Φως και σκοτάδι, ανέκαθεν, συμπληρώνουν το ένα το άλλο αλλά και βρίσκονται σε μία διαρκή μάχη για το ποιο θα επικρατήσει. Το καινοτόμο Soulmist έρχεται να αναδείξη αυτή τη μάχη όχι μόνο στον κόσμο της Fyera αλλά και στην ψυχή των πλασμάτων που την κατοικούν. Πριν 1 χρόνο, περίπου, έπεσε στ’ αυτιά μου μία καινούργια προσπάθεια τριών παιδιών από την Κρήτη, του Δημόκριτου Σαλούστρου, του Γιώργου Κανατέλια και του Γιάννη Ρόδη και ενός επερχόμενου RPG ονόματι Soulmist, το οποίο θα έβγαινε στην crowdfunding πλατφόρμα “Kickstarter”.
Στην αρχή σκέφτηκα: «είναι ελληνική προσπάθεια. Αξίζει να ρίξουμε μια ματιά και να στηρίξουμε». Όσο διάβαζα, όμως, ανακάλυπτα πως δεν πρόκειται, απλά, για μία καλή προσπάθεια, αλλά για ένα role-playing game που προσπαθεί, χρησιμοποιώντας το d20 σύστημα και την 5η έκδοση του Dungeons & Dragons (D&D) και συστήνοντας νέα mechanics και ένα ολοζώντανο νέο κόσμο γεμάτο προκλήσεις, μαγεία και σκοτάδι, να φέρει νέα πνοή στην σκηνή των αγαπημένων μας παιχνιδιών. Η σελίδα του Soulmist, αλλά και η προωθητική καμπάνια στο “Kickstarter” κατάφεραν να κερδίσουν το ενδιαφέρων πολλών (1.176) παικτών RPG απ’ όλο τον κόσμο. Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη (77.260€), βοηθώντας τους δημιουργούς να αγγίξουν το 450% του crowdfunding και να βοηθήσουν στην πραγματοποίηση του ονείρου των παιδιών αυτών, που ανυπομονούν να παραδώσουν μέχρι το τέλος του χρόνου στα χέρια μας τα πολυπόθητα αποτελέσματα της μακροχρόνιας προσπάθειας τους. Πολύ φλυάρησα, όμως, και ο καλύτερος τρόπος για να συστήσουμε το Soulmist είναι να παρουσιάσουμε το παιχνίδι το ίδιο. Πριν πάμε σε κανόνες, classes και άλλα συναφή πρέπει να ξεκινήσουμε από την καρδιά κάθε RPG, το lore του.
Η Κοσμολογία: Εν Αρχή ην το Φως
Ο γεμάτος φως αλλά και σκοτάδι κόσμος στον οποίο εκτυλίσσεται το RPG μας ονομάζεται Fyera. Πρόκειται για ένα κόσμο που σε προκαλεί να τον ανακαλύψεις, να εξερευνήσεις τα μυστήρια του και να μάθεις τους μύθους και τους θρύλους που κουβαλάει στα σπλάχνα του. Η ιστορία μας, λοιπόν, εκτυλίσσεται σε ένα πλανήτη που γυρνάει, όπως θα περίμενε κανείς, γύρω από έναν ήλιο, που μοιάζει στον δικό μας, αλλά με μία εξέχουσα διαφορά. Τα αρχαία χρόνια, τα οποία υπάρχουν πια, κυρίως, στων ανθρώπων την ξεχασιάρα μνήμη και μεταδίδονται από στόμα σε στόμα, την 9η μέρα του εαρινού ηλιοστασίου ένα απροσδόκητο γεγονός έλαβε χώρα το οποίο έμελλε να αλλάξει την ιστορία του κόσμου για πάντα.
