Interview με το Corvus Project

Αυτή τη φορά έχουμε ένα διαφορετικό άρθρο από τα συνηθισμένα, όπου εστιάζουμε για πρώτη φορά σε ένα από τα μαργαριτάρια της ελληνικής κοινότητας RPG! Στο σημερινό άρθρο/συνέντευξη ο προβολέας πέφτει πάνω στη Mara Robin Carlisle. H Mara είναι forever DM για κοντά 5 χρόνια. Επιπλέον, είναι η δημιουργός μίας μοναδικής κοινότητας tRPG (tabletop roleplaying games), εν ονόματι Corvus Project, καθώς και ενός από τα ελάχιστα ελληνικά DnD 5e open campaign. Αναγνωρίζοντας την εκτενή και ποιοτική δουλειά της, αποφασίσαμε να της πάρουμε μία συνέντευξη, η οποία παρουσιάζεται στη συνέχεια:  

  1. Τι είναι τo Corvus Project;

Mara: Ουσιαστικά το Corvus Project είναι ένα facebook group και ένας (discord) server που είναι αγκαλίτσα μαζί, μέσα από τους οποίους μαζεύονται άτομα και χτίζουμε campaigns και oneshots για διάφορα tRPG. Πρακτικά είναι ένα group που μαζεύεται κόσμος για να παίξουν, να γνωριστούν, να φτιάξουν δικά τους παιχνίδια ή να συμμετέχουν σε events, δηλαδή oneshots ή εκπαιδευτικά, για να μάθουν να χρησιμοποιούν πλατφόρμες ή να παίζουν κάποια έκδοση.

  1. Πως ξεκίνησε το Corvus Project;

Mara: Το Corvus Project ξεκίνησε σαν ένα facebook group πριν από 2 με 2μιση χρόνια με σκοπό να μαζέψουμε άτομα, γιατί υπάρχει μεγάλη έλλειψη στην βόρεια Ελλάδα. Ξεκίνησε ως tRPG Δράμα group και σιγά σιγά άρχισε να μαζεύεται κόσμος. Μετά, επειδή χρειαζόμασταν και το discord για να παίζουμε, φτιάξαμε και τον server τον οποίο συνέδεσα με το group. Δεν υπήρχε μεγάλη κινητικότητα μέχρι την καραντίνα, που πήρα την απόφαση ότι θα αποσυρθώ από τη φυσιολογική δουλειά και θα προσπαθήσω να κάνω κάτι με τα RPG, εφόσον μου το επιτρέπει αυτή την περίοδο η κατάστασή μου. Ξεκίνησα να του δώσω μία πιο official μορφή, πιο οργανωμένη, να ενημερώνεται κάθε μέρα, να βάλουμε πολύ υλικό μέσα και τελικά ο ίδιος server πήρε την τελευταία μορφή του και το όνομα Corvus Project.

Illustration από olieart
  1. Ποιο είναι το πιο δημοφιλές παιχνίδι που τρέχετε;

Mara: Το πιο δημοφιλές παιχνίδι είναι το DnD 5e. Γενικά υπάρχει τεράστια ζήτηση για την 5η έκδοση. Οποιοσδήποτε πλέον ανεβάζει ότι ψάχνει παίκτες δεν γράφει καν ποια έκδοση ψάχνει, γιατί είναι αυτονόητο. Από εκεί και πέρα τώρα αρχίζει και υπάρχει μια ανάπτυξη για Call of Cthulhu. Το εμφανίσαμε στους παίκτες και στους DMs και άρχισαν να τρέχουν oneshots και μετά campaigns, οπότε ξεκίνησε σιγά σιγά να φαίνεται και αυτό.

  1. Μπαίνοντας στο server είδα ότι υπάρχουν κοντά 200 άτομα. Πως διαχειρίζεστε τόσους παίκτες;

Mara: Είμαστε πάρα πολύ τυχεροί σε αυτό το θέμα, γιατί έχουμε πολύ ήρεμα μέλη. Eνώ είναι τα ίδια μέλη με άλλα group, σε μας υπάρχει μια πολύ μεγάλη ησυχία. Αυτό μπορεί να ακούγεται ότι δεν υπάρχει γενικά ενδιαφέρον του κόσμου, αλλά φαίνεται να υπάρχει, γιατί μιλάνε και κάνουνε likes και comments και λοιπά.

