Από τις απαρχές του Dungeons & Dragons οι Rogues υπήρξαν από τις βασικές κλάσεις που είχαν να επιλέξουν οι παίκτες για να περιηγηθούν σε κόσμους φαντασίας. Φυσικά, η μορφή σε κάθε έκδοση άλλαζε όπως είναι λογικό, όμως η ιδέα λίγο πολύ παρέμεινε ίδια όσο κι αν περνούσαν τα χρόνια. Οι Rogues ήταν πάντα αναμφισβήτητα οι άρχοντες των σκιών! Είτε αυτό σημαίνει κυριολεκτικά κάποιον κλέφτη ή δολοφόνο που παραμονεύει κρυμμένος για να επιτεθεί στη λεία του, είτε μεταφορικά έναν παραπλανητικό ηγέτη ή έμπορο που κρύβει καλά την αλήθεια πίσω από το γοητευτικό χαμόγελο του.
Το απόγειο της δόξας ενός Rogue ίσως εξιστορείται στα τραγούδια κάποιου βάρδου σε κάποιο καπηλειό, όμως αυτό που δεν γνωρίζουν πολλοί είναι πως ξεκίνησε αυτό το ταξίδι. Ποιος ήταν πριν γίνει αυτός που είναι σήμερα; Η απάντηση είναι απλή: ένας 1ου επιπέδου χαρακτήρας δεν είναι τίποτα περισσότερο από έναν χωρικό, τουλάχιστον ως προς τις ικανοτητες του. Αυτό όμως δε σημαίνει πως και η προϊστορία του δεν έχει ενδιαφέρον! Παρακάτω θα βρείτε κάποιες σύντομες ιστορίες που σκοπό έχουν να σας εμπνεύσουν καθώς δημιουργείτε την γέννηση του ήρωα σας.
Προσοχή: Θεώρησε πως οι βασικές ικανότητες του πρώτου επιπέδου ενός Rogue, δηλαδή expertise, sneak attack και thieves’ cant, είναι πράγματα που ο ήρωας μπορεί να διδαχθεί ή έστω να λάβει ως βασική εκπαίδευση βάσει των ιστοριών που θα διαβάσεις. Στο τέλος κάθε ιστορίας θα βρεις «Πιθανά Backgrounds» αυτά είναι ένα σύνολο εμπειριών και γνώσεων που μπορεί να προηγήθηκαν ή να επήλθαν των ιστοριών, ανάλογα με το πως θέλει ο κάθε ένας να φτιάξει τον χαρακτήρα του.
1. Το Μαγεμένο Στιλέτο
Ο Caradas Ironfoot υπήρξε ένα φιλήσυχο Halfling το οποίο δεν είχε την παραμικρή επιθυμία να φύγει εκτός των συνόρων του Βεναλοχωριού, στο οποίο γεννήθηκε και μεγάλωσε. Το εν λόγω χωριό βρίσκονταν στην μέση μιας πράσινης κοιλάδας και ήταν ένα όμορφο μικρό γραφικό χωριό το οποίο δεν είχε κανένα απολύτως εμπορικό ενδιαφέρον και έτσι σπάνια το επισκέπτονταν περαστικοί ταξιδιώτες. Μέλος της μεγάλης οικογένειας των Ironfoot υπήρξε ο Wazo, ένα Halfing που οι τοπικές ιστορίες λένε πως είχε ταξιδέψει στα πέρατα του γνωστού κόσμου. Όταν πέθανε, οι σύντροφοι του έστειλαν στο χωριό τα προσωπικά του αντικείμενα, τα οποία περιελάμβαναν έναν μικρό θησαυρό, ενθύμια από τα ταξίδια του και τον πολεμικό του εξοπλισμό, τον οποίο η οικογένεια Ironfoot κλείδωσε ως κάτι επικίνδυνο στο υπόγειο κελάρι του σπιτιού.