Ηφαιστειακές εκρήξεις, καταιγίδες και τυφώνες διαμόρφωσαν τη μορφή του κόσμου, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Ωστόσο, υπήρξε μία πληγή που άνοιξε και κακοφόρμισε και από εκεί δεν έτρεξε αίμα αλλά πηχτό σκοτάδι. Ό,τι κι αν ήταν υπεύθυνο για τις καταστροφές αυτές ταρακούνησε τόσο συθέμελα την ισορροπία του κόσμου που άλλαξε και το ρυθμό με τον οποίο ο πλανήτης περιστρεφόταν. Όταν το φαινόμενο έπαυσε, μετά από ένα απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, η Fyera είχε αρχίσει να περιστρέφεται πιο αργά. Όπως ξέρουμε, κάθε τι έχει συνέπεια και «ενός κακού μύρια έπονται». Ως αποτέλεσμα των όσων προηγήθηκαν, η Fyera, περιστρεφόμενη πιο αργά απ’ ότι πριν, χρειαζόταν, πλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα τόσο για την περιστροφή της γύρω από τον εαυτό της όσο και για την περιστροφή γύρω από τον ήλιο. Αυτό σήμαινε… ότι η μία πλευρά του πλανήτη θα έβλεπε πάντα τον ήλιο και η άλλη για πάντα, πλέον, θα αντίκριζε το αχανές και τρομακτικό σκοτάδι. Η αναπάντεχη αυτή καταστροφή που επέφερε τόσες αλλαγές στη Fyera, όπως ήταν μέχρι τότε, ονομάστηκε “The Ruination”.
Η έκταση που είχε την τύχει να βλέπει, μόνιμα, τον ζωοδόχο ήλιο ονομάστηκε «Χώρα των Παλαιών Ημερών» “Land of the Old Days”. Πρόκειται για μία απέραντη ήπειρο που καλύπτει το δυτικό κομμάτι της Fyera και εκτείνεται από το βορρά μέχρι το νότο. Η Χώρα των Παλιών Ημερών χωρίζεται γεωγραφικά και πολιτιστικά σε 2 μισά. Το βόρειο κατοικείται και διοικείται από τους Lumens και το νότιο αποτελεί το σπίτι της φυλής των Avernians. Προς το παρόν κρατήστε τα ονόματα των φυλών και θα πούμε περισσότερα αργότερα, όταν έρθει η σειρά τους.
Ακολουθεί η “Penumbra”, η χώρα των σκιών, όπως θα έλεγα εγώ,εκεί που το φως και το σκοτάδι συνυπάρχει, μία μεγάλη έκταση που αγκαλιάζει τα εδάφη μεταξύ του απόλυτου σκοταδιού των “Darklands” και του απαστράπτοντος φωτός της “Χώρας των Παιλαιών Ημερών”. Ο Βορράς ανήκει στους αιμοβόρους Primus, οι οποίοι βρίσκονται πολύ κοντά στα καταραμένα Darklands. Στο Νότο συναντάει κανείς τους Draesyr. Μεγάλο μέρος των δασών που ανήκαν στη φυλή αυτή χάθηκαν μέσα στο αχανές σκοτάδι και κατοικήθηκε από νέα πλάσματα, μοχθηρά, γεμάτα μίσος και σκοτεινιά. Στα μέρη που υπάρχει ακόμα φως στην Penumbra επιβιώνουν μέρος της τεράστιας ζούγκλας, μία οροσειρά και άλλα θαύματα της φύσης, η οποία παλεύει και εκείνη να επιβιώσει του σκοταδιού.
Τελευταία αφήσαμε τα Darklands, που φέρνουν τρόμο στο άκουσμα τους τόσο σε μικρά παιδιά όσο και σε έμπειρους πολεμιστές. Εκεί όπου ο ήλιος ποτέ δε μπορεί να προσφέρει το χάδι του πια, τα πλάσματα που ήθελαν να επιβιώσουν έπρεπε να μάθουν να το κάνουν χωρίς τις αχτίδες του. Οι περιοχές αυτές πάγωσαν, η γη ερήμωσε και όσα ζώα δεν κατάφεραν να γλυτώσουν είτε χάθηκαν στο πηχτό σκοτάδι είτε αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν. Οι τεράστιες ρωγμές που δημιουργήθηκαν στο έδαφος κατάπιαν τα ποτάμια και θάλασσες. Ο υδάτινος όγκος που επιβίωσε τον ρωγμών μετατράπηκε κι εκείνος σε κοφτερό πάγο. Και από τα σκοτεινά έγκατα της γης λέγεται πως ξεπήδησαν διάφορα πλάσματα, ζοφερά στην όψη, τα οποία μέχρι και σήμερα προσπαθούν να κυριαρχήσουν σε ολόκληρη τη Fyera.
