Birthright Setting Part 2: Γίνε Επικός Ηγέτης Και Οδήγησε Στρατούς Στη Μάχη

Αυτό το άρθρο αποτελεί  συνέχεια του πρώτου μέρους που αναλύει τον κόσμο του Birthright. Εδώ θα δούμε τη γέννηση των νεών Θεών, τις θεϊκές δυνάμεις που κληρονόμησαν όσοι απορρόφησαν θεϊκό αίμα, καθώς και μια ματιά στον Κόσμο της Σκιάς.

Η Γέννηση των νέων Θεών & Το Αίμα του Σκότους

Οι ουρανοί τραντάχτηκαν, η γη ταρακουνήθηκε. Χάος προκλήθηκε εν μέσω της μάχης. Μια τεράστια έκρηξη κατέστρεψε το πεδίο μάχης, ισοπέδωσε το Όρος Deismaar και τη γη γύρω του για μίλια, δημιουργώντας μια θαλάσσια διάβαση, τα Στενά της Aerele, εκεί που πριν υπήρχε γη. Σε μια ύστατη προσπάθεια, οι θεοί θυσίασαν τους εαυτούς τους για να νικήσουν τον Azrai. Η ενέργειά τους χάθηκε για να υπερνικήσει αυτήν της Σκιάς. Παρά την ένταση της έκρηξης όμως, κάποιοι επιβίωσαν. Οι περισσότεροι ήταν οι απλοί άνθρωποι που πολέμησαν στην τεράστια μάχη. Κάποιοι άλλοι ήταν κοντά στους στρατηγούς που ηγήθηκαν της μάχης. Οι ίδιοι οι στρατηγοί ήταν άφαντοι. Όντες τόσο κοντά στους θεούς, το μεγαλύτερο μέρος της θεϊκής ενέργειας τους κατέκλυσε. Οι υπέρμαχοι των θεών, εκπροσωπώντας τόσο πιστά τα ιδανικά τους, ανήλθαν οι ίδιοι στη θέση των χαμένων θεών.

Οι νέοι θεοί ήταν οκτώ:

Ο Haelyn πήρε τη θέση του Anduiras
Ο δρυΐδης Erik κληρονόμησε τα δάση από τον Reynir
Η Sera έγινε η θεά της τύχης στη θέση της Brenna
Η Avani πήρε το μανδύα της Basaia για να γίνει η Κυρά των Basarji
Η Nesirie πήρε την ενέργεια της Masela και απέκτησε τη δύναμη της θάλασσας
Ο Ruornil, κληρονόμησε τη μαγεία του Vorynn
Δυο Vos πολεμιστές απορρόφησαν ενέργεια από τον Azrai. Η Kriesha έγινε η Κυρά των Πάγων
Δυο Vos πολεμιστές απορρόφησαν ενέργεια από τον Azrai. Ο Belinik έγινε ο Πρίγκηπας του Τρόμου

Δεν ήταν όμως οι μόνοι που απορρόφησαν θεϊκή ενέργεια. Υπήρξαν και κάποιοι από τους επιζήσαντες ανθρώπους, όπως επίσης και κάποια από τα ξωτικά, τους νάνους και τα ανθρωποειδή. Δύναμη κύλησε μέσα τους, δύναμη αντιπροσωπευτική των θεών που θυσιάστηκαν. Αυτή η δύναμη μεταφράστηκε σε θαυμαστές ικανότητες. Ο αδελφός του Haelyn, ο Roele, ήταν ένας από αυτούς που απέκτησαν δυνάμεις μέσω της ενέργειας του Anduiras.

