Unearthing Arcana: Draconic Options

Με την ανακοίνωση του Fizban’s Treasury of Dragons η Wizards μας δηλώνει πως δεν έχει εγκαταλείψει τις ρίζες της, μας θυμίζει πως το παιχνίδι δεν λέγεται Dungeons and Vampires ούτε Dungeons and Fairies αλλά Dungeons and Dragons! Εκτός αυτού, πιστεύω πως όλων μας οι ελπίδες για την αναβίωση του χαμένου κόσμου του Dragonlance αναζωπυρώνονται περισσότερο από ποτέ. Προκειμένου να τιμήσουμε αυτή την ενδιαφέρουσα εξέλιξη σήμερα θα εξετάσουμε ένα Unearthed Arcana που είχαμε αγνοήσει ως τώρα – επειδή το ξέραμε και απλά περιμέναμε την ανακοίνωση πιστέψτε μας. 

 «Κύριε DM! Σας παρακαλώ θέλω να παίξω ένα χαρακτήρα που να είναι δράκος… Αλλά να μοιάζει και με άνθρωπο… να φτύνει φωτιά όμως, ναι…  και φυσικά να πετάει αφού είναι δράκος!»

Ο ορισμός της απογοήτευσης από τον Matthew Mercer στo Critical Role

Ακριβώς, σήμερα θα μιλήσουμε για Draconic Options. Το unearthed arcana μας προσφέρει τρεις εναλλακτικές εκδόσεις του Dragonborn race που αντικατοπτρίζουν την σύνδεσή τους με τους δράκους περισσότερο από την αρχική τους έκδοση στο Player’s Handbook. Επιπλέον, μας προσφέρει μια νέα έκδοση του Kobold race που τα τοποθετεί σε ένα πιο επικό ισοζύγιο σε σχέση με την πρώτη τους εκδοχή (τα goblins διαμαρτύρονται που το δικό τους revision δεν έχει έρθει ακόμα). Τέλος το unearthed arcana μας προσφέρει feats και spells που επεκτείνουν το έργο του Tasha’s και εμβαθύνουν τις επιλογές μαγείας σχετικές με δράκους.

Όπως σε όλα τα άρθρα της σειράς, τα features θα αναλύονται με τα ακόλουθα χρώματα. Για κάθε class θα δίνεται πιθανώς ένα διαφορετικό χρώμα:

Κόκκινο: Κακό, αδύναμο ή δυσλειτουργικό

Πορτοκαλί: Οκ σε μερικές περιπτώσεις

Πράσινο: Καλό και χρήσιμο

Μπλε: Πολύ δυνατό και ίσως πάνω από το μέσο όρο των αντίστοιχων features

Πηγή: :Pixabay

Races

Ability Score Increase: Η δυνατότητα τροποποίησης των κληρονομικών χαρακτηριστικών της φυλής σου, ήταν και θα είναι μια αμφιλεγόμενη κίνηση που είχε ως πρόσχημα το καλύτερο balance. Κατά την ταπεινή μου γνώμη έπρεπε να μείνει στους κανόνες δημιουργίας homebrew race του Dungeon Master’s Guide διότι ως έχει είναι ένας μηχανισμός «επισημοποίησης» homebrew που ακυρώνουν τις έμφυτες αδυναμίες κάθε φυλής. Αν ήθελες να έχεις πλήρη έλεγχο των στατιστικών σου μπορούσες πάντα να παίξεις variant human επιλέγοντας να αφήσεις πίσω άλλα «γυαλιστερά» features ως αντάλλαγμα.

Languages: Σε αντίθεση με την ελεύθερη επιλογή στατιστικών η ελεύθερη επιλογή γλωσσών έχει πολύ περισσότερο νόημα και δικαιολογεί χαρακτήρες συγκεκριμένων φυλών που έζησαν τη ζωή τους σε ξένους τόπους.

Προσοχή! Τα παραπάνω features είναι κοινά σε όλα τα παρακάτω race options και ακολουθούν τον κανόνα Customize your Origin που εισήγαγε το Tasha’s Cauldron of Everything. 