Έτσι, διαμορφώνεται το τοπίο για τους παλιούς και νέους κατοίκους της Fyera και όλοι αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Οι πιο άτυχοι ήταν αυτοί που κατέληξαν να ζουν στα νεοδιαμορφωμένα Darklands και χρειάστηκε να μεταναστεύσουν . Τα κοσμοϊστορικά γεγονότα που συνέβησαν έφεραν διάφορα μυστικά στην επιφάνεια, τα οποία πλανώνται απόκοσμα πάνω από τη Fyera και δη τα Darklands. Μεταξύ των νέων αλλαγών που επήλθαν ήταν και τα λεγόμενα «Δώρα της Fyera», φυλετικές ικανότητες που εμφανίστηκαν μετά τα γεγονότα του “Ruination”. Η ερεβώδης ανάσα της γης φαίνεται πως ενεργοποίησε στις φυλές της Fyera χαρίσματα που αγρυπνούσαν μέσα τους και χρειάζονται το κατάλληλο κάλεσμα για να εμφανιστούν. Επίσης, φημολογείται πως η μαγεία ενισχύθηκε σημαντικά ως επακόλουθο των όσων συνέβησαν. Απαντήσεις θα μπορούσαν να δώσουν, ίσως, οι Αιώνιοι (“Eternals”), αλλά θα χρειαστεί πρώτα να τους εντοπίσουμε εκεί όπου αναπαύονται.
Επίσης, αξίζει αναφορά και στα Cresset of Vigil, τους Φάρους της Επαγρύπνησης, οι οποίοι για να στηθούν χρειάστηκε να πληρώσουν σημαντικό φόρο αίματος οι Lumens (μια φυλή πλασμάτων που θα δούμε παρακάτω). Φάροι επαγρύπνησης και φάροι ελπίδας. Ήταν πανύψηλοι φορητοί φάροι που έμοιαζαν με τεράστια φώτα των δρόμων και διεξήχθησαν φοβερές μάχες για να δοθεί η ευκαιρία και η δυνατότητα να τοποθετηθούν όσο βαθύτερα στη σκοτεινιά ήταν εφικτό. Ο σκοπός του ήταν ένας: να λειτουργούν σαν φωτεινοί πύργοι μέσα στο σκοτάδι και μόνιμες συντεταγμένες, επιτρέποντας την έγκαιρη συνειδητοποίηση των επερχόμενων επιθέσεων και την έγκαιρη προειδοποίηση των επικεφαλής κάθε ζώνης εξαγοράζοντας τον απαραίτητο χρόνο για να προετοιμάσουν τις άμυνες τους.
Οι Φυλές της Fyera
Οι Φυλές της Fyera δεν χωρίζονται μόνο με βάση το φυλετικό-βιολογικό τους επίπεδο αλλά και με βάση το εθνικό. Με εξαίρεση τους Draesyr, οι υπόλοιπες φυλές αποτελούν έθνη με δικιά τους γεωγραφική, γλωσσική και πολιτιστική ταυτότητα. Εδώ, θα κάνουμε μόνο μία ενδεικτική αναφορά προσπαθώντας να εξάψουμε την περιέργεια σας και επιτρέποντας σας να βουτήξετε, αργότερα, μόνοι σας στο λεπτομερές και γεμάτο μυστικά lore της εκάστοτε φυλής.
Avernians
Οι Avernians συνδέονται έμφυτα με τα Βασίλειο των Ζώων και των Πνευμάτων τους. Άνθρωπος και ζώο συνυπάρχουν και δημιουργούνε μία ιδανική και τρομακτική, για τους εχθρούς τους, ισορροπία. Ξεχωρίζουν για την δυνατότητα τους να μεταμορφώνονται σε ζώα, αποκτώντας διάφορες δυνάμεις που σχετίζονται με το ζωικό βασίλειο.
