Παρουσίαση RPG: Adventures in Middle-earth, Α’ μέρος: Οι Κάτοικοι της Μέσης-γης

Πόσο θα επιθυμούσες να ήσουν μέλος της Συντροφιάς του Δαχτυλιδιού; 

Πόσο τέλεια θα ήταν να ταξίδευες στο Erebor με τον Bilbo, τον Thorin και τους υπόλοιπους νάνους; Εγώ σίγουρα, θα θυσίαζα πολλά! Αναλογίσου και το άλλο: Πόσοι παίκτες των RPGs δεν έχουν δει ή διαβάσει τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών; Πόσοι δεν έχουν φανταστεί έναν ήρωα τους εμπνευσμένοι από τον Άραγκορν, τον Λέγκολας ή τον Γκάνταλφ; Ο πατέρας των TTRPGs, ο Gary Gygax, επηρεάστηκε ξεκάθαρα και βαθιά από τον J.R.R. Tolkien και το έργο του, το οποίο είχε γίνει πολύ δημοφιλές τη δεκαετία του 1960. 

Ωστόσο, η Μέση-γη ήρθε πολύ αργότερα αυτούσια στο τραπέζι των παικτών. Υπήρξαν κάποιες προσπάθειες, όπως το Middle-earth Role Playing (Iron Crown Enterprises, 1982), αλλά, πραγματικά, την ευκαιρία από τα μαλλιά άρπαξε η Cubicle 7 διαμορφώνοντας τη σύγχρονη ιστορία του setting με δύο καινούργια RPGs, το The One Ring και σχετικά πρόσφατα το Adventures in Middle-earth. Σήμερα όμως, θα επικεντρωθούμε στο Adventures in Middle-earth (ΑΙΜΕ) το οποίο γνωρίζω καλά καθώς παίζω το συγκεκριμένο TTRPG από το 2017. 

Ο Amandil, ο Warrior μου από τη Minas Tirith με έχει συντροφέψει σε πολλές δύσκολες στιγμές. Aς ξεκινήσουμε, όμως, την περιήγηση μας και εύχομαι στο τέλος να αποφασίσετε να το δοκιμάσετε κι εσείς. Το AIME τοποθετείται χρονικά μεταξύ του Χόμπιτ και του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Πρόκειται για μία περίοδο που η Σκιά έχει αποδυναμωθεί κάπως και οι Ελεύθεροι Λαοί της Μέσης-γης μπορούν πάλι να ταξιδέψουν και να ασχοληθούν με το εμπόριο. Επομένως, ανοίγονται πολλές ευκαιρίες στους παίκτες για εξερεύνηση!  Σχετικά με το σύστημα του παιχνιδιού, είναι συμβατό με τους κανόνες της 5ης έκδοσης του κλασικού D&D οπότε είναι πολύ εύκολο για οποιονδήποτε παίκτη να προσαρμοστεί γρήγορα και αρμονικά. Τέλος, το 2018 το AIME κέρδισε το Origins Award για το κορυφαίο RPG. Αυτή ήταν μόνο η αρχή. Πάμε στην ουσία!

Το Εξώφυλλο του βιβλίου με τους βασικούς κανόνες Παίκτη
Το Εξώφυλλο του βιβλίου με τους βασικούς κανόνες για τον Αφηγητή

Cultures-Races

Συνήθως, το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μας όταν θέλουμε να φτιάξουμε ένα χαρακτήρα είναι το Race ή το Class του. Στο Adventures in Middle-earth μιλάμε αντίστοιχα για Culture ή Class. Στα Cultures συμπεριλαμβάνονται διαφορές όχι μόνο ως προς το race αλλά και το subrace. Συναντάμε ανθρώπους, νάνους, ξωτικά και χόμπιτ αλλά παράλληλα συναντάμε και ανθρώπους της Μίνας Τίριθ, Ντούνενταϊν και καβαλάρηδες του Rohan. Στο βασικό βιβλίο κανόνων, κάθε Culture έχει τη δικιά του εισαγωγή που δίνει την ευκαιρία στον παίκτη να μπει στον τρόπο σκέψης κάθε κουλτούρας. Ακολουθούν διάφορα προτεινόμενα ονόματα για άντρες και γυναίκες του κάθε λαού, που αντλούνται από τα βιβλία του Τόλκιν, καθώς και μία σωματική περιγραφή για τους ήρωες κάθε κουλτούρας.