Ο έφηβος Caradas γοητευμένος από τις ιστορίες που συνδέονταν με τις οικογενειακές του ρίζες, κατάφερε μια μέρα και ξετρύπωσε τον εξοπλισμό του θείου του, ανάμεσα σε σημειώσεις, χάρτες και φανταχτερά αντικείμενα. Όμως, την στιγμή που ξεφάσκιωσε ένα περίεργο στιλέτο η ζωή του άλλαξε για πάντα! Το στιλέτο αυτό είχε πολλά ονόματα δωσμένα απ’ όσους το συνάντησαν, ίσως ένα λίγο πιο κοινό όνομα ανάμεσα στις τόσες γλώσσες και διαλέκτους που ήταν γνωστό, να ήταν το «Λουσιέλ, το φτερό των ονείρων». Ο μύθος λέει πως το μαγικό αυτό στιλέτο ήταν κατασκευασμένο από έναν ονειροπόλο και κατεργάρη θεό, φτιαγμένο από φεγγαρόσκονη. Σύντομα, αμέσως μετά την απελευθέρωση του το «Λουσιέλ» ξεκίνησε να επικοινωνεί με το νεαρό Χάλφλινγκ μέσω ονείρων στον ύπνο του, γεμίζοντας το με μια ακόρεστη δίψα για περιπέτεια δίχως τέλος. Μέσα από τα παράξενα όνειρα στα οποία ο Caradas πρωταγωνιστούσε σε επικές ιστορίες, μάχες, αγωνία και ρίσκο έμαθε άθελα του, διάφορες ικανότητες οι οποίες τον ώθησαν σύντομα στην φυγή από την συμβατική ζωή του. Έτσι, δεν άργησε ο καιρός που το χωριό δεν τον χωρούσε και μια νύχτα μάζεψε τα πράγματα του, έκλεψε ένα γάιδαρο και έτρεξε στην κοντινότερη μεγάλη πόλη για να μπει σε μπελάδες.
Πιθανές επιλογές για background: Acolyte (PhB), Hermit (PhB), Outlander (PhB), Charlatan (PhB)
2. Η Πριγκίπισσα των Κλεφτών
Η Νεφέλη υπήρξε το τρίτο παιδί μιας ευγενούς οικογένειας και μεγάλωσε με την αρμόζουσα παιδεία της κοινωνικής της τάξης, η οποία περιελάμβανε ιδιαίτερα μαθήματα γραφής και ανάγνωσης, σωστών τρόπων, παραδοσιακών χορών και ξιφασκίας. Η οικογένεια της διοικούσε μια περιοχή του βασιλείου και μαζί με καμιά ντουζίνα άλλες ευγενείς οικογένειες αποτελούσαν το συμβούλιο του βασιλιά. Υπήρξε μια αγαπημένη οικογένεια που όμως συμβάδιζε με τον τρόπο σκέψης όλων αυτών των οικογενειών που είχαν στόχο να κρατηθούν στην εξουσία και να μην ξεπέσουν σε απλούς χωρικούς που παλεύουν για επιβίωση.
Η Νεφέλη από μικρή ηλικία είχε γίνει αυθεντία στο πως να το σκάει από την έπαυλη απαρατήρητη, με χίλιους και έναν τρόπους, και να περνάει μεταμφιεσμένη σαν απλό παιδί τον χρόνο της παίζοντας ξέγνοιαστη με τους συνομηλίκους της. Αυτό το κατάφερνε με ποικίλους τρόπους, πηδούσε από τα παράθυρα, κρυβόνταν στα καφάσια με τις προμήθειες που μπαινόβγαιναν από τις κουζίνες ή πίσω από τα φουστάνια του υπηρετικού προσωπικού που ξεκλείδωναν και περνούσαν από την πίσω πόρτα της έπαυλης. Όταν έκλεισε τα 14 της χρόνια ο λόρδος πατέρας της αποφάσισε να συμπράξει συμμαχία με το γειτονικό φέουδο και να την παντρέψει με τον χήρο λόρδο, έναν χοντρό μεσήλικα με άσχημους τρόπους που, όμως, η κοινή του σύμπραξη με το βασίλειο της ίδιας θα έφερνε ευημερία στην περιοχή. Η Νεφέλη, δίχως δισταγμό, αποφάσισε πως είχε έρθει η στιγμή να χαράξει το δικό της μονοπάτι και να ανακαλύψει τον κόσμο. Αυτό που δεν περίμενε, ήταν πως οι επιλογές της μέχρι τώρα, την είχαν εξοπλίσει με αρκετές δεξιότητες οι οποίες θα της φαινόντουσαν αρκετά χρήσιμες στο επικίνδυνο μα συναρπαστικό ταξίδι της.