Πολλοί από τους επιζώντες πειραματίστηκαν άμεσα με τις καινούριες τους ικανότητες, στοχεύοντας άλλους ζαλισμένους επιζώντες, εχθρούς και μη. Μια μικρή αλλά αιματηρή μάχη ξέσπασε ανάμεσα στους ακολούθους του Azrai και αυτούς των άλλων θεών. Οι πρώτοι, προσπαθώντας να ξεφύγουν, κατάλαβαν ότι μπορούσαν να κλέψουν θεϊκή δύναμη από τα σώματα των θυμάτων τους, δυναμώνοντας οι ίδιοι περισσότερο. Αυτό ονομάστηκε Κλοπή του Αίματος (Bloodtheft), κάτι που θεωρείται μίασμα.

Κάποιοι από τους ακολούθους της Σκιάς συνέχισαν να πολεμούν, αλλά οι περισσότεροι ξέφυγαν και κινήθηκαν προς απόμερες κρυψώνες. Κατά τη διάρκεια των επόμενων αιώνων έβγαιναν από εκεί για να βρουν θύματα με θεϊκή ουσία μέσα τους (bloodline), χρησιμοποιώντας την ελευθερωμένη δύναμη των θυμάτων τους για να παραμείνουν ζωντανοί. Το αντίτιμο σε αυτό ήταν να στρεβλωθεί η μορφή τους και να μεταμορφωθούν σε διαφόρων ειδών τέρατα. Κάποιοι από αυτούς είναι ο Gorgon, το Kraken, ο Ghost και ο Raven.

Τα ξωτικά ήταν τα πρώτα που συνειδητοποίησαν τη μεταμόρφωση αυτών των ακολούθων της Σκιάς και τι την προκαλούσε. Αποκάλεσαν αυτά τα μιάσματα Awnsheghlien (προφέρεται Awn-SHAY-len), που σημαίνει Αίμα του Σκότους στη γλώσσα των ξωτικών. Ο ισχυρότερος από αυτούς ήταν ο Gorgon, ό,τι είχε απομείνει από τον ετεροθαλή αδελφό τού Haelyn και του Roele. Το μίσος του Gorgon για τα αδέλφια του τον οδήγησε σε πράξεις καταστροφής τόσο μεγάλες που έκαναν τη δύναμή του να μεγαλώσει πολύ γρήγορα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι τα υπόλοιπα Awnsheghlien ήταν πολύ κατώτερα. Η δύναμή τους προερχόταν από τον Azrai τον ίδιο και ήταν πρόθυμα να την χρησιμοποιήσουν.

The_Gorgon
ο Μαύρος Πρίγκηπας Raesene, πλέον ο Gorgon

Ευτυχώς για τη γη, τα Awnsheghlien δεν ήταν τα μόνα που ανέπτυξαν τις δυνάμεις τους. Όσοι κληρονόμησαν το αίμα των Θεών, και οι απόγονοί τους, επίσης έπαιρναν δύναμη από τους πεσμένους εχθρούς τους. Κάποιοι που είχαν θεϊκό αίμα εγκαταστάθηκαν ως άρχοντες σε διάφορες περιοχές. Συνειδητοποίησαν με τον καιρό ότι μπορούσαν να κερδίσουν ακόμα περισσότερη δύναμη από τα υποκείμενά τους αλλά και από τη γη. Μπορούσαν να αυξήσουν τη δύναμη των βασιλείων τους επενδύοντας το αίμα τους σε αυτά. Όσοι είχαν έμφυτη εξυπνάδα, ωμή δύναμη ή ένα συνδυασμό των δύο έμαθαν πώς μπορούσαν να δυναμώσουν με σοφή διοίκηση, καθώς και προσεκτικά σχεδιασμένες εκστρατείες με στόχο να υποτάξουν  τους γείτονές τους.