Lumens
Οι Lumens θυμίζουν προφήτες. Έχουν την εκπληκτική ικανότητα να βουτούν στον ωκεανό του χρόνου να κλέβουν ματιές του παρελθόντος και του μέλλοντος. Ενώ το μυαλό τους μπορεί να υποστεί τη δοκιμασία, το σώμα τους δυσκολεύεται να ακολουθήσει αυτό το ταξίδι πληρώνοντας το βαρύ τίμημα της θυσίας της νεότητας τους, καθώς γερνούν γρηγορότερα.
Primus
Οι Primus είναι η πιο αιμοβόρα και τρομακτική από τις φυλές της Fyera. Πρόκειται για βρυκόλακες που συντηρούνται πίνοντας αίμα, το οποίο τους προσφέρει διάφορες ενδιαφέρουσες ιδιότητες. Η κοινωνία τους έχει σαφή ιεραρχία και σαφείς ταξικές διαφορές. Χωρίζονται σε κάστες και δυναστείες. Ο τρόπος ζωής τους είναι τόσο ιδιαίτερος που χρήζει μελέτης και οι πολεμιστές τους είναι καλοεκπαιδευμένοι και πανίσχυροι. Χρήσιμο μιας και βρίσκονται μία ανάσα από τα Darklands.
Draesyr
Φτάνουμε, κάπως έτσι, στους αγαπημένους μου, προς το παρόν, Draesyr. Κάποτε επρόκειτο για ένα ενωμένο έθνος που αποτελούνταν από πολλές φυλές ενωμένες κάτω από το λάβαρο ενός φυλετικού αρχηγού. Όπως συμβαίνει, συνήθως, σε τέτοιες περιπτώσεις, οι σχέσεις των φυλών δοκιμάστηκαν και επήλθε ένα σχίσμα, από το οποίο προήλθαν οι Eldrasyr και οι Yildrasyr.
Θα μπορούσα να πω πολλά περισσότερα, αλλά φοβάμαι πως αν μπω στο λεπτομερές και καλοδουλεμένο lore των φυλών θα χρειαστούν αρκετά περισσότερα άρθρα απ’ ότι στην αρχή σκόπευα να γράψω. Ας αρκεστούμε, προσωρινά, σε αυτά.
Όταν το Lore μπλέκεται με Καινοτόμα Mechanics
Το προηγούμενο κεφάλαιο έκλεισε με την ελπίδα που πεθαίνει πάντα τελευταία και ξεκινάει με μία σειρά από καινοτομίες που φέρνει το Soulmist, προσπαθώντας να αναζωογονήσει την 5η έκδοση του D&D.
Soulmist: το νέφος των ψυχών
Πάμε στην ερώτηση του εκατομμυρίου, που θα αναρωτιέστε όλοι από ώρα. «Τι στο καλό είναι το Soulmist;». Οι «έξυπνοι» θα πείτε: «το όνομα του RPG». Σωστά! Τι είναι πραγματικά όμως το Soulmist; Μέσα στον καθένα μας καίει μία φλόγα. Από την ώρα που γεννιόμαστε μέχρι την ώρα που πεθαίνουμε. Οι περισσότεροι άνθρωποι ζούμε μία απλή καθημερινή ζωή και το φως τρεμοπαίζει μέσα μας με ένα απαλό γκρίζο χρώμα. Τι θα γινόταν αν καλλιεργούσαμε αυτή τη φλόγα και την κάναμε να θεριέψει; Όποιος την θρέψει θα την δει να θεριεύει και να καίει με ένα απολαυστικό χρυσό χρώμα! Έτσι, θα ζεσταίνει, θα φωτίζει και θα εμπνέει όσους βρίσκονται γύρω του. Τέτοια φωτιά μπορεί να καίει μέσα σε έναν στρατιωτικό διοικητή που «ταΐζει» θάρρος τους άνδρες του, έναν βάρδο που «ζεσταίνει» τις ψυχές των ακροατών του ή μία μητέρα που καθημερινά θυσιάζεται για να επιβιώσει το παιδί της. Όταν ο ξενιστής μιας φλόγας πεθάνει, η φλόγα φεύγει από το σώμα του/της και ενώνεται με τις αναρίθμητες άλλες