4 Ρόλοι Για Να Βοηθήσεις Τον Dungeon Master Σου Και Να Κάνεις Το Παιχνίδι Σου Πιο Ρεαλιστικό

Λίγο μετά που θα κάνεις το ντεμπούτο σου στο στον κόσμο των Role Play Games θα ακούσεις τον ορισμό του metagame και πως καλό είναι να το αποφεύγουμε. Στην ουσία metagame κάνουμε όταν αφήνουμε τον ήρωας μας να παίρνει αποφάσεις και να δρα βάση όχι του τι έχει δει ή έχει ζήσει ο ίδιος αλλά βάση των δικών μας γνώσεων.

Για παράδειγμα, η συντροφιά σπάει σε δύο ομάδες και μπαίνει σε δύο δωμάτια μακριά το ένα από το άλλο. Στο ένα έχει θησαυρούς και η πρώτη ομάδα μένει και το χαίρεται, ενώ στο άλλο έχει δέκα skeletons που τους την πέφτουν με συνοπτικές διαδικασίες αφού υπερτερούν αριθμητικά. Metagame θα κάνει η πρώτη ομάδα αν αφήσει τον θησαυρό και πάει να βοηθήσει, ενώ ούτε ακούει κάτι ούτε έχει περάσει αρκετή ώρα ώστε να ανησυχήσουν, επειδή το ξέρουν οι παίκτες που παίζουν τους ήρωες.

Ένα άλλο παράδειγμα metagame είναι να ξέρουμε ότι το τάδε τέρας που είναι σπάνιο και πολύ δυνατό έχει αλλεργία στο ασήμι κι εμείς σαν πρώτου level ήρωες πάμε να του επιτεθούμε πετώντας του ότι ασημί έχουμε πάνω μας. Αφού είναι η πρώτη περιπέτεια του ήρωα πως γίνεται να το ξέρει;! Θα το ανακαλύψει φυσικά, αλλά όχι με την πρώτη επίθεση!

Τώρα ας σκεφτούμε το ακριβώς ανάποδο!
Οι ήρωες δεδομένου ότι ζουν και όντως βλέπουν και ακούν πράγματα κάθε στιγμή, καθώς αυτή είναι η πραγματική τους ζωή, είναι απίθανο να ξεχάσουν πράγματα που είναι μπροστά τους ενώ οι παίκτες είναι αρκετά σύνηθες. Όπως για παράδειγμα την απλή αρχιτεκτονική ενός διώροφου σπιτιού και τα βασικά του δωμάτια. Λίγη κούραση και ένα πολύωρο session είναι αρκετά για ένα μίνι Αλτσχάιμερ!

Ας δούμε 4 ρόλους που μπορούμε να κάνουμε σαν παίκτες ώστε να βοηθήσουμε τον Dungeon Master αλλά και τον εαυτό μας κάνοντας το παιχνίδι μας λίγο πιο ρεαλιστικό, με την βοήθεια του meta-metagame ή pre-metagame (το όνομα θα το δουλέψουμε).

Με άλλα λόγια 4 τρόποι που οι ήρωες μπορούν να βοηθήσουν τους παίκτες!

 


Ο Χαρτογράφος


Ο παίκτης που θα αναλάβει να κάνει την χαρτογράφηση του περιβάλλοντος που περνάνε οι ήρωες, θα χρειαστεί ένα χαρτί millimetre που μπορεί να αγοράσει στην τιμή ενός απλού τετραδίου από ένα βιβλιοπωλείο.

Βάση λοιπόν των περιγραφών του αφηγητή και με καμιά συμβουλή ως προς τα feet, μπορεί πολύ εύκολα και απλά να φτιάξει έναν χάρτη ώστε να μην ρωτάνε συνέχεια για τον χώρο που βρίσκονται και πως θα μετακινηθούν στο διπλανό δωμάτιο! Μετά από κάθε προσθήκη αφήστε τον χάρτη σε ένα σημείο που ο κάθε ένας θα έχει οπτική επαφή και απλά περιηγηθείτε έχοντας στο μυαλό σας μόνο την επόμενη κίνηση σας και όχι το πως θα βρεθείτε εκεί!