Όσο έχει να κάνει με τα παιχνίδια, έχει να κάνει με το είδος του παιχνιδιού. Πχ, όταν είναι oneshot απλά βγάζω ένα post και λέω θέλω άλλα τέσσερα με πέντε άτομα. Τα πρώτα άτομα που θα δηλώσουν θα μπουν να παίξουν, αυτό δεν είναι δύσκολο.

Όσον αφορά το open campaign, είναι ένα παιχνίδι που μπαίνουν ατελείωτοι παίκτες και μακάρι να μπαίναν και ατελείωτοι DMs. Υπάρχει ολόκληρο σύστημα για το πώς τους χειριζόμαστε, όπου μπαίνει ο παίκτης, του λες ποια κανάλια να διαβάσει, τα διαβάζει και πρακτικά έχει μάθει τα περισσότερα που πρέπει να κάνει για να βάλει τον εαυτό του μέσα στο παιχνίδι. Πάρα πολλοί παίκτες καλωσορίζουν τα νέα μέλη και παίρνουν την πρωτοβουλία να πουν στον καινούργιο παίκτη πού να κοιτάξει. Το πόσα άτομα, ποια ημέρα, ποια ώρα θα παίξουν και με ποιον, κανονίζεται πάλι στην ίδια φιλοσοφία, ότι τα πράγματα οργανώνονται μεταξύ των παικτών, ακολουθώντας τις οδηγίες που δίνουμε εμείς.

Εικόνα από James Group Studios, Inc.
  1. Γενικά το στυλ παιχνιδιού που μου περιγράφεις είναι τύπου West Marches και στηρίζεται σε ένα μεγάλο αριθμό παικτών, οι οποίοι οδηγούν την ιστορία, αλλά και στις συνεχής εναλλαγές των ομάδων. Πως έχει επηρεάσει αυτό, τον τρόπο που πλησιάζετε τις περιπέτειες μέσα στον κόσμο;

Mara: Αυτό θα πρέπει να προϋποθέτει ότι υπάρχουν περιπέτειες και ήταν το πρώτο πράγμα, που είπα στους DM για να τους δείξω πώς παίζεται αυτό το παιχνίδι, ότι εμείς δεν γράφουμε. Δηλαδή όσο πιο μηδενικά πράγματα έχεις ετοιμάσει για το session τόσο καλύτερα, γιατί όσο πιο πολλά έχεις προετοιμάσει για να γίνουν, τόσο λιγότερη ελευθερία έχουν οι παίκτες. Βασικός κανόνας είναι αυτός, ότι θα αφήσεις τους παίκτες, θα τους δώσεις πληροφορίες για το τι γίνεται μέσα στο παιχνίδι, θα τους πεις ό,τι είναι να ξέρουνε και θα τους αφήσεις να πάρουν μόνοι τους τις αποφάσεις.

Παρότι δεν είναι ακριβώς West Marches, η φιλοσοφία είναι η ίδια. Eίναι ελαστικό το πρόγραμμα, μπαίνουν οποιοιδήποτε παίκτες ανά πάσα ώρα και στιγμή με όποιον από τους χαρακτήρες τους που είναι διαθέσιμοι, με οποιονδήποτε DM είναι επίσης διαθέσιμος, να κάνουν το οτιδήποτε μέσα σε ένα τεράστιο χάρτη που έχουμε φτιάξει για το campaign.

  1. Τι διαφορετικό έχει να προσφέρει αυτό το είδος παιχνιδιού, έναντι ενός κλασσικού παιχνιδιού DnD;

Mara: Το πρώτο πιο οφθαλμοφανές είναι ότι είναι πιο άνετο να παίξεις. Επειδή οι περισσότεροι παίκτες μας είναι ή φοιτητές ή ενήλικες, δεν έχουν standard πρόγραμμα, οπότε μεταξύ τους αποφασίζουν ανάλογα με το πρόγραμμά τους, πότε θα παίξουν. Το ίδιο ισχύει και για τους DMs, αν κάποιος δεν μπορεί να παίξει μία βδομάδα, ένα μήνα, ή ένα χρόνο δεν έχει καμία υποχρέωση να παίξει. Όταν μπορεί να παίξει, θα παίξει και 4 και 5 και 10 φορές την εβδομάδα αν θέλει, οπότε είναι άνετο για όλους μας. Ακόμη, κάθε φορά είναι μια πολύ διαφορετική περιπέτεια. Δεν χρειάζεται να έχεις να κάνεις συνέχεια με τα ίδια άτομα, με τις ίδιες προσωπικότητες, με το ίδιο roleplay.