Έτσι ξεκίνησε ο επόμενος αγώνας για κυριαρχία στη Cerilia, μόλις μερικά χρόνια μετά τον Πόλεμο της Σκιάς. Επίδοξοι κυβερνήτες προσπάθησαν να χαράξουν τα δικά τους βασίλεια, όχι μόνο με την κατάκτηση γης και ανθρώπων, αλλά και με την προσωπική δολοφονία των έως τότε βασιλέων. Αυτό τους έδινε νομιμότητα στη διεκδίκηση του θρόνου, αλλά ταυτόχρονα απορροφούσαν τη δύναμη από το θεϊκό αίμα. Αυτοί οι άπληστοι για δύναμη άντρες και γυναίκες του αίματος αναζητούσαν την υπέρτατη δύναμη – κυριαρχία της Cerilia απορροφώντας την ενέργεια από το αίμα των Θεών.

498px-Tony_Szczudlo-Michael_Falls
Ο Gorgon, πριν σκοτώσει τον τελευταίο απόγονο της δυναστείας του Roele

Ο Κόσμος της Σκιάς

Κατά σύμπτωση (ή ίσως όχι και τόσο), αυτή η περίοδος σηματοδότησε την ανακάλυψη του Κόσμου της Σκιάς (Shadow World). Αυτή η περιοχή (που πιθανώς ανήκει σε κάποια άλλη διάσταση) μοιάζει να συνυπάρχει και μερικές φορές να συμπίπτει με τη Cerilia. Το τοπίο είναι παρόμοιο με αυτό της Cerilia και τα γεγονότα που συμβαίνουν στη Cerilia καθρεφτίζονται στον Κόσμο της Σκιάς. Αυτή η περιοχή όμως κατοικείται από απέθαντους – σκελετοί και ζόμπι λειτουργούν σαν χωριάτες, γκουλ (ghoul) διοικούν πόλεις και φαντάσματα κυβερνούν ολόκληρα βασίλεια. 

Πριν από αυτά τα γεγονότα ήταν ο κόσμος που κατοικούσαν τα Halfling, ένας κόσμος ζωντανός χωρίς κανένα σημείο επαφής με τον Aebrynnis. Η Σκιά τα κυνήγησε και τα υποδούλωσε, ενώ κάποια από αυτά κατάφεραν να ξεφύγουν ανοίγοντας “περάσματα” και περνώντας στη Cerilia. Τα περισσότερα πάντως δεν ζουν με τους ανθρώπους, προτιμώντας μια χώρα που ίδρυσαν, τα Burrows.

Δυστυχώς υπάρχουν κάποια «αδύνατα» σημεία όπου το χώρισμα ανάμεσα στους δύο κόσμους είναι πολύ λεπτό. Αυτές οι περιοχές είναι σχεδόν πάντα μέρη θανάτου και καταστροφής και επιτρέπουν στον Κόσμο της Σκιάς να απειλεί να περάσει στη Cerilia. Από αυτά τα σημεία μπορούν να περάσουν απέθαντοι για να τρομοκρατήσουν τους ζωντανούς – δυστυχώς όμως και οι ζωντανοί μπορεί να παραπατήσουν και να βρεθούν σε μια γη τρόμου. Παρά ταύτα, στον καιρό μετά τον πόλεμο κατά του Azrai, ο Κόσμος της Σκιάς δεν αποτελούσε μεγάλη απειλή για αυτούς που γνώριζαν την ύπαρξή του. Επιπλέον, κανείς δεν είχε τρόπο να τον καταστρέψει. Έτσι, οι ηγεμόνες συνέχισαν τις προσπάθειές τους για κυριαρχία και αγνόησαν αυτή την περίεργη ανακάλυψη.

Μέχρι και σήμερα, ο Κόσμος της Σκιάς παραμένει ένα μέρος μυστηρίου για όλους εκτός από τα Halfling που ζουν διασκορπισμένα στη Cerilia. Μερικές θαρραλέες ψυχές προσπαθούν να μελετήσουν την περιοχή, αλλά οι περισσότεροι προτιμούν να μη μιλούν για αυτό. Σε κάποια μέρη μάλιστα απαγορεύεται εντελώς η οποιαδήποτε αναφορά στον Κόσμο της Σκιάς.

