Σε αυτό το άρθρο της σειράς Unearthing Arcana, θα δούμε τρία ακόμη subclass, ένα για τον artificer, ένα για τον druid και ένα για (αυτόν που το χρειάζεται πιο πολύ!) τον ranger. Μαζί με αυτά θα κάνουμε και μια γρήγορη επισκόπηση σε νέα infusions, που παρουσιάζονται για να ολοκληρώσουν το ευπροσάρμοστο ρεπερτόριο του artificer, στο Unearthed Arcana: Subclasses Part 3.
Όπως σε όλα τα άρθρα της σειράς, τα features θα αναλύονται με τα ακόλουθα χρώματα:
Armorer Artificer
Βλέποντας τον Hexblade Warlock και τον Bladesinger Wizard, ζήλεψε και ο Armorer Artificer και είπε να βάλει μέταλλο και να κοπανίσει από κοντά. Βέβαια, όντας ένα class με στυλ το κάνει μαγεύοντας την πανοπλία του και φτιάχνοντας το medieval ισοδύναμο του Iron Man!
Tools of the Trade: Στο 3ο επίπεδο παίρνεις proficiency με smith’s tools και heavy armor. Γιατί ο Iron Man δεν είναι δερμάτινος!
Armorer Spells: Ξεκινώντας από το 3ο επίπεδο, στα ετοιμασμένα ξόρκια της μέρας προστίθεται μια καλή μίξη επιθετικών και αμυντικών ξορκιών. Αρκετά κοντά στη λίστα του Artillerist και περιέχοντας shield, shatter, lightning bolt κ.ά. δεν υπάρχει επίπεδο που θα σε αφήσει ανικανοποίητο.
Power Armor: Επιπλέον στο 3ο επίπεδο, η πανοπλία που φοράς δεν έχει πλέον Strength requirement και είναι spell casting focus, οπότε δεν χρειάζεσαι και το War Caster feat. Μπλε, μόνο και μόνο γιατί είναι δωράκι, στα συνήθως 2 features του 3ου επιπέδου για τον artificer.
Armor Model: Σε όποιον είχε αμφιβολία όταν μίλησα για Iron Man σας δίνω το τελευταίο feature (του 3ου επιπέδου). Διαλέγεις μοντέλο για την πανοπλία σου, είτε guardian, είτε infiltrator (αλλάζει ανά short rest), ενώ πλέον επιτίθεσαι με το Intelligence (γιατί ποιος επιτίθεται με physical στατιστικό πλέον;) To guardian βαρά με ηλεκτρισμένες γροθιές και δίνει disadvantage, σε όποιον βάρεσες, όταν επιτίθεται σε άλλον, ενώ ταυτόχρονα σαν bonus action σου δίνει temporary hp ίσα με το επίπεδό σου. Το infiltrator βγάζει κρυστάλλους στο στέρνο και τα χέρια, τα οποία…. ας του πούμε με το όνομά του βρε παιδιά… πετούν laser. A και κόβει το disadvantage σε stealth της πανοπλίας, αλλά παιδιά…. laser.
Extra Attack: Όλοι το ξέρουμε, όλοι το αγαπάμε. Στο 5ο επίπεδο δύο attacks στην τιμή του ενός.
Armor Modifications: Στο 9ο επίπεδο, η πανοπλία μετρά σαν ξεχωριστά κομμάτια και μπορείς να της βάλεις παραπάνω infusions, ενώ ο μέγιστος αριθμός των infusions σε αντικείμενα, αυξάνεται κατά δύο. Τα infusions είναι το μισό class, προφανώς το να έχεις περισσότερα είναι φοβερό!
Perfected Armor: Στο 15ο επίπεδο το τελειοποιημένο guardian μοντέλο, τραβά κόσμο πάνω του μαγνητικά σαν reaction, ενώ το infiltrator με κάθε πετυχημένη επίθεση δίνει advantage στην επόμενη επίθεση συμμάχου. Πολύ καλά και τα δύο, όμως άλλα subclass έχουν λίγο πιο δυνατό feature σε αυτό το επίπεδο.
