Λογαριασμός Μέλους

Back to Top

Μαγεία, Αντικείμενα και πως να τα μπλέξεις

Ένας Πλήρης Οδηγός Δημιουργίας Μαγικών Αντικειμένων Του Κυρίου Γκόμπλιν

Ένας Πλήρης Οδηγός Δημιουργίας Μαγικών Αντικειμένων Του Κυρίου Γκόμπλιν

Τα μαγικά αντικείμενα είναι το αμέσως επόμενο πράγμα που περιμένει να δει κανείς σε μια κλασσική περιπέτεια TTRPG (Tabletop Roleplaying Game), μετά τους νεκρούς γονείς του τυχοδιώκτη (RiP) και είναι συνήθως το κύριο σημείο που δένει ή σπάει το gameplay κομμάτι μίας περιπέτειας. Ενώ υπάρχουν αντικείμενα τα οποία προσφέρουν διασκεδαστικό flavor ή  διευκολύνουν τους παίχτες σε σημεία που υστερούν, άλλα μπορούν να δημιουργήσουν από μικρούς πονοκεφάλους στο balancing για τον DM μέχρι τραγικά derails/κυνήγια θησαυρού οπού οι παίχτες διασχίζουν 3 ηπείρους, 5 planes και 8 από τις 9 κολάσεις για ένα κομμάτι ζουμερότατο loot.

Επειδή ο κύριος Γκόμπλιν ανησυχεί για την δεύτερη πιθανότητα (και επειδή έκδοση βιβλίου μαγειρικής δεν ταιριάζει σε Γκόμπλιν) ορίστε 10 tips για τη δημιουργία μαγικών αντικειμένων:

Illustration από Zasalamell

1. Βεβαιώσου ότι το αντικείμενο και οι ιδιότητές του αρμόζουν στο setting  το οποίο έχεις θέσει.

Από την στιγμή που ένα campaign setting μπορεί να κυμανθεί σε οτιδήποτε μεταξύ high και low fantasy, roleplay και combat oriented, σιγουρέψου ότι το αντικείμενο, που ετοιμάζεις, θα αρμόζει στο ύφος της ιστορίας που λες και παίζουν οι παίχτες. Κανείς δεν περιμένει το σπαθί που σφάζει ορδές δαιμόνων σε ένα low fantasy, roleplay heavy, mystery setting και δύσκολα θα το ευχαριστηθεί κιόλας.

2. Υπολόγισε το πόσο εύκολα συναντούν οι παίχτες σου μαγικά αντικείμενα και πόσο πολύ θα επηρεάζουν τις ικανότητές τους.

Αναρωτήσου πόσο κοινότυπα είναι τα μαγικά αντικείμενα μέσα στον κόσμο που χτίζεις και πόσο θα λύνουν τα χέρια των τυχοδιωκτών σου κάθε φόρα που συναντούν ένα. Εν μέσω έμπνευσης είναι εύκολο να γεμίσεις λίστες από ενδιαφέρουσες ιδέες για αντικείμενα, αλλά είναι δόκιμο να αναλογιστείς ότι αυτά τα μαγικά αντικείμενα θα χρησιμοποιηθούν για να λύσουν τα εμπόδια που θέτεις αργότερα και θα επηρεάσουν τη δύναμη των παιχτών σου. Don’t shoot yourself in the foot. Οι δύο βέλτιστες προτάσεις είναι είτε πολλά μικρής δύναμης μαγικά gadgets ευρείας χρήσης και πρόσβασης, ή πολύ συγκεκριμένα hardcore αντικείμενα από αυτά με τον μισό τσελεμεντέ descriptions.

Illustration από sandara

3. Μην ξεχάσεις το Balancing.

Το balancing είναι μια από τις μεγαλύτερες παγίδες στην δημιουργία μαγικών αντικειμένων. Όλοι θέλουμε τους παίχτες μας να κουβαλάνε τα θεμέλια του material plane, το καπελάκι του Πάπα, το στειλιάρι που κάρφωσε τον Dracula και την παντόφλα της οργισμένης νοικοκυράς, αλλά συνειδητοποιούμε ότι η instakill πιθανότητα που δώσαμε σε ένα από αυτά (όλοι ξέρετε ποιο) πέτυχε στον BBEG (Big Bad Evil Guy) και τώρα κλαίνε τα καβουράκια, καθώς η κλιμάκωση έφυγε από το παράθυρο.
Θυμήσου πάντα, μόλις τελειώσεις την προετοιμασία και προσδιορίσεις την σπανιότητα ενός αντικειμένου, να συμβουλευτείς παρόμοια αντικείμενα σε δύναμη ή σπανιότητα, για να είσαι σίγουρος, αν αυτό το 1d6 είναι τελικά υπερβολή, ή όχι. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να είσαι πλήρως προετοιμασμένος για το αντικείμενο που δίνεις, γιατί άπαξ και το δώσεις είναι λίγο δύσκολο να το πάρεις πίσω χωρίς αιματοχυσία.