Συνοψίζοντας,

αυτή είναι μια πολύ σύντομη αναφορά και μικρή περιγραφή του συναρπαστικού κόσμου της Cerilia, ενός κόσμου γεμάτου με δυνατούς βασιλείς, παντοδύναμους μάγους, πανίσχυρους αρχιερείς, παμπόνηρους ηγέτες συντεχνιών – αλλά και πλασμάτων με σκοτεινό αίμα και δυνάμεις αντίστοιχες. Ποιος άραγε θα υπερισχύσει;

Ο κόσμος του Birthright είναι κάτι τελείως ξεχωριστό ανάμεσα σε όσα έχουν δημιουργηθεί για RPG, ακριβώς επειδή προσφέρει την οπτική του ηγέτη , που κάθε του απόφαση μπορεί να κρίνει την τύχη χιλιάδων. Στα λιγοστά χρόνια κυκλοφορίας του κατάφερε να αποκτήσει φανατικούς οπαδούς. Σε αυτή τη διάρκεια εκδόθηκαν έξι νουβέλες, The Iron Throne, Greatheart, War, The Hag’s Contract, The Spider’s Test και το The Falcon and the Wolf (αυτό κυκλοφόρησε ως αρχείο από την WOtC to 2005, στα πλαίσια της 10ης επετείου από την κυκλοφορία του setting), που έβαλαν τον αναγνώστη μέσα στο πνεύμα του κόσμου αυτού. Επιπλέον, κυκλοφόρησε και ένα computer game, Birthright – The Gorgon’s Alliance από την Sierra On-Line, ένα παιχνίδι που συνδύαζε strategy με first person RPG στοιχεία.

Ο Αρθρογράφος – Κώστας Βόμβας

O Κώστας Βόμβας, φανατικός (φαίνεται άλλωστε!) του Birthright, μυήθηκε στον υπέροχο κόσμο των RPGs το 1993. Το σύστημα ήταν το, τότε, νεόφερτο στην Ελλάδα Advanced Dungeons & Dragons 2nd edition (AD&D 2nd ed) και το setting ήταν το πασίγνωστο πια Forgotten Realms. Από τότε γνώρισε σχεδόν όλους τους κόσμους που δημιούργησε η TSR, αλλά λάτρεψε το Birthright. Αυτό τον καιρό τρέχει 2-3 campaigns σε αυτό τον κόσμο, το παλιότερο των οποίων ξεκίνησε το 2003! Έχει παίξει μόνο 2η και 5η έκδοση, αλλά προτιμά την 2η με διαφορά.

Άλλα χόμπι του είναι τα επιτραπέζια (από τα οποία έχει μια μεγαλούτσικη συλλογή), τα βιβλία (κυρίως fantasy κάθε είδους), καθώς και η συλλογή σετ πολύεδρων ζαριών.

Μπορεί κάποιος να τον βρει στο Facebook ως Kostas Allanlaigh Vomvas.

Σχετικά άρθρα

Birthright Setting Part 1: Γίνε Επικός Ηγέτης Και Οδήγησε Στρατούς Στη Μάχη

Εάν ποτέ ευχηθήκατε, παίζοντας D&D, να μπορούσατε να έχετε τον ρόλο αρχηγού κράτους, υψηλόβαθμου guilder ή αρχιερέα, ή να νιώσετε τη δύναμη θεϊκού αίματος να τρέχει στις φλέβες σας και να σας δίνει δυνάμεις πέρα από […]

Πως & Γιατί Να Φτιάξεις Ένα Goblin Χαρακτήρα

Αν για κάποιο λόγο έτυχε να ξεφυλλίσεις το Volo’s Guide To Monsters, θα είδες πως το βιβλίο δίνει 13 συμπληρωματικές Φυλές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να φτιάξεις έναν χαρακτήρα και να εξερευνήσεις τον κόσμο. […]