 


Dragonborn features κοινά σε όλα τα subrace


 

Breath Weapon: Η πιο εικονική επίθεση των δράκων δεν πρέπει απλά να είναι «διακοσμητική» όπως θα αισθανόταν κανείς στην αρχική της εκδοχή αλλά πρέπει να αποτελεί λόγο επιλογής του race και να είναι συγκρίσιμα τρομακτική με την ανάσα ενός πραγματικού δράκου. Το νέο breath weapon ανεβαίνει στα 2d8 από 2d6 (με την κλασσική αναβάθμιση στα μεγαλύτερα level). Επιπλέον το breath weapon αντικαθιστά ένα από τα attacks σου αντί να καταναλώνει όλο το action (fighters rejoice!) ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί PB (Proficiency Bonus) φορές ανάμεσα σε long rests αντί για μία φορά ανά short ή long rest. Το range και ο τύπος του AOE (Area of Effect) παραμένουν όπως παλιά με τους Gem Dragonborn να παίρνουν και αυτοί το 15-foot cone όπως και οι Metallic Dragonborn

Draconic Resistance: Το μόνιμο resistance σε ένα τύπο ζημιάς ήταν πάντα ένας σημαντικός λόγος επιλογής του race και παραμένει εξίσου σημαντικός. Με την εισαγωγή των gem dragonborn πλέον μπορεί κανείς να αποκτήσει resistance σε 6 νέους τύπους ζημιάς

Chromatic Dragonborn

Chromatic Warding: Από το τρίτο level και σαν action μια φορά τη μέρα δίνει immunity στον τύπο ζημιάς που προστατεύει το draconic resistance για 10 λεπτά. Αυτό είναι κάτι που θα έπρεπε να έχουν και οι κανονικοί chromatic δράκοι.

Metallic Dragonborn

Metallic Breath Weapon: Ένα διαφορετικό breath weapon μια φορά τη μέρα, από το τρίτο level, με ίδιο DC και AOE με το βασικό που αντί για damage έχει δύο επιλογές crowd control (prone/push back ή incapacitated). Κατά τη γνώμη μου αυτό το feature είναι τόσο δυνατό που θα έπρεπε να καταναλώνει τουλάχιστον δύο χρήσεις του κανονικού breath weapon αντί να είναι ένα επιπλέον breath weapon

Gem Dragonborn

Psionic Mind: τηλεπαθητική επικοινωνία στα 30 ft. Τα ghostwise halfling το είχαν ήδη αλλά κατά τη γνώμη μου εδώ ήθελε περιορισμό στις ημερήσιες χρήσεις, ειδικά λόγω του επόμενου feature…

Gem Flight: Από το τρίτο level και μια φορά την ημέρα σαν bonus action μπορείς να πετάς για 1 λεπτό. Αρκετά δυνατό αλλά επαρκώς περιορισμένο.

Πηγή: :Pixabay

Kobolds

Με εξαίρεση το creature type, size, speed και darkvision τα πάντα στο νέο kobold είναι διαφορετικά από την αρχική του εκδοχή (είτε αυτό είναι για καλό είτε όχι). Επομένως τα δύο παρακάτω features αντικαθιστούν τα “Grovel, Cower, and Beg” και “Pack Tactics” ενώ το νέο kobold δεν υποφέρει πλέον από Sunlight Sensitivity.

Draconic Legacy: Επιλογή από τρία διαφορετικά features τα οποία θα χαρακτηρίσουμε ξεχωριστά παρακάτω:

  • [Πορτοκαλί] Advantage σε saves για frightened condition πάνω σου
  • [Μπλε] Ένα cantrip της επιλογής σου από το sorcerer spell list
  • [Πορτοκαλί] Unarmed Strikes με την ουρά σου που κάνουν 1d6 + Strength modifier ζημιά