4. Υπολόγισε τη χρηματική του αξία.

Έχε στον νου σου, ότι σε ορισμένες περιπτώσεις κάθε συντροφιά τυχοδιωκτών αποφασίζει πως οι μαγικές στιγμές με ένα αντικείμενο έφτασαν στο τέλος τους και ήρθε η ώρα να μετατραπεί σε λεφτά. Θυμήσου ότι οι πωλητές και οι συλλέκτες βγάζουν κέρδος από τέτοιες αγοραπωλησίες, επομένως θα παζαρέψουν σκληρά για ένα αντικείμενο, συνήθως ξεκινώντας ιδιαίτερα χαμηλότερα από την αγοραστική αξία του αντικειμένου. Αν ακόμα και σε τέτοιες περιπτώσεις το ποσό που δίνει ο πωλητής σου φαίνεται τροφαντό, κάποιο λάκκο έχει η φάβα, get it back to the drawing board. Όπως και πριν μπορείς πάντοτε να συμβουλευτείς για την τιμή αντικείμενα παρόμοιας δύναμης και σπανιότητας.

Ιllustration από Okhmer

5. Βρες τον σκοπό του αντικειμένου μέσα στο παιχνίδι.

Ορισμένες φορές σου έρχεται η ιδέα να δημιουργήσεις ένα αντικείμενο έχοντας κάποιον από τους παίχτες στο μυαλό ή επειδή απαιτείται από την ιστορία για την συνέχεια ενός σημαντικού σημείου της. Για τον παίχτη βασίσου πάνω στο backstory, στους στόχους ή στις αδυναμίες του χαρακτήρα του, για να το ετοιμάσεις στα μέτρα του. Θυμήσου πως τα πιο χρήσιμα αντικείμενα είναι αυτά με τις ξεκάθαρες επεξηγήσεις.

Για ένα αντικείμενο που προχωράει την ιστορία, βασίσου στο θέμα που έχεις πλέξει γύρω από το αντικείμενο και γιατί είναι σημαντικό να συμμετάσχει αυτό το αντικείμενο στην ιστορία. Τέτοια αντικείμενα συνήθως λειτουργούν εις βάρος των ανταγωνιστών παρά υπέρ των παιχτών, όπως αντικείμενα που εμποδίζουν divination στο party, και συνήθως αποκτούνται μετά από δοκιμασίες. Καλό είναι αν έχεις σκοπό να εισάγεις τέτοια αντικείμενα, να έχεις σκεφτεί και εναλλακτικές χωρίς αυτά, καθώς οι παίχτες μπορεί να επιλέξουν να μην τα αναζητήσουν. Στην τελική no one likes MacGuffins.

6. Βάλε plot hooks γύρω από το αντικείμενο.

Ένα αντικείμενο σε ένα κόσμο είναι όσο χρήσιμο όσο οι πηγές μέσω των οποίων μπορεί κανείς να μάθει για αυτό. Θυμήσου να δένεις τα αντικείμενα, που θεωρείς ενδιαφέροντα, με κάποιο μέσο πληροφόρησης για αυτά μέσα στην ιστορία σου, ιδιαίτερα αν αυτά έχουν άμεση σύνδεση με παίχτες ή μέρος της ιστορίας. Αν κανείς δεν ξέρει που να βρει το ένα αντικείμενο στο οποίο είναι ευάλωτος το BBEG, το αντικείμενο αυτό είναι άχρηστο.

Illustration από butterfrog

7. Προετοιμάσου για Sentient ή Cursed αντικείμενα.

