Unearthing Arcana: Cleric, Druid, and Wizard

Ήρθε η στιγμή για ακόμα ένα Unearthed Arcana. Ναι-ναι ακόμα ένα, έλα τελειώνουν, λίγα έμειναν – για την ώρα.
Ένας Cleric του λυκόφωτος, ένας Druid της άγριας φωτιάς και ένας Wizard της ονοματολογίας – όχι δεν είναι ανέκδοτο – προσπαθούν να κερδίσουν μία θέση στο τραπέζι μας. Φήμες λένε πως κάποια από αυτά θα είναι στο βιβλίο που έρχεται. Θα τα καταφέρουν;

 

Όπως σε όλα τα άρθρα της σειράς, τα features θα αναλύονται με τα ακόλουθα χρώματα:

Κόκκινο: Κακό, αδύναμο ή δυσλειτουργικό
Πορτοκαλί: Οκ σε μερικές περιπτώσεις
Πράσινο: Καλό και χρήσιμο
Μπλε: Πολύ δυνατό και ίσως πάνω από το μέσω όρο των αντίστοιχων features

Είστε έτοιμοι; Για να δούμε!

Twilight Domain Cleric

O Cleric του Λυκόφωτος. Σκοτάδι και φως. Ακροβατείς μεταξύ της ασφάλειας και του κινδύνου του άγνωστου.

Twilight Domain Spells: Μοιάζουν να ακολουθούν την ισορροπία σκοταδιού και φωτός. Κάποια για έλεγχο του πλήθους, κάποια προστατευτικά και κάποια για θεραπεία. Όχι κάτι υπερβολικό, αλλά ούτε και αξιοζήλευτο.

Bonus Proficiencies (1ο Επίπεδο): Κερδίζεις proficiency με martial weapons και heavy armor.

Eyes of Night (1ο Επίπεδο): Βλέπεις στα πιο σκοτεινά σημεία του κόσμου. Darkvision χωρίς περιορισμό απόστασης (OMG – δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο στην 5η έκδοση). Μα δε φτάνει που μπορείς εσύ, σαν action το δίνεις σε οποιονδήποτε αριθμό πλασμάτων που βλέπεις στα 10 feet (λίγο overpower;) για 10 λεπτά. Χρήσεις όσες το Wisdom modifier ανά long rest.

Vigilant Blessing (1ο Επίπεδο): Είσαι σε επαγρύπνηση. Σαν action δίνεις σε ένα πλάσμα αγγίζοντάς το advantage στο επόμενο initiative roll. (7ο επίπεδο Barbarian έχει το advantage για τον εαυτό του).

Είναι κατά τη γνώμη μου πολλά feature για 1ο επίπεδο ειδικά σε συνδυασμό με τα ξόρκια Faerie Fire και Sleep.

Channel Divinity Twilight Sanctuary (2ο Επίπεδο): Σαν action δημιουργείς σφαίρα λυκόφωτος με κέντρο εσένα, 30 feet ακτίνα και γεμάτη dim light (disadvantage στα perception checks). Κινείται μαζί σου για 1 λεπτό Ένα πλάσμα που τελειώσει τον γύρο στη σφαίρα κερδίζει: 1d8 προσωρινά hp ή αναίρεση στο charm/fear.

Steps of the Brave (6ο Επίπεδο): Κερδίζεις advantage στα saving throws για frightened και σε dim light  σαν bonus action αποκτάς flying speed όσο και το walking speed μέχρι το τέλος του επόμενου γύρου σου. (καλό!)

Divine Strike  (8ο Επίπεδο): Μία φορά σε κάθε γύρο σου, όταν χτυπήσεις πλάσμα με όπλο, προκαλείς 1d8 παραπάνω psychic ζημιά. Λίγα πλάσματα έχουν αντίσταση ή ανοσία σε psychic ζημιά.

Midnight Shroud (14ο Επίπεδο): Όποτε εκτελείς Darkness με spell slot μπορείς να διαλέξεις πλάσματα όσο το Wisdom modifier σου, τα οποία θα βλέπουν στο Darkness. Για «τελικό» feature δε με εντυπωσίασε ιδιαίτερα.