Πιθανές επιλογές για background: Noble (PhB), Charlatan (PhB)
3. Η Τζογαδόρος (ή Κουμαρτζής)
Η Marlin Lightfinger είναι ένα halfling που γεννήθηκε σε ένα μεγάλο αστικό κέντρο. Όπως και τα περισσότερα μέλη της φυλής της που υπήρξαν σε τέτοιες κοινωνίες, έζησε μακριά από το κέντρο της προσοχής, σε σχέση πάντα με τους φιλόδοξους ανθρώπους που ηγείτο της πόλης και εκκεντρικές φυλές, όπως τα ξωτικά ή οι δρακογέννητοι. Από πολύ μικρή η Marlin αγάπησε την περιπέτεια που μπορούσαν να της δώσουν τα σοκάκια της πόλης με τα υπόλοιπα αλητάκια που έκανε παρέα στους μαχαλάδες. Από τότε, έγινε γνωστή ανάμεσα στο συνάφι της με το προσωνύμιο «η Σαββατογεννημένη», καθώς υπήρξε αρκετά τυχερή ακόμα και όταν υπήρξε άσχημα στριμωγμένη (ως Halfling έχεις το Lucky feature).
Όταν ενηλικιώθηκε συνειδητοποίησε τα ταλέντα, που άθελα της, την έσπρωχναν προς ένα μονοπάτι που την συνάρπαζε να ακολουθήσει. Πάντα της άρεσε το ρίσκο. Γι’ αυτό αγαπούσε και τις περιπέτειες. Μα ακόμα περισσότερο της άρεσε οι αντίπαλοι της να μην γνωρίζουν ακριβώς το μέγεθος του ρίσκου που παίρνει κάθε φορά. Αυτό σε συνδυασμό με την ανάγκη της για λίγα παραπάνω χρυσά νομίσματα και τα υπόλοιπα πιστά αλητάκια που μεγάλωσε παρέα ήταν αρκετά για να ξεκινήσουν «κόλπα» σε χαρτοπαικτικές λέσχες και να ξαφρίζουν ανυποψίαστους αλκοολικούς που υποτιμούσαν το νεαρό των ηλικιών τους. Υπάρχουν πολλά σοκάκια της πόλης που η Marlin «Σαββατογεννημένη» Lightfinger απαγορεύεται να διασχίσει καθώς θα την πάρουν στο κυνήγι!
Πιθανές επιλογές για background: Urchin (PhB), Charlatan (PhB), Criminal (PhB)
4. Μέλος τσίρκου
Ο Malloc Cambash είναι μέλος ενός περιπλανώμενου τσίρκου γνωστό ως «Θίασος Vaisala». Ο θίασος πάντα έδινε τροφή και προστασία στους απόκληρους ή κυνηγημένους, αυτούς που σε αρκετές πόλεις ονομάζουν «φρικιά». Η μοίρα του Melloc σε νεαρή ηλικία διασταυρώθηκε με τον θίασο, ο οποίος όταν τον συνάντησε δυσκολεύονταν να βρει ακόμα και τα βασικά που θα του πρόσφεραν μια φτωχική ζωή.