Έτσι, η Cubicle 7 έχει καταφέρνει πάρα πολύ πετυχημένα να βάλει τον παίκτη στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού και του τολκινικού σύμπαντος. Ακολουθεί η περιγραφή του Standard of Living,  το οποίο συνοψίζει την οικονομική κατάσταση της εκάστοτε κουλτούρας και σου δίνει, ανάλογα με το οικονομικό επίπεδο που έχεις, τον ανάλογο εξοπλισμό. Οι νάνοι για παράδειγμα θεωρούνται πλούσια φυλή ενώ οι beornings όχι και γι’ αυτό ξεκινούν με διαφορετικό αρχικό εξοπλισμό που αντιστοιχεί στην κλάση τους και το οικονομικό τους επίπεδο. Τέλος, έχουμε τα Traits για κάθε Culture που συμπεριλαμβάνουν τα Ability Score Increase, την κατάλληλη ηλικία για Adventuring (τα ξωτικά έχουν 100-500 ενώ οι άνθρωποι 18-50), τις γλώσσες που μιλούν, κάποια Proficiencies που έχουν λόγω Culture καθώς και ορισμένα Virtues που αντιστοιχούν σε Racial Feats. 

Φυσικά, σε όλα τους, οι νάνοι του AIME θυμίζουν τους νάνους του κλασικού D&D και το ίδιο ισχύει και για τα ξωτικά. Σαφώς, τα hobbits θυμίζουν το race των Halflings. Σίγουρα, παρότι τα races του D&D είναι πολύ περισσότερα από τις φυλές του Τόλκιν, ο επιμερισμός σε διάφορες κουλτούρες ανθρώπων, ξωτικών και νάνων δίνει τεράστια ποικιλία στον παίκτη και πάμπολλες επιλογές για να χτίσει το χαρακτήρα του όπως επιθυμεί. Κάποια Cultures ταιριάζουν κουτί σε κάποιες κλάσεις, όπως συμβαίνει και στο D&D. Ο ογκώδης half-orc μοιάζει με έναν θεόρατο Beorning, κάνοντας και τους δύο, λόγω Traits και εμφάνισης, κατάλληλους για έναν αρχετυπικό και σκληροτράχηλο Barbarian. Ωστόσο, σας παροτρύνω να αγκαλιάσετε την ποικιλία που προσφέρει το παιχνίδι και σε συνδυασμό με το Backstory και το Class σας να φτιάξετε ένα χαρακτήρα μοναδικό.

Η φυλή των Ντούνενταϊν από το βιβλίου του Παίκτη

Skills

Θα λέγατε πως τα skills που ήδη υπάρχουν είναι αρκετά; Μάλλον όχι. Η Cubicle 7 εισάγει κάποια νέα skills και αφήνει στην άκρη κάποια άλλα, τα οποία δεν ταιριάζουν τόσο στον κόσμο της Μέσης-γης. Δεν θα βρεις skill που ονομάζεται religion. Η θρησκεία στον κόσμο του Τόλκιν δεν υπάρχει με την σημερινή έννοια. Έχουμε τους Valar οι οποίοι βρίσκονται πολύ μακριά από τον κόσμο και είναι μάλλον ξεχασμένοι. Κάποια μορφή λατρείας μπορεί, επίσης, να εντοπίσει κανείς, στο νησί του Numenor, όπου οι βασιλιάδες του απηύθυναν δέηση στον Eru Iluvatar από το βουνό Meneltarma. Αργότερα οι Numenoreans, άρχισαν να λατρεύουν τον Sauron (αλλά για όποιον διαβάσει την Akallabeth γνωστή και ως «Πτώση του Numenor» αυτό δεν τους βγήκε σε καλό). Βέβαια, το setting του παιχνιδιού εκτυλίσσεται πολύ αργότερα, στην 3η εποχή του Κόσμου στη Μέση-γη, όπου τέτοιες πρακτικές δεν συναντώνται καθόλου. 

