Unearthing Arcana: Sorcerer and Warlock

Ακόμα μια προσθήκη στη σειρά άρθρων Unearthing Arcana (το προτελευταίο το υποσχόμαστε!), αυτή τη φορά με έντονα στοιχεία από Lovecraftian horror. Μας παρουσιάζονται ένα καινούργιο sorcerous origin, για τον Sorcerer, που έχει στιγματιστεί από το Far Realm, ένας καινούργιος warlock patron, από τα μυστηριώδη βάθη του ωκεανού, και ένα καινούργιο enchantment cantrip, που θα μας ταξιδέψουν στο Shadow overWizards of the Coast.

Όπως σε όλα τα άρθρα της σειράς, τα features θα αναλύονται με τα ακόλουθα χρώματα:

Κόκκινο: Κακό, αδύναμο ή δυσλειτουργικό
Πορτοκαλί: Οκ σε μερικές περιπτώσεις
Πράσινο: Καλό και χρήσιμο
Μπλε: Πολύ δυνατό και ίσως πάνω από το μέσω όρο των αντίστοιχων features

Illustration από Ari Targownik

Aberrant Mind Sorcerer

Όσοι Sorcerer έχουν αυτό το origin, έχουν επηρεαστεί από το Far Realm, με αποτέλεσμα να έχουν σχηματίσει μία eldritch σύνδεση μαζί του. Ίσως, γεννήθηκαν κάπου μολυσμένα από αυτή την ενέργεια, είτε κάποτε βίωσαν μία αποτυχημένη αρπαγή από Mindflayers, ή ακόμα είχαν κάποια συνάντηση με ένα Aboleth και ως αποτέλεσμα πήραν ένα κομμάτι ψυχικής ενέργειας.

Invasive Thoughts (1ο επίπεδο): Σαν bonus action μπορείς να σχηματίσεις έναν δεσμό με ένα στόχο μέσα σε 30ft για 10 λεπτά, και να του μιλάς τηλεπαθητικά. Εάν αυτός γνωρίζει έστω μία γλώσσα που ξέρεις μπορεί να σου απαντήσει πίσω. Θυμίζει Great old one Warlock, ένα καλό feature, χωρίς να ενθουσιάζει όμως.

Psionic Spells (1ο επίπεδο και άνω): Μέσω της aberrant φύσης σου, μαθαίνεις psionic spells ως sorcerer spells. Δανείζεσαι spells από wizard, bard και warlock, ταιριαστά με τη θεματολογία, ίσως όμως δεν είναι τόσο εκμεταλλεύσιμα στο επίπεδο που τα κερδίζεις και δεν κλιμακώνονται ανάλογα.

Warped Being (1ο επίπεδο): Λόγω της φύσης σου, το σώμα σου είναι καλυμμένο με μία γλίτσα, σκληρό δέρμα, λέπια ή ένα προστατευτικό psionic τείχος που σε προστατεύει. Το AC σου ισούται με 13 + το Dexterity modifier σου. Κάτι που έχουμε ξαναδεί στον Draconic Bloodline Sorcerer, αλλά ποτέ δεν είναι κακό ένα αυτόματο Μage Αrmor!

Psionic Sorcery (6ο επίπεδο): Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα spell από τον πίνακα των Psionic spells, και είτε να ξοδέψεις ένα spell slot για αυτό, είτε να ξοδέψεις αντίστοιχα Sorcery points όσα το επίπεδο του spell, (δε χρειάζεσαι και material components έτσι). Μια ωραία επιλογή, καθώς κανονικά θα ξοδευόντουσαν παραπάνω sorcery points για κάτι τέτοιο. Πιθανόν όμως τα points αυτά να φυλάσσονται για metamagic.

Psychic Defenses (6ο επίπεδο): Έχεις πλέον resistance σε psychic damage, και advantage σε saving throws εναντίον charm και fear. Ένα ωραίο feature, καθώς ναι μεν το psychic damage δεν είναι τόσο συχνό, αλλά οι περισσότεροι δυνατοί αντίπαλοι χρησιμοποιούν είτε charm είτε fear.

Revelation in Flesh (14ο επίπεδο): Μπορείς να ξοδέψεις ένα ή παραπάνω sorcery points, για να μεταμορφώσεις το σώμα σου για 1 λεπτό. Κάθε sorcery point μπορεί να σου εξαργυρώσει αναλόγως:

  • swimming speed ίδιο με το walking speed σου και μπορείς να αναπνεύσεις υποβρυχίως,
  • flying speed ίσο με το walking speed σου και αιωρείσαι,
  • εσύ και ο εξοπλισμός σου γίνεστε μια γλοιώδης μάζα, περνάτε μέσα από κενά της 1 ίντσας και γλιτώνετε από μη μαγικά restraint ή grapple,
  • βλέπεις όλα τα αόρατα πλάσματα μέσα σε 60 ft.