Εκεί με το πέρασμα των χρόνων ανέπτυξε διάφορες ικανότητες τις οποίες χρησιμοποίησε για να εντάξει κάποια νούμερα στο πρόγραμμα του θιάσου, ώστε να κερδίσει μόνος του αυτά που του προσέφερε ο θίασος. Η κλίση που ανακάλυψε πως είχε ήταν στα μικρά όπλα, τα γρήγορα αντανακλαστικά και την παραπλάνηση του κοινού. Πιο συγκεκριμένα, μπορούσε να πετάει μαχαίρια γύρω από έναν ζωντανό στόχο ο οποίος ήταν δεμένος στον πάτο ενός μεγάλου βαρελιού που γυρίζει, να καταπίνει φαινομενικά μεγάλα σπαθιά, που όμως στην πραγματικότητα επρόκειτο για πολύ μικρότερα, καθώς και ακροβατικά που απαιτούσαν αλαφροπάτητα και γρήγορα βήματα.
Σύντομα, οι παλαιότεροι συνάδελφοι του που είχαν ζήσει στον δρόμο του έμαθαν έναν τρόπο επικοινωνίας, που όπως την χαρακτήριζαν ήταν «η ευγενής γλώσσα των κλεφτών» (Thieves’ Cant), κάτι που βρήκε τρομερά ενδιαφέρον, δεδομένου πως μόλις είχε καταφέρει να ολοκληρώσει την βασική εκμάθηση ανάγνωσης και γραφής της κοινής γλώσσας. Η μεγάλη ώρα έφτασε και ήρθε η στιγμή να δοκιμάσει τον εαυτό του σε περιπέτειες σε ολόκληρο τον κόσμο. Ένα είναι σίγουρο, όμως, για τον Malloc: σε περιπτώσεις που ο θίασος διασταυρώσει πάλι μονοπάτια με τον ίδιο, οι νύχτες θα πνιγούν στο ποτό και την εξιστόρηση περιπετειών, καθώς ο θίασος Vaisala είναι η πραγματική του οικογένεια!
Πιθανές επιλογές για background: Entertainer (PhB), Charlatan (PhB), Folk Hero (PhB)
5. Ο Αλαφροχέρης
Ο Mirian Greystone υπήρξε ένα παιδί της πόλης, από μια μεσαίας τάξης οικογένεια. Ο πατέρας του τσαγκάρης και η μητέρα του οικιακή βοηθός σε εύπορες οικογένειες παρείχαν στα παιδιά τους όλες τις λογικές ανέσεις που μπορούσαν για την εποχή, όπως βασική εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο, φαγητό, ρούχα και παιχνίδια. Η παιδική ηλικία κυλούσε ήσυχα μέχρι που ένα βαρετό πρωινό μια φίλη του Mirian τον προκάλεσε να κλέψει το καπέλο από έναν περαστικό στο κεντρικό παζάρι, ενώ αυτός το φορούσε. Την στιγμή που απομακρύνθηκε με βήματα γεμάτα αυτοπεποίθηση από τον στόχο του, κρατώντας το λάφυρο στα χέρια του τα μάτια του έλαμψαν, καθώς κάτι είχε ξυπνήσει μέσα του που έμελλε να του αλλάξει τη ζωή.
Αργότερα, τα εφηβικά του χρόνια τα πέρασε ως μέλος πια σε μια συντεχνία κλεφτών γνωστή ως «Τα δάχτυλα του θείου Νώντα» και οι δουλειές του Mirian περιελάμβαναν μικροαπάτες στους δρόμους, δεξιοτεχνικά κλεψίματα πορτοφολιών και τσεπών και συνεχίστηκαν με ληστείες σε εύπορα σπίτια με πληροφορίες που ψάρευε από την μητέρα του. Όταν μια δουλειά δεν πήγε καλά, οι μισοί έφηβοι που ήταν σε αυτό το κόλπο πιάστηκαν και φυλακίστηκαν, με τον ίδιο να ξεφεύγει. Όμως η αλήθεια πια είχε βγει στο φως. Η απογοήτευση και η ντροπή κατέκλυσαν τους γονείς του, που τους χρησιμοποίησε, ρισκάροντας και την δουλειά της μητέρας του. Έτσι, τον έδιωξαν από το σπίτι, με τις τοπικές αρχές να τον κυνηγούν. Με τύψεις, ο Mirian, δίχως ιδιαίτερη επιλογή, αποδέχθηκε την ευκαιρία να ανακαλύψει τον κόσμο και νέα μεγάλα κόλπα!