Artificer Infusions
Armor of Magical Strength: Στο 10ο επίπεδο, σου επιτρέπει να χρησιμοποιείς το Intelligence, έναντι του Strength, σε checks και saving throws. Απλά σβήσε το Strength από το Character Sheet σου. Σου επιτρέπει και να μην πέσεις prone 4 φορές τη μέρα, αλλά το ζουμί είναι στο πρώτο κομμάτι.
Armor of Tools: Βάζεις τα tool σου μέσα στην πανοπλία. Συγνώμη κύριοι στη WotC αυτό λέγεται τσέπη. Σου επιτρέπει να χρησιμοποιείς αυτά τα tools και με Intelligence, αλλά αυτό είναι μόνο χρήσιμο ίσως για Thieves’ Tools, που και πάλι μια πόρτα δεν πάει πουθενά, απλά ξαναπροσπαθείς.
Helm of Awareness: Στο 10ο επίπεδο το κράνος αυτό σε προειδοποιεί δίνοντας advantage στο initiative και αποτρέποντάς σε από το να είσαι surprised…ever! To ίδιο σπαστικό και δυνατό με το Alert feat.
Mind Sharpener: Σαν reaction όταν χάνεις το concentration σου… δεν το χάνεις. Απλό, λιτό και ολόσπαστο σε όποιον artificer παίζει ξύλο από κοντά. Για τους άλλους μέτριο, αφού ήδη έχουν proficiency σε Constitution Saving Throws.
Spell-Refueling Ring: Στο επίπεδο 6, σου επιστρέφει, μία φορά τη μέρα, ένα ξόρκι επιπέδου ίσου με τα μαγικά αντικείμενα που είσαι attuned. Στην καλύτερη σου επιστρέφει ένα επιπέδου 3 ξόρκι. Καλό για τα πρώτα επίπεδα, μόνο εάν έχεις απλόχερο DM.
Circle of the Stars Druid
Οι druid αυτού του κύκλου μελετούν τη φύση των άστρων και των ουράνιων σωμάτων για να αδράξουν τις αρχέγονες δυνάμεις τους. Ο κύκλος αυτός, όπως και ο Circle of the Spores, δίνει μια ακόμη ημιμορφή για όσους druid τους αρέσει η φύση, αλλά δεν θέλουν να γίνονται ζώα.
Star Map: Στο επίπεδο 2 διαλέγεις ένα μυστικιστικό εργαλείο μελέτης των αστεριών και γίνεται spellcasting focus. Επιπλέον, μπορείς να κάνεις Augury και Guided Bolt τόσες φορές τη μέρα όσες το Wisdom modifier σου (μοιρασμένα). Πάρα πολύ καλό στα πρώτα επίπεδα, καθόλου κακό αργότερα!
Starry Form: Επιπλέον, στο 2ο επίπεδο με το Wild Shape γίνεσαι ένα συνονθύλευμα από αστέρια αντί για ζώο. Διαλέγοντας τον αστερισμό που αντικατοπτρίζεις μπορείς: όταν θεραπεύεις με ξόρκι να θεραπεύεις επιπλέον 1d8+μισό επίπεδο, σε έναν δεύτερο στόχο (Chalice), να κάνεις 1d8+wisdom modifier ζημιά σαν bonus action (Archer), ή να θεωρείς ό,τι d20 είναι κάτω από 9, σαν 10 σε Intelligence checks, Wisdom checks και Concentration checks (Dragon). Το θυμάστε ότι το τελευταίο ο rogue το παίρνει στα 11 έτσι;
Cosmic Omen: Στο 6ο επίπεδο μελετάς τη θέληση του κόσμου στο long rest ρίχνοντας 1d6. Αν έφερες μονά (Weal), τότε όταν κάποιος ρίχνει attack roll, saving throw ή ability check μπορείς να προσθέσεις 1d6 σαν reaction σε αυτό. Αν έφερες ζυγά (Woe) μπορείς να αφαιρέσεις 1d6 στα παραπάνω. Μια ικανότητα που θα ήθελε να έχει κάθε druid για Wisdom modifier φορές τη μέρα. Μάλλον η θέληση το κόσμου κρύβει βάρδους μέσα της.
Full of Stars: Στο 10ο επίπεδο όταν είσαι στη μορφή των άστρων σου, αποκτάς resistance σε bludgeoning, slashing και piercing. Γενικά φοβερό, αλλά λιγότερο για τον Circle of the Stars Druid, που δεν έχει θέση στις μπροστινές γραμμές.
