συγκεκριμένα Ability Scores

Για να δεις τα στατιστικά σου ακολούθησε τα παρακάτω βήματα:

  1. Επέλεξε μια από τις δύο παρακάτω μεθόδους για:  

Μεθοδος ζαριού

α) Ρίξε 1d6 τέσσερις φορές, ή και τα τέσσερα ζάρια μαζί (αμα έχεις 4d6).
β) Αυτή τη στιγμή έχεις 4 αριθμούς. Απέρριψε τον μικρότερο.
γ) Πρόσθεσε τους υπόλοιπους 3 αριθμους.
δ) Γράψε το αποτέλεσμα αυτού του αριθμού σε ένα πρόχειρο χαρτί.
ε) Επανέλαβε για 5 ακόμα φορές την διαδικασία, μέχρι να έχεις συνολικά 6 αριθμούς.

Εναλλακτική βαρετή μέθοδος

α) Χρησιμοποίησε τους εξής αριθμούς: 15,14,13,12,10,8


  1. Απο τους παραπάνω αριθμούς έπειτα επέλεξε ποιους αριθμούς θα βάλεις στα 6 βασικά Abilities σου
    (Strength, Dexterity, Constitution, Intelligence, Wisdom και Charisma) και γράψε τα στη θέση [1] όπως βλέπεις στην Εικόνα  2.1

Σημείωση! Κάθε κλάση έχει μια παράγραφο Quick Build, εκεί σου λέει ποια abilities να επιλέξεις για μεγαλύτερα. Δες την Εικόνα 2.3 για παράδειγμα.


  1. Ανάλογα με τη Φυλή σου παίρνεις κάποιο ή κάποια bonus σε συγκεκριμένα abilities

    (Διώρθωσε στο Character sheet σου τυχών αλλαγές). Δες την Εικόνα  2.4 για να καταλάβεις τι ψάχνεις.

(2) Ability Modifier:

Το Ability Modifier είναι ο αριθμός που θα προσθέτεις στο ζάρι σου κατα την διάρκεια του παιχνιδιού. Αν το modifier είναι +2 και ρίξεις 13, τότε η συνολική ζαριά σου είναι 15. Όσο πιο υψηλό το συνολικό αποτέλεσμα τόσο πιο πιθανό να επιτύχεις σε αυτο που προσπαθείς να κάνεις.

Για να βγάλεις τα Ability Modifier δες τα παρακάτω:

  • Ability ScoreAbility Modifier
  • 2 έως 3 ⇾ – 4
  • 4 έως 5 ⇾ – 3
  • 6 έως 7 ⇾ – 2
  • 8 έως 9 ⇾ – 1
  • 10 έως 11 ⇾ + 0
  • 12 έως 13 ⇾ + 1
  • 14 έως 15 ⇾ + 2
  • 16 έως 17 ⇾ + 3
  • 18 έως 19 ⇾ + 4
  • 20 έως 21 ⇾ + 5

Παράδειγμα:
Αν το Αbility Score είναι από 2 ή 3, τότε το modifier είναι -4.
Αν το Ability Score σου είναι από 20 έως 21, τότε το modifier είναι +5.

Σημείωση: Γράψε τα modifier στη θέση [2] σύμφωνα με την Εικόνα 2.1. Αφού τα γράψεις όλα η συνολική εικόνα πρέπει να είναι όπως η αριστερή στήλη στην Εικόνα 2.2.

(3) Inspiration:

Το inspiration δε το συμπληρώνεις κατά την δημιουργία του χαρακτήρα.
Ο ήρωας σου μπορεί να κερδίσει ένα inspiration από κάποιον συμπαίκτη ή από τον Dungeon Master κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και τότε θα το γράψεις εκεί.

(4) Proficiency Modifier:

Όλοι οι χαρακτήρες ξεκινάνε από το 1ο level έχοντας (+2) Proficiency Modifier, οπότε γράψε το στο αντίστοιχο κουτί.
Το Proficiency Modifier είναι ένα bonus που προσθέτεις σε κάθε έλεγχο που πραγματοποιείς για να κάνεις μια ενέργεια, δεδομένου ότι ο χαρακτήρας σου έχει τη συγκεκριμένη ικανότητα (skill) ή χρησιμοποιεί όπλο που είναι έμπειρος, δηλαδή έχεις το λεγόμενο proficiency.