Aυτό που θα δουν επίσης διαφορετικό, είναι η ανάγκη του να προετοιμαστείς. Πρέπει όντως να σκεφτείς «είμαι κατάλληλα εξοπλισμένος για να πάω εκεί;», «ποιους χαρακτήρες από τον οικισμό να πάρω μαζί μου;», «αν θα πάω στη θάλασσα να πάρω ένα sailor background χαρακτήρα που ξέρει κατιτίς από θάλασσα;»

Δεν είναι για όλους τους παίχτες, αυτό είναι σίγουρο. Είναι για αυτούς που τους αρέσει αυτό το πράγμα. Άμα δεν σου αρέσει να έχεις αιματηρές εκπλήξεις, να νιώθεις φόβο για το ό,τι μπορεί να υπάρξει μετά και θες ο χαρακτήρας να είναι συνέχεια προστατευμένος, στο επίκεντρο της προσοχής, δεν είναι κατάλληλο.

Illustration από joaquingodoy
  1. Όπως βλέπω το open campaign εστιάζει πολύ στον ρεαλισμό και ταυτόχρονα στο να δώσει σε κάποιον την ευκαιρία να ασχοληθεί όσο θέλει με το χαρακτήρα του. Πως διαχειρίζεστε ένα χαρακτήρα ο οποίος θέλει να ασχοληθεί συνεχώς με αυτό και δεν υπάρχουν πάντοτε DMs;

Mara: Έχουμε έναν μηχανισμό, τον οποίο μου πήρε γύρω στους δύο μήνες για να γράψω. Είναι ο downtime μηχανισμός και είναι ένας εκτενής μηχανισμός για όλους τους παίκτες, ούτως ώστε κάθε βδομάδα να ρίχνει κάποια ζαριά, έχοντας κάποια υλικά, και βάση του DC (difficulty check) που θα φέρουνε να λάβουν κάτι σε αυτό. ενώ ταυτόχρονα αυτό να έχει επίπτωση στον κόσμο.

Το downtime είναι ένας τρόπος, ο δεύτερος είναι το κανάλι ταβέρνα, στο οποίο οι παίκτες κάνουν συζήτηση in-character για το τι νιώθουν, τι είδαν, τι θέλουν να κάνουν, οπότε κάνεις και roleplay, που επηρεάζει το παιχνίδι.

  1. Είδα ότι υπάρχουν διάφορα events, όπως playtesting νέα class. Τι content βγάζετε σαν ομάδα;

Mara: Από παλιά σαν group, έχω ανεβάσει διάφορα tables, που έχω φτιάξει με merchandise που μπορούν να βάλουν στα παιχνίδια τους, wild magic tables και άλλα. Από εκεί και πέρα το playtest της μάγισσας, που είναι επίσημο υλικό που σκοπεύω να εκδώσω, είναι το πρώτο project που βγαίνει. Έχω σκοπό να χρησιμοποιήσω το server και για εμένα και για άλλους συγγραφείς να συστήσουν το υλικό τους. Αυτό θα το εγκαινιάσω, μόλις εκδώσω την witch class, να κάνω ένα oneshot για την 5η έκδοση, όπου θα αντιμετωπίσουν τη μάγισσα σαν εχθρό και θα δουν τις ικανότητές της. Με παρόμοιο τρόπο ο server θα είναι ένα φιλικό περιβάλλον για καλλιτέχνες να δείξουν τη δουλειά τους και οι παίκτες θα λαμβάνουν ένα oneshot, ακόμα και αν δεν έχουν σκοπό να το αγοράσουν τελικά.

Πέρα από υλικό προώθησης, έχουμε κάνει πάρα πολλά εργαστήρια για το πως να παίξεις την 5η και την 4η έκδοση, πως να παρουσιάσεις ένα adventure και πως να λύσεις παρόμοια προβλήματα σαν DM.