Star Flare: Στο 14ο επίπεδο σε μία έκρηξη φωτός μεταφέρεις στην ασφάλεια (30ft) τους συμμάχους σου και όποιος παραμένει πίσω τρώει 4d10 ζημιά και τυφλώνεται για ένα γύρο (Constitution saving throw). Πολύ χρήσιμο σε μερικές καταστάσεις, θα σε βρίζουν οι σύμμαχοί σου που τους έβγαλες από τις μελετημένες θέσεις τους σε άλλες. Το σώζει το ότι μπορείς να το κάνεις πάνω από 1 φορά τη μέρα σε αυτά τα επίπεδα.
Fey Wanderer Ranger
Σαν προστάτης μεταξύ του ορίου του Material Plane (κόσμου μας) και του Feywild (κόσμου των νεραϊδών και μαγικών πλασμάτων) ο Fey Wanderer Ranger, υπόσχεται ένα διαφορετικό flavor έναντι του κλασσικού ranger, με πιο πολύ χαρισματικότατα, αλλά και ικανότητα να παίζει με το νου. Μεγάλο bonus του subclass είναι η γεύση από μαγεμένο δάσος, που παίρνει μόλις ξεκινήσεις το μονοπάτι του (π.χ. δέρμα που αλλάζει με τις εποχές ή κέρατα ελαφιού).
Fey Wanderer Magic: Τα ξόρκια που παίρνεις ξεκινώντας από το 3ο επίπεδο δεν είναι κάτι το τρομερό. Τα highlights είναι misty step και dispel magic, αν και κάποιοι μπορεί να βρουν ενδιαφέρον χρήσεις για το charm person.
Cunning Will: Στο 3ο επίπεδο επιπλέον, παίρνεις advantage ενάντια σε charm και frighten (το 2ο εμφανίζεται αρκετά συχνά), καθώς και proficiency σε Deception, Performance ή Persuasion. Καλές άμυνες σε ένα ranger, που επιτέλους θα σπάσει το στερεότυπο που έθεσε ο Aragorn και θα βγει από τη σκοτεινή γωνία του να μιλήσει.
Dreadful Strikes: Σαν επιπλέον δώρο στο 3ο επίπεδο μπορείς, σαν bonus action, να καλύπτεις τις λεπίδες σου με την ικανότητα να δημιουργούν ουλές στο νου των αντιπάλων, στη μορφή 1d6 επιπλέον psychic ζημιάς. Όσες φορές τη μέρα θες, αλλά μία φορά το γύρο, θυμίζει το μικρό αδελφάκι του sneak attack, που δυστυχώς δεν θα μεγαλώσει ποτέ.
Blessings of the Court: Η εκδίκηση του ranger, που του έκλεψε ο paladin το hunter’s mark, έρχεται στο 7ο επίπεδο, όπου παίρνει το δικό του smite evil. Με παρόμοιο τρόπο, καίγοντας ένα ξόρκι κάνει 3d6 επιπλέον ζημιά και frighten τον αντίπαλό του (Wisdom saving throw). To επίπεδο του ξορκιού δεν έχει σημασία και περιμένουμε να το δούμε να γίνεται όλη μέρα. Επιπλέον, κάθε Charisma check σου παίρνει και το Wisdom modifier στα καπάκια. Αυτά είναι blessings!
Beguiling Twist: Στο 11ο επίπεδο, κάνεις καθρεφτάκι. Αν κάποιο πλάσμα σώσει ενάντια σε charm ή frighten, με το reaction σου το γυρίζεις σε άλλο στόχο της επιλογής σου ή αν θες κάνεις 3d10 psychic ζημιά (Wisdom saving throw). Μπλε γιατί μπορείς να το συνδυάσεις με το νέο σου smite!
Misty Presence: Στο 15ο επίπεδο, με το bonus action σου κάνεις κάποιον να μην μπορεί να σε δει για 24 ώρες (1-2 φορές τη μέρα). Κάθε φορά που του κάνεις κακό, παίρνει νέο save για να σπάσει το effect. Ακούγεται καλό μέχρι να θυμηθείς ότι το greater invisibility ξεκινάει στο επίπεδο 7 και θα δει παρόμοια χρήση.