Αντίθετα, μπορείς να βρεις skills όπως τα Traditions, Lore και Shadowlore. Αρχικά, οι λαοί της Μέσης-γης είναι πολλοί και οι παραδόσεις τους διαφέρουν. Για παράδειγμα, αν είσαι ανάμεσα σε αυτούς που ταξιδεύουν τότε πολύ, είναι πιθανόν το Traditions skill σου αυτό να είναι ανεβασμένο. Προχωρώντας, τα lore checks, ίσως, να θυμίζουν τα knowledge checks που έχουν πεθυμήσει πολλοί φίλοι της 3,5 έκδοσης του D&D. Έπειτα, το Shadowlore σου δίνει πληροφορίες για διάφορα πλάσματα της Σκιάς.  Αν κοιτάξεις στο character sheet υπάρχει και το «νοστιμότατο» Riddle. Έτσι, το παιχνίδι αποκτά ακόμα περισσότερο flavor και θυμίζει τον κόσμο του Τόλκιν. 

Classes & Subclasses

Το αγαπημένο σημείο των περισσότερων παικτών είναι η επιλογή του Class. Θα φτιάξεις ένα δυνατό πολεμιστή, έναν πεπειραμένο φύλακα-ταξιδιώτη ή έναν χαρακτήρα που κινείται στις σκιές; Το Adventures in Middle-earth σου προσφέρει όλες αυτές τις επιλογές, αν και τα Classes ονομάζονται κάπως διαφορετικά. Υπάρχουν κάποια που μοιάζουν πολύ μεταξύ τους, άλλα λιγότερο και κάποια απλά θυμίζουν κάτι μακρινό από το κλασικό D&D

Εν συντομία, συναντάμε τα Classes του Warrior, του Treasure Hunter, του Warden, του Wanderer, του Slayer και του Scholar. Το βιβλίο ξεκινάει πάλι με μία περιγραφή του Class που μας δίνει τα βασικά χαρακτηριστικά του, ιδέες για το πως να φερθείς και για ποιο λόγο να το διαλέξεις. Προχωράμε συναντώντας τα Class Features, όπως Hit Points, Proficiencies και Equipment. Στη συνέχεια βλέπουμε το Shadow Weakness του Class, για το οποίο θα μιλήσουμε αργότερα και τέλος βλέπουμε αναλυτικά όλες τις ικανότητες που προσφέρει το κάθε Class. Στην πορεία παρουσιάζονται και τα διάφορα Subclasses που μπορεί να διαλέξει κανείς τα οποία θυμίζουν πολλές φορές Subclass του D&D, αλλά όχι πάντα. Κάποτε πρόκειται για μοναδικές ιδέες που αντλούν επιρροή από τον κόσμο του Τόλκιν. 

Ξεκινώντας μια συνοπτική παρουσίαση του κάθε Class πρέπει να τονίσουμε πως το τολκινικό σύμπαν είναι φειδωλό ως προς ένα βασικό στοιχείο, τη μαγεία. Γνωρίζουμε πως η μαγεία στον κόσμο του Τόλκιν είναι περιορισμένη, τουλάχιστον με την έννοια που τη συναντάμε στον κόσμο των Forgotten Realms. Οι βασικοί εκπρόσωποι της είναι οι Ιστάρι, δηλαδή ο Σάρουμαν, ο Γκάνταλφ και ο Ράνταγκαστ (οι άλλοι δύο, οι μπλε μάγοι που ονομάζονται Άλαταρ και Παλάντο, μας διηγείται ο Τόλκιν πως, χάθηκαν τα ίχνη τους κάπου στην Ανατολή). Μάγισσα θεωρείται και η Γκαλάντριελ, η οποία μαθήτευσε δίπλα στην Μάια που ονομάζεται Μέλιαν. Μέχρι εκεί όμως. Στο παιχνίδι και συγκεκριμένα στο βιβλίο του Loremaster αναγράφει κάποια Spells αποδεκτά για το σύμπαν της Μέσης-γης, αλλά το βιβλίο του παίκτη δεν προτείνει κανένα Spell, ούτε αναφέρει την διαχείριση Spell Slots. Με λίγα λόγια, ακόμα και αν ο Loremaster αποφασίσει να κάνει μια εξαίρεση για τους παίκτες του, η λίστα είναι περιορισμένη. Ωστόσο, για να μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει κάποιου είδους μαγεία, πρέπει να κοιτάξει το Class του Scholar

