Darkest Dungeon: Ένα Stress System που προσφέρει Τρόμο, Αγωνία και Πτώματα

Πώς να τρελάνεις τους παίκτες σου. Στην κυριολεξία.

Θέλατε ποτέ να δείτε έναν από τους χαρακτήρες του πάρτι να παθαίνει νευρικό κλονισμό; Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί οι χαρακτήρες φαίνονται ακλόνητοι όσο φρικιαστικά θεάματα και να αντικρίσουν; Νιώθετε ότι ο τρόμος δεν εξαπλώνεται σωστά; Σας έχω τη λύση αλάνια μου!

Έχουμε ξανά αναφέρει την αγάπη μας σε σαδιστές Dungeon Masters αλλά η φαντασία τους είναι κάτι πραγματικά που δεν έχει τελειωμό!

Όσοι έχουν παίξει το Darkest Dungeon, το αριστούργημα RPG video game της Red Hook Studios, θα αναγνωρίσουν την ανάγκη για απελπισία και αγωνία σε ένα horror dungeon crawl  κάτι που λίγα παιχνίδια, επιτραπέζια και μη, καταφέρνουν. Πάντα είχα μια τάση να στρέφομαι προς το horror και πάντα έχω την αίσθηση ότι κάτι λείπει, ακόμα και σε εξαιρετικά modules όπως το Curse of Strahd.

INSTALL το σύστημα stress από το Darkest Dungeon

Βασισμένο στο σύστημα για exhaustion της 5ης έκδοσης του D&D (πληροφορίες θα βρεις στο Player’s Handbook στις σελίδες 291 και 183, καθώς και στο Dungeon Master Guide) με μερικές απαραίτητες αλλαγές και προσθήκες, το stress system είναι σχεδιασμένο να μεταφέρει το στρες και το τρόμο που βιώνουν οι χαρακτήρες σε στατιστικά και penalties. Κακά τα ψέματα οι παίκτες πέρα από λόγους roleplay δεν έχουν κάποιο κίνητρο για να αντιδράσουν στις ακραίες συνθήκες που βιώνουν in game και να προφυλαχθούν από αυτές. Αν όμως ξέρουν ότι αυτό μπορεί να επηρεάσει τις πιθανότητες να βγουν ζωντανοί και να τις μειώσει τότε θα κινητοποιηθούν και θα πάρουν τις απαραίτητες προφυλάξεις. Το γεγονός ότι οι δαυλοί σβήνουν, ότι το νερό τελειώνει και ότι ο διάδρομος είναι διακοσμημένος με ανθρώπινη σάρκα προκαλεί άγχος και στρες στους χαρακτήρες και αυτό από μόνο του συμβάλλει στην δημιουργία μιας horror ατμόσφαιρας.



Επίσημο σύστημα Exhaustion



Το αρχικό σύστημα του Exhaustion λειτουργεί με τα εξής penalties για κάθε στάδιο:

  1. Ο χαρακτήρα σου έχει Disadvantage σε Ability checks
  2. Το Speed του μειώνεται κατά ήμισυ
  3. Ο χαρακτήρα σου έχει  Disadvantage σε Attack Rolls και σε Saving Throws 
  4. To Hit point maximum μειώνεται κατά ήμισυ
  5. Το Speed είναι ίσο με 0
  6. Ο χαρακτήρα σου πέφτει νεκρός

To στάδιο του Exhaustion δείχνει πόσο εξαντλημένοι είναι οι χαρακτήρες και παραβλέπεται συχνά από DM και παίκτες, καθώς είτε είναι πολύ περιστασιακό είτε δεν είναι εύκολο να το θυμάσαι, ειδικά αν είσαι καινούργιος. Τα penalties που επιβάλλει είναι κάτι που όχι μόνο που μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε ζωή και θάνατο, αλλά και κάτι που μπορεί ένα απλό σενάριο εξερεύνησης να το μετατρέψει σε αγώνα για επιβίωση χαράζοντας το στις μνήμες των παικτών.

Κάθε φορά που οι πράξεις ενός χαρακτήρα του προκαλούν Exhaustion τότε αυτός προχωράει στο επόμενο στάδιο ανεβαίνοντας από το 1 έως το 6

Οι λόγοι που προκαλούν exhaustion είναι αρκετοί όπως:

  • Έλλειψη ύπνου
  • Πείνα
  • Υπερβολική ζέστη ή κρύο
  • Αρρώστια
  • Αιμορραγία (λόγω πληγών που δεν τις περιποιήθηκε κανείς)

Ξόρκια όπως τα restoration, heal, regenerate, τακτικά Long rest αλλά και συχνά γεύματα μπορούν να κατεβάσουν τα επίπεδα exhaustion.



Homebrew σύστημα STRESS

(oooh boy..)


Stress είναι η ψυχική κούραση και εξαθλίωση που νιώθουν οι χαρακτήρες όσο προχωράει το adventure τα οποία μπορούν να τους οδηγήσουν στη τρέλα.