Illustration από elaina-f

Circle of Wildfire Druid

Έχεις τον έλεγχο της φλόγας και το δέσιμό σου με ένα πρωτόγονο πνεύμα της φωτιάς, σου δίνει τη δύναμη της καταστροφής και της αναγέννησης.

Circle of Wildfire Spells (2ο επίπεδο): Ο δεσμός σου με τη φωτιά σου δίνει πρόσβαση σε ξόρκια. Στο 2ο Επίπεδο μαθαίνεις το Fire Bolt cantrip (καθόλου άσχημο). Και από το 3ο μαθαίνεις καινούρια spell. Τα ξόρκια αυτά ταιριάζουν με το μοτίβο της ζωής και της καταστροφής που συνδυάζει ο Wildfire Druid.

Summon Wildfire (2ο Επίπεδο): Καλείς το πνεύμα της φωτιάς. Σαν action χρησιμοποιείς μία χρήση του wild shape και καλείς το Wildfire Spirit αντί του beast form. Εμφανίζεται  30 feet από εσένα και κάθε πλάσμα 10 feet μακριά του (εκτός από εσένα) κάνει Dexterity saving throw να παθαίνει 2d10 fire damage (απευθείας ζημιά με το Summon!!!).

To πνεύμα παίζει αμέσως μετά από εσένα. Μπορεί να κάνει dodge ή αν χρησιμοποιήσεις στον γύρο του το bonus action σου να κάνει ζημιά, να τηλεμεταφέρει, να βοηθήσει (help action) ή να απομακρυνθεί. Παραμένει για 1 ώρα.

Το wildfire spirit είναι πιστεύω καλύτερο από το Beastmaster Ranger pet. Είναι χρήσιμο και δίνει δύναμη στον druid.

Enhanced Bond (6ο Επίπεδο Circle): Όσο το Wildfire Spirit είναι ενεργό, κάθε φορά που προκαλείς fire damage με spell ή επαναφέρεις hit points, ρίχνεις 1d8 και προσθέτεις το νούμερο σε ένα από τα ζάρια του ξορκιού. Επίσης, μπορείς να έχεις το πνεύμα ως origin του spell σου. (Kαι παραπάνω ζημιά και παραπάνω heal!!!)

Flames of Life (10ο Επίπεδο): Μετατρέπεις το θάνατο σε αναζωογονητική φωτιά (flames of vitality). Όταν πλάσμα πεθάνει κοντά σου, σαν reaction προκαλείς πρωτόγονες φλόγες (primal flames) να ξεχυθούν από αυτό. Πλάσμα που βλέπεις και τις αγγίξει κερδίζει hp ή παθαίνει ζημία (επιλογή) 2d10+Wisdom modifier. Οι φλόγες χάνονται όταν πλάσμα τις αγγίξει ή μετά από 1 λεπτό. Χρήσεις όσες το Wisdom modifier και ανανέωση άνα long rest. Heal Bot! Απλά epic feature το αγάπησα! Το θέλω σαν παίκτρια και σαν DM θέλω να δω πως θα το χρησιμοποιήσουν!

Blazing Endurance (14ο Επίπεδο): Ακόμα και το πιο θανατηφόρο χτύπημα, πυροδοτεί την περιφρόνησή σου στον θάνατο. Αν πέσεις στα 0 hp και δε συμβεί αιφνίδιος θάνατος, πας στο 1 hp (1/long rest). Κερδίζεις προσωρινά hp ίσα με 5 φορές το druid επίπεδό σου (μιλάμε για δυνατότητα 100 temporary hp), ενώ κάθε πλάσμα της επιλογής σου στα 30 feet παθαίνει 2d10+το druid επίπεδό σου fire damage. Γιατί ναι, απλά μπορείς, ποιος τόλμησε να σε αγγίξει ε;

Tradition of Onomancy Wizard

Η δύναμη του πραγματικού ονόματος! Το Tradition του Onomancy επικαλείται το πραγματικό όνομα και αναζητά τη μαγεία που κρύβεται πίσω από αυτό.

Bonus Proficiencies (2ο Επίπεδο): Μαθαίνεις ακόμα μία γλώσσα και αποκτάς proficiency με calligraphy tools. Αδιάφορο feature.