(5) Saving Throws:

Τα Saving throws είναι ability checks που κάνεις όταν κάποιος σε στοχοποιεί, για παράδειγμα ένα ξόρκι που προσπαθείς να αποφύγεις.

Για να τα υπολογίσεις κάνε τα εξής:

  1. Βρες σε ποια saving throws έχεις proficiency:

α) Η κλάση που έχεις επιλέξει αναφέρει σε ποιά δυο saving throws έχεις proficiency. Δες την παράγραφο «Class Features«

β) Μάρκαρε τον κύκλο δίπλα στο saving throw που έχεις proficiency.

  1. Υπολόγισε τα proficient saving throws modifiers:

α) Σε όλα τα μαρκαρισμένα κουτιά που ο χαρακτήρας έχει proficiency, προσθέτεις το σχετικό ability modifier και το proficiency modifier σου.

Παράδειγμα! Αν έχεις Dexterity modifier (+3) και proficiency modifier (+2), τότε θα γράψεις στο μαρκαρισμένο κουτί (+5).

  1. Υπολόγισε τα saving throws που δεν έχεις proficiency:

    α) Γράφεις απλά το ability modifier χωρις να προσθέσεις κάτι.

Σημείωση! Δες την Εικόνα 2.2 για παράδειγμα.

(6) Skill Scores:

Τα Skill scores είναι τα ability checks που κάνεις σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Αν προσπαθείς να πεις κάποιο ψέμα σε κάποιον, θα χρησιμοποιήσεις Deception ckeck. Αν θες να δεις αν κάποιος πάει να πει κάποιο ψέμα σε εσένα, θα χρησιμοποιήσεις Insight ckeck. Αν προσπαθήσεις να σκαρφαλώσεις από το αναρριχώμενο φυτό σε ένα μπαλκόνι, θα χρησιμοποιήσεις Athletics ckeck.

Για να τα υπολογίσεις κάνε τα εξής:

  1. Βρες σε ποια skills έχεις proficiency:

α) Δες στην Κλάση σου την παράγραφο «Class Features» και το background σου σε ποια skills έχεις proficiency

β) Μάρκαρε το κουτάκι στα συγκεκριμένα skills.

  1. Υπολόγισε τα skill σου που έχεις proficiency:

α) Σε όλα τα μαρκαρισμένα κουτιά που ο χαρακτήρας έχει proficiency, προσθέτεις το σχετικό ability modifier και το proficiency modifier σου.

Παράδειγμα! Αν έχεις Dexterity modifier (+3) και proficiency modifier (+2), τότε θα γράψεις στο μαρκαρισμένο κουτί (+5).

  1. Υπολόγισε τα skill σου που ΔΕΝ έχεις proficiency:

α) Γράφεις απλά το ability modifier χωρις να προσθέσεις κάτι.

Σημείωση! Δες την Eικόνα 2.2 για να καταλάβεις τι πρέπει να συμπληρώσεις μέχρι τώρα.

(7) Passive Perception:

Ξεκινάς με Passive Perception 10 και προσθέτεις το Perception που έχεις από τα skills.

Το Passive Perception είναι η φυσική επαγρύπνηση για το περιβάλλον γύρω του που έχει ο χαρακτήρας. Όταν δεν κοιτάς εσκεμμένα για κάτι αυτός ο αριθμός διαλευκάνει κατα πόσο αντιλαμβάνεσαι κάτι χωρίς να κάνεις κάποιο ckeck.

Παράδειγμα! Αν έχεις Perception skill (+2), τότε το Passive Perception είναι (12).

Το βήμα 3 περιλαμβάνει τις γλώσσες που γνωρίζει ο χαρακτήρας καθώς και όλες τις ικανότητες  πέρα από τα βασικά skills που συμπληρώσαμε πριν.

(1) Proficiencies:

Το γεγονός ότι ο χαρακτήρας σου έχει proficiency σε κάποια skills ή σε κάποιο όπλο, σημαίνει πως αφιερώσει  χρόνο για να αποκτήσει μια γνώση εις βάθος μια στιγμή στο παρελθόν. Αν δεν έχει proficiency δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να δοκιμάσει να κάνει κάτι ή να δουλέψει με ένα αντικείμενο, απλά θα το κάνει όπως θα το έκανε ο κάθε ένας. Δηλαδή μπορεί να δοκιμάσει χωρίς κάποια ποινή.