Τα επίπεδα Stress είναι τα εξής:

  • Disadvantage σε Investigation checks
  • Disadvantage σε Initiative checks
  • Disadvantage σε Intelligence, Wisdom και Charisma σε Ability Checks (όχι Saving Throws)
  • Μακροχρόνια τρελά (με διάρκεια 1d10 × 10 ώρες), το είδος της τρέλας καθορίζεται με ένα d100 roll. Συμβουλέψου τον “Πίνακα Ψυχικής Υγείας” παρακάτω για το αποτέλεσμα που έφερες.
  • Κατά την διάρκεια μάχης τα attacks και τα single target επιθετικά spells έχουν 25% πιθανότητα να χτυπήσουν σύμμαχο (D100 roll)
  • Heart attack (Death)

Το stress λειτουργεί όπως και το exhaustion με την έννοια ότι κάθε φορά που ο χαρακτήρας δέχεται stress προχωράει στο επόμενο stress level

Stress levels ανεβαίνεις τους εξής τρόπους:

  • Να ξεκινήσεις μάχη με δυνατότερο από το πάρτι εχθρό
  • Να κρατήσει η μάχη με αδύναμο εχθρό πάνω από 5 rounds
  • Να δεχτείς ένα critical hit και να αποτύχεις ένα wisdom saving throw DC 12
  • Critical saving throw fail (1 στο D20)
  • Αρνητικά αποτελέσματα σε social encounter
  • Να αντικρίσουν οι παίκτες ένα υπερβολικά σοκαριστικό θέαμα

Stress levels κατεβαίνεις με τους εξής τρόπους:

  • Μεγάλο Heal από party member.
  • Νίκη σε μάχη (με καλύτερο αποτέλεσμα αν δεν δεχτείς καθόλου damage σε όλη την μάχη)
  • Μία πράξη σύμφωνα με το alignement του χαρακτήρα σου (π.χ να δώσεις χρήματα σε κάποιον που έχει ανάγκη αν είσαι Good χαρακτήρας)
  • Downtime αφιερωμένη στην αναψυχή (π.χ πίνοντας)

 

Πίνακας Ψυχικής Υγείας

01–10

O χαρακτήρας νιώθει την ανάγκη να επαναλαμβάνει μια συγκεκριμένη δραστηριότητα ξανά και ξανά, όπως να πλένει τα χέρια του, να μετράει νομίσματα κτλ..

11–20

Ο χαρακτήρας πάσχει από έντονες ψευδαισθήσεις και έχει disadvantage σε όλα τα ability checks

21–30

O χαρακτήρας υποφέρει από παράνοια και έχει disadvantage σε όλα τα perception checks

31–40

Ο χαρακτήρας αποκτά μία ασυνήθιστη στάση απέναντι σε ένα μέλος του πάρτι σαν να είναι υπό την επήρεια του Antipathy/Sympathy spell. (dm’s choice)

41–45

Ο χαρακτήρας νομίζει πως είναι υπό την επήρεια ενός μαγικού φίλτρου (dm’s choice)

46–55

Ο χαρακτήρας θεωρεί ένα τυχαίο αντικείμενο σαν “τυχερό φυλακτό” και όταν δεν έχει άμεση επαφή μαζί του έχει disadvantage σε Attack rolls, Ability Checks, and Saving Throws

56–65

Ο χαρακτήρας είναι Blinded (25%) ή Deafened (75%) (ξαναρίχνεις ένα d100)

66–75

Ο χαρακτήρας πάσχει από σπασμούς. Σε κάθε attack που κάνει ρίχνει πρώτα ένα d10. Αν το αποτέλεσμα είναι 1 τότε χτυπάει τον πιο κοντινό σύμμαχο. Αν δεν υπάρχει σύμμαχος κοντά η επίθεση γίνεται κανονικά

76–85

Ο χαρακτήρας πάσχει από προσωρινή αμνησία και το proficiency bonus του γίνεται μηδέν

86–90

Όποτε ο χαρακτήρας δέχεται damage πρέπει να φέρει ένα DC 15  Wisdom saving throw ή να υποφέρει από τα συμπτώματα του Confusion spell για 1 λεπτό

91–95

Ο Χαρακτήρας δεν μπορεί να μιλήσει.

96–100

Ο χαρακτήρας πέφτει  Unconscious. Είναι αδύνατο να ξυπνήσει όσο damage και να υποστεί.

Η όλη ιδέα είναι να σημαδεύονται οι χαρακτήρες από τις δοκιμασίες που περνάνε. Ήρωες ή όχι το κακό πάντα έχει ένα τρόπο να σε μαρκάρει. Πρέπει να βασίζεσαι στους συντρόφους σου να σε κρατήσουν σώο σε λογικά επίπεδα νοητικής ικανότητας, όπως και εσύ αυτούς αντίστοιχα.

Θα κάνει τους παίκτες να αναρωτηθούν για το πως θα μπορούσαν να καλμάρουν τα νεύρα των χαρακτήρων τους και πως θα βοηθήσουν ένα μέλος της συντροφιάς τους που πάσχει. Το stress σύστημα είναι μια ιδέα πού ένας έμπειρος DM μπορεί να την τροποποιήσει ανάλογα τις ανάγκες του.

Σχετικά άρθρα

Το Καλύτερο Cantrip Για Κάθε Κλάση

Cantrip ονομάζεται ένα ξόρκι που μπορεί να εκτελέσει ένας χρήστης μαγείας από τα πρώτα βήματα της εκπαίδευσης του. Συνήθως ονομάζονται και επιπέδου μηδέν, καθώς σε κάθε επίπεδο που ανεβαίνει ένας χαρακτήρας έχει πρόσβαση, χάρη στην […]

Top 5 γλώσσες που πρέπει να γνωρίζει ο Χαρακτήρας σου

Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει, μα κόκκαλα τσακίζει. – Αρχαία παροιμία των Goblins Για κάθε παίκτη, όταν φτιάχνει έναν χαρακτήρα, έρχεται η στιγμή που αναρωτιέται τι γλώσσες θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζει. Στο Role Play […]