Scholar, ο σοφός
Τι είναι, τελικά ένας Scholar; Πρόκειται για τον healer του party, όχι με κάποιο μαγικό τρόπο αλλά με αλοιφές και βότανα. Κάποιες ικανότητες του μας θυμίζουν τον Γκάνταλφ, όπως η ικανότητα που έχει να μιλάει με ζώα και πουλιά. Επίσης, αναγνωρίζει πολλές γλώσσες και μπορεί να μαθαίνει διάφορα νέα απ’ όλο τον κόσμο. Στο 3ο level μπορεί κανείς να διαλέξει το Subclass του. Μπορεί να γίνει Master Healer ή Master Scholar

Η πρώτη δυνατότητα, όπως καταλαβαίνει κανείς επικεντρώνεται γύρω από τη θεραπεία και τα βότανα ενώ ο Master Scholar αρχίζει να θυμίζει όλο και περισσότερο τον Gandalf και δίνει πολλές δυνατότητες για καλό roleplay. Επίσης, πρόκειται κατά κάποιο τρόπο για τον σοφό του party με πολλές και βαθιές γνώσεις για το κόσμο, ανεξάρτητα αν έχει να κάνει με ανθρώπινη ή φυσική ιστορία. Η αλήθεια είναι πως το συγκεκριμένο Class σε ένα campaign που επικεντρώνεται στη μάχη δεν μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά, εκτός αν διαλέξεις το Subclass του Master Healer. Ο Master Scholar μπορεί να καταφέρει πολλά σε ένα campaign που θα περιστρέφεται γύρω από το roleplay και μπορεί να εμφανίσει εξαιρετική χρήση στα χέρια ενός καλού role-player.

Slayer, o αιμοσταγής
Θέλεις να σφάξεις ορκ και γκόμπλιν; Θέλεις να είσαι στην πρώτη γραμμή; Θέλεις να παίξεις έναν Barbarian; Άλλαξε το όνομα σε Slayer και είσαι έτοιμος. Τα mechanics είναι σχεδόν τα ίδια. Ουσιαστικά, αλλάζουν μόνο τα ονόματα των ικανοτήτων για να μοιάζουν πιο τολκινικά. Η διαφοροποίηση έρχεται με την επιλογή του Subclass καθώς ο Slayer έχει τη δυνατότητα να γίνει Rider, δηλαδή ένας εξαιρετικός έφιππος πολεμιστής ή ένας Foe-hammer, ασταμάτητος μέσα στην οργή της μάχης ακόμα και για έναν Slayer. Ο τελευταίος αντέχει τα δυνατότερα χτυπήματα και αν είσαι αρκετά άτυχος για να βρεθείς μπροστά του μπορεί να υποστείς ολοκληρωτική συντριβή. Ανάμεσα στις δυνατότητες του, είναι να μπορεί να κάνει rage και να το κρατήσει ενώ φορά heavy armor και να διαλύσει τον αντίπαλο του με ένα καταστροφικό χτύπημα, καθιστώντας ταυτόχρονα, όμως, και το όπλο του άχρηστο, καθώς διαλύεται από την ορμή και τη δύναμη του.