Draconic Roar: Σαν bonus action PB φορές την ημέρα μαρκάρεις εχθρούς στα 10 ft. από εσένα και εσύ και οι σύμμαχοί σου έχετε advantage σε επιθέσεις εναντίον τους. Μια πιο ελεγχόμενη εκδοχή του Pack Tactics αλλά δεδομένης της απουσίας του sunlight sensitivity αυτό το feature είναι εξαιρετικά δυνατό

Πηγή: :Pixabay

Feats

Τα feats που παρουσιάζει το unearthed arcana είναι μια εξαιρετική ανταμοιβή σε ήρωες που πετυχαίνουν ένα μεγάλο milestone σχετικό με τους δράκους. Θα μπορούσε να είναι ευλογία από έναν δράκο που βοήθησες ή κληρονομιά της ψυχής ενός δράκου που σκότωσες.

Gift of the Chromatic Dragon: Μπορείς ως bonus action μια φορά τη μέρα να προσθέσεις acid, cold, fire, lightning ή poison damage σε ένα όπλο σου για ένα λεπτό. Επίσης μπορείς PB φορές τη μέρα ως reaction να πάρεις resistance σε έναν από τους παραπάνω τύπους ζημιάς για μια επίθεση που θα δεχτείς. Αντίστοιχα περιστασιακής χρήσης με το chromatic warding. Δυστυχώς το επιπλέον damage δεν κάνει καλά scale σε μεγάλα level.

Gift of the Metallic Dragon: Μπορείς να κάνεις το cure wounds spell δωρεάν μια φορά τη μέρα ενώ επίσης μπορείς PB φορές τη μέρα να καλέσεις φασματικά φτερά που προστατεύουν ένα κοντινό σύμμαχό σου από μια επίθεση δίνοντάς του 1d4 επιπλέον AC. Πολύ θεματικό και εξαιρετικά δυνατό (σε κάποιον σχεδιαστή άρεσε ο Paladin του Final Fantasy XIV…)

Gift of the Gem Dragon: Παίρνεις +1 σε intelligence, wisdom ή charisma (με μέγιστο το 20). Επίσης PB φορές τη μέρα όταν δέχεσαι damage από κάποιο πλάσμα στα 10 ft. από εσένα μπορείς να το αναγκάσεις να ρίξει ένα strength save και αν το χάσει να δεχτεί 2d8 force damage και να γίνει pushed back 10 ft. Σίγουρα αρκετά ελκυστικό σε χρήστες μαγείας που πολεμούν και από κοντά

Πηγή: :Pixabay

Spells

Draconic Transformation: Για 1 λεπτό ως bonus action παίρνεις πάνω σου δυνάμεις δράκων (blindsight 30 ft., 40 ft. flying speed και 30 ft. cone 3d8 force damage breath weapon με bonus action μαζί με το γύρο που κάνεις το spell). Ίσως λίγο αδύναμο για 7th level spell αλλά πολύ θεματικό. Θέλει 500 gp component

Fizban’s Platinum Shield: Δίνεις μια ασπίδα ως action σε ένα πλάσμα για 1 λεπτό που του προσφέρει half cover, chromatic resistances και evasion του rogue. Μπορείς ως bonus action να μεταφέρεις την ασπίδα. Θέλει 500 gp component

Flame Stride: Ανεβάζεις το movement speed σου ως action και προκαλείς 1d6 fire damage μια φορά το γύρο σε creatures και objects δίπλα σου

Icingdeath’s Frost: Ένα εξαιρετικά δυνατό spell που σε 30 ft. cone κάνεις 3d8 cold damage και ακινητοποιείς κάθε πλάσμα που χάνει ένα constitution save (μισή ζημιά αν φέρουν το save). Τα ακινητοποιημένα πλάσματα έχουν 0 speed και πρέπει να ξοδέψουν action για να σπάσουν τον πάγο από πάνω τους ή από άλλο πλάσμα

Nathair’s Mischief: Ένα ισχυρό crowd control ξόρκι, σαν action σε 20 ft. cube (charm, blind, incapacitate ή difficult terrain). Πιο δυνατό απ’ το sleep, λιγότερο δυνατό απ’ το hypnotic patterns. Just right