Extract Name (2ο Επίπεδο): Σαν bonus action αναγκάζεις στόχο στα 60 feet να δώσει το πραγματικό του όνομα. Το πλάσμα χρειάζεται Wisdom saving throw και στην επιτυχία δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις την ικανότητα στο πλάσμα ξανά (Θα χρειάζεται να κρατάει δηλαδή λίστα ο DM και ο παίκτης; Δυσλειτουργικό μου φαίνεται.). Στην αποτυχία γίνεται charmed και μαθαίνεις το όνομα ή το ότι δεν έχει όνομα (ναι – ναι μπορεί και αυτό να συμβεί, και το lore πάει περίπατο. Τα πάντα έχουν true name. Ακόμα και οι πέτρες). Χρήσεις όσες το Intelligence modifier, ανά long rest. Σε πρώτη φάση δε φαίνεται και πολύ χρήσιμο, αλλά σε συνδυασμό με τα επόμενα feature γίνεται απαραίτητο.

Fateful Naming (2ο Επίπεδο): Bane και Bless έτοιμα για χρήση αρκεί να γνωρίζεις το πραγματικό όνομα του στόχου. Χρήσεις όσες το Intelligence modifier και ανανέωση ανά long rest. Μάλιστα, δηλαδή πήραμε τα κομμάτια του Divine και τα δώσαμε στον καθαρό Arcane. Το δέχομαι πως όλα στην ουσία την ίδια πηγή έχουν, αλλά όχι έτσι απλά ο καθαρά arcane caster κάνει divine spells. Πολύ δυνατό σαν feature, μου χαλάει όμως τη «γεύση» του Wizard.

Resonant Utterance (6ο Επίπεδο): Μαθαίνεις λέξεις δύναμης που σου επιτρέπουν μέσω της επίκλησης του πραγματικού ονόματος να κάνεις δυνατότερα τα spell σου. (Metamagic για Wizard επιτέλους!). Ξεκινάς γνωρίζοντας 2 Resonant. Χρησιμοποιείς ένα στο ξόρκι και επικαλείσαι το πραγματικό όνομα του στόχου. (Χωρίς το true name δεν παίζουν!). Χρήσεις όσες το μισό Wizard επίπεδο, ανανέωση ανά long rest.

Τα Resonant:
Absorption: Κάνεις ζημία και κερδίζεις 3d6 προσωρινά hp, τα οποία αυξάνουν με το επίπεδο. Καλέ ναι και ναι, πάντα low Constitution είναι οι Wizard πάρα πολύ χρήσιμο και απαραίτητο σαν επιλογή.
Devastation: Disadvantage στα Saving throw για το Spell που εκτέλεσες εναντίον του.
Dissolution: Την πρώτη φορά που κάνει το ξόρκι ζημιά, προσθέτεις άλλο ένα 2d8 force damage που αυξάνει με το επίπεδό σου. Παραπάνω ζημία, πάντα χρήσιμο. Force damage λίγοι έχουν έστω και resistance.
Nullification: Μπορείς να κάνεις αναίρεση σε ξόρκια από τον στόχο. Αρκεί να ξέρεις το πραγματικό όνομα και να πετύχεις σε Intelligence check. Από τα καλύτερα Resonant. Μπορείς είτε να βοηθήσεις τον σύντροφο, αναιρώντας το ξόρκι που του κάνει ζημιά ή να «πάρεις» από τον αντίπαλο ικανότητες που οφείλονται σε ξόρκι.
Puppetry: Όταν ο στόχος πάθει ζημία από το ξόρκι σου μπορείς επιπρόσθετα να τον κάνεις prone ή να τον μετακινήσεις 10 feet όπου θες. Θα έχει πλάκα σαν περιγραφή και επιλογή, χρήσιμο κατά περιπτώσεις.
Sympathy: Αν το πλάσμα που επικαλείσαι το πραγματικό του όνομα είναι σε range, μπορείς να το στοχεύσεις ακόμα και αν δεν το βλέπεις ή έχει πλήρη κάλυψη στο ξόρκι σου. Απλά ναι! Χίλια ναι! Δυνατό, χρήσιμο, αλλάζει το game play του Wizard.