Συνοπτικός πίνακας των Classes από το βιβλίο του Παίκτη

Treasure Hunter, ο θανατερός
Λίγο πολύ πρόκειται για τον αγαπημένο σας Rogue (προσωπικά τους αντιπαθώ). Νιώθω πως στους σκοπούς τους διαφοροποιούνται λίγο. Δεν είναι απαραίτητα κλέφτες (άλλωστε δεν μπορείς να παίξεις εγκληματία στη Μέση-γη αλλά θα τα πούμε μετά σχετικά με αυτό). Μπορεί να είναι κατάσκοποι, να κυνηγάνε, όπως λέει και το όνομα τους, χαμένους θησαυρούς ή να προσπαθούν να ανακτήσουν περιουσία που έπεσε στα χέρια των ορκ ή των γκόμπλιν. Το χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου Class είναι το Sneak Attack, ίδιο και απαράλλαχτο από το κλασικό D&D. Βέβαια, οι Treasure Hunters αποκτούν και κάποιες άλλες δυνατότητες, όπως είναι το Night Vision. Μάλιστα, ναι! Μπορείς απλά όντας Treasure Hunter να βλέπεις στο σκοτάδι από το level 1. Επίσης, στο level 11  μπορεί να ευνοηθείς από την τύχη, δηλαδή τον Loremaster (εδώ γελάμε) και να έχεις Advantage σε Stealth checks αρκεί να κουνηθείς μέχρι το μισό σου movement σε εκείνο το round. Στο level 3 διαλέγεις, αν θέλεις, να γίνεις Agent ή Burglar. Ο πρώτος είναι γοητευτικός και εύστροφος και μπορεί να καταφέρει τα πάντα όχι μόνο με τις αθόρυβες κινήσεις του αλλά με και την ευφράδεια του λόγου του, το χαρακτήρα του και την παρατηρητικότητα του. Η άλλη επιλογή είναι αυτό που φαντάζεσαι, ένας κλεφταράς. Μπορείς να περάσεις δίπλα από ένα ορκ και να μη σε πάρει χαμπάρι, να τρυπώσεις στη φωλιά των trolls και να μην καταφέρουν να καταλάβουν ποιος έκλεψε τους θησαυρούς τους. Είσαι τόσο τυχερός και αλλά και ταυτόχρονα τόσο ικανός! 

Wanderer, ο εξερευνητής
Προχωράμε στον Wanderer ή Ranger, αν προτιμάτε. Θέλεις να εξερευνήσεις όλη τη Μέση-γη; Θέλεις να κυνηγήσεις τη Σκιά και τους υπηρέτες της; Θέλεις να οδηγήσεις του φίλους σου μέσα από δύσβατα και πονηρά μονοπάτια; Τότε έχεις βρει το κατάλληλο Class! O Wanderer μπορεί να κάνει πολλά πράγματα. Μπορεί να σε πάει όπου θέλεις σχεδόν με τα μάτια κλειστά. Είναι ο καλύτερος οδηγός ανεξαρτήτως εδάφους και καιρού. Μπορεί να βάλει το αυτί του στο έδαφος και να ακούσει orcs και wargs από μίλια μακριά και μπορεί να πολεμήσει και να προκαλέσει ζημιά σε εχθρούς ισάξια με έναν Warrior ή έναν Slayer. Από mechanics αποκτά resistance στα δηλητήρια της φύσης και του εχθρού και διάφορα άλλα διαμαντάκια. 

Ο ρόλος του Wanderer είναι εξαιρετικά σημαντικός καθώς λαμβάνει τη θέση του Guide κατά το Journey για το οποίο θα μιλήσουμε αργότερα. Πάντα χρειάζεται ένας Wanderer στο party. Είναι πολύτιμος καθώς κάνει πολλά και συμφέρει. Στην πορεία διαλέγει το Subclass του, επιλέγοντας ανάμεσα στον Hunter of Beasts και στον Hunter of Shadows. Καταλαβαίνετε αμέσως, νομίζω, περί τίνος πρόκειται. Στη πρώτη περίπτωση πρόκειται για έναν κυνηγό ενώ στη δεύτερη περίπτωση για έναν ισκιομακελάρη! Αν με ρωτάτε ο ρόλος του κυνηγού των σκιών είναι πολύ επικός και πιο ταιριαστός στη Μέση-γη. Αν θέλετε να προξενήσετε ζημιά στη Σκιά είναι μία από τις ευκολότερες επιλογές που έχετε να κάνετε και οι εχθροί σας θα υποφέρουν τα πάνδεινα! 