Illustration από artpox
  1. Η δουλειά που έχεις κάνει στο Corvus Project φαίνεται λεπτομερής και μεγάλη. Τι θα πρότεινες σε κάποιον καινούργιο που θα ήθελε να ξεκινήσει κάτι παρόμοιο;

Mara: Θα πρέπει να είναι σίγουρος τι είναι αυτό που θέλει να κάνει και να αποφασίσει με τι θα ασχοληθεί αυτή η κοινότητα. Αφού το αποφασίσει αυτό θα πρέπει να στηρίξει όλες του τις κινήσεις να ταιριάζουν σε αυτό που αποφάσισε. Από εκεί και ύστερα, έχει να κάνει με την οργάνωση. Πρέπει να είναι όλα καθαρά, οργανωμένα, τακτοποιημένα. Mετά έχει να είσαι ειλικρινής, δίκαιος και σωστός με τα άτομα που έχεις. Δεν είναι απλά ξένοι στο internet, δεν είσαι απλώς ένα forum, είναι μια ομάδα που καλεί τον κόσμο να γίνουν φίλοι με σένα. Τέλος, να φροντίζεις να διαφημίζεσαι στα σημεία που θες.

  1. Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να συμπληρώσεις στους φίλους της ταβέρνας του κ. Goblin πριν κλείσουμε;

Mara: Κατ’ αρχάς θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη συνέντευξη. Πιστεύω θα βοηθήσει πολύ το server και το group να μαθευτούνε, και αξίζει, γιατί έχουμε πολλά άτομα μέσα, που είναι πολύ δημιουργικά, υπάρχει πολύ ωραία ατμόσφαιρα και είναι ευκαιρία να δεις καινούργια πράγματα. Ελπίζω να έρθουν όλοι όσοι θέλουν να μας γνωρίζουν, να τους γνωρίσουμε και εμείς, να κάνουμε μεγαλύτερη την παρέα μας και να διασκεδάσουμε.

 

Έτσι όμορφα έληξε η συνέντευξη με την Mara. Για όποιον πιστό αναγνώστη κατάφερε να φτάσει ως εδώ, σας παραθέτουμε τους τρόπους που μπορεί κανείς να έρθει σε επικοινωνία και να γίνει μέλος της κοινότητας (μπορεί να τα πούμε και από κοντά στο open campaign!).

Facebook

Discord

Fiverr

Ο Αρθρογράφος – Γεώργιος Σφενδουράκης

Ο Γεώργιος Σφενδουράκης έχει φάει στη μάπα 16 χρόνια DMing (έχοντας επιβιώσει dnd με εφήβους), μια κατάρα που δεν περίμενε ποτέ, όταν πήρε το βιβλίο και είπε στους φίλους του «εντάξει θα το διαβάζω αλλά δεν θα τρέχω εγώ τις ιστορίες». Κατέληξε να κάνει DM σε 4-5 γκρουπ την εβδομάδα σε DnD 3.5, 5e, pathfinder, legend of the five rings και Cthulu.

Στον ελεύθερό του χρόνο ασχολείται με διάβασμα βιβλίων, μοντελισμό και όλα τα «καλά» πράγματα που σου προωθεί το D&D και μπορούν να δημιουργήσουν μια μαύρη τρύπα στο πορτοφόλι σου.

Σχετικά άρθρα

Η Γιορτή Του Πατέρα: Η Γέννηση Και Η Κληρονομιά του Gary Gygax

“Μόλις έχεις καταφτάσει σε μια κωμόπολη δίπλα σε μια μεγάλη λίμνη. Περπατάς προς το τέλος του δρόμου όπου βρίσκεται ένα κίτρινο διώροφο σπίτι βικτοριανής αρχιτεκτονικής, με μια Αμερικάνικη σημαία να ανεμίζει στο δοκάρι της πέργκολας. Είναι […]

Real Life Μπουντρούμι Στη Μνήμη του Gary Gygax

Εναλλακτικοί τρόποι διακόσμησης του σπιτιού σας από τους Joe Manganiello και Sofia Vergara Sofia Vergara. Μια γυναίκα που κανένας άντρας δεν μπορεί να της αντισταθεί. Ποιος άντρας θα βρεθεί, που θα του ζητήσει κάτι και […]