Ο Βιβλιοθηκάριος


Δεδομένου ότι για κάθε δωμάτιο ο Χαρτογράφος γράφει για παράδειγμα “Κρεβατοκάμαρα Α1” ο Βιβλιοθηκάριος μπορεί να κρατάει σημειώσεις με αυτούς τους τίτλους όπως για παράδειγμα, αν είχε παγίδες, αν βρήκαν κάποιο στοιχείο ή πως έχουν υποψίες πως κρύβει κάτι παραπάνω. Με αυτόν τον τρόπο αν κάνουν κάποια περίεργη σύνδεση στο μέλλον με κάτι που βρήκαν σε ένα δωμάτιο, θα μπορέσουν να γυρίσουν χωρίς να τους έχει πάει σπρώχνοντας ο DM αλλά μόνοι τους!

Οι παρακάτω ρόλοι έχουν περισσότερο αν όχι απόλυτα νόημα σε περιπτώσεις που παίζουμε εκστρατείες ή αλλιώς campaigns.


Ο Ιστορικός


Ο παίκτης αυτός σημειώνει πρόχειρα μάχες ή συζητήσεις με NPC’s και γενικότερα ότι θεωρεί ενδιαφέρον κατά την διάρκεια του session. Δεν χρειάζεται υπερβολές αλλά μια δύο προτάσεις για να φρεσκάρει τη μνήμη του λίγες ώρες μετά.

Με το που τελειώσει το session ο Ιστορικός γράφει την περίληψη μέσα σε 3 με 4 παραγράφους. Στην επόμενη συνάντηση της παρέας, αποστολή του είναι να βάλει το τραπέζι στο κλίμα με τις γλαφυρές του περιγραφές και να υπενθυμίσει στοιχεία αλλά και μισοτελειωμένες υποθέσεις.


Ο Θησαυροφύλακας


Οι συντροφιά των ηρώων στην περιπέτεια τους (εντός ενός session) θα βρουν κάθε λογής αντικείμενα.

Πέρα από τα αυτονόητα όπως όπλα, κοσμήματα και νομίσματα υπάρχουν και άλλα αντικείμενα όπως περγαμηνές, κλειδιά, φωτογραφίες και γενικά κάθε λογής πιθανά στοιχεία που δεν ξέρουν ακόμα σε τι και αν τελικά χρησιμεύουν κάπου.

Εκτός από τα όπλα τα υπόλοιπα δεν έχει νόημα να τα μοιραστούν στη μέση της περιπέτειας καθώς τα Dungeons ή τα στοιχειωμένα σπίτια δεν έχουν μηχανές αυτόματων πωλητών για να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα που μόλις βρήκαν! Οπότε καλύτερα είναι να τα μαζέψουν όλα μαζί και στο τέλος να μοιραστούν την λεία τους.

Τέλος τα στοιχεία γραμμένα όλα μαζί κάπου, ίσως δώσουν κάποια ιδέα για το που μπορεί να χρησιμεύσει κάποιο μια στιγμή στο μέλλον!

Πιστεύεις πως υπάρχει κάποιος ρόλος που θα βοηθούσε τον Αφηγητή και θα προσέφερε ρεαλισμό στο παιχνίδι;


 

Σχετικά άρθρα

Η Μαγεία Στις Μικρές Λεπτομέρειες

Πόσο Αληθινός Είναι Ο Φανταστικός Κόσμος Σου; Πριν από μερικά χρόνια, έκανα συνεχώς μεγάλη προσπάθεια για να παρασύρω τους παίκτες μου σε επικές αποστολές. Πίστευα, πως αυτός είναι ο μόνος λόγος, για τον οποίο παίζουν […]

Darkest Dungeon: Ένα Stress System που προσφέρει Τρόμο, Αγωνία και Πτώματα

Πώς να τρελάνεις τους παίκτες σου. Στην κυριολεξία. Θέλατε ποτέ να δείτε έναν από τους χαρακτήρες του πάρτι να παθαίνει νευρικό κλονισμό; Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί οι χαρακτήρες φαίνονται ακλόνητοι όσο φρικιαστικά θεάματα και να αντικρίσουν; […]