Ορισμένα από τα πιο ενδιαφέροντα αντικείμενα συνήθως κουβαλάνε κάποια κατάρα, μια ψύχη, ή ακόμα και το ενδιαφέρον κάποιου NPC ο οποίος έχει και αυτός αποφασίσει να αναζητήσει το εν λόγω αντικείμενο. Σε κάθε περίπτωση προετοίμασε πλήρως την προσωπικότητα ή την κατάρα και δώσε narrative χρόνο για την επίλυση της κάθε περίπτωσης. Για την κατάρα, ένα mini adventure, στο οποίο οι παίχτες ηρωικά εξαγνίζουν το αντικείμενο και ξεκλειδώνουν τις ολοκληρωμένες ιδιότητές του. Aλλιώς μερικές σκηνές στις οποίες γίνονται ξεκάθαρα τα κίνητρα και οι στόχοι του NPC ή της ψυχής, καθώς και το τι δεν θα ανέχονταν σε κάποιον που κουβαλάει το αντικείμενο αυτό.

8. Μην ξεχνάς να συμβουλευτείς τους προηγούμενους.

Παιχνίδια όπως τα TTRPGs συνήθως έχουν τις ρίζες τους σε παλαιότερες εκδόσεις ή μορφές που αλλοιώθηκαν και προσαρμόστηκαν με τον χρόνο, δίνοντάς σου μια τεράστια πηγή πιθανής έμπνευσης για τα δικά σου αντικείμενα. Αντικείμενα βασισμένα σε παλαιότερες μορφές του παιχνιδιού ή περασμένα mechanics, σου εγγυώνται αυτό το προστιθέμενο spice στο gameplay. Παρά το bad rep που έχει, η 4η έκδοση αποτελεί εξαιρετική πηγή έμπνευσης εισάγοντας αρκετά ωραία mechanics. Θυμήσου ωστόσο να προσπαθήσεις να τα μεταφέρεις σε μορφή που δεν σπάει το gameplay της έκδοσης που βρίσκεται.

Illustration από Vadich

9. Έχε το artwork σαν πηγή έμπνευσης.

Υπάρχουν φόρες που Γκόμπλιν επιτίθενται στο χωρίο σου και δυσκολεύεσαι να σκεφτείς κάτι για το μαγικό φασόλι που ετοιμάζεις. Φτιάξε μια mimosa και σκέψου το artwork. Θα εντυπωσιαστείς με το πόσο μια εικόνα μπορεί να καθοδηγήσει την σκέψη σου στο τι ταιριάζει στο αντικείμενο που ετοιμάζεις ή ακόμα και στην ιστορία γύρω του. Άλλωστε μια εικόνα…

10. Μην εμποδίσεις την έμπνευση.

Το βασικότερο κομμάτι στην δημιουργία μαγικών αντικειμένων είναι η αυθεντικότητα. Σίγουρα δύσκολα μπορεί να χαρακτηριστεί κάτι πραγματικά αυθεντικό δεδομένης της ιστορίας του Φανταστικού, αλλά αυτό δεν εμποδίζει κανέναν να προσθέτει την δική του προσωπικότητα σε ένα αλλιώς κοινότυπο αντικείμενο, καθορίζοντάς το έτσι μοναδικό και ιδιαίτερο. Βασική προϋπόθεση είναι η όρεξη, η έμπνευση και η τόλμη για να δημιουργήσει κανείς κάτι πραγματικά καινοτόμο. Μπορεί να μην κρύβουμε όλοι μέσα μας ένα Gygax ή ένα Tolkien, αλλά δεν θα το μάθουμε αν δεν δοκιμάσουμε.

Πριν κλείσουμε, αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε official supplement έχει και το δικό του κομμάτι αναφορικά με την δημιουργία μαγικών αντικειμένων και αποτελεί βασική πηγή έμπνευσης για τους DΜ των περιπετειών αυτών. Αν κανείς αποφασίσει ότι ο δικός του δρόμος είναι αυτός της ασφάλειας, δεν έχει πάρα να απευθυνθεί εκεί.

Happy Crafting!

Απόστολος Παναγιωτάκης
Απόστολος Παναγιωτάκης

theronsunstrider@gmail.com

Τις σπάνιες στιγμές που μπορεί κανείς να τον συναντήσει , (επειδή οι servers του WoW κάνουν update), το μυθολογικό πλάσμα, γνωστό στην κοινή ως Απόστολος Παναγιωτάκης, βρίσκει το δρόμο του σε ένα τραπέζι, ζάρια και μερικές αθώες ψυχές να ζαλίσει με τη φλυαρία του προτού περάσει το αναγκαίο χρονικό διάστημα και επιστρέψει στο φυσικό του περιβάλλον. Σε άλλες σπάνιες περιπτώσεις, έχει παρατηρηθεί να περνάει και σε αλλά φανταστικά realms, καθώς απ’ ότι φαίνεται είναι γνώστης πάσης μορφής της νερντικής διαλέκτου