Warden, ο χαρισματικός
Περνάμε στον Warden, ένα πιο φιλοπόλεμο βάρδο. Οι σκοποί του μπορεί να είναι πολλοί. Αν θέλεις να φέρεις την ελπίδα εκεί που έχει χαθεί και να εμπνεύσεις τους άλλους για μεγάλα κατορθώματα τότε σταμάτα εδώ. Βρήκες το Class που σου πρέπει. Το βασικό mechanic του βάρδου, το Bardic Inspiration, είναι ακριβώς το ίδιο με το Warden’s Gift, όπως και οι περισσότερες ικανότητες τους. Πρόκειται για ένα Class που είναι εξίσου ικανό στο να πολεμάει με τα λόγια αλλά και τα όπλα του. Οι επιλογές για Subclass που έχει είναι τρεις: ο Counsellor, ο Herald και ο Bounder

Μιλάμε για τρεις διαφορετικούς προσανατολισμούς. Στην περίπτωση του Counsellor πρόκειται για ένα Subclass βασισμένο στη δύναμη του λόγου και της πειθούς. Το όπλο σου είναι η φωνή σου. Τα λόγια σου επηρεάζουν ήρωες και άρχοντες και ο λόγος σου μετρά, ίσως, παραπάνω απ’ το σπαθί σου. Εδώ μιλάμε για πολλές δυνατότητες roleplay καθώς και για πλεονεκτήματα σε διάφορα skill checks που αφορούν διαπροσωπικές ικανότητες όπως το persuasion και το insight. 

Οι Heralds είναι τόσο πολεμιστές όσο και μελετητές. Προσπαθούν να εμπνεύσουν όχι μόνο με τα λόγια αλλά και τις πράξεις τους. Προσπαθούν να είναι πάντα παρόντες σε μεγάλα γεγονότα και να προσφέρουν τόσο κατά τη διάρκεια της μάχης όσο και μετά με την εξιστόρηση αυτής και των μεγάλων ανδραγαθημάτων που έλαβαν χώρα. 

Τέλος, έχουμε τους Bounders οι οποίοι είναι προστάτες και πολεμιστές. Προσπαθούν να προστατεύσουν τους απλούς ανθρώπους απ’ όσα ζουν στην ερημιά και τα σκοτεινά δάση. Ζουν πάντα στα όρια του πολιτισμού προστατεύοντας τον απλό λαό από την Σκιά. Αν θέλετε πιο ποιητικά, ζουν εκείνοι στο σκοτάδι και το πολεμούν για να ζούμε οι υπόλοιποι στο φως. 

Warrior, ο γενναίος
Τελειώνουμε με τον Warrior ή αλλιώς τον Fighter. Είναι το αγαπημένο μου class, καθώς αυτό παίζω τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Πρόκειται για τους τακτικούς πολεμιστές, αυτούς που φοράνε την πανοπλία τους και ορμούν στη μάχη, αυτούς που οδηγούν τους υπόλοιπους στη μάχη ενάντια στη Σκιά. Για άλλη μία φορά τα mechanics είναι σχεδόν τα ίδια με τις αλλαγές να έρχονται στα Subclasses. Εκεί έχουμε την επιλογή του Knight και του Weaponmaster

Στην πρώτη περίπτωση έχουμε έναν πολεμιστή που έχει ορκιστεί υποταγή σ’ ένα άρχοντα και ζει με μεγαλύτερη υποχρέωση του να τον υπηρετεί και να τον προστατεύει. Ωστόσο, ο όρκος του μπορεί να σχετίζεται και με κάποιο μέρος, το οποίο έχει ορκιστεί να προστατεύει. Στην περίπτωση του Weaponmaster έχουμε έναν άρχοντα του πολέμου, ένα μαχητή ο οποίος έχει τελειοποιήσει την τεχνική του πάνω σε ένα όπλο και μπορεί να το χρησιμοποιήσει τόσο καλά όσο ελάχιστοι, ίσως και κανένας. Η επιλογή αυτή σου δίνει τη δυνατότητα να βελτιστοποιήσεις το Fighting Style το οποίο έχεις επιλέξει καθώς και να διαλέξεις ένα όπλο, κειμήλιο της οικογένειας σου, το οποίο όσο ανεβαίνουν τα levels αποκτά διάφορες ικανότητες, όπως το να μη σπάει ή να είναι πασίγνωστο ανάμεσα στους εχθρούς σου προκαλώντας τρόμο και τρέποντας τους σε φυγή. Προσωπική μου γνώμη είναι πως το subclass του Weaponmaster είναι πολύ δυνατό, εύκολο και ευχάριστο. Θα το συνιστούσα σε οποιονδήποτε, ειδικά σε νέους παίκτες που θέλουν να αρχίσουν από κάτι σχετικά απλό.