φλόγες που έχουν υπάρξει στην ιστορία σε ένα ακανόνιστο σύννεφο που ονομάζεται Soulmist ή Σύννεφο των Ψυχών (Nebula of Souls). Μικρή παράλειψη! Δεν είναι όλες οι ψυχές αγνές και αθώες. Απέναντι στις χρυσές πανίσχυρες φλόγες βρίσκονται και οι φλόγες του σκοταδιού, μαύρες σαν πίσσα, που εκπέμπουν ψύχος και απόγνωση. Έτσι, το Soulmist καλύπτει τον κόσμο ολάκαιρο, περιέχοντας ψυχές τόσο φωτεινές όσο και σκοτεινές και άλλοτε φωτίζεται και άλλοτε σκοτεινιάζει. Οι πράξεις μας καθορίζουν το προς τα πού γέρνει η πλάστιγγα. Εμείς πρέπει να φτιάξουμε τη μοίρα μας και να διαλέξουμε ποιο μονοπάτι είναι αυτό που θέλουμε να βαδίσουμε.
Erebos: το σκοτάδι μέσα μας
Το Erebos είναι ένας νέος μηχανισμός, ο οποίος μας δείχνει την επίδραση της Σκοτεινιάς και τις συνέπειες της στην Fyera. Δεν γλιτώνουν από αυτήν ούτε τα φυσικά τοπία ούτε οι ψυχές των έμβιων όντων. Το Erebos ΔΕΝ αντιπροσωπεύει πόσο καλός ή κακός είναι ένας χαρακτήρας. Το «καλός» και «κακός» είναι έννοιες σχετικές στην Fyera. Αντίθετα, αντικατοπτρίζει το πόσο έχει αγγίξει η Σκοτεινιά την ψυχή, το μυαλό και την καρδιά ενός χαρακτήρα. Οι καλοί άνθρωποι μπορεί να τύχει να κάνουν κακές πράξεις και ενίοτε το αντίθετο. Με άλλα λόγια, το Erebos μπορεί να περιγράψει τι συμβαίνει μέσα στο Soulspark ενός πλάσματος. Το οποιοδήποτε πλάσμα με υψηλό επίπεδο “Erebos” δεν είναι απαραίτητα ένα τέρας, αλλά έχει βιώσει πολλές και δύσκολες εμπειρίες, έχει έρθει αντιμέτωπο με τόσο σκοτάδι και πόνο που τα σημάδια τους έχουν χαραχθεί βαθιά στην ψυχή του άτυχου πλάσματος. Έτσι, πλάσματα με χαμηλό επίπεδο “Erebos” δεν είναι απαραίτητα «καλά». Το Erebos, τελικά, περιγράφει το πώς ένα πλάσμα αντιλαμβάνεται τον εαυτό του και τον κόσμο γύρω του. Ο πόλεμος μεταξύ τους Φωτός και της Σκοτεινιάς δεν μαίνεται μόνο στα πεδία των μαχών της Fyera, αλλά και στην καρδιά ενός ατόμου. Ενδεικτικά, υπάρχουν 10 επίπεδα “Erebos”, εκ των οποίων το καθένα συμβολίζει ένα επίπεδο σύνδεσης του χαρακτήρα με τη σκοτεινιά. Επιτυχημένα, αυτό προσφέρει τόσο role-play χαρακτηριστικά όσο και αξία στα mechanics. Όταν το επίπεδο του “Erebos” σου είναι 0 θεωρείσαι torchbearer, όταν είναι 5 θεωρείσαι Torn και όταν είναι 10 θεωρείσαι Apostate. Για την αυξομείωση των επιπέδων αυτών υπάρχουν ο μηχανισμός των Erebos & Conviction Rolls. Όταν το Soulspark σου κινδυνεύει να σκοτεινιάσει, ρίχνεις ένα Erebos rol και αν το χάσεις τότε παίρνεις ένα Erebos level.l Όταν το Soulspark σου βρίσκεται αντιμέτωπο με κάποια πράξη που πρεσβεύει το Φως μπορείς να ρολλάρεις ένα Conviction Roll και αν το φέρεις να χάσεις ένα Erebos level. Έτσι, αντικατοπτρίζεται εξαιρετικά η μάχη που συμβαίνει μέσα στην ψυχή κάθε χαρακτήρα.
