Λογαριασμός Μέλους

Back to Top

Soulmist: Η μαγεία, τα πολυποίκιλα feats & the final judgement

Φίλοι των RPGs και του Soulmist χαίρετε! Επιτέλους, ξαναβρισκόμαστε. Μέσα από τα δύο προηγούμενα άρθρα, αυτό για το lore και εκείνο για τα classes  προσπαθήσαμε να σας συστήσουμε το επερχόμενο παιχνίδι. Ωστόσο, σας χρωστάμε μία αναφορά σε θέματα που δεν προλάβαμε να καλύψουμε όπως η μαγεία, τα feats και τα backgrounds μεταξύ άλλων. Τέλος, θα κλείσουμε με μία συνολική αποτίμηση του επερχόμενου Soulmist και θα αφήσουμε το σκοτάδι ή το φως να μιλήσει από μέσα από τους χαρακτήρες μας.

Μαγεία

Όπως αναφέραμε και στο προηγούμενο άρθρο, η μαγεία δεν χωρίζεται στο Soulmist με βάση σχολές. Αντίθετα, είναι εξατομικευμένη για κάθε class και subclass, με την κάθε επιλογή να έχει τη δική της spell list. Αυτό βοηθάει αρκετά στο να κρατήσει το κάθε class και subclass τη θεματική του αύρα και να αποτρέψει τους spellcasters να διαλέγουν όποιο δυνατό spell θέλουν από κάθε school φτιάχνοντας υβριδικά spell list τα οποία συνήθως μοιάζουν πολύ, καθώς αποτελούν τις δυνατότερες επιλογές που προσφέρει το παιχνίδι αδιαφορώντας, πολλές φορές, για το school of magic στο οποίου ανήκαν και τη θεματική σύνδεση με το ανάλογο class. Ίσως, να φαίνεται ως περιορισμός και πιθανόν να είναι, αλλά, προσωπικά, νιώθω πως απελευθερώνομαι από την υποχρέωση να πάρω τα «καλά» spells που θα βοηθήσουν, σίγουρα, το party μου. Αντιθέτως, παίρνω αυτά στα οποία ταιριάζει με τις επιλογές που έχω κάνει για να διαμορφώσω το χαρακτήρα μου και ίσως, σε συνεννόηση πάντα με τον Game Master (GM) μπορώ να επιλέξω και μερικά ακόμα ανάλογα με κάποιες παραμέτρους. Επίσης, έχει συμπεριληφθεί ένα νέο spellcasting σύστημα για την Απαγορευμένη Μαγεία (Prohibited Magic). Αυτού του είδους η μαγεία έχει δικούς της κανόνες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από Mistweavers όσο και από Spiritualists. Οι Witch Doctors, όμως, είναι αυτοί που μπορούν να την εκμεταλλευτούν καλύτερα απ’ όλους. Πρόκειται για πολύ ενδιαφέρονται και δυνατά spells, τα οποία, όμως σε φέρνουν τόσο κοντά με το σκοτάδι, που κινδυνεύεις να σε καταπιεί. Ταυτόχρονα, εξαιρετική είναι και η ιδέα κάποιων special feats, τα οποία συνδέονται με το prohibited magic και μπορούν να κάνουν παιχνίδι “spicy”. Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε τα νέα spells τα οποία έχουν προστεθεί, αλλά και την αλλαγή πολλών (άλλοτε μόνο στο όνομα και άλλοτε στην ουσία του spell)  για να ταιριάξουν περισσότερο στη Fyera, όπως π.χ. την μετατροπή του Eldritch Blast σε Mistbeam. Στα καινούργια spells βλέπουμε ωραίες θεματικές επιλογές, όπως τα blood spells τα οποία έρχονται να κουμπώσουν εξαιρετικά στους Primus και ιδιαίτερα στους Blood Mages και προσφέρουν τόσο utility όσο και damage (αλίμονο)

Η σπίθα φωτός μέσα στο σκοτάδι, 📷Soulmist

Feats

Μιας και αναφερθήκαμε στα feats ας σταθούμε λίγο εδώ πέρα. Οι δημιουργοί επιστρέφουν σε ένα μοτίβο της 3.5e εισάγοντας, εξελίσσοντας και παραλλάσσοντας πολλά feats, προσπαθώντας να δημιουργήσουν πολλές επιλογές οι οποίες οδηγούν, για ακόμα μία φορά, στη δημιουργία ενός πραγματικά μοναδικού χαρακτήρα όχι μόνο από την σκοπιά του role-play αλλά και των mechanics. Έτσι, παρατηρούμε feats τα οποία είναι γενικά και για όλους και άλλα που έχουν ποικίλες προϋποθέσεις (prerequisites), οι οποίες έχουν να κάνουν με τη φυλή, το class και την εκπαίδευση που έχει λάβει ο χαρακτήρας, ώστε να είναι έτοιμος για διάφορες επικίνδυνες καταστάσεις. Με τον τρόπο αυτό, ο χαρακτήρας αποκτά πραγματικά πολλές (δυνατές) επιλογές και δεν φυλακίζεται σε λίγα και «καλά» feats. Πολύ σημαντικό είναι πως, πλέον, όποτε ο χαρακτήρας φτάσει σε level που επιτρέπεται το ability score improvement μπορεί, ταυτόχρονα με την ενίσχυση κάποιου ability score του,  να διαλέξει και ένα feat χωρίς να θυσιάσει το ένα στη θέση του άλλου. Όλα φαίνονται δυνατά και ικανά να ταιριάξουν με το χαρακτήρα σας ανάλογα με το playstyle που θέλετε να υιοθετήσετε. Θα δώσω μερικά hints χωρίς να μπω σε λεπτομέρειες. Θα σας αφήσω να βράσετε λίγο στο ζουμί σας. Για να σας ανοίξει η όρεξη, λοιπόν, έχουμε, μεταξύ άλλων, Guild related feats και social related feats. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το feat “Peacemaker”. Ανήκει στα Archetype Feats που αφορούν το class του Scholar και συγκεκριμένα το archetype του Diplomat. Πρακτικά, o Diplomat επιχειρεί να σταματήσει τη σύγκρουση πριν καν αρχίσει. Χρησιμοποιώντας κάποια skill checks προσπαθεί να πείσει τους επιτιθέμενους να σταματήσουν. Πως σας φαίνεται; Επίσης, τα feats που δίνουν bonuses στα ability scores, πλέον, είναι πολύ λιγότερα. Συχνά, έχουμε και feats, τα οποία έχουν prerequisite ένα άλλο feat. Πολλές επιλογές, λοιπόν. Ταυτόχρονα, όμως και ένα μικρό χάος. Τι να πρωτοδιαλέξεις; Μπορούμε όμως να τα έχουμε όλα δικά μας; Κλείνοντας, ένα feat, που μου έχει εξάψει την περιέργεια και μόνο λόγω ονόματος, είναι το Descendant of the Mammoth Lords. Έχετε ορμήσει ποτέ μαινόμενοι καβαλώντας ένα monstrosity στη μάχη; Πραγματικά, τα feats είναι ένα κεφάλαιο που έχω καθίσει και χαζεύω με τις ώρες. 

Backgrounds

Ερχόμενοι στο κομμάτι των backgrounds μπορούμε να παρατηρήσουμε πως και εδώ οι δημιουργοί του Soulmist έχουν βάλει το χεράκι τους. Εδώ δεν διαλέγουμε, παραδοσιακά, ένα background, όπως ΄είθισται στο D&D. Αντίθετα, παρακολουθούμε ένα πρωτότυπο σύστημα με επιλογές, το οποίο σου επιτρέπει να χτίσεις το background που θέλεις εσύ. Υπάρχουν κάποιες λίστες με επιλογές για τρεις διαφορετικούς πυλώνες που σχηματίζουν το background σου: Origin, Role και Destiny. Και οι 3 πλατφόρμες προσφέρουν τόσο θετικά όσο και αρνητικά στοιχεία στο χαρακτήρα που μπορεί να χρησιμοποιήσει για το role-play του. Φυσικά, ο παίκτης έχει τη δυνατότητα αν δέσει τους 3 πυλώνες αυτούς με το backstory του και να χτίσει όσο λεπτομερώς επιθυμεί την ιστορία του. Αναλυτικά:

  • Το Role καθορίζεται από το race και μόνο, αλλά υπάρχει μία μεγάλη γκάμα επιλογών για κάθε race. Σημαντικό είναι, επίσης, ότι τα Roles είναι υπεύθυνα για την ενίσχυση του χαρακτήρα με proficiencies, για τη βοήθεια καθορισμού του Erebos level του κάθε χαρακτήρα και για κάποια bonuses σε ability scores. Ενδεικτικά, ένας Primus μπορεί να διαλέξει το “Insatiable Thirst” ή το “Rising from the Ranks”, ένας Yildrasyr το “Stargazer” ή το “Mountain Warden” και ένας Lumen το “Firstborn” ή το “Child of Prophecy” μεταξύ πολλών άλλων επιλογών.
  • Τα Destinies είναι, κυρίως, για Role Play. Μπορεί ένας προφήτης να έχει προφητέψει την καταστροφή σου ή να έχεις ένα βαθύ συναίσθημα μέσα σου πως έλκεσαι από τη σκιά. Μπορεί ακόμα και να έχεις ορκιστεί την εκδίκηση για κάποιο αδικοχαμένο σου άνθρωπο. Έτσι, μπορεί να διαλέξει κανείς το πεπρωμένο του να είναι “Death”, “Vengeance” ή “Light”. Φυσικά, δεν καθορίζει το μέλλον σου αποκλειστικά το Destiny. Πάντα, μπορείς να προσπαθήσεις να του αντισταθείς. Άλλωστε, εσύ δεν το ορίζεις;
  • Τέλος, τα Origins προσφέρουν και εκείνα σε διάφορα mechanics του χαρακτήρα, όπως proficiencies και ειδικές ικανότητες, σαν το να ακουμπάς το Soulmist και να σου ψιθυρίζει πίσω μυστικά.. Μεταξύ πολλών, έχουμε τα “Survivor”, “Myth Seeker” και “Nebulous Dreamer”.

Equipment

Μικρές διαφορές μπορείς να παρακολουθήσει κανείς και στο Equipment. Παρατηρούμε μία νέα ενισχυμένη ασπίδα η οποία προσφέρει +3 στο Armor Class αντί για +2 και έχουμε και την προσθήκη του Scythe στα όπλα. Με την εξαίρεση του Monk (Windwalker Subclass), όπου βλέπουμε την χρήση διαφόρων Monk όπλων, τα οποία σε συνδυασμό με abilities δίνουν νέα διάσταση στο συγκεκριμένο class, θα θέλαμε ίσως κάποιες επιπλέον προσθήκες σε όπλα με την ευκαιρία των νέων φυλών και των (racial) subclasses.

Δυσοίωνα μονοπάτια, 📷Soulmist

Skills

Ακολουθούν νέα και ενδιαφέροντα skills, που δίνουν μία εικόνα της διαφορετικής αντίληψης του παιχνιδιού και την αλλαγή πλεύσης για το πως πρέπει να δουλεύουν τα skills. Συναντάμε το Craft (Dexterity), που σχετίζεται με τη δυνατότητα κατασκευής κάτι με τα χέρια του χαρακτήρα, το Academics, που αφορά τις γνώσεις και το βαθμό εκπαίδευσης σε κάποιο αντικείμενο και τέλος 2 skills τα οποία σχετίζονται με το lore και θέλουν εξειδίκευση λόγω της ιδιαίτερης φύσης τους και της εξειδικευμένης μελέτης που απαιτούν: το Erebos Lore (Intelligence) και το Soulmist Lore (Intelligence). To Soulmist Lore θυμίζει το Arcana skill του παραδοσιακού D&D, καθώς σχετίζεται με τη μαγεία αλλά και πληροφορίες για το ίδιο το Soulmist και τα Soulsparks. Το Erebos Lore σχετίζεται με γνώσεις για τα Darklands και όσα πλάσματα κατοικούν εκεί. Τέλος, στα σχετιζόμενα με το Intelligence skills, έχουμε το Traditions, το οποίο είναι επηρεασμένο από το αντίστοιχο skill του Adventures in Middle-earth RPG και αποδίδει τη γνώση που έχει ο κάθε χαρακτήρας για την παραδόσεις των άλλων λαών της Fyera.

Tasty Extras

Ακόμα, το Soulmist Basic Rulebook μας δίνει πληροφορίες για το πως να στήσουμε το δικό μας campaign και τους βασικούς κανόνες της 5ης έκδοσης, ώστε να είναι πολύ εύκολο για κάποιον να ξεκινήσει έχοντας μόνο το Soulmist Basic Rulebook στα χέρια του. Παράλληλα, συναντάμε κάποια role-play related συστήματα, όπως τα Favors και το Fame & Infamy. Και τα δύο έχουν να κάνουμε με το social κομμάτι. Κάθε ήρωας ή ηρωίδα μπορεί να σχηματίσει πολύπλοκες σχέσεις με διάφορα μέρη της Fyera και τους κατοίκους της. Τα πολιτικά παιχνίδια και η γενναιότητα τους μπορούν να τους οδηγήσουν στο να αποκομίσει σημαντικές χάρες από σημαντικούς και ισχυρούς ανθρώπους και ακόμα και από ολόκληρες πόλεις. Αυτές οι χάρες δίνουν τη δυνατότητα στους χαρακτήρες να επηρεάσουν άμεσα τη Fyera και να μπλεχτούν στις πολιτικές και στρατηγικές αποφάσεις του τόπου για να επηρεάσουν τις μοίρες των ανθρώπων και τον πόλεμο απέναντι στο Σκοτάδι. Οι χάρες χωρίζονται σε μικρές και μεγάλες. Βέβαια, αυτό θα μπορούσε να το κάνει κάποιος GM έτσι και αλλιώς. Το βιβλίο σου προσφέρει τη δυνατότητα να έχεις ένα μπούσουλα και κάποιες έτοιμες επιλογές για να διευκολύνει τον GM. Το Fame & Infamy mechanic σχετίζεται άμεσα με τα Favors και το status που έχει ένας χαρακτήρας στην κοινωνία. Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθούν, αλλά θα προσέφεραν πολλά σε ένα campaign το οποίο έχει να κάνει και αρκετά με το role-play και δεν είναι μία απλή περιπέτεια σε κάποιο μέρος των Darklands. 

Κάπως έτσι πλησιάζουμε στο τέλος της παρουσίασης του Soulmist. Διαβάζοντας και γράφοντας τα άρθρα ενθουσιάστηκα ακόμα περισσότερο και ανυπομονώ να παίξω με την παρέα και μου να βυθιστώ στον κόσμο της Fyera που τόσο διαφέρει από άλλους φανταστικούς που έχω επισκεφτεί μέσα από βιβλία και παιχνίδια.  

Riddles in the Dark, 📷Soulmist

The Final Judgement

Θα κλείσουμε με έναν γενικό απολογισμό. Το Soulmist είναι ένα RPG που προσπαθεί να συνδυάσει την “easy και fun to play“ 5η έκδοση με διάφορα νέα mechanics τα οποία σχετίζονται άμεσα και με το lore και κάνουν το παιχνίδι λίγο πιο πολύπλοκο και πού ενδιαφέρον. Τα Erebos και Conviction Rolls καθώς και τα empowered με sparks abilities δίνουν μία πολύ ωραία νότα ενθουσιασμού και αυξημένων απαιτήσεων χωρίς να καθιστούν, όμως, το παιχνίδι τόσο δύσκολο ή πολύπλοκο που να αποθαρρύνει επίδοξους παίκτες. Το lore είναι πρωτότυπο και φέρνει μία νέα αύρα στην κοσμογονία των διάφορων κόσμων που έχουμε γνωρίσει ΄μέσω των RPG. Η έννοια της ψυχής παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και το «καλό» και το «κακό» αποσυνδέονται από την σφαίρα των θεών. Ανυπομονώ να διαβάσω ακόμα περισσότερο lore. Προσωπικά, απόλαυσα ιδιαίτερα τις ευρηματικές ονομασίες σε abilities, feats και archetypes. Βλέπουμε και την χρήση firearms και γενικότερα την συνύπαρξη μαγείας και τεχνολογίας, που είναι κάτι που μου αρέσει πολύ σε έναν φανταστικό κόσμο. Τα subclasses, τα abilities και τα feats μοιάζουν πολύ δυνατά, κάποιες φορές, αλλά απ’ όσο γνωρίζω εξίσου δυνατοί θα είναι οι εχθροί σας στον κόσμο της Fyera. Ετοιμαστείτε για σκληρό και απαιτητικό combat! Τα νέα skills βοηθούν πολύ στην εισαγωγή μας στην ατμόσφαιρα και στον τρόπο λειτουργίας και κατασκευής του κόσμου της Fyera. Επίσης, θετικό είναι ότι υπάρχει η εξήγηση πολλών βασικών κανόνων του παιχνιδιού για να μπορέσει κανείς να ξεκινήσει σαν νέος παίκτης από το Soulmist. 

Ταυτόχρονα, βλέπουμε τη δημιουργία ενός νέου class, του Scholar, που προσπαθεί να εντάξει ακόμα περισσότερο το role-play στο παιχνίδι και την προσαρμογή παλαιών classes και spells στη Fyera και την απομάκρυνση από το divine realm, όπως τη μετατροπή του Cleric σε Spiritualist. Γεγονός είναι πως φαίνεται πως έχει γίνει σημαντική σε βάθος έρευνα σε διάφορους πολιτισμούς αλλά και παιχνίδια για τον τελικό σχηματισμό του Soulmist. Τα Monk weapons, τα πολυάριθμα herbs, τα poisons και τα toxins δείχνουν πως έχουν επενδύσει στο παιχνίδι προσφέροντας νέα προσέγγιση σε παρατημένα ή αποτυχημένα concepts στο D&D όπως το poison, τα herbs και οι παγίδες. 

Στα μυστικιστικά δάση της Fyera, 📷Soulmist

Ξέρω πως δεν αναφέρθηκα καθόλου σε αρνητικά μέχρι στιγμής, αλλά πιστεύω πως παίζοντας το παιχνίδι θα μπορέσω να δω καλύτερα τα καλά του και τα στραβά του. Κάποια spell lists μου φάνηκαν λίγο αδύναμα. Για να παίξεις το παιχνίδι και να χρησιμοποιήσεις καλά κάποια abilities πρέπει να ξέρεις καλά το lore. Όχι ότι δεν μπορείς να παίξεις χωρίς να ξέρεις πολλά, αλλά το παιχνίδι σε ανταμείβει όσο πιο διαβασμένος είσαι. Αυτό αποσκοπεί ίσως στο να κάνει ακόμα πιο engaged τους παίκτες και να μην είναι απλά ήρωες που πατάνε κουμπάκια χρησιμοποιούν abilities για να δείρουν τους εχθρούς τους. Αντίθετα, οι διάφοροι role-play μηχανισμοί που έχουν ενσωματωθεί στο παιχνίδι σπρώχνουν ευγενικά σε ένα τρόπο σκέψης που ωθεί τους παίκτες στο να κάνουμε περισσότερο role-play.  Εδώ βρίσκεται η πεμπτουσία του Soulmist και είναι ένα από τα βασικά στοιχεία  που και με ενθουσιάζει και προσωπικά μου έλειπε από το παραδοσιακό D&D. Τέλος, θα σταθώ στην ύπαρξη ανεπτυγμένου και καλομελετημένου lore, που φαίνεται πολύ, για μένα, στις φυλές και τη δομή τους. 

Εκτός από το Corebook το οποίο αναμένουμε από μήνα σε μήνα, περιμένουμε και το Darklands Sourcebook, το οποίο αναμένεται να μας δώσει ακόμα περισσότερο lore, ένα ενσωματωμένο monster manual και resources για να χτίσει κανείς το campaign του στα lost lands! Επίσης, περιμένουμε πληροφορίες και για τους αποκαλούμενος Dark Saints… τι συμβαίνει εδώ; Τέλος, η μεγάλη επιτυχία του Soulmist στο Kickstarter οδήγησε και στην εκπλήρωση του τελευταίου στόχου της καμπάνιας που είναι τα Soulmist Adventures. Έχουμε, λοιπόν, πολλά πράγματα λοιπόν να περιμένουμε! Το Final Judgement, φυσικά, θα έρθει από τους παίκτες και τα τραπέζια τους. Ελπίζω να απολαύσατε το ταξίδι στον κόσμο του Soulmist μαζί μου και να συναντηθούμε σε κάτι κάποια τραπέζι και να προσπαθήσουμε μαζί να ορίσουμε τις τύχες του πλασμάτων και του κόσμου της Fyera! Είμαστε τόσο κοντά, πλέον, στο Soulmist που μπορούμε, σχεδόν, να το αγγίξουμε.

 

Εις το επανιδείν!

Δημήτρης Κολοβός
Δημήτρης Κολοβός
Ελεύθερο μέλος │ Αρχισυντάκτης

jdimikolovos@gmail.com

Ο Δημήτρης, Δημούτρης ή κύριος Μιμήτρης Κολοβός είναι ένα goblin ανέκαθεν παλαβό με τα RPGs. Ξεκίνησε να παίζει 5άρα στις σπηλιές φίλων του, αλλά θέλει να παίξει και να μάθει τα πάντα γύρω από το αγαπημένο του είδος παιχνιδιών. Στην υπόλοιπη ζωή του προσπαθεί να διαβάσει σοφά βιβλία αλλά δεν τα καταφέρνει πάντα γιατί δεν ξέρει να διαβάζει καλά. Όνειρο του είναι κάποια στιγμή να ζήσει σε μία χομπιτότρυπα, ίσως αυτή του Μπίλμπο. Είναι σχετικά έξυπνος για goblin (8 intelligence?) και ασχολείται με τη γλωσσολογία και τις γλώσσες του Faerûn. Υποστηρίζει πως είναι υποψήφιος διδάκτορας σε κάποιο πανεπιστήμιο που λέγεται Δημοκρίτειο στη Θράκη, αλλά κανείς δεν ξέρει τέτοιο πανεπιστήμιο, ούτε τέτοια περιοχή που να ονομάζεται έτσι. Υποστηρίζει πως βρίσκεται κοντά στη Halruaa αλλά ελάχιστοι έχουν ταξιδέψει εκεί, πόσο μάλλον Goblins.