Inexorable Pronouncement (10ο Επίπεδο): Μαθαίνεις δύο νέα Resonant. Συνολικά 4/6 Resonant.

Relentless Naming (14ο Επίπεδο): Πλέον μπορείς και ξεπερνάς τις αντιστάσεις των αντιπάλων σε συγκεκριμένες μορφές ζημίας. Κάνοντας επίκληση στο αληθινό όνομα του πλάσματος, μπορείς αντί τη μορφή ζημιάς που έχει αρχικά το ξόρκι που εκτελείς να την κάνεις force ή psychic. Force και psychic, τα είδη ζημιάς με τα λιγότερα resistances.

Illustration από WakingOfSkyTree

Θα το πω χωρίς ντροπή, αλλά με πάθος! Αγάπησα το Circle of Wildfire του Druid. Και το lore και τα features. Καταστροφή και αναγέννηση. Ζωή και θάνατος. Φαίνεται δυνατό, αλλά είναι εξισορροπημένο. Βασίζεται στο fire damage, και κάνει μάλιστα πολύ, αλλά μην ξεχνάμε πως τα περισσότερα πλάσματα έχουν fire resistance. Ναι, θέλω να παίξω τέτοιο χαρακτήρα.

Το Twilight Domain στην ουσία είναι το Trickery Domain βελτιωμένο, γιατί απλά δε γίνεται να αλλάξουν το ήδη υπάρχον domain. Αφήνει μία γεύση Rogue. Είναι ο τύπος που βλέπει στο σκοτάδι και σε κάνει να βλέπεις στο σκοτάδι. Χρήσιμο ναι, τόσο ώστε να γίνει Domain δε θα το έλεγα.

Για τον Onomancy Wizard λατρεύω την ιδέα για NPC. Το lore του true name είναι δυνατό, ιδιαίτερο και υπάρχει από τη γέννηση του κόσμου. Σε PC δε νιώθω πως θα λειτουργήσει εύκολα. Προκαλεί περισσότερες δυσλειτουργίες από ότι βοηθάει. Θα ήθελα να κρατηθεί η ιδέα των Resonant, προφανώς χρειάζεται Metamagic ο Wizard! Το Unearthed Arcana Feats το εισάγει πολύ καλύτερα. Τσάμπα έχει φάει τη ζωή του στα βιβλία;

Ποια η άποψή σας;

Καλό Playtesting!

H Αρθρογράφος – Ελένη Κοντιζά

Η Ελένη Κοντιζά είναι κοντά 24 χρόνια GM και αν είχε χρόνο (ή αν την άφηναν) θα ήταν και 24 χρόνια παίκτρια. Αναφωνεί συχνά με παράνοια: Καλέ εγώ πότε θα είμαι παίκτρια; Συχνά μαζεύει γύρω από την φωτιά τους νέους και τους μιλάει για αρνητικό AC και THAC0 αναπολώντας περασμένα μεγαλεία. Οι παίκτες της, δηλώνουν πως πάσχουν από Stockholm syndrome και μετά από κάθε session οι χαρακτήρες τους το λιγότερο έχουν PTSD. Αλλά, εκεί, δεν κάνουν πίσω. Θεωρούν πως ίσως κάποτε βρουν τρόπο να την σπάσουν -κούνια που τους κούναγε.

Σχετικά άρθρα

Unearthing Arcana: Subclasses Part 3

Σε αυτό το άρθρο της σειράς Unearthing Arcana, θα δούμε τρία ακόμη subclass, ένα για τον artificer, ένα για τον druid και ένα για (αυτόν που το χρειάζεται πιο πολύ!) τον ranger. Μαζί με αυτά […]

Το Καλύτερο Cantrip Για Κάθε Κλάση

Cantrip ονομάζεται ένα ξόρκι που μπορεί να εκτελέσει ένας χρήστης μαγείας από τα πρώτα βήματα της εκπαίδευσης του. Συνήθως ονομάζονται και επιπέδου μηδέν, καθώς σε κάθε επίπεδο που ανεβαίνει ένας χαρακτήρας έχει πρόσβαση, χάρη στην […]