Soulscar: το μαρτύριο της ψυχής
Η ψυχή ενός πλάσματος έχει πολύ σημασία τόσο για τους σχεδιαστές του παιχνιδιού όσο και για τους επίδοξους παίκτες και αφηγητές. Έτσι, όσο ανεβαίνει το Erebos level αποκτάς διάφορα διαβαθμισμένα soulscars-conditions, όπως panic, melancholia, mania ή delirium, τα οποία δείχνουν το πόσο έχει επηρεαστεί το μυαλό του χαρακτήρα σου, πόσο μεγάλη είναι η πληγή που έχει ανοίξει. Όσο μεγαλύτερο είναι το Erebos level σου τόσο μεγαλύτερο ήταν το τίμημα που έπρεπε να πληρώσεις, λόγω πράξεων που διέπραξες ή παρακολούθησες. Κάποια από αυτά τα conditions μπορεί να είναι και μόνιμα και αντικατοπτρίζουν το πόσο “broken” είναι ο χαρακτήρας σου εσωτερικά. Σε συνεργασία, πάντα, με τον Game Master (GM) και τους συμπαίκτες σου μπορείς να βρεις ποιο condition ταιριάζει στον χαρακτήρα σου, ώστε να μη δημιουργήσει προβλήματα και στο τραπέζι. Τα effects αυτά κάνουν περισσότερο δραματική την ιστορία. Κάθε φορά που ανεβαίνει το Erebos level ενός χαρακτήρα ο GM πρέπει να του δώσει ένα Soulscar του αντίστοιχου επιπέδου. Τα effects κρατάνε για 1 εβδομάδα και μετά η επίδραση εξαφανίζεται. Βέβαια… αν φέρεις 1 στο Erebos Roll σου τότε το condition γίνεται permanent. Αντίθετα, αν φέρεις 20 στο Conviction roll σου τότε μπορείς να σβήσεις ένα permanent Soulscar.
Sparks: η εμπνευσμένη ψυχή και οι ενδυναμωμένες ικανότητες
Όπως έχουμε αναφέρει, κάθε άτομο έχει ένα Soulspark. Πρόκειται για τη ζωτική του ενέργεια και την μοναδική του σύνδεση με το Soulmist. Αντιπροσωπεύει την εσωτερική του δύναμη και θεμέλια αύρα που ορίζει την ταυτότητα ενός ανθρώπου και την ικανότητα του να επηρεάσει τον κόσμο. Κάθε άτομο, λοιπόν, έχει τη δύναμη να επηρεάσει όχι μόνο τον κόσμο γύρω του, αλλά και το ίδιο το Soulmist. Αυτή η μεγάλη δύναμη προσελκύει άλλα Sparks της ίδιας αύρας κοντά στο Soulspark ενός ατόμου, τα οποία πλησιάζουν για να βοηθήσουν τις προσπάθειες του. Πρακτικά, πλάσματα του Φωτός προσελκύουν Light Sparks και πλάσματα της Σκοτεινιάς προσελκύουν Dark Sparks.
Κάθε χαρακτήρας έχει τη δυνατότητα να ενδυναμώσει τις ικανότητες του με αυτά τα sparks, για να τους εμφυσήσει τη δύναμη του Φωτός και να τις κάνει δυνατότερες και αποτελεσματικότερες Έτσι, οι χαρακτήρες χρησιμοποιούν τα Spars σαν currency.Σημαντικό είναι ότι έχει προβλεφθεί ένας μηχανισμός παροχής-ανανέωσης των Sparks, καθώς κάθε παίκτης αποκτά ένα Light Spark μετά από ένα long rest, αν δεν έχει ήδη 1.