Πιθανές επιλογές για background: Urchin (PhB), Guild Artisan (PhB), Criminal (PhB)
6. Ο Γυρολόγος
Ο Otto μεγάλωσε σ’ ένα μεγάλο αστικό κέντρο και έμαθε από μικρός την δουλειά του πωλητή, ή μάλλον, την ευγενή τέχνη της «οικειοθελούς κατάθεσης χρημάτων με αντάλλαγμα αέρα κοπανιστό». Κάπως έτσι, με τέτοιους ευφάνταστους τρόπους, περιέγραφε ο πατέρας του την δουλειά του. Και η αλήθεια είναι πως έμαθε από τον καλύτερο. Ο Otto συνήθισε να ρουφάει σα σφουγγάρι τα σοφά λόγια του πατέρα του, όπως «τα λόγια μας είναι το κύριο αγαθό προς πώληση, ακόμα και αν δεν το ξέρουν οι καταναλωτές! » ή «φαντάσου τι θες να γίνεις και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να σε πιστέψουν».
Ο Otto και ο Christoph, με την απαραίτητη μεταμφίεση, κάθε μέρα της εβδομάδας έστηναν τον πάγκο τους σε διαφορετικό σημείο της πόλης, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους και τα θαυματουργά τους προϊόντα στους ανυποψίαστους πολίτες της πόλης. Θαυματουργό σιρόπι για την τριχόπτωση στο στενό δίπλα από τα κουρεία, ελιξήριο νιότης για αξέχαστα βράδια στο στενό δίπλα από τους οίκους ανοχής, κολλύριο για να μην κοιμηθείς, που ταυτόχρονα σε κάνει να ακούς ελάχιστα για λίγες ώρες, στο στενό δίπλα από την εκκλησία για τους παντρεμένους θεοσεβούμενους της πόλης και ούτω καθεξής! Όταν η μεταμφίεση έβγαινε και ο πάγκος έκλεινε, ήταν ελεύθεροι να φάνε τα χρήματα τους στα ταβερνεία της πόλης, χωρίς τον κίνδυνο να χρειαστούν ιατρική περίθαλψη που θα τους προκαλούσε κάποιος απογοητευμένος πελάτης.
Ο Otto σήμερα είναι ένας νεαρός ενήλικας ο οποίος είναι πολύ καλός στη δουλειά του, όπως θα περίμενε κανείς. Παρόλα αυτά, νιώθει πως είναι προορισμένος για μεγαλύτερες «πωλήσεις». Ο γέρος του, καλοστεκούμενος, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη βοήθεια. Οπότε, ο νεαρός Otto περιμένει την στιγμή που θα του χτυπήσει την πόρτα η θεά τύχη με κάποιο σημάδι για να ανοίξει τα φτερά του.
Πιθανές επιλογές για background: Charlatan (PhB), Criminal (PhB), Entertainer (PhB)
Επίλογος
Τα παραπάνω είναι μερικές προτάσεις που σκοπό έχουν να σας εμπνεύσουν, για να βρείτε την ιδέα που σας ταιριάζει, ώστε να δημιουργήσετε έναν μοναδικό ήρωα, έτοιμο να περιπλανηθεί μαζί σας σε όποιες περιπέτειες του επιφυλάσσει η μοίρα (και ο Dungeon Master του τραπεζιού σας). Έμπνευση μπορείτε να αντλήσετε πραγματικά από παντού. Όμως, μην ξεχνάτε πως η ιστορία του τώρα ξεκινάει. Είναι ένας (σχεδόν) συνηθισμένος τύπος. Οπότε, μην βιαστείτε να ορίσετε πλήρως τον χαρακτήρα του ήρωα σας, ώστε να έχετε την ευκαιρία να δείτε που θα σας οδηγήσει ενώ παίζετε.
Έχεις παίξει κάποιον ήρωα με ενδιαφέρουσα προϊστορία κατά το πρώτο επίπεδο;
Πες μας με ένα σχόλιο!
Διάβασε ακόμα: