Birthright Setting Part 1: Γίνε Επικός Ηγέτης Και Οδήγησε Στρατούς Στη Μάχη

Εάν ποτέ ευχηθήκατε, παίζοντας D&D, να μπορούσατε να έχετε τον ρόλο αρχηγού κράτους, υψηλόβαθμου guilder ή αρχιερέα, ή να νιώσετε τη δύναμη θεϊκού αίματος να τρέχει στις φλέβες σας και να σας δίνει δυνάμεις πέρα από αυτές των κοινών θνητών, τότε ίσως το setting του Birthright να είναι ο κόσμος που αναζητούσατε…

Το Birthright είναι ένα campaign setting του πασίγνωστου παιχνιδιού ρόλων Dungeons & Dragons, βασισμένο στην 2η έκδοσή του (AD&D 2nd edition). Κυκλοφόρησε από την TSR το 1995. Το setting είναι βασισμένο στον κόσμο του Aebrynis και επικεντρώνεται στην ήπειρο της Cerilia. Οι παίκτες παίζουν τον ρόλο ηγετών, στις φλέβες των οποίων κυλά θεϊκό αίμα. Σε αυτό το setting έμφαση δίνεται στο επίπεδο πολιτικής διακυβέρνησης, παρά στην τυπική μορφή του παιχνιδιού, αυτή των απλών ηρώων, που γνωρίζουμε και που συνεχίζεται έως και σήμερα στην 5η έκδοση. Για πρώτη φορά είδαμε την έννοια του bloodline: θεϊκή δύναμη που έχουν οι ήρωες και που την μεταφέρουν στους απογόνους τους.Οι χαρακτήρες με αυτό το θεϊκό αίμα δημιουργούν μια αύρα κυριαρχίας, γνωστή ως Regency, που μετράται στο παιχνίδι με regency points ή RP. Χρησιμοποιώντας το regency οι παίκτες αποκτούν μια περιοχή κυριότητας που την αποτελούν επαρχίες και κτήσεις. Η ανάπτυξη αυτών των περιοχών είναι τόσο μέρος του παιχνιδιού όσο και η ανάπτυξη των χαρακτήρων. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί γύρους τριών μηνών για να προσομοιάσει τις κινήσεις τους των ηγετών στα κράτη τους, όπως το D&D χρησιμοποιεί γύρους μάχης για να προσομοιάσει τις κινήσεις των χαρακτήρων σε μια μάχη.

Το setting αυτό κυκλοφόρησε μόνο για τη 2η έκδοση, κλείνοντας τον κύκλο έκδοσης μόλις τέσσερα χρόνια μετά, το 1999. Η εταιρεία, μετά την εισαγωγή της 3ης έκδοσης,  κυκλοφόρησε έναν οδηγό μετατροπής. Εκεί έληξε και η επίσημη κυκλοφορία του setting. Ανεπίσημα, η κοινότητα του birthright.net δημιούργησε μια διασκευή του για την έκδοση 3,5. Η WoTC τους αντάμειψε για αυτό ονομάζοντάς τους το επίσημο D&D site για το Birthright. Μια προσπάθεια που τρέχει από το 2017 στην Ελλάδα είναι το Swan Song Campaign, οι δημιουργοί του οποίου έχουν μετατρέψει το setting για την 5η έκδοση. Το campaign αυτό αποτελείται από πολλά parties που κινούνται ταυτόχρονα και οι πράξεις του κάθε ένα από αυτά επηρεάζουν ολόκληρο τον κόσμο. Μια άλλη προσπάθεια ανεπίσημης μετατροπής μπορεί να βρει κάποιος εδώ.

Το εξώφυλλο του βασικού box set

Η παλιά Cerilia

«Σύννεφα καταιγίδας μαζεύονται πάνω από χώρες χτυπημένες από τον πόλεμο. Στρατοί πορεύονται ξανά προς τη μάχη, απαντώντας στο αρχαίο κάλεσμα στα όπλα. Τα λάβαρα των οίκων των ευγενών κυματίζουν πριν τη σφαγή. Κάποια θα πέσουν, χωρίς να σηκωθούν ξανά, κάποια άλλα θα αντέξουν την καταιγίδα. Τα σκυλιά του πολέμου είναι και πάλι ελεύθερα πάνω από τις κατεστραμμένες αυτοκρατορίες της Cerilia. Κάπου, σε ένα λασπωμένο πεδίο μάχης ένας κοινός άνθρωπος γίνεται ήρωας, ένας ήρωας γίνεται βασιλιάς.»

Έτσι ξεκινά η εισαγωγή του βασικού Rulebook, προσκαλώντας μας στην ήπειρο της Cerilia, της γης που αποτελεί τη βάση του setting του Birthright. Ένα setting που κυκλοφόρησε το 1995 από την TSR, κλείνοντας τον κύκλο του μόλις τέσσερα χρόνια μετά και δημιουργώντας φανατικούς οπαδούς. Αυτό που έκανε το συγκεκριμένο setting τόσο διαφορετικό από όλα τα άλλα είναι ότι εδώ οι παίκτες είναι βασιλείς και ευγενείς, ιεράρχες, επικεφαλής συντεχνιών και μεγάλοι μάγοι. Είναι οι ηγέτες των δικών τους βασιλείων και κτήσεων, έχοντας τη δύναμη να κηρύξουν πόλεμο ή να διατηρήσουν την ειρήνη. Υπό τις διαταγές τους στρατοί προελαύνουν και βασίλεια πέφτουν. 

Η Cerilia δεν ήταν πάντα γη ανθρώπων. Οι πραγματικοί κάτοικοί της είναι τα ξωτικά και οι νάνοι, οι προστάτες του δάσους και οι φρουροί του βουνού. Για αιώνες ζούσαν αρμονικά, χωρίς να προκαλούν ο ένας τον άλλο. Άλλωστε, ο καθένας τους είχε τους δικούς του εχθρούς, τα ανθρωποειδή. Γκνολς, γκόμπλιν, όρογκ και τρολ τριγύριζαν στη Cerilia, δημιουργώντας προβλήματα. Αυτά τα πλάσματα εξακολουθούν να υπάρχουν και να επιτίθενται ακόμα και σήμερα.

Οι Φυλές / Η φυγή από τη Σκιά

Εν καιρώ έφτασαν και οι άνθρωποι. Για την ακρίβεια, εισέβαλαν στη γη των ξωτικών και των νάνων. Πέντε διαφορετικές φυλές, προσπαθώντας να ξεφύγουν από ξεπεσμένες αυτοκρατορίες και την οργή ενός κακού θεού, πέρασαν από μια λωρίδα γης από το νότο και την ήπειρο της Aduria στη Cerilia και άρχισαν να δημιουργούν αποικίες. Μια έκτη φυλή προστέθηκε σε αυτές, προερχόμενη από περιοχές μακριά στα ανατολικά, πέρα από τη Θάλασσα των Δράκων. Οι έξι αυτές φυλές είχαν η κάθε μία τη δική της κουλτούρα και έναν θεό που λάτρευαν και προτιμούσαν από τους υπόλοιπους. Οι θεοί από τη μεριά τους ευνοούσαν μια συγκεκριμένη φυλή ο καθένας.

Το πάνθεον αποτελείτο από επτά θεούς:

  • Τον Anduiras (Αντουίρας), θεό της ευγένειας και του πολέμου και ηγέτη των θεών, τον οποίο ακολουθούσαν οι Andu (Αντού).

  • Τον Reynir (Ρεϊνίρ), θεό των δασών και των ποταμών τον οποίο ακολουθούσαν οι Rjuven (Ρούβεν). Ήταν άνθρωποι που σέβονταν και τιμούσαν τη φύση. Οι περιοχές τους ονομάστηκαν Rjurik (Ρούρικ).

  • Την Brenna (Μπρέννα), θεά του εμπορίου και της τύχης λάτρευαν οι Brecht (Μπρεχτ) οι οποίοι υπερείχαν στην εξυπνάδα και την πονηριά καθώς και στις απατεωνιές.

  • Τον Vorynn (Βόρυν), θεό του φεγγαριού και της μαγείας, ακολουθούσαν και λάτρευαν οι Vos (Βος) και σε αντίθεση με τώρα που ζουν στον σκοταδισμό, ήταν μάντεις και θαυματοποιοί που αναζητούσαν την αλήθεια στη μαγεία.

  • Την Masela (Μασέλα), θεά της θάλασσας, λάτρευε η τελευταία φυλή από την Aduria, οι Masetian (Μασέτιαν), ένας ναυτικός λαός που πλέον έχει εξαφανιστεί από τη Cerilia.

  • Την Basaia (Μπαζάια), βασίλισσα του ήλιου. Φτάνοντας οι πέντε φυλές στη Cerilia, εκτός από ξωτικά και νάνους, βρήκαν άλλη μια φυλή ανθρώπων, τους Basarji (Μπασαρτζί). Σκουρόχρωμοι άνθρωποι, ναυτικοί και έμποροι, λάτρευαν τη θεά Basaia.

  • Τον Azrai the Shadow (Αζράι η Σκιά), το πρόσωπο του κακού. Καμιά φυλή δεν λάτρευε αυτόν τον θεό

Η φυλή που ακολουθούσε τον Anduiras ονομαζόταν Andu. Αργότερα ονομάστηκαν Anuireans. Ήταν μια φυλή πολεμοχαρής που ηγήθηκε στον πόλεμο για την διεκδίκηση της Cerilia.

Ακόλουθος του Anduiras, ηγέτης των θεών και θεός της ευγένειας και του πολέμου
Ακόλουθος του Reynir, θεός των δασών και των ποταμών
Ακόλουθος της Brenna, θεάς του εμπορίου και της τύχης
Ακόλουθος του Vorynn, θεός του φεγγαριού και της μαγείας
Ακόλουθος της Basaia, βασίλισσας του ήλιου

Η Σύγκρουση

Οι νάνοι, έχοντας τους δικούς τους εχθρούς, δεν ασχολήθηκαν πολύ με τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι από την άλλη δεν έδειξαν επιθυμία να κυριαρχήσουν στα βουνά. Τα ξωτικά ήταν αυτά που υπέστησαν τη μεγαλύτερη ζημιά από την εισβολή, καθότι βρέθηκαν να ανταγωνίζονται τους ανθρώπους για τις πανέμορφες περιοχές που θεωρούσαν δικές τους. Σύντομα κατάλαβαν ότι δεν γινόταν να συζήσουν αρμονικά και χωρίς προβλήματα. Έτσι ξεκίνησαν το gheallie Sidhe, το Κυνήγι των Ξωτικών. Ιππότες των ξωτικών περιπολούσαν τα δάση και έσφαζαν οποιονδήποτε άνθρωπο συναντούσαν, από τον ταπεινότερο ξυλοκόπο μέχρι τον πιο υψηλόβαθμο πολεμιστή. Αυτό που έγειρε την πλάστιγγα υπέρ των ανθρώπων ήταν κάτι που τα ξωτικά δεν είχαν: η θεϊκή μαγεία. Τα ξωτικά μπορούσαν να αντλήσουν δύναμη από τα στοιχεία της φύσης για τα ισχυρά τους ξόρκια, αλλά δεν λάτρευαν ποτέ θεούς και δεν ήξεραν πώς να αντιμετωπίσουν αυτή την απειλή.

Η Άφιξη της Σκιάς

Η κατάσταση αυτή διήρκεσε για μερικούς αιώνες. Μετά, η Σκιά έφτασε στη Cerilia, διεκδικώντας τα πάντα. Χρησιμοποιώντας δόλια μέσα, υπονόμευση και απάτη, κατάφερε σύντομα να πάρει με το μέρος της όλα τα ανθρωποειδή που κατοικούσαν στην Vosgaard, μια παγωμένη γη στα βορειοανατολικά. Ο Azrai τους έδωσε ικανότητες ιερέων, δημιουργώντας έτσι ένα ιερατείο απόλυτα πιστό σε αυτόν. Μετά πλησίασε τους Vos, τη φυλή που είχε διαλέξει την περιοχή για να κατοικήσει. Οι Vos δεν κατάλαβαν ότι ήταν η ίδια σκιά λόγω της οποίας έφυγαν από την Aduria και έτσι άκουσαν το λόγο του. Η μαγεία που κατείχαν δεν τους βοηθούσε στο να αντιμετωπίσουν τα ανθρωποειδή, μόνο το σφυρί και το σπαθί έφερναν αποτέλεσμα. Τα λόγια του Azrai περί δύναμης τους έπεισαν και, έτσι, τέθηκαν υπό την επιρροή του. Όταν το πέτυχε και αυτό, η Σκιά έστρεψε την προσοχή της στα ξωτικά και τους νάνους. Μέσα από όνειρα και οιωνούς τους ψιθύριζε, θυμίζοντάς τους τα μεγαλεία του παρελθόντος, μιλώντας τους για εκδίκηση. Οι νάνοι δεν έπεσαν στην παγίδα. Τα ξωτικά όμως, καθώς καίγονταν από επιθυμία για εκδίκηση προς αυτούς που τους ξεσπίτωσαν, πίστεψαν στα λόγια του και τον ακολούθησαν.

Ο Πόλεμος της Σκιάς

Έτσι ξεκίνησαν οι προετοιμασίες για τον πόλεμο που αργότερα ονομάστηκε ο Πόλεμος της Σκιάς. Οι φυλές των ανθρώπων, εκτός από τους Vos, άφησαν στην άκρη τις διαφορές τους και συμμάχησαν για να αντιμετωπίσουν τη Σκιά. Ακόμα και οι νάνοι συμφώνησαν, καθώς τα ανθρωποειδή αποκτούσαν όλο και μεγαλύτερη δύναμη. Ο στρατός της Σκιάς αποτελείτο από τους Vos, τις ορδές των ανθρωποειδών, τους ανθρώπους από την Aduria και τα ξωτικά. Δυστυχώς για τους ανθρώπους, ο στρατός του Azrai σάρωνε τα πάντα στο πέρασμά του. Κανείς δεν μπορούσε να τον σταματήσει.

Οι θεοί, βλέποντας ότι η Σκιά σύντομα θα νικούσε οριστικά, μάζεψαν τους ακολούθους τους στην λωρίδα γης από όπου είχαν διαφύγει στο παρελθόν. Ο κάθε θεός όρισε από έναν υπέρμαχο, κάποιον που εκπροσωπούσε ό,τι αγαπούσε περισσότερο στους ανθρώπους. Ο ίδιος ο Azrai οδήγησε τους υπέρμαχους του, μεταξύ των οποίων ο Raesene (Ραεζέν), ετεροθαλής αδελφός του Roele (Ροέλ) και του Haelyn (Χαελίν) που ήταν οι ηγέτες των Anuirean. Η μάχη ήταν επική. Άνθρωποι εναντίον τεράτων σε μια μάχη μέχρι τέλους. Παρά τη γενναιότητα των ανθρώπων και των νάνων, φαινόταν ότι μέχρι το ηλιοβασίλεμα θα νικούσε η Σκιά. Τότε, χωρίς καμιά προειδοποίηση, τα ξωτικά πέρασαν στην ανθρώπινη μεριά της μάχης, σφάζοντας τούς μέχρι τότε συμμάχους τους. Αυτό συνέβη γιατί οι στρατηγοί τους επιτέλους κατάλαβαν τι ακριβώς ήταν ο Azrai και πώς τους είχε εξαπατήσει. Μόνο μερικά ξωτικά έμειναν στο πλευρό του, μεταξύ αυτών και ο Rhuobhe Manslayer (Ρουόβ). Λίγο μετά, ο Haelyn, υπέρμαχος του Anduiras, μονομάχησε με τον Μαύρο Πρίγκηπα Raesene. Ψηλότερα, πάνω στις πλαγιές του Όρους Deismaar (Ντέισμαρ), οι θεοί πήραν φυσική μορφή προσπαθώντας να νικήσουν τον Azrai. Για να το καταφέρουν αυτό έδωσαν όλη τους την θεϊκή ενέργεια.

Κάπως έτσι άλλαξε η μορφή του κόσμου όπως ήταν ως τότε. Μια νέα τάξη πραγμάτων θα επικρατούσε μετά από τη μάχη του Deismaar, κάτι πρωτόγνωρο για όλους. Νέοι θεοί, πρωτοφανείς δυνάμεις που απέκτησαν οι θνητοί, το Αίμα του Σκότους, αλλά και ο Κόσμος της Σκιάς.

Παρά το γεγονός ότι εκδοτικά το Birthright “έτρεξε” μόνο για τέσσερα χρόνια, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι είναι ένας κόσμος καλοστημένος, έτοιμος για περιπέτειες. Το background που δημιούργησαν οι Rich Baker και Colin McComb, το πως δηλαδή έφτασε ο κόσμος ως εδώ που περιγράψαμε αλλά και πως συνέχισε μετά αυτά τα γεγονότα είναι από μόνο του κάτι που διαβάζοντας μπορείς να χαθεί κάποιος μέσα του, πόσο μάλλον να “ζήσει” ως απλός άνθρωπος ή ως άρχοντας.

Ο Αρθρογράφος – Κώστας Βόμβας

O Κώστας Βόμβας, φανατικός (φαίνεται άλλωστε!) του Birthright, μυήθηκε στον υπέροχο κόσμο των RPGs το 1993. Το σύστημα ήταν το, τότε, νεόφερτο στην Ελλάδα Advanced Dungeons & Dragons 2nd edition (AD&D 2nd ed) και το setting ήταν το πασίγνωστο πια Forgotten Realms. Από τότε γνώρισε σχεδόν όλους τους κόσμους που δημιούργησε η TSR, αλλά λάτρεψε το Birthright. Αυτό τον καιρό τρέχει 2-3 campaigns σε αυτό τον κόσμο, το παλιότερο των οποίων ξεκίνησε το 2003! Έχει παίξει μόνο 2η και 5η έκδοση, αλλά προτιμά την 2η με διαφορά.

Άλλα χόμπι του είναι τα επιτραπέζια (από τα οποία έχει μια μεγαλούτσικη συλλογή), τα βιβλία (κυρίως fantasy κάθε είδους), συλλογή σετ πολύεδρων ζαριών, καθώς και η μουσική. Μπορεί κάποιος να τον βρει στο Facebook ως Kostas Allanlaigh Vomvas.

Διάβασε εδώ το πρώτο μέρος του άρθρου:

BirthRight – Μέρος 1ο

Σχετικά άρθρα

The Malady project: Ανατριχιαστικές Ασθένειες για Σαδιστές Dungeon Masters

«Επειδή είναι απίθανο να σε κομματιάσει δράκος, τώρα μπορεί ο χαρακτήρας σου να δει τα ραδίκια ανάποδα με μια ωραιότατη πανώλη» Όπως είναι γνωστό το Dungeons & Dragons δεν είναι ένα κλασικό επιτραπέζιο παιχνίδι. Κι […]

1 σχόλιο

Τα σχόλια έχουν απενεργοποιηθεί.