Ναι μεν χρήσιμο μερικές φορές, αλλά συγκριτικά με τι έχουν τα άλλα subclasses σε αυτό το επίπεδο φαίνεται λίγο, και όπως προαναφέρθηκε τα sorcery points χρησιμοποιούνται σε πιο δυνατά features.

Warp Reality (18ο επίπεδο): Αγνοείς την πραγματικότητα, σχηματίζοντας μία αύρα σε ακτίνα 20ft τριγύρω σου στη μορφή που επιθυμείς. Τα εχθρικά πλάσματα που εισέρχονται σε αυτή, την αντιμετωπίζουν ως difficult terrain, και δέχονται 2d10 psychic damage στην αρχή του γύρου τους. Σαν bonus action μπορείς να τερματίσεις αυτή την αύρα και να τηλεμεταφέρεις όλα τα πλάσματα (Charisma saving throw) μέχρι και 1 μίλι. Η ζημία που προκαλεί δεν αξίζει, ενώ η τηλεφεταφορά είναι ενδιαφέρον… συμβαίνει σε αυτό το επίπεδο άνετα και με ένα teleport.

Illustration από ForrestImel

The Lurker in the Deep Patron Warlock

Ο Warlock που επέλεξε αυτόν τον patron, υπηρετεί ένα πλάσμα που ζει στα βάθη του ωκεανού, ή στο elemental plane του νερού. Ένα πλάσμα τερατώδες, αρχέγονο, από τις πρώτες στιγμές της ύπαρξης του κόσμου. Ίσως, άνηκε σε κάποια αίρεση δοξασίας του πλάσματος ή αυτό τον έσωσε από τα δόντια του πνιγμού, χαρίζοντάς του τις δυνάμεις του και περιμένοντας απόλυτη υπακοή και έλεγχο πέρα του domain του.

Expanded Spell List (1ο επίπεδο και άνω): Όλα τα spells είναι άκρως θεματικά, έχοντας να κάνουν με το νερό και την καταιγίδα. Δίνουν πολύ ωραίο flavor, και είναι αρκετά χρήσιμα ξόρκια.

Grasp of the Deep (1ο επίπεδο): Μπορείς σαν bonus action να καλέσεις ένα spectral πλοκάμι σε εύρος 60ft από εσένα, για 1 λεπτό (Charisma modifier φορές ανά long rest). Επιπλέον σαν bonus action, μπορείς να κάνεις κίνηση και melee spell attack με αυτό, μέσα σε 10ft, προκαλώντας 1d8 (2d8 στο επίπεδο 10) cold ή lightning damage, ενώ η ταχύτητα του στόχου μειώνεται κατά 10ft μέχρι την αρχή του επόμενου γύρου σου. Spiritual weapon αλα Warlock? Ίσως όχι ότι καλύτερο για υψηλά επίπεδα, αλλά χρήσιμο στα χαμηλότερα και άκρως διασκεδαστικό και θεματικό.

Scion of the Deep (1ο επίπεδο): Χάρης τον patron σου, μπορείς να επικοινωνήσεις τηλεπαθητικά με οτιδήποτε aberration, beast, elemental, ή monstrosity, που έχει εκ φύσεως swimming speed, και βρίσκεται σε εύρος 120ft από εσένα. Σου δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσεις και με μη νοήμων πλάσματα, και μπορεί να φανεί περιστασιακά χρήσιμο, ειδικά σε ένα ‘υδάτινο’ campaign (βλέπε Ghosts of Saltmarsh).

Fathomless Soul (6ο επίπεδο): Μπορείς πλέον να αναπνέεις σε νερό, έχεις swimming speed όσο το walking speed σου και resistance στο cold damage. Ένα feature που σε φέρνει πιο κοντά στη φύση του patron σου, και εξαιρετικά χρήσιμο στις κατάλληλες περιστάσεις.

Guardian Grasp (6ο επίπεδο): Το πλοκάμι από το Grasp of the Deep μπορεί πλέον αν βρίσκεται εντός 10ft από εσένα ή ένα πλάσμα που βλέπεις, να θυσιαστεί σαν reaction, μειώνοντας το damage μιας επίθεσης στη μέση, και μετά εξαφανίζεται. Κάνει το Grasp of the Deep πιο χρήσιμο, και προσθέτει αρκετό utility στον Warlock.