Raulothim’s Psychic Lance: Ένα πολύ ισχυρό ξόρκι που προκαλεί 10d6 psychic damage και incapacitated condition για ένα γύρο σε ένα στόχο που χάνει ένα Intelligence Save (αν πεις το όνομα του στόχου αυτός δεν μπορεί να ξεφύγει λόγω cover ή invisibility). Risk vs Reward. Αν μπορείς να εξασφαλίσεις πως ο στόχος θα χάσει το save είναι μπλε

Summon Draconic Spirit: Κλασσικό summon στο format του Tasha’s Cauldron of Everything αλλά αυτή τη φορά φέρνεις δράκους. Το summon είναι ένα κινητό tank με τουλάχιστον 50 HP, chromatic, metallic ή gem resistances και τουλάχιστον 19 AC ενώ μπορεί να πετάει, να κάνει επιθέσεις με reach και να ρίχνει breath weapon κάθε γύρο. Το damage του είναι σχετικά χαμηλό αλλά έχει τουλάχιστον 3 επιθέσεις το γύρο και σίγουρα θα μείνει για αρκετούς γύρους ώστε συνολικά να προκαλέσει αρκετό. Επίσης σου δίνει και ένα από τα resistance του.

Πηγή: :Pixabay

Συνοψίζοντας
Ένα εξαιρετικό σύνολο επιλογών που καλύπτουν σφαιρικά οτιδήποτε έχει να κάνει με δράκους που θα ενδιέφερε έναν παίκτη. Το balance είναι λίγο προς το δυνατό αλλά όχι κάτι που να χτυπάει άσχημα σε σχέση με τις υπάρχουσες επιλογές. Η έμφαση είναι στην καλύτερη θεματική αναπαράσταση κάθε επιλογής και σε ένα επικό campaign είναι κάτι που σίγουρα θα διάλεγα εγώ ως παίκτης. Ίσως οι chromatic dragonborn να θέλουν λίγο βοήθεια ώστε να είναι ισοδύναμοι με τους metallic και τους gem καθώς τα feature τους είναι λίγο περιστασιακής χρήσης.

Εσάς ποια είναι η γνώμη σας;

Ο Αρθρογράφος – Αναστάσης Λιβανίδης («Ο Μάγειρας»)

Ο Αναστάσης Λιβανίδης από μικρός είχε μια αγάπη για φανταστικούς κόσμους και για επιτραπέζια. Στο D&D ξεκίνησε ως player σε προχωρημένο party επομένως έφαγε στη μάπα τους κανόνες και το character creation με τον πιο ωμό τρόπο (πέσε κολύμπα). Η καριέρα του ως player, παρότι σύντομη είχε μεγάλη ποικιλία μιας και βρέθηκε σε τραπέζια 5e, 3.5e, Pathfinder, καθώς και custom συστημάτων. Ο Αναστάσης βέβαια επιθυμούσε πάντοτε το να τρέξει τη δική του ιστορία στον δικό του κόσμο, και αυτό έκανε. Απ’ την πρώτη στιγμή που έκατσε στην καρέκλα του DM, ήξερε ότι αυτή είναι η θέση που προτιμάει. Τώρα έχει πλέον 4 χρόνια εμπειρία DMing σε 5e και Legend of the Five Rings RPG. Από τον Ιούνιο του 2020 είναι οργανωτικό μέλος και συγγραφέας του Goblin’s Tavern στο ρόλο του Content Manager

Σχετικά άρθρα

Unearthing Arcana: Subclasses Part 3

Σε αυτό το άρθρο της σειράς Unearthing Arcana, θα δούμε τρία ακόμη subclass, ένα για τον artificer, ένα για τον druid και ένα για (αυτόν που το χρειάζεται πιο πολύ!) τον ranger. Μαζί με αυτά […]

Unearthing Arcana: Mages of Strixhaven

“You’re a wizard, Harry!” είναι το μόνο που λείπει από το τελευταίο unearthed arcana που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2021. Μια μεγάλη λίστα από επιλογές subclass για αυτούς που παίρνουν την μαγεία τόσο σοβαρά που […]