Artwork από το Βιβλίου του Παίκτη

Virtues-Feats

Τι λέτε να συνεχίσουμε με Virtues; Εδώ πρέπει να τονίσουμε μία πολύ βασική διαφορά με τα Feats. Τα περισσότερα Virtues σχετίζονται με το Culture του κάθε χαρακτήρα. Με άλλα λόγια θυμίζουν τα Racial Feats που συναντάμε στο παραδοσιακό D&D. Κάθε Culture δίνει μία σειρά από επιλογές που δυναμώνουν διάφορα mechanics του χαρακτήρα και μας βάζουν γερά στην ιδέα του τολκινικού κόσμου. Παράδειγμα αποτελεί το Feat “Captain of Gondor” που προσφέρετε στους Men of Minas Tirith. Οι Dunedain έχουν την επιλογή “Dauntless Guardians” και οι Beornings το “Brothers to Bears”. Παρατηρούμε πως έχει γίνει σοβαρή και πετυχημένη προσπάθεια να αποκτήσει κάθε πλευρά του παραδοσιακού D&D την τολκινική χροιά και η αλήθεια πως είναι πως οι φίλοι της Μέσης-γης το απολαμβάνουμε δεόντως. Νιώθουμε πως, πράγματι, περιφερόμαστε στο Eriador, επισκεπτόμαστε το Erebor και βλέπουμε το απαστράπτον φως του ήλιου να αντικατοπτρίζεται επάνω στα λευκά τείχη της Minas Tirith.

Εκτός, όμως, από τα Cultural Virtues υπάρχουν και κάποια «ανοιχτά» Virtues, τα οποία είναι διαθέσιμα για όλους. Κάποια απ’ αυτά προσφέρουν περισσότερο damage ενώ το Open Virtue που ξεχωρίζει είναι το Cultural Heirloom. Πρόκειται για μία σειρά από αντικείμενα τα οποία είναι διαθέσιμα ανάλογα με το Culture που έχεις διαλέξει. Έτσι, οι Men of Minas Tirith μπορούν να επιλέξουν το λάβαρο του οίκου του Ανάριον ή την ασπίδα των φρουρών της ακρόπολης. Τα αντικείμενα αυτά είναι ενισχυμένα από διάφορες απόψεις και προσφέρουν δυνατότητες όπως  healing κατά τη διάρκεια της μάχης ή παραπάνω Armor Class αντίστοιχα. Σκεφτείτε τον πολεμιστή της Minas Tirith να ξετυλίγει το λάβαρο του που κυματίζει με τη βοήθεια του δυνατού ανέμου και να φωνάζει «Για την Gondor»! Πόσο έπος; Α! Μην ξεχάσω τα 3 hit dice που θα μπορέσετε να ρίξετε in combat σαν reaction και να τα πάρετε πίσω σε hit points! Ευχαριστούμε Gondor! 

Artwork από το βιβλίο του Παίκτη

Backgrounds

Φτάσαμε αισίως στα Backgrounds, ένα από τα βασικότερα στοιχεία που δίνουν flavor στον ήρωα σου. Εδώ μπορείς, σε συνδυασμό με το backstory σου, να χτίσεις σε μεγάλο βαθμό την προσωπικότητα αλλά και το σκοπό του χαρακτήρα σου. Ποια είναι η δύναμη πού σε κινεί; Τι θέλεις να πετύχεις; Αγαπάς την περιπλάνηση και δεν μπορείς να μείνεις μακριά της; Ιδού το “Lure of the Road”. Είσαι χαρισματική προσωπικότητα και έχεις το ρόλο του αγγελιαφόρου και του εκπροσώπου του λαού σου; Ορίστε το “Emissary of your People”. Βλέπεις όνειρα τα οποία οδηγούν την πράξεις σου και σε επηρεάζουν; “The Harrowed” είναι η επιλογή σου! Φυσικά, τα Backgrounds είναι αυτά που διαμορφώνουν τις ελπίδες και τους φόβους του εκάστοτε χαρακτήρα καθώς και το τι τους ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους χαρακτήρες μαζί με κάτι στο οποίο εξειδικεύονται. Έτσι, όποιος διαλέξει το “Lure of the Road” μπορεί να «διαβάζει» εύκολα τον καιρό ή να ανάψει φωτιά οπουδήποτε παρά τις δυσκολίες. Παράλληλα, κερδίζει και ένα feature ανάλογα με την επιλογή του, το οποίο ταιριάζει στο εκάστοτε Background. Θα ήθελα να τονίσω εδώ πως στο συγκεκριμένο setting οι παίκτες νιώθουν πως η επιλογή του Background τους έχει πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα απ’ ότι στο απλό D&D. Καθορίζει σε μεγάλο βαθμό της σχέση του χαρακτήρα με τον κόσμο και διαμορφώνει το roleplay.

Επίλογος

Κάπου εδώ ολοκληρώνεται το πρώτο μέρος της παρουσίασης του Adventures in Middle-earth. Η αρχή έγινε με σκοπό να σας ανοίξει η όρεξη. Στο δεύτερο μέρος θα ακολουθήσουν στοιχεία και μηχανισμοί που μπαίνουν βαθιά στο μεδούλι του τολκινικού σύμπαντος, όπως η Σκιά και το Ταξίδι. Θα έχουμε μαζί την ευκαιρία να ανακαλύψουμε περισσότερα γι’ αυτό το συναρπαστικό παιχνίδι και να περιπλανηθούμε στην αγαπημένη μας Μέση-γη την ερχόμενη εβδομάδα.

Ο Αρθρογράφος – Δημήτρης Κολοβός

Ο Δημήτρης, Δημούτρης ή κύριος Μιμήτρης είναι ένα goblin ανέκαθεν παλαβό με τα RPGs. Ξεκίνησε να παίζει 5άρα στις σπηλιές φίλων του, αλλά θέλει να παίξει και να μάθει τα πάντα γύρω από το αγαπημένο του είδος παιχνιδιών. Στην υπόλοιπη ζωή του προσπαθεί να διαβάσει σοφά βιβλία αλλά δεν τα καταφέρνει πάντα γιατί δεν ξέρει να διαβάζει καλά.

Όνειρο του είναι κάποια στιγμή να ζήσει σε μία χομπιτότρυπα, ίσως αυτή του Μπίλμπο. Είναι σχετικά έξυπνος για goblin (8 intelligence?) και ασχολείται με τη γλωσσολογία και τις γλώσσες του Faerûn. Υποστηρίζει πως είναι υποψήφιος διδάκτορας σε κάποιο πανεπιστήμιο που λέγεται Δημοκρίτειο στη Θράκη, αλλά κανείς δεν ξέρει τέτοιο πανεπιστήμιο, ούτε τέτοια περιοχή που να ονομάζεται έτσι. Υποστηρίζει πως βρίσκεται κοντά στη Halruaa αλλά ελάχιστοι έχουν ταξιδέψει εκεί, πόσο μάλλον Goblins.

Σχετικά άρθρα

Vampire The Requiem 2nd Edition: Εισαγωγή σε ένα παιχνίδι ρόλων για τους καταραμένους Άρχοντες της Νύχτας

“None of us really changes over time; we only become more fully what we are.”– Anne Rice Πριν λίγο καιρό η ταβέρνα δεν έκλεισε τις πόρτες κατά την διάρκεια της νύχτας όπως συνηθίζει. Αυτό καθώς ήρθαν […]

West Marches: Το επόμενο επίπεδο των tRPG

Αργά η γρήγορα σε πολλά campaign που τρέχουν για καιρό (τουλάχιστον κάμποσους μήνες) εμφανίζεται το πρόβλημα της «απάθειας» του παίκτη. Όταν λέω απάθεια δεν εννοώ, ότι ο παίκτης δεν απολαμβάνει το παιχνίδι, ίσα ίσα. Έχει […]