Devouring Maw (10ο επίπεδο): Σαν action διαλέγεις ένα σημείο μέσα σε 60ft από εσένα, και ένα διαφανής στόμα εμφανίζεται για 1 λεπτό. Κάθε πλάσμα που βρίσκεται στο εύρος του γίνεται restrained (Strength saving throw). Όποιο πλάσμα αρχίσει το γύρο του στο εύρος του spell δέχεται 3d6 cold ή lightning damage, ενώ εσύ κερδίζεις temporary hit points όσα το warlock level σου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί μία φορά ανά rest. Πολύ χρήσιμο για να κάνεις grapple κάποιον εχθρό, και να σου εξασφαλίσει και εσένα μεγαλύτερη άνεση. Τι καλύτερο από το να εμφανίζονται τα σαγόνια του patron σου για την προστασία σου;

Unleash the Depths (14ο επίπεδο): Καλείς τον patron σου για βοήθεια, και αυτός σε ένα σημείο μέσα σε 30ft σκίζει το πέπλο της πραγματικότητας, και σου χαρίζει μία από τις δύο εξής επιλογές:

  • Τηλεμεταφέρει εσένα και μέχρι 5 συμμάχους σου μέσα σε 30ft, 100 μίλια, σε μέρος που έχετε επισκεφτεί τις τελευταίες 24 ώρες
  • Χτυπάει μέχρι 5 πλάσματα μέσα σε 30ft και κάθε στόχος δέχεται 6d10 cold ή lightning damage και πέφτει prone (Dexterity saving throw). Αν πετύχει το save, δέχεται τα μισά και δεν πέφτει prone

To spell αυτό μπορεί να γίνει μία φορά ανά long rest. Είναι θεματικά όμορφο, με τα spectral πλοκάμια που εμφανίζονται να εκτελέσουν τα παραπάνω, και προσθέτει utility και επιλογές διαφυγής ή εμπλοκής στη μάχη.

Illustration από Veli Nyström

Νέο Cantrip

Mind Sliver(Enchantment cantrip): Κατευθύνεις ένα κομμάτι psychic ενέργειας σε ένα πλάσμα. Αυτό δέχεται 1d6 psychic damage, και την πρώτη φορά που προσπαθεί ένα saving throw μέχρι το τέλος του επόμενου γύρου σου, πρέπει να αφαιρέσει 1d4 από αυτό (Intelligence saving throw). Στο 5ο επίπεδο γίνεται 2d6, στο 11ο 3d6, και στο 17ο  4d6. Ένα πολύ χρήσιμο cantrip, ιδιαίτερα για το χαρακτηριστικό του, που μειώνει τα saving throws. Ταιριαστό και στα 2 παραπάνω subclasses.

 

Δυο ενδιαφέροντα και πικάντικα subclasses, αφιερωμένα στο κοσμικό horror και την eldritch ατμόσφαιρα. Ο Aberrant Sorcerer είναι μια ωραία προσθήκη που, ίσως χωράει βελτίωση στους μηχανισμούς του, ενώ ο Lurker of the Deep Warlock είναι μια φανταστική επιλογή, που προσωπικά θα προτιμούσα (forever Warlock), με απεριόριστο flavor, utility και πάνω από όλα διασκέδαση!

Το νέο cantrip, είναι μια ωραία προσθήκη που θα ήθελα να δω στα επόμενα βιβλία και θα ταίριαζε σε πολλά psionic subclasses. Άντε λοιπόν, τι περιμένετε; Απάρξτε τα ζάρια σας και…

Καλό Playtesting!

H Αρθρογράφος – Φλώρα Κωστοπούλου

Η Φλώρα σαν φοιτήτρια της πληροφορικής είπε να ολοκληρώσει το στερεότυπο της nerd, βάζοντας σαν προσθήκη και τα table top rpgs(και αν αποτελειώσει ότι  budget είχε). Μετά από ένα χρόνο παίκτρια είπε να γίνει DM, και να μην ξέρει να λέει όχι, καθώς τρέχει 5 campaign την εβδομάδα. Έμπειρη στην Pathfinder, και αναγκαστικά έμαθε και λίγη 5e, για να μην την πετάξει ο Πίπης από την ταβέρνα (Τς Τς Τς).Ορκίζεται ότι δεν έχει πεθάνει μέσα της εδώ και κάτι χρόνια, και την έχει αναστήσει νεκρομάντης.

Σχετικά άρθρα

Unearthing Arcana: Spells and Magic Tattoos

Το τατουάζ, ή αλλιώς δερματοστιξία, υπάρχει στον ανθρώπινο πολιτισμό σχεδόν όσο υπάρχουν καταγραφές του, απ’ όταν ο άνθρωπος ζούσε σε σπηλιές και επικοινωνούσε με κραυγές.  Αιώνες αργότερα από την παλαιολιθική εποχή, οι άνθρωποι απέκτησαν ανώτερη […]

Unearthing Arcana: Subclasses Part 4

Καλώς ορίσατε στη νέα σειρά από άρθρα, Unearthing Arcana. Εδώ σιγά σιγά θα σκάψουμε στα βάθη του περιεχομένου, που η WotC (Wizards of the Coast) έκρινε πως είναι αρκετά καλό για να βγει σαν δοκιμαστικό […]

1 Σχόλιο

Τα σχόλια έχουν απενεργοποιηθεί.