Κάνε μια πρόχειρη λίστα με ότι ο χαρακτήρας έχει proficiency όπως πανοπλία, όπλα, διαφορά kit ή μουσικά όργανα. Σημείωσε αν σου δίνουν κάποιο bonus σε proficiency skills ή αντικείμενα.

(2) Languages:

Θα βρεις τις γλώσσες που γνωρίζει ο χαρακτήρας σου στην παράγραφο “Racial Traits” της Φυλής που ανήκει όπως επίσης και στο Backround που έχεις επιλέξει.

Σημείωση! Οι γλώσσες αναφέρονται αναλυτικά στη σελίδα 123 του Player’s Handbook.

Με τον “Εξοπλισμό” εννοούμε όλη τη πραμάτεια που μπορεί να κουβαλάει ο Χαρακτήρας σου. Αυτό περιλαμβάνει πανοπλία, όπλα, ταξιδιωτικό εξοπλισμό, εργαλεία κτλ.

Υπάρχουν δύο τρόποι για να αποφασίσεις τον αρχικό σου εξοπλισμό και είναι οι εξής:

  1. Προκαθορισμένος εξοπλισμός:

α) Η κλάση σου έχει μια λίστα με αντικείμενα που μπορείς να ξεκινήσεις.
Το backround σου συνήθως αναφέρει έξτρα αντικείμενα που μπορείς να μεταφέρεις στο character sheet σου.

  1. Αγόρασε μόνος τον εξοπλισμού σου:

α) Βασισμένος στην κλάση του χαρακτήρα σου (και μόνο), μπορείς χρησιμοποιήσεις τον αρχικό χρυσό σου να αγοράσεις μόνος σου τον εξοπλισμό που θέλεις.

β) Η ποσότητα του αρχικού χρυσού σου αναφέρεται στη σελίδα 143, στον πίνακα «Starting Wealth by Class» του Player’s Handbook.

γ) Μπορείς να αγοράσεις οποιοδήποτε αντικείμενο από τους πίνακες στις σελίδες 145, 149 και 150.

Σημείωση! Στην Εικόνα 4.1 θα δεις τους αριθμούς (1) και (2) στους οποίους γράφεις:

  1. Equipment: Η λίστα με όλα τα προσωπικά σου αντικείμενα
  2. Money: Ανεξάρτητα με την μέθοδο που ακολούθησες στο τέλος γράφεις τα χρήματα που έχεις.
    [ Copper piece (CP), Silver piece (SP), Electrum piece (EP),
    Gold piece (GP), Platinum piece (PP) ]

Κατα την διάρκεια της μάχης οι περισσότεροι χαρακτήρες είτε χρησιμοποιούν φυσικές επιθέσεις, είτε βασίζονται στην χρήση μαγείας. Φυσικά όμως υπάρχουν και εξαιρέσεις που χρησιμοποιούν και τα δύο εξίσου καλά.

Κάθε βήμα από τα παρακάτω αντιστοιχεί στην εικόνα Figure 5.1. Η τελική εικόνα των όπλων σου στο τέλος πρέπει να είναι περίπου όπως την εικόνα Figure 5.2.

(1) Weapon’s Name:

Οι φυσικές επιθέσεις είναι αυτές που περιλαμβάνουν σπαθιά, τόξα, ρόπαλα κτλ. Δες τα όπλα σου που επέλεξες στο βήμα 3, έπειτα βρες τα στη σελίδα 149 στο βιβλίο Player’s Handbook.

  1. Γράψε το όνομα κάθε όπλου στην αντίστοιχη θέση.

(2) Attack Modifier:

Το Attack modifier είναι ο αριθμός που προσθέτεις στο d20, όταν ρίχνεις ζαριά για να δεις αν η προσπαθεια σου να επιτεθείς είναι επιτυχείς. Αυτό το συνολικό αποτέλεσμα λοιπόν το συγκρίνεις με το Armor Class (AC) του αντιπάλου και αν είναι ίσο ή μεγαλύτερο το χτύπημα θεωρείται επιτυχή.

Για να βρεις το Attack modifier για κάθε όπλο κάνε τα εξής:

  1. Δες τον πίνακα με το οπλοστάσιο στη σελίδα 149 στο βιβλίο Player’s Handbook.
  2. Σημείωσε στο character sheet σου αν το όπλο αναφέρει πως είναι «finesse» ή αν λειτουργεί με εμβέλεια (range)
  3. Σημείωσε επίσης αν έχεις proficiency με αυτο το όπλο.