The Scales of Nebula: προς τα που γέρνει η πλάστιγγα;
Τέλος, ολοκληρώνουμε το κεφάλαιο με τις καινοτομίες κλείνοντας με τα Scales of Nebula. Στην αρχή ενός σημαντικού encounter δημιουργείται ένα pool από sparks που οι δύο πλευρές μπορούν να χρησιμοποιήσουν προς όφελος τους. όσο μεγαλύτερο το Erebos των παικτών τόσο τρέφεται το σκοτάδι απ’ αυτό και δυναμώνει και αντίθετα! Βέβαια, όταν τελειώσει μια μάχη, η επιβίωση του χαρακτήρα δεν σημαίνει ότι βγήκε απαραίτητα κερδισμένος. Μπορεί να επέζησε αλλά με τι κόστος συνέβη αυτό; Αυτό μετρά η ζυγαριά της Nebula, το αποτέλεσμα και την επίδραση που υπήρξε στο Nebula of Souls και τη Fyera.
Ο Επίλογος και η ζυγαριά
Οι φυσικές καταστροφές, ανέκαθεν, υπήρξαν παράγοντες που καθόρισαν τον κόσμο μας. Έτσι, οι Black Lantern εμπνέονται από υλικό που υπάρχει εδώ και πολλούς αιώνες στη συλλογική μνήμη αλλά και σύγχρονες μυθολογίες, όπως αυτή του Τόλκιν, για να δημιουργήσουν το δικό τους κόσμο. Το δικό τους παιχνίδι. Κάτι άλλο που, προσωπικά, μου έκανε εντύπωση είναι η απουσία του θεϊκού στοιχείου. Διαβάσατε πουθενά για θεούς μέχρι τώρα; Όπως θα δείτε και στο επόμενο άρθρο, η απουσία των θεών επηρεάζει σημαντικά και τα classes και άλλα κομμάτια του παιχνιδιού. Η έννοια του καλού και του κακού είναι πολύ σχετική και η μάχη ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι δεν γίνεται ανάμεσα σε καλούς και κακούς θεούς, αλλά μέσα στην ψυχή των φυλών της Fyera. Η έννοια της «ψυχής» είναι πανίσχυρη στο πολυαναμενόμενο RPG, όπως αποκαλύπτει και ο τίτλος του αλλά και διάφορες έννοιες και μηχανισμοί του παιχνιδιού που αποκαλύψαμε παραπάνω στις «Καινοτομίες». Διαβάζοντας για το Soulmist και γράφοντας αυτό το άρθρο, το Soulspark μου έχει θεριέψει και μέχρι στιγμής η φλόγα είναι χρυσή και απαστράπτουσα.
Συνοψίζοντας, το Soulmist είναι πολύ όμορφο, ενδιαφέρον και δουλεμένο παιχνίδι που ήταν χαρά μου να να το παρουσιάσω, να το αποκωδικοποιήσω και να το σχολιάσω. Μερικές παρατηρήσεις. Το lore, έχοντας πατήσει σε διάφορες παραδόσεις του παγκόσμιου πολιτισμού καταφέρνει να παντρέψει διάφορους μύθους και ιστορίες δημιουργώντας τη Fyera και τις φυλές της. Βλέπουμε την έννοια του έθνους, ποικίλες κοινωνικές μορφές διοίκησης, διαφορετικά διαμορφωμένους λαούς με βάση μοναδικά χαρακτηριστικά που τους προσδιορίζουν. Τη μηχανική πλευρά όλων αυτών θα την δούμε στο επόμενο άρθρο, όπου θα συζητήσουμε και για classes, subclasses, feats, μαγεία και διάφορα άλλα ενδιαφέροντα πράγματα. Και για να είμαι ειλικρινής οι καινοτομίες δεν τελείωσαν παραπάνω, αλλά θα συναντήσουμε και άλλες, σε διάφορα επίπεδα, στο επόμενο άρθρο. Γι’ αυτό μείνετε μαζί μας και σύντομα θα σας έχουμε νεότερα.