Σημείωση! Το proficiency που έχεις μπορεί να είναι για Απλά Όπλα ή «Simple Weapons». Αυτό σημαίνει ότι έχεις proficiency για κάθε όπλο της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Σημείωση! Ranged weapons είναι οτιδήποτε χτυπάς από μακριά δηλαδή από τόξο, ξόρκι μέχρι πέτρα. Τα melee weapons είναι οτιδήποτε χτυπάς από κοντά όπως σπαθί, στιλέτο, ρόπαλο κτλ.

  1. Υπολόγισε το Attack modifier:


α) Για ranged weapons που έχεις proficiency :

ATK Bonus = Dexterity modifier + Proficiency modifier

β) Για ranged weapons που ΔΕΝ έχεις proficiency :

ATK Bonus = Dexterity modifier

γ) Για melee weapons που έχεις proficiency :

ATK Bonus = Strength modifier + Proficiency modifier

δ) Για melee weapons που ΔΕΝ έχεις proficiency :

ATK Bonus = Strength modifier

ε) Για όπλα που της κατηγορίας Finesse :

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις Dexterity ή Strength, όποιο προτιμάς. Αν έχεις Proficiency σε αυτο το όπλο πρόσθεσε και το Proficiency modifier

(3) Damage:

To damage είναι το κατα πόσο βλάπτεις τον στόχο σου, δεδομένου ότι χτυπάς. Για να το προσδιορίσεις κάνε τα εξής:

  1. Γράψε το συνδυασμό των ζαριών που θα ρίξεις για να κάνεις damage ανάλογα το όπλο σου. Αυτό στον πίνακα στη σελίδα 149 του Player’s Handbook. Ακόμα γράψε το είδος του damage που κάνει το όπλο σου.

Παράδειγμα: 2d6 Piercing ή 1d8 Slashing

  1. Γράψε το Ability Modifier που χρησιμοποιείς για αυτό το όπλο σου (Σελίδα 145 του Player’s Handbook) και πρόσθεσε το στη θέση του Attack Modifer.

Γενικά ισχύει ο παρακάτω κανόνας εκτός κι αν το όπλο σου αναφέρει μια εξαίρεση:

  • Επιθέσεις με όπλα Ranged (εμβέλειας) χρησιμοποιούν Dexterity modifier.
  • Επιθέσεις με όπλα Melee (εξ επαφής) χρησιμοποιούν Strength modifier.

Όπλα της κατηγορίας finesse χρησιμοποιούν Dexterity ή και Strength (Ό,τι θες).

Melee weapons που ανήκουν και στην κατηγορία thrown (δηλαδή μπορείς και να τα πετάξεις από απόσταση, όπως για παράδειγμα ένα στιλέτο ή ένα μικρό τσεκούρι) χρησιμοποιούν τα ίδια στατιστικά σαν να χτυπάς εξ επαφής, ακόμα και αν τα πετάς.

Τέλος σε κάθε περίπτωση προσθέτεις και το proficiency bonus σου (+2 για το level 1) αν επιτίθεσαι με κάποιο όπλο που έχεις proficiency. Η κλάση σου αναφέρει σε ποιους τύπους όπλων έχεις εξοικείωση.

(4) Special Actions:

Αν έχεις κάποια ειδική ικανότητα (special abilities ή combat actions) καλό θα ήταν να την γράψεις εδώ. Για παράδειγμα Sneak Attack που έχουν οι Rogues (Και τι κάνει).

Αυτα τα κομμάτια του Character sheet περιέχουν διάφορες φόρμες και στατιστικά που αφορούν κυρίως την διαδικασία μιας μάχης. Κάθε βήμα σου δείχνει ποιο μέρος πρέπει να γράψεις στην Εικόνα 6.1, ώστε να καταλήξεις περίπου όπως την Εικόνα 6.2

(1) Armor Class:

Το Armor Class (εν συντομία AC) καθορίζεται από την πανοπλία που φοράς και\ή από το Dexterity modifier σου. Στην ουσία διευκρινίζει πόσο δύσκολο είναι να ολοκληρωθεί μια επίθεση εναντίον σου κατα την διάρκεια μιας μάχης.

Για να υπολογίσεις το Armor Class σου κάνε τα εξής:

  1. Αν φοράς κάποια πανοπλία, βρες τα στοιχεία της στη σελίδα 145 στο Player’s Handbook.

Σημείωση! Μπορεί να είναι ένας σκέτος αριθμός, ή ένας αριθμός για την πανοπλία σου συν το Dexterity modifier σου

Για παράδειγμα: Η Chainmail (μεταλλική αλυσιδωτή πανοπλία) είναι 16 AC, αλλά η Leather armor (δερμάτινη πανοπλία) είναι 11 + το Dexterity modifier σου

  1. Αν ΔΕΝ φοράς κάποια πανοπλία, τότε AC = 10 + Dexterity modifier

(2) Initiative:

Το Initiative είναι η ικανότητα να αντιδράς γρήγορα σε περίπτωση κινδύνου. Όταν θες να ρίξεις ζαριά Initiative, ρίχνεις ένα d20 + το initiative modifier σου.

Το dexterity modifier σου ισούται πάντα με το initiative modifier.  Κι αυτό γιατί το dexterity χει να κάνει με τα αντανακλαστικά του Χαρακτήρα σου γενικά. Άρα:

Initiative = dexterity modifier

(3) Speed:

H ταχύτητα καθορίζει πόσο μακριά μπορείς να απομακρυνθείς μέχρι να τελειώσει ο γύρος σου (movement action). Δες στη Φυλή σου την παράγραφο “Racial Traits”

(4) Hit Dice:

To HP αφορά την ικανότητα που έχει ο Χαρακτήρας να θεραπεύει τις πληγές του και να ανακτά τις δυνάμεις του κατά την διάρκεια μιας σύντομης ξεκούρασης (Short Rest).

To πλήθος του HP είναι πόσα short rest μπορεί να κάνει μέχρι να ξεκουραστεί τελείως.

Για να το υπολογίσεις κάνε τα εξής:

α) Το πλήθος των ζαριών που θα ρίξεις είναι ίσο με το level του Χαρακτήρα σου.

Σημείωση! Τόσα ωφέλιμα short rest μπορείς να κάνεις.

β) Το είδος του ζαριού το αναφέρει η παράγραφος “Class Features” της κλάσης σου.

Παράδειγμα! Δεδομένου οτι οι Rogue έχουν d8 για Hit Dice:

Ένας Rogue 1ου level έχει Ηit Dice = 1d8.
Δηλαδή μπορεί να γεμίσει ζωή μέχρι ρίχνοντας ζάρι 1d8.

(5) Hit Point Maximum:

Το Hit Point ή αλλιώς HP είναι η ζωή που έχει ο Χαρακτήρας σου.

Για να το ΗΡ 1ου level, υπολογίσεις κάνε τα εξής:

Πάρε το μέγιστο Hit dice και πρόσθεσε το Constitution modifier.

Παράδειγμα: Για d8 Hit Dice, το HP είναι ίσο με = 8 + 1 (Constitution modifier) = 9

Σημείωση! Όσο ανεβαίνεις level σε κάθε level ρίχνεις Hit dice + Constitution modifier και το προσθέτεις όλο στο προηγούνο ΗΡ σου, οπότε σταδιακά μεγαλώνει και η ζωή σου

(6) Current Hit Points:

Αυτό συμβολίζει την κατάσταση υγείας σου την δεδομένη στιγμή. Δεν γινεται να είναι μεγαλύτερος αριθμός από το ΗΡ σου. Εκεί μετράς το damage που τρως στις μάχες. Αν φτάσεις το μηδέν πέφτεις αναίσθητος! Τυχερέ ξεκινάς υγιής, δε γράφεις κάτι. Για την ώρα.

(7) Temporary Hit Points:

Αυτό δε χρησιμοποιείτε κατα την δημιουργία χαρακτήρα, προς το παρόν ασε το κενό. Κάποια ξόρκια αλλά και ειδικές ικανότητες σου δίνουν προσωρινά κάποια έξτρα Hit Points. Αυτά δε θεραπεύονται αν χαθούν στη μάχη και στην ουσία βοηθούν να μεγαλώσει η ζωή σου για λίγο.

(8) Death Saves:

Τα Death Saves δεν χρησιμοποιούνται κατα την δημιουργία χαρακτήρα, ασε το κι αυτό κενό. Οταν ο Χαρακτήρας πέσει στα 0 HP πέφτει αναίσθητος. Αυτός ο μηχανισμός χρησιμοποιείται για να δείτε αν στη πραγματικότητα είναι λιπόθυμος ή νεκρός.

(1) Features:

To πλαίσιο με τα features είναι το σημείο που θα γράψεις όλα τα χαρακτηριστικά της Φυλής, της Κλάσης και του Backround σου. Ακόμα οποιαδήποτε επιπλέον ικανότητα, σχετικά bonus κτλ μπορούν να γραφτούν εδώ ωστε να τα έχεις πρόχειρα.  

Αυτό είναι η γενική περιγραφή του Χαρακτήρα σου. Αυτές οι πληροφορίες είναι η κινητήρια δύναμη για το role-play-game που θα κάνεις μετέπειτα. Κάθε αριθμός παρακάτω αντιστοιχεί στην Εικόνα 8.1, μέχρι να ολοκληρωθεί θα μοιάζει κάπως περίπου στην Εικόνα 8.2.

Για να επιλέξεις τα προσωπικά χαρακτηριστικά με βάση το Backround που έχεις επιλέξει υπάρχουν δύο μέθοδοι:

  1. Δες το πλήθος των επιλογών από κάθε πίνακα και ρίξε το κατάλληλο ζάρι για να επιλέξεις στη τύχη.

ή

  1. Πάρε ιδέες από τους πίνακες και όρισε μόνος σου την προσωπική ιστορία του Χαρακτήρα.

Τα Χαρακτηριστικά που θα χρειαστείς θα είναι τα εξής:

(1) Personality traits:

Η γενική περιγραφή του Χαρακτήρα έτσι ώστε να διαφοροποιείσαι και να ξεχωρίζεις από τους άλλους ήρωες.

2) Ideals:

Τα ιδανικά στα οποία πιστεύει βαθιά ο ήρωας.

(3) Bonds:

Ο Χαρακτήρας με κάποιο τρόπο είναι δεμένος με αυτόν τον κόσμο. Θα μπορούσε να είναι κάποιο άτομο, ένα μέρος ή ένα γεγονός.

(4) Flaws:

Οι τέλειοι Χαρακτήρες είναι βαρετοί συνεπώς δεν υπάρχουν! Μήπως κρύβει κάποιο φόβο, κακία, καταναγκασμό, ζήλια, φιλαργυρία;

Εδώ να συμπληρώσεις το δεύτερο Character sheet αν ο Χαρακτήρας σου έχει ακολουθήσει δρόμο μαγείας. Κάθε αριθμός παρακάτω αντιστοιχεί στην Εικόνα 9.1, μέχρι να ολοκληρωθεί θα μοιάζει κάπως περίπου στην Εικόνα 9.2.

  1. Spellcasting Class

    Εδώ γράφεις την κλάση του Χαρακτήρα σου.

  1. Spellcasting Ability

Αυτό είναι το χάρισμα μέσω του οποίου ο χαρακτήρας μπορεί να ασκεί την μαγεία. Για κάθε κλάση είναι διαφορετικό Ability score για παράδειγμα για ο Wizard χρησιμοποιεί το intelligence, οι Druids και Clerics χρησιμοποιούν το wisdom, ενώ οι Paladins, Sorcerers, and Bards χρησιμοποιούν charisma.

To Spellcasting Ability ισούται με το ανάλογο Ability Modifier

  1. Spell Save DC

To Spell Save DC καθορίζει πόσο δύσκολο είναι κάποιος να αντισταθεί στα ξόρκια σου. Για να το πετύχει πρέπει να ρίξει ζάρι το οποίο να είναι μεγαλύτερο από αυτόν τον αριθμό. Υπολογίζεται ώς εξής:

Spell Save DC = 8 + spellcasting ability + proficiency bonus

Σημείωση! To proficiency bonus είπαμε είναι (+2) για το πρώτο level

  1. Spell attack bonus

Το Spell Attack bonus το προσθέτεις όταν ρίχνεις d20 για να δεις αν το ξόρκι σου βρίσκει στόχο.

Spell Attack bonus = spellcasting ability + proficiency bonus

Ξόρκια

Ανάλογα το level του Χαρακτήρα σου γνωρίζεις συγκεκριμένο αριθμό ξορκιών από την κάθε κατηγορία: Cantrips & 1ου level. Τον συνολικό αριθμό θα τον δεις στον πίνακα στην Κλάση σου. Διάλεξε ποιά ξόρκια σου αρέσουν (Σελίδα 208  στο Player’s Handbook) και γράψε τα στις θέσεις (5) και (6) αντίστοιχα.

Σημείωση! Spell known λέμε πόσα ξόρκια μπορεί να προετοιμάσει ένας Χαρακτήρας κατα την διάρκεια του long rest για την επόμενη ημέρα.

Spell Slot

Αυτό είναι το σύνολο των ξορκιών που μπορεί να εκτελέσει ο Χαρακτήρας σου κάθε ημέρα, δηλαδή ανάμεσα σε δυο long rest. Ανεξάρτητα από τα ξόρκια που γνωρίζεις γενικά, μπορείς να καστάρεις συγκεκριμένο αριθμό ξορκιών. Στη θέση (7) γράφεις τον αριθμό των Spell slot που έχεις ως μέγιστο, ενώ δίπλα στη θέση (8) κατα την διάρκεια του παιχνιδιού θα σημειώνεις πόσες χρησιμοποιήσες.

Σημείωση! Να θυμάσαι πως τα Cantrips και τα Rituals δεν ξοδεύεις spell slot για να τα πραγματοποιήσεις.

Σε αυτή τη φάση κοιτώντας στο Character sheet έχεις μια πολύ καλή εικόνα στο πως μοιάζει αλλά και ποιος είναι ο χαρακτήρας σου.
Κάθε βήμα παρακάτω αντιστοιχεί σε ένα κουτί στην Εικόνα 9.1, στο τέλος θα πρέπει να μοιάζει περίπου με την Εικόνα 9.2.

(1) Character Name:

Εδώ γράφεις το όνομα του Χαρακτήρα σου. Μπορείς να βρεις ονόματα στις παρακάτω πηγές:

α) Κάθε Φυλή έχει μια παράγραφο  με ονόματα, επίθετα ή παρατσούκλια που συνήθως χρησιμοποιεί η εκάστοτε φυλή.

β) Μπορείς να δεις online σε κάποιο site τύπου “fantasy name generator”

γ) Μπορείς να βαφτίσεις τον Χαρακτήρα σου με ότι σου έρθει στο κεφάλι.

(2) Class and level:

Εδώ γράψε την Κλάση του Χαρακτήρα σου ακολουθούμενη από το level του, δηλαδή 1.

(3) Background:

Εδώ γράψε τον τιτλο του Backround σου (Για παράδειγμα: Soldier).

(4) Player name:

Εδώ γράψε το όνομα σου, ο χαρακτήρας είναι μοναδικός και σου ανήκει!

(5) Race:

Εδώ γράψε το όνομα της Φυλής σου.

(6) Alignment:

Το alignment συμβολίζει την φύση του χαρακτήρα του ήρωα σου, την ιδιοσυγκρασία του και τη στάση του ως προς τα άτομα γύρω του αλλα και τον κόσμο γύρω του.

Τα alignment σύμφωνα με το Player’s Handbook (Σελίδα 122) είναι τα εξής:

Lawful Good (LG)       Lawful Neutral (LN)        Lawful Evil (LE)

Neutral Good (NG)        True Neutral (N)        Neutral Evil (NE)

Chaotic Good (CG)         Chaotic Neutral (CN)        Chaotic Evil (CE)

Τσέκαρε τι έγραψες στο Ideal trait και επέλεξε ανάλογα.

(7) Experience points:

Ξεκινάς με 0 Experience points. Όσο παίζεις θα κερδίζεις κι άλλους τους οποίους προσθέτεις στα προηγούμενα. Σε συγκεκριμένα σημεία ανεβαίνεις level μπαγάσα, το οποίο ίσως αυξάνει τα 6 ability scores σου, ή θα σου δώσει νέα χαρακτηριστικά (features) και  κινήσεις.

Τέλος

Τσέκαρε το Character sheet σου, μήπως έχεις ξεχάσει κάτι. Τα περισσότερα θα είναι διαφορετικά από την παρακάτω εικόνα όμως μια σύγκριση χρήσιμη.

Συγχαρητήρια, έφτιαξες έναν ήρωα έτοιμο να περιπλανηθεί στο multiverse!

Ο mr. Goblin είναι περήφανος για σένα!
Για οποιαδήποτε απορία έχεις συζητησε το με τους συμπαίκτες σου και φυσικά τον Dungeon Master.

Συνεργαστείτε όλοι μαζί και θα φτιάξετε ένα γαμάτο party ζώντας